Elokuun kuulumiset

Sapiisakki

Näppärä viestien naputtelija
Elokuu on alkanut ja helteet senkun jatkuu! Ukkosiakin on riittänyt ihan sopivasti. Mitäs elokuu tuo tullessaan? Ainakin tänne keskisuomeen se tuo rallit. Tänä kesänä en mee kattomaan, paitsi ehkä päätöspäivän erikoiskokeelle.
 
Meillä ei ole ollut yhtään ukkosta -vielä.
Helteet jatkukoon mun puolesta vaikka jouluun asti. Ihanaa kun oikea kesä!
Meille elokuu tuo tullessaan esikon siirtymisen kakkosluokalle, ja keskimmäinen aloittaa kerhouransa, tosin vain pari kertaa viikossa :)
Pienin 3v jatkaa normisti kotona hoitopoikien seurana ja myöhemmin syksyllä vauvan seurana.
Eli aamupäivät tulee olemaan äippäloman alettua rauhallisempia, kuin vuosikausiin. Ihanaa saa leivottua, siivottua, ommeltua yms enemmän kuin normaalisti :)

Elokuussa on meidän perheessä kahdet synttärit, joten extraleipomishommia myös tiedossa :)
Mieskin reissaa elokuusta 2 vkoa, joten tilukset mun vastuulla silloin.
Ja meidän kanit saa ekat poikaset elokuun puolivälissä.
Säpinää siis tiedossa. Kun vaan ei olisi sateista!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
MEillä on jännätty muutama päivänä noita ukkosia, kun asutaan tässä "kalliokukkulan" päällä. Vaan ovat vielä kiertäneet meidät niin että jyrinä ja pauke on kuulunut, mutta vähän kauempana. Ei haittaa, ei tarvii ihan kohdille sattuakaan! Viime kesänä iski tuohon meidän sähkölinjaan salama, näin vaan kun kipinät lenteli ja tuntui pieni tärinä talossa..

Mulla on vielä ensi viikko töitä, kolme työvuoroa. kun sain maanantain vapaaksi. SItten on polttarit, ja parin viikon päästä niistä häät - eli järjesteltävää siis taitaa riittää! Meinattiin Tallinnaan mennä ennen häitä. juomien haku reissulle, mutta ei ehditäkään saada esikoisen kanssa passeja, niin tarvii isännän mennä jonkun kaverinsa kanssa, tai sitten tulevan anopin.

Elokuu tuo tullessaan viljan puinnit, joten odotettavissa jonkin verran peltoleskeyttä. Mutta nyt kun isäntä on kotona, palaa töihin vasta syyskuussa, niin ei varmaan ihan niin paljon tarvitse olla yksin. Vaikka hyvin me Ellin kanssa täällä tottakai pärjätään keskenäänkin. Sateita en kovasti toivo minäkään, mutta vähän nämä helteet saisi helpottaa.... Ei auta valittaa, ei siitä mitään hyötyä ole kuitenkaan!
 
Mulla alkoi tänään loma. :smiley-bounce0122,5 viikkoa ihan omaa aikaa vain ukon kanssa ilman, että tarttee töitä miettiä. Asiaa toki auttaa, että sain hommat hyvälle tolalle eikä avoimia asioita juuri jäänyt.

Lomasuunnitelmat vielä hiukan auki, ainakin appivanhemmilla kylälilyä ensi viikolla. Seuraavalla varmaan enemmän vauvahankintojen pohdintaa ja vertailua ja sitten alkaakin mammapilates ja on taas neuvolakin.
 
Tällä alkaa työt 2vkon loman jälkeen maanantaina. Sitten olisi kaksi viikkoa töitä ja kaksi viikkoa lomaa. Meidän pitäisi lähteä 18.8 Floridaan lomalle pariksi viikkoa. En ole vielä vaihtanut rahaakaan, kun jännittää uskallanko lähteä vai en. Muuten olisi tosi jees, mutta tämä pahoinvointi (toki helpottanut, mutta silti välillä hieman arvaamaton) ei ole kokonaan häipynyt. Lentomatka ei sinänsä pelota, mutta paikanpäällä sitten miten tää miun pahoinvointi vaikuttaa. Matkavakuutus ei korvaa raskauspahoinvoinnin takia peruutetusta matkasta mitään edes lääkärin todistuksella, vaikka matka on ostettu ennen raskautta.
 
Jaahas... elokuu, siis koulut alkaa. Mun esikoinen aloittaa koulun, sitä jännittää ihan mielettömästi. Eikä aio kuulemma tehdä läksyjä! Sanoinpahan hänelle, että ne on vähän pakko tehdä. Lupasin auttaa tarvittaessa. Mulla on enää viikko lomaa (noh, johan sitä lomaa on tässä pidetty jo pari kuukautta, opettajuuden hyvä puoli on siis pitkät lomat:grin). Tasan kolme kuukautta pitäisi jaksaa töissä ja sitten alkaa mammaloma.

Kuumuus ei ole mua koskaan ennen haitannut, ja olenkin aina ollut auringonpalvoja. Nyt raskaana ollessa en kuitenkaan ole jaksanut ottaa aurinkoa. Ehkä kuitenkin auringossa on vaan ollut liian kuuma. Mutta ihanaa kun on ollut kunnon heinäkuu ja lämpö saa kyllä jatkua. Öisin olen sitten ahkerasti tuuletellut taloa.
 
Elokuu, työt jatkuu omassa päiväkodissa, innolla ja kauhulla odotan uusia mussukoita, ovat kovin pieniä... :)) neuvola 13pv ja mies yulee vihdoin kotiin 24pv 10 vko:n jälkeen.. odotettavaa siis riittää ♡
 
Tänään on mun rakkaan ystäväni jälkipolttarit! Se ruoja meni naimisiin yllättäen tyttären ristiäisissä viime talvena, joten kaverit ei saaneet järjestää mitään. Nyt otetaan ilo irti ja pidetään kunnon kinkerit! Onneksi juhlissa on ainakin kolme raskaana olevaa ja varmaan kaikilla on pieniä lapsia, joten juteltavaa riittää, vaikken tunne puoliakaan vieraista. Ei pääse alkoholin varjollakaan puheripulia kehittämään vaan on oltava vaan oma ihastuttava itsensä... No eiköhän se siitä suttaannu. Kaikki oon kuitenkin vähintään kaupassa asiakkaina nähny, kun tää on niin pieni kylä.
 
täällä rakenneultra takana, neiti voi hyvin, painoa 331g, vatsanympärys anto iäks 20+1 mut reisiluu ja muutenki pitkälti 19+5, aktiivinen neiti siellä potkiskeli, isi otti videota ja kuvan ja on niin tyytyväinen ja onnellinen. tässä nyt nautin parhaani mukaan. vastasi siis täysin viikkoja ja oon onneni kukkuloilla :Heartred
 
Tuli tuossa mieleen, että onko täällä muita metsästäviä mammoja? :) Voipi olla näky kun lähden syksyllä kaikkine mahoineni hirvimetälle :D

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä mies metsästää, ja on kyllä houkutellut muakin suorittamaan metsästyskortin. En ole vielä innostunut. Tykkään enempi pistooliammunnasta, vaikka ei kyllä ole kolmosen synnyttyä tullut käytyä ampumaradalla yhtään kertaa..
Mulla on kaksi ystävää, jotka metsästää. Siellä ne ovat mahoineen rynkyttäneet menemään :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Elokuu on alkanut mukavasti kun miesi on vielä pari päivää lomalla! Toinen lomaviikko onkin sitten elokuun lopulla, että sitä odotellessa sitten :D Kalareissuilla ja sukujuhlilla käydessä on iho napannu mukavasti väriä, ihanaa kun on saanu rusketusta, ja kalaa! Tänään iltapäivällä vedeltiin isoja ahvenia ja yks hauki! Ahvenet menee pakkaseen kertymään, että saa taas kalakukon tehtyä jossain vaiheessa :)
Ihanaa huomata miten pikkunen kasvaa mahassa vauhdilla, kun tuntuu että joka viikko potkut vaan on voimakkaampia! Välillä tuntuu ihan sisuskaluissa asti kun toinen vetää jumppailut siellä!:dance018
 
Tuli tuossa mieleen, että onko täällä muita metsästäviä mammoja? :) Voipi olla näky kun lähden syksyllä kaikkine mahoineni hirvimetälle :D

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
Täältä löytyy ja metsällä meinaan käydä niin pitkään kun vaan olotila sallii :wink pysyy ainakin kunto hyvänä kun taapertaa (lyllertää/pyörii) tuolla menemään.. :laughing002
 
Meilläkin rakenneultra takana. Ihana pikku pimpula sillä heilu ja hyöri. Kova on jo potkimaan ja ihanaa kun maha alkaa jo pyöristyä. Tuntuu jo siltä kuin olisi raskaana :D Nyt 21+1
 
Meillä alkoi eilen kesäloma, ei haittaa vaikka jäi näin myöhäselle :D Nyt pääsee ainakin ihan rauhassa ostamaan vauvalle tarvikkeita :)
 
onnea tinka hyvistä ultrakuulumisista mashaAllah :)

shakkipipari ainakaa ei tartte väentungoksessa kävellä ku porukka suureks osaks töissä ku yleensä heinäkuu on lomakuukaus... :) nautihan shoppailusta.
 
Onnea hyvistä ultrista kaikille! Onko nyt kaikilla rakenneultrat takana?

Mulla on huomenna Kela-neuvola. Sain myös lääkäriajan, tosin vasta perjantaille kun on ollut kipeitä supistuksia tämän viikon. Katsotaan mitä lääkäritäti tuumaa... toivottavasti ei ole paikat alkaneet aueta.

Nyt olen yrittänyt ottaa rauhallisesti, mutta tänäänikin oli pakko vähän siivota. Töissä olen myös ollut hissukseen. Liikkuminen on kuin vanhalla mummolla..
 
Ei ole vielä ohi. Meillä on huomenna Terveystalolla rakenneultra ja jollain oli vielä myöhemmin samalla viikolla.
 
Takaisin
Top