Elokuun keskustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Phalene
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin (rv 9+6) huomaan kyllä itse että turvottaa/on jo vähän mahaa, etenkin syömisen jälkeen. Omaan silmään näytän vaan siltä että oon lihonnut :grin Mieskään ei muka vielä huomaa mitään. Farkkuja voi käyttää, mutta mökkimatkalla (3h) piti kyllä avata nappi kun istui pitkään.

Painoa on nyt tullut ihan alusta 2,5kg (ekasta neuvolasta 2vk sitten 0,9kg), mutta oltiin 2vk mökkilomalla ja tuli kyllä syötyä ihan mitä sattuu eikä tullut liikuttua. Elättelen toiveita, että josko se vähän laskee/pysyy pidempään tuossa samassa nyt kun ollaan normaaleissa arkirutiineissa.

Hei! Ultrassa kävin tarkistuttaa verenvuodon. Kaikki oli kunnossa ja sydän näkyi läpättävän :Heartred mutta lääkäri totesi emätintulehduksen. Onko kellään kokemusta? Sain semmosen voide kuurin.

Itselle tuli n.2kk synnytyksen jälkeen kun kuivui limakalvot niin pahasti vaikka yritti hoitaa.. sain sellasen yhdistelmä antibiootti+hiiva emätinpuikot ja lähti sillä. Ei kyllä ollut silloin verenvuotoa

Rv 9+5 ja jäätävä väsymys. Laitoin aluksi viikonlopun muutto rumban piikkiin, mutta tänään pelkästään labroissa käyminen aiheutti sellaisen uupumuksen, että taitaa raskauden piikkiin mennä tämä. :grin raskauspahoinvointi on onneksi lähes kokonaan poissa, kunhan muistan huolehtia säännöllisestä ruokailusta. :happy:

Rv 9+5 ja jäätävä väsymys. Laitoin aluksi viikonlopun muutto rumban piikkiin, mutta tänään pelkästään labroissa käyminen aiheutti sellaisen uupumuksen, että taitaa raskauden piikkiin mennä tämä. :grin raskauspahoinvointi on onneksi lähes kokonaan poissa, kunhan muistan huolehtia säännöllisestä ruokailusta. :happy:

Mulla oli pari päivää että jaksoin paremmin. Nyt taas väsyttää niin kamalasti. Oon aina herännyt aikaisin, mutta nyt en kerta kaikkiaan meinaa saada itseäni ylös sängystä. Lasken joka aamu päiviä kauanko on seuraavaan vapaapäivään :hilarious:

Saisin olla puolen tunnin välein syömässä että pahoinvointi pysyis hallinnassa. Aivan järkyttävän huono olo, vaikka maanantain jälkeen ei onneks oo tarvinnu oksentaa.. eikä kyllä tää syöminenkään aina auta..

Onko täällä muilla epäsosiaalisuutta ilmassa? Mua ei haluttais yhtään nähdä ketään eikä mennä mihinkään . Ei kiinnosta kenenkään seura paitsi oman esikoispojan ja miehen . Haluaisin vaan olla omissa oloissa ja hautautua kotiin . Vertaistukea ?

Onko täällä muilla epäsosiaalisuutta ilmassa? Mua ei haluttais yhtään nähdä ketään eikä mennä mihinkään . Ei kiinnosta kenenkään seura paitsi oman esikoispojan ja miehen . Haluaisin vaan olla omissa oloissa ja hautautua kotiin . Vertaistukea ?
Parin viikon päästä olisi yhdet lapsen kummin juhlat ja juuri mies soitti että mennäänkö?Ilmoitin jo nyt etten ole tulossa. Ei yhtään vaan huvita. Muutenkin viihdyn paremmin kotona.

Täällä myös ihan sama juttu. Ja edellisessä raskaudessa oli myös. :( :(

Mulla on tämä erakoituminen siinä pisteessä, että pitäisi saada pari tuntia päivässä olla vaan jossain omassa pikku kopissa hiljaa itsekseen. Korkeintaan koira mukaan. Eihän se käytännössä tietenkään onnistu, mutta huomaan pinnan kiristyvän, jos olen liian pitkään sosiaalinen.

Tänään ja eilen onkin ollut haastavat päivät, kun miehellä alkoi flunssa = hänhän oli aivan puolikuollut ja siihen päälle koronakaranteenissa (onneksi testi oli kuitenkin negatiivinen <3) ja minä tietysti "sain" hoitaa kotityöt, kaupassa käymisen, koiran ja lapsen ulkoilut ja ruuanlaiton :wideyed: Onneksi nyt mieskin alkaa osoittaa paranemisen merkkejä, ja samoin onneksi meille ei ole tulossa ketään vierailulle just nyt, täällä on lievästi sanottuna kaaos :happy8
Sunnuntaina pitäisi edustaa pienen kummipojan synttäreillä, ja mies jäänee kaiken varalta kotiin. Toivon todella, että siellä juhlissa on hyvät ruuat :angelic:

Osaako täällä kukaan kertoa jos rasvaa on kertynyt etenkin vatsan alueelle reippaasti saako NT ja rakenneultran kuitenkin tehtyä??

Osaako täällä kukaan kertoa jos rasvaa on kertynyt etenkin vatsan alueelle reippaasti saako NT ja rakenneultran kuitenkin tehtyä??
Rakenneultrasta en osaa sanoa, mutta niskaturvotus ainakin tehdään aina alakautta siellä missä ite on pitänyt käydä. Eli varmasti kaikille saa sen tehtyä :) Rakenneultra vasta vatsan päältä :)

Rakenneultrasta en osaa sanoa, mutta niskaturvotus ainakin tehdään aina alakautta siellä missä ite on pitänyt käydä. Eli varmasti kaikille saa sen tehtyä :) Rakenneultra vasta vatsan päältä :)

No se NT on hyvä jos edes sen saisi kunnolla otettua. Ja toisaalta uskon että jos on hyvä ultra pitäisi sitä kai nähdä.. jännittää aina nää ultrat yms et paino aina nostetaan esille, mutta mulla on ollut aivan mahtavat lääkärit ja neuvolatäti painon suhteen että ovat vaan kannustaneet kun olen kertonut kun sain painon laskemaan ennen plussaa. Ja olisi ollut tarkoitus enemmänkin pudottaa painoa mutta tuli tämä iloinen yllätys sen 6 vuoden yrityksen jälkeen

Mulle tehtiin NT-ultra esikoisen odotusaikana myös vatsan päältä. Tässäkin on vissiin paljon eroja paikkakunnittain. Itse en ole edes osannut ajatella että se voisi vaikuttaa. Mutta mulle ei ainakaan oo koskaan ultrassa nostettu painoa esille, uskoisin että nykyään on kaikki välineet niin hyviä, että saataisin tehtyä :)

Mä olen normaalipainoinen, mutta 3x joka kerta tehty vatsan päältä. On sanottu, jos ei näy päältä kunnolla, niin sitten alakautta, että eiköhän sen sitä kautta ainakin saa tehtyä.

Mäkin muistan, että esikoisen varhaisultra alakautta ja nt- ja rakenneultra vatsan päältä. Sillon taisi olla rasvaa saman verran, kun nyt eli hiukkasen liikaa.

Minulta ei ole koskaan tehty alakautta ultraa. Ja reilusti on itsellä rasvamakkaroita mahassa ja kaikki ultrat onnistunut. :hilarious:

Hei tyypit! Uskaltaudun tänne vaikka en kyllä oikein tiedä mihin laskettu aika osuu. Mun kierto on ollut sellaista kevyttä 58-74 päivää koko aikuisiän, joten näitä raskauksia on aina joutunut vähän ihmettelemään... Pahoinvointiakaan ei vielä ole ollut ja kaikki olo on todella hyvä, jos ei turvottaisi niin älyttömästi en ehkä osaisi edes kuvitella olevani raskaana. Neuvolaan menen ensi kertaa keskiviikkona, sitten varmaan tiedän jotain enemmän.

Oon ehkä vähän kateellinen teille joilla nt-ultrakin on tehty vatsan päältä. :rolleyes:

Oon ehkä vähän kateellinen teille joilla nt-ultrakin on tehty vatsan päältä. :rolleyes:
Sama :rolleyes: mulla tosiaan jo kolmesti nt:ssa kaikunut tervehdys "pöksyt pois!"... Nooooh, sama kait tuo on pötkötellä siinä 15 minuuttia (no saatan liioitella ajan) ultrakapula värkissä :sick009 rakenneultraan kehtaan sitten taas miehen ottaa mukaan :grin

Minulla on myös aina ultrattu vatsan päältä nt- ja rakenneultra :) ainoastaan varhaisultrassa alakautta.

Takaisin