Elokuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vappu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No oho. Toivottavasti kaukalo irtoaa, ja on vaan tilapäinen jumitila.

Himppasen ottaa tää sadekeli päähän, Nukuin sen verran kauan, että satoi jo, ja nyt pitäisi mennä ulkoiluttamaan koira, jotta pääsee töihin. Kai tuossa välillä on pieniä taukojakin, mutta ei nyt vaan yhtään nappais kastua. Koira nyt kastuu joka tapauksessa, ja pitää suihkuun viedä kotiin tultua. Tai sitten avaan työkoneen ja teen töitä kotoa.

Taisivat luvata koko viikoksi samanlaista keliä, niin ei vissiin auta pyristellä ja odotella poutahetkiä. Ehän mää sokerista oo, mutta on nyt kesällä oppinut taas liian hyvällä.

Jihhaa! Kaukalo on irti. Mentiin Lastentarvikkeen huoltoon ja tunti revittiin kaukaloa irti. Ja saatiin viimein laatta taltalla (siis sellasella sähkökäyttösellä koneella mistä kuuluu hirvee ääni) se irti telakasta. Onneks oli takuuta jälellä niin saahaan uus tilalle. Eli onni että se jumahti heti kiinni, eikä vasta sitten tammikuussa!!
Sano että on muutamia saman tyyppisiä tullu vastaan, mutta ei ikinä näin pahasti kiinni jumahtanutta.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli loma tässä elokuulla ja viime viikolla viimeisen lomaviikon kunniaksi suunnittelin projektia vauvan huoneen kalusteiden tuunaus: ostin aiemmin kesällä käytettynä IKEAn hoitopöytälipaston ja halusin maalata sen valkoiseksi. Mies hioi sen valmiiksi ja laittoi mulle telat ja pensselit esiin, olin ostanut maalin. Autotalliin oli viritelty maalaustila, ovi auki ettei tarttis maalinhuuruissa olla ja luonnonvaloa tietty enemmän. Pientä stressiä aiheutti miehen ehdoton silmäterä (vauvaa edeltävä siis) ja ylpeydenaihe, eli sen Harley, joka oli vähän turhan lähellä mun operaatiota. :wink värkkäilin pari tuntia, sain laatikot maalattua ja vähän lipaston toista sivuseinää. Harrikkakin selvis ilman maaliroiskeita. Just ajattelin että sais alkaa riittämään sille erää kun kävi iso tuulenpuuska ja koivunurpuja kaikki maalatut pinnat täyteen...! Siis niitä pieniä heituloita joita puskee auton tuulettimistakin sisälle.. Hetkeks lamaannuin ja katsoin vaan suu auki et mitä helv... Pensselit putos käsistä siihen ja painelin saman tien sisälle paljon välittämättä siivouksista. Kuinka paljon voi ärsyttää?! Laitoin miehelle sadatteluviestin töihin ja viittä vaille olin lähdössä heittään koko tuotosta roskalavalle jo. Mieheltä tuli viesti jossa hyvin rauhallisesti sanoi voivansa pikkasen hioa pintaa kun on kunnolla kuiva ja vetää ohuen kerroksen maalia vielä pintaan niin tulee tosi hyvä. Ärsytti melkein vielä enemmän. Joo, varmaan tuleekin mutta olisin halunnu ITSE tehdä sen valmiiksi ja teki mieli vielä kiukutella miehelle lisää mutta maltoin nyt kuitenkin. Hetken päästä kerkes jo järkevästi aatella ettei se tosiaan lopullisesti pilalle mennyt ja olisihan se joka tapauksessa pitänyt maalata vielä toiseen kertaan.

Tuo hermojen kilahtaminen tuntuu olevan selkein "raskausoire" mahan lisäksi. Oon aina oli äkkipikainen ja suutahtanut (aiheesta) nopsaan, mutta nyt tuntuu että pienikin vastoinkäyminen, siis oikeesti, ihan mitätönkin, saa käämit palamaan sekunnissa. Onneks se on yleensä hyvin ohimenevä kiukkukohtaus ja oon onnistunu kilahtelemaan lähinnä itsekseni. Onko muita heikkohermoisia? :grin

Täällä yksi nostaa käden ylös! Hermot menee vähän turhan helposti! Menee muutenkin mutta nyt taas välillä joutuu pysähtymään ja miettimään että mitä ihmettä... Onneksi mieskin alkaa hiljalleen ymmärtämään. :)

Mulla ei ainakaan vielä oo tullu heikkohermoisuutta vastaan. Olen kyllä perusluonteeltanikin rauhallinen ja ehkä sitten kähisen ja kiehun hiljaa itsekseni. En kyllä tiedä mitä sitten tapahtuu jos tämän painekattilan kansi joskus sitten rämpsähtää auki :smiley-angry016
Ainoo minkä olen tunnemaailmasta pistäny merkille on sitte semmonen herkkyystason alenema,eli että liikuttuu herkemmin.:sad010

Kuulostaa erttäin tutulta Nunnuliina! Edellistä odotellessa päätin kunnostaa ja maalata vanhan puusohvan. Sainkin työn valmiiksi, mutta en kerinnyt saada sohvaa kotiin ennen synnytystä. Laitokselta lähtiessäni ajattelin sohvan olevan jo paikallaan, mutta ei näkynyt. Mieskin oli kumman vaitonainen asiasta. Parin päivän päästä sitten sain kaivettua selville sohvan kohtalon.
Jätin lähtiessäni maalin kuivumaan. Sohva oli siis mieheni työpaikalla maalaamoon takimmaisessa huoneeseen joka ei ollut silloin aktiivikäytössä. Oli sitten tullut sitä käytttöä, mutta kukaan ei ollut hoksannut peittää valkeaa sohvaa vaan se oli ympäriasti punaisessa maalisumussa!! Mieheni oli sitten hionut sen ja aikoi vetää uuden pinnan, mutta juurikin tuo kiukutti minua koska olisin halunnut tehdä sen itse loppuun asti. Ihan nätti siitä tuli, mutta mutta ku ite:angry4

Vähänkö ootte ollut ihanan aktiivisia tänään. heti kun vietin pitkän päivän poissa koneen äärestä, niin tsiljoona viestiä!

Ainoo kelle voin kiukutella on koira. Se on kyllä ajoittain pinnaa kiristävä tapaus, mutta toisaalta se ei kyllä ymmärrä että jos alkaa emäntä riehumaan, niin on varmaan hormoneista kyse, joten ei oikein viitti ressukka parkaa hämmentää. Lähes viaton luontokappale. Ei ihan aina kyllä viaton, mutta kuitenkin.

Nyt alkaa huomata, että on "kultainen" keskiraskaus menissa. Energiaa on vaikka miyen, tänäänkin innostuin leipomaan ja keittämään mustaherukkahilloa. Voi miten tollasista nauttii, kun ei oo yli kahteen kuukauteen jaksanu mitään.

Ja mähän kerroin aiemmin siitä mun kotiinjäämisahdistuksesta. No seki tuntuu menneen ohi. Poika on ollut ihana iloinne itsensä, nukkunut ja syönyt hyvin. <3

Hulda H., sama täällä. Ei ole kiukuttanut, edes liikenteessä, sen enempää kuin normaalistikaan. Toisaalta jos on vähänkään liikuttava elokuva tai luen jonkun lemmikin kuolemasta, niin olen heti kyynelissä.

Kaikenlaista projektia on nyt 2-3 viikkoa, sitten helpottaa. Kai tässä vielä ehtii stressikin kehittyä näiden muutamien viikkojen aikana. Vauvaa en ehdi ajattelemaan ihan hirveästi, ja vaunuhankinnat ym. on ajankohtaisia vasta syyskuussa, kun on aikaa.
Samoin liikunta taitaa jäädä syksymmälle.

Minä en kans tiedä noista hormonimyrskyistä mitään. :D Oon kyllä äkkipikainen ja kiivastun helposti muutenki, mutta olen ehkä jopa hieman tavallista tasaisempi ja tyynempi nyt raskausaikana. Ainoa tosiaan on, että saatan hieman herkemmin liikuttua jostain asiasta. Tosin en anna helposti tunteilleni valtaa muutenkaan, vaan ajattelen asioita järkiperäisesti, joten minua ei näe pikkuasioista vollottamassa nytkään.

No nyt mä sen tein. Avasin esikoisen vauvanvaatelaatikot!!! ♡♡ Olin pakahtua, kuinka joku onkaan (voinut olla) niin pieni!!! ♡♡ Selasin vaan erilleen kaikki tyttövaatteet ja ne jäi vielä laatikkoon odottamaan vauvan tuloa - jos tulee tyttö niin kaivetaan ne tammikuussa uudestaan esiin.

Kaikki neutraalit & poikavaatteet (en kyllä muistanu että meillä oli sellasiakin pari) otin kassiin ja samoin kun muut vauvakamat (makuupussit, vauvan peitto, pinniksen pehmuste jne) jemmasin pinnasänkyyn jossa esikko ei oo nukkunu ny muutamaan viikkoon. Päälle heitin vielä viltin. Sinne kerään kaikkee tulevien kuukausien aikana ja sit loppuvuodesta alkaa vauvapyykki ja silityspuuhat! ♡♡

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Oh no. Oon koulutuksessa, jossa on useita koulutuspäiviä pitkin vuotta. Yks pakollinen päivä merkattiin olevaksi 15.1., ja mulla LA 7.1...... Huonolla tuurilla en oo vielä jakaantunut kahtia, ja jos oon, niin olis varmaan todella mukavantuntuista mennä koulutuspaikalle päiväksi heti kohta synnytyksen jälkeen. Ja tuskin sitä lastakaan voi kellekään siinä vaiheessa jättää. Itse asiassa on vissiin koulutuspäiviä sillä viikolla 3 kpl, mutta muut saan kenties helpommin anteeks.

Mun pitää varmaan huomenna ultran jälkeen kysellä, että saanko kouluttavan tahon kanssa tuon sumplittua jotenkin, ettei tuolloin tarttes paikalle raahautua. Teen vaikka jotain etätehtäviä tai mitä tahansa, jotta saan vapautuksen. Jos nyt lapsi päättäis tulla reilusti joulukuun puolella niin sitten voisi kai harkita koulutukseen menoa, mutta kun mä aattelin pitää ne jalat ristissä, niin että lapsi saa syntyä vasta tammikuun puolella :)

Nyt on mielessä iloisia asioita. Eilen sain viimein siivottua vaatehuoneen, eli pakkasin suurimman osan vaatteista odottamaan ens kevättä ja jätin vaan ne mihin mahdun raskausajan. Kovinpa kutistu vaatevalikoima. Sit tilasin netistä mammamekon esikon synttäreille ja muutaman perustopin, joita voi käyttää neuletakkien kanssa. Esikon yksvuotissynttäreihin enää pari viikkoa, ja viimein alkaa tarjoilu- yms. suunnitelmat selkeytyä. Paras kaveri ja pojan kummitäti tulee parin viikon päästä ja on ainakin viikon. <3 Mitäs vielä. Masuvauva on liikkunut kovasti yöllä ja tänään. Onpas onnellinen olo.

Mullekin tuli hyvä mieli kun Miukilla on niin hyvä mieli. Tosin oli jo lippu korkeemmalla jo kotiin tullessa. Sain sovittua, että käyn tuon pakollisen koulutuspäivän hoitamassa jo nyt syksyllä toisen kurssin mukana. Kävin hobbyhallin myymäläaä ostamassa kaipaamani ulkoiluhousutkin, ja mukaan tarttu parit pussilakanat joulupukin paketteihin. Siivota kyllä pitäisi, mutta siitäkin on hyvä mieli, kun apu sisustaja tulee vasta sunnuntaina, niin hyvin ehdin huomenna töiden jälkeen ja lauantaina siivota vähän paikkoja. Ja ultrassakin kävin tänään..... :p

Hyvä päivä täälläkin kun töiden jälkeen käytiin miehen kanssa jättämässä maistraattiin avioliiton esteiden tutkinta ja aluksi kireähköltä vaikuttanut maistraatin täti muuttuikin heti hää aikeista kuultuaan ilopilleriksi ja toivotteli kovasti onnea :) jäipä hyvä fiilis..

Sent from my LG-D855 using Vau Foorumi mobile app

Oltiin eilen naapurissa Me&I-kutsuilla. Ihastuin yhteen bodyyn, mut pidin itseni tiukkana. :D Harmi, et ne vaatteet on niin törkeen kalliita. Esikolla oon ostanu yhden bodyn ja pipon viime kutsuilta, mut kyl vähän kirpasee maksaa bodysta 26 e ja joku 15 e piposta. Etenkin ku osaan vastaavat ommella itsekin... Pian lähdetään pojan kanssa Ikeaan, paljon pikkukrääsää ostoslistalla. Heihei vaan rahat. :D

Te jotka kuuntelette doplerilla kotona.. Voiko sydänäänet kuulua molemmilta puolilta? Mä olen kahtena iltana kuunnellut ja kuulen ihan selkeät sykkeet ihan oikealta alhaalta, mutta syke kuuluu myös vasemmalta navan alla.. Istukan ääni kuuluu kaikkein parhaiten oikealta aika läheltä mistä sykekin, mutta viuhuntaa ja sykettä kuuluu myös tuolta vasemmalta.. :o Voiko se jotenkin kaikua? Lääkärikin kuuli sykkeen tuolta vasemmalta, josta olen tähän asti aina kuunnellut ne. Nyt kuitenkin kun etsin sitä istukkaa, niin kuuluikin tosi selkee syke oikealta myös.. Vai onko vauva jo niin iso, että syke voi kuulua monesta kohtaa? Viikot nyt 18+2.

Kääääkkis! Meilla alkais huomenna kämpän kylppäriremppa. Tai siis puretaan se vkloppuna ja remppamies tulee 1.9. tekeen taikansa.. Mutta kuukaus pitäis asua serkun kämpässä ja vahtia samalla sen kissoja, kun se sattui sopivasti lähtemään reissuun :) Mutta kun meillä on vielä vuokrakämpänkin täysremppa menossa. On pitäny vähän kiirettä. Tosin ite en oo voinu hirveesti remppaan tän selän takia osallistua. Mutta miestä ei oo paljoa kotona näkyny remppojen ja reissuhommien takia.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

IhmejaKumma kyllä voi näillä viikolla varsinkin kuulua sydänäänet kahdestakin paikkaa selkeesti...riippuu vähän missä asennossa pikkuinen on että miten millonkin kuuluu..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

En oo vieläkään saanu rakenneultraan aikaa ja viikot kuitenkin jo 19+1 ... Miksi nämä tämmöset jutut kusee aina meikäläisen kohdalla ? :smiley-angry002

Takaisin