Elokuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vappu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
exteri0r tuleeko teillä aika jonkin lähetteen perusteella vai pitääkö se itse varata? Varmaan kannattaisi jo kysellä esim. neuvolasta tai sitten ihan sieltä ultrauspaikasta. Rakenneultrahan periaattessa voisi jo olla noilla sinun viikoilla.

Meil piti aineki ite varata ja näin on ollu sekä Hyvinkäällä että Lappeenrannassa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

exteri0r: Mä sain kyssillä ajan nt-ultran yhteydessä. Soita sinne. Oon ymmärtäny et samalla siel varataan aika rakenneultraan ku ollaan ekassa ultrassa :)

Kättäriltä mäkin sain molemmat ajat silloin ekaa aikaa varatessa. Toki jouduin soittaa perään vaikka niiden piti tulla postitse mutta se oli aika pieni vaiva :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No siis sen muijan piti antaa mulle aika, mutta ne halusi ensin tutkia tuon kohdussa olevan kalvon/kiinnikkeen MUTTA sitäkään ei ole vielä saatu aikaiseksi ...

Soita heti maanantaina sinne ultrapaikkaan, ja kysy missä mennään. Kuulostaa siltä, että oot saattanut jäädä jonnekin jonosta sivuun. Jos ei rakenneultra-aikaa ole muka voinut antaa jonkún toisen asian tutkimisen tiimoilta, niin luulis jo näillä viikoilla että jotain olisi pitänyt tapahtua vähintäänkin ensimmäisen tutkimuksen suhteen.

Ei mulla oikeastaan ole kiirettä itselläni sen rakenneultran kanssa - enemmän pelottaa, onko liikaa viikkoja ettei enää saa äitiuspakkausta kun lääkärissäkään ole vielä käynyt.

Tekisi taas kauheasti mieli karkkia. Olen ennen raskauttakin ollut melkoinen herkkupehva, mutta nyt varsinkin - voisi vain elää karkeilla ja jäätelöllä ja suklaalla ja popkorneilla ja sipseillä ja ja ja. :p

Äitiyspakkauksen saamiseen riittää se, että on käyny neuvolassa ajoissa. Eli sitä sun ei tartte murehtia. Jos meinaa saada vauvavakuutuksen, niin sen saamiseen tarvitaan yleensä rakenneultrasta "puhtaat" paperit, ja muutenkin pitää kait olla suht normaaliraskaus.

Kyllä namia saa vähän syödä, jos vaan ei oo sokerit olleet koholla. Pistin eilen illalla ja tänään aamulla levyn riisisuklaata vauvan ihmeteltäväksi :). Sitten kun on tiedossa sokerirasitustestin päivä, niin pitää varmaan koittaa muistaa, että ei ihan tällaista mässytystä tee just ennen. Eikä nyt muutenkaan tee kellekään hyvää syödä herkkuja joka päivä, mutta kyllä kerran viikossa saa karkkipäivän pitää tuleva äitikin :p

edit- piti korjata kirjotusvirhe. Nyt takas vaatekaapin kimppuun, yks osio jo selvitelty. Oon tyytyväinen että sain itteni tähän hommaan viritettyä tänään.

LähiTapiolasta lapsivakuutuksen varausta voi hakea heti kun raskaus on todettu eli ei tartte odottaa rakenneultraan.

Kelan sivut sanoi, että äitiyspakkauksen saa jos on käyny ennen neljännen raskauskuukauden loppumista lääkärissä ? "Liitä hakemukseen raskaustodistus, josta selviää, että raskaus on kestänyt 154 päivää ja että olet käynyt terveystarkastuksessa ennen 4. raskauskuukauden päättymistä. Raskaustodistuksen saat lääkäriltäsi tai neuvolasta." Vai ymmärränkö taas jotakin väärin ?

Mulla oli 4 viikkoa sitten eka neuvolalääkäri, silloin ei saanut raskaustodistusta, 3 viikon päästä on neuvola taitaa olla silloin rv23 saa raskaustodistuksen ja puhutaan kelajutuista :)

Raskaustodistuksen saa neuvolasta, kuten tuossa tekstissä sanotaan. Ihan se hoitaja sen antaa. Tuo lääkäri osuus on luultavasti heitä varten, jotka eivät syystä tai toisesta neuvolassa käy ollenkaan.

Just näin, miten murma sanoi. Terkkari allekirjoittaa ja antaa todistuksen. Mäki näen lääkärii ekan kerran vasta 17+5 ja silloin jo viides kuukausi menossa. :)

Mua on juilinu tänään koko päivän oikealta puolelta alavatsaa ja etenkin nivusta. Välillä sellanen olo, et pettää jalka alta. Mahtaakohan painaa jo nyt vähän johonkin hermoon, tai sit on vaan kasvukipua. Oon touhunnu kyllä melkosesti nyt muutaman päivän.

Jotenkin jännä, kun koko ajan tiedän että vatsassa kasvaa meidän tuleva lapsi enkä malttaisi odottaa tammikuuhun, että saadaan se vauva syliin. Sitten muutaman kerran jotenkin ihan oikeasti tajuaa, että siellä vatsassa todella kasvaa VAUVA, ja rinnassa läikähtää ihan eri tavalla.

Samanlaisia ajatuksia täällä KoBe :)

Kylläpä on tänään tullut säädettyä kotia uuteen uskoon, ja samalla siivottua vähän paikkoja, onneksi oli apulainen messissä. Makkariin on järjestetty tilaa pinnasängylle, makkarin vaatekaapin ritiläkoreista taisi 4 kpl siirtyä vauvavermeille, tavaraa on siirretty huoneesta toiseen. Yksi kirjahylly on purettu osiin ja kasattu uudelleen, keittiöön siirtyi yksi hyllykkö, ja työhuoneen suunnassa on tavararöykkiö odottamassa uutta järjestelypäivää. Parit liimapuuhyllyt pitää hankkia vaatehuoneeseen. Ja kyllä se hoitopöytä pitää sinne makkariin vielä hankkia, kun kylppäri ja wc todellakin ovat niin pienet, että sinne ei lasta hoitotasolle saa. Onneks makkarista on vain metrin siirtymä vessan ovelle, niin pesut onnistuu kyllä siinäkin ihan loistavasti.

Ei muuten joutanut tänään juuri pienen potkuja kuuntelemaan. Taisi ennemminkin pieni olla ihmetyksen vallassa, että mitä kummaa se äippä riehuu, kun ei hetkeekään oo paikallaan, kumartelee, nostelee, siirtelee, eiku nyt se imuroi. Nyt kun istuin alas, niin vaavi varovasti muksautti kylkeen, että joko nyt on mun aika heilua.

Mulle tehdään ne Kelan paperit (todistus raskaudesta) seuraavalla neuvolakäynnillä ja terkkarilta sen saa. :)

Okei no sitten, paskasti aseteltu asiateksti taas vaan ettei tavanihminen älyä :d

Takaisin