Elokuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tipsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yönsäde, oot kyllä ihana papupata  Ainakin minä ymmärsin tuosta ensimmäisestä sepostuksestasi mitä ajoit takaa. Näinhän se on että erilaisuus kunniaan. Vaikka se kauneusihanne onkin hoikka vartalo (ja kukapa sitä ei haluaisi..) niin eipä ole muiden asia tuomita/arvostella toisten asioita muutenkaan, ei siis painoakaan [:)] Kyllä mullakin tuota ylimääräistä löytyy, mutta ite ne kannankin [:)]

Täällä on tylsää! Ukko lähti kavereiden kanssa rilluttelemaan ja minä yksin möllöttelen [&o] Tämä on juttu minkä raskaus on muuttanut; ennen sai oikein miestä hätistellä että saan olla illan yksin rauhassa ja touhuilla omia juttuja, mutta nyt haluaisin vain kölliä kullan kainalossa. Ja ihme huoli päällä ettei sille mitään sattuisi.. Ihan kuin iso mies ei osaisi huolehtia itsestään.. Taitaa olla mammahormoonit vauhdissa [:D][:D]

Taitaa ulkona olla jo tarpeeksi pimeää, jos niitä tähdenlentoja näkyisi. Täytyy mennä bongailemaan ja heittelemään toivomuksia [:)]

Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan ettei ennustetut myrskyt tekisi enää kauheita tuhoja tälle kesälle!

Hei taasen pitkästä aikaa.
Tohon painoasiaan, mä ootan "innolla" kuinka paljon mulla tartutaan asiaan neuvolassa...
Mullakin toi painoindeksi jotain 31 luokkaa eli liikapainoa on ja reippaasti[:'(]
Sais luvan olla mun mielestä vaan hiljaa[:D][:D]

Oon nyt kerran löytänyt pienen sykkeen mutta nyt en oo löytäny sitä moneen päivään[&:]
Tahtois taas kuunnella, siis toki ymmärrän ettei tämä mitään merkkaa.
Sekin oli niin onnenkantamoinen että se sillon kuultiin[:D]

[:)] HYVÄÄ LÖRTSYÄ KAIKILLE [:)]

TIPSI: Oi KIITOS SUURI kauniista sanoistasi
Ihanaa kuulla,ettei kaikkia minun höpötykseni ärsytä [:D]
Toivottavasti siellä on tylsyys kadonnut ja mies palasi turvallisesti takaisin kotiin [:)]
Tuo on just tuota raskauden tuomaa hormonitoimintaa mistä puhuit [:D]..
Eli kokoajan haluaa hellittelyä,silittelyä ja kehuja [;)][:D][8D]
Ja sitten on kokoajan jostain huolissaan..siis enemmän kuin normaalisti.
Minäkin aina pelkään,kun mies lähtee hommiin,että mitä jos nyt tapahtuu koneiden kanssa jotain kauheeta.Jeps,ja minä olen sitten yksi riesa näin raskaana ollessa eli soitan vähän väliä miehelleni,että onko kaikki hyvin [8|][:D][:D] *viheltelee*
Nyt kun minä luen tätä mun juttuani uudestaan,niin poikkeaako mun tämänhetknen käytökseni siis itseasiassa normaalista olotilasta yhtään [;)][:D][:D] *joopa joo* [;)]
IHANAA VIIKONLOPPUA SINNEKIN [:)]

SUKRIS: KIITOS SUURI sinullekin ihanista sanoistasi
Kannattaa tosiaan jättää noi raskaat nostelut muille ihmisille ettei vaan mitään vahinkoa satu!!!
Toivottavasti sinun masukipusi/nippailusi on loppunut [:)][:)]??
Ehkä tuo vihlominen johtu siitä,että kohdun kannatinsiteen vähän venyivät?
Otahan nyt iisisti [:)]!!
Minä kun olen tottunut joka raskaudessa ihan loppuun asti tekemään raskasta työtä,niin mulle ei enään edes tee mitään noi nostelut [:D].Määhän nostelen ihan loppumetreillä vielä 40 kilon rehusäkkejä,vaikka mies kieltääkin.Mullahan ei sisu anna periksi,että antaisin miehen tehdä nämä ns.minun työt [;)][:D].
Ei vaiskaan..mulla nyt ei ole ollut mitään riskirautta,että olisi pitänyt olla varovaisempi loppuraskaudessa.Eli ihan normaalisti olen voinut jatkaa töitäni synnytykseen asti [:)].Onneksi,koska minähän sekoaisin,jos joutuisin "pakkolepoon" [:D]
LÄÄKÄRINEUVOLA KÄYNNIT: Meillä täällä käydään ensimmäisen kerran lääkärissä np-ultran yhteydessä.Eli np-ultran tekee synnytys-ja naistentautien erikoislääkäri ja samalla hän sitten tekee sisätutkimuksen+kyselee kaikenlaisia asioita.
Seuraava käynti oli muistaakseni rv 26 tietämillä tälle samalle lääkärille.
Ja sitten kolmas ja viimeinen käynti on rv 36.
Jos raskaus sujuu normaalisti eikä kyseessä ole riskiraskautta,niin nämä lääkärin käynnit riittävät.Tarvittaessa sitten saapi helposti lähetteen ä-polille,jos on jotain ongelmia raskauden kulussa.

OMAA: Täällä on ihan hirveen hikinen ilma.Vähän jo jyrisi ja satoi vettäkin.Nyt taas paistaa aurinko.
Aivan varmasti illalla tänne tulee kauhee ukonilma.
Kävin sitten aamulla ulkona jo suihkussakin [8|][:D]..Täyttelin ankkojen ja hanhien ammeisiin vesiä,kun yhtäkkiä letkun liitoskohta pamahti poikki.Jeps,toki minä olin siinä kohdalla juuri ja ihanat jääkylmät vesisuihkut sinkosivat juuri meikäläisen päälle [:D].
No,virkisti kummasti [8D]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 13+4

Jenni74: Onnea hienoista tuloksista, on se onnellistuttavaa!! [:D]
Meillä oli eka neuvola 2.7. rv 8+4, nyt toka eilen 13.8. rv 14+4 ja sitten seuraava 4.10. rv 22, rakenneultran jälkeen. Eli ei niitä älyttömän tiheään ainakaan näin alkutaipaleella ole, loppua kohti enemmän. Lääkärissä en ole käynyt kertaakaan (paitsi vatsaongelmien takia). Neuvolaan saa kuitenkin aina soittaa, tuli mitä tahansa mieleen.

Yönsäde: Sulla on varmaan huippukunto, kun pistelet menemään siellä tilan töitä! Voi että vähän kadehdituttaa välillä tuo eläinten määrä..[:D] Tuossa kun ajeltiin Pohjanmaalle ja takaisin etelään, ihailin niitä kauniita maisemia ja vähän haaveilin..Kaupunkiasuntoon ei oikein mahdu nyt muuta kuin yksi koira ja kissa..Sais olla vaikka mitä muuta! Ja sitten piti sanomani tuosta teidän luomu-tilasta, että arvostan todella paljon tuollaista, mahtaa olla välillä rankkaa byrokratian kanssa ja muutenkin! Itse pyrin aina ostamaan kotimaista luomua, kun se vaan on mahdollista. Se on parasta.

Omaa napaa:
Oltiin tosiaan Suomi-lomailemassa viikko sitten ja mukaan sain inhottavan ihottuman molempiin poskiin. Hotelliyön jälkeen posket olivat kirkkaan punaiset, turvonneet ja ihan täynnä pieniä näppyjä. Mieskin ihmetteli, että mitä tuo on. Ja edelleen viikon kortisonivoiteella hoitelun jälkeenkin iho ihan karhea ja hilseilee. Ja en sitten tullut ollenkaan ajatelleeksi, kannattaako kortisonia valella tässä tilassa..Vaikka en nyt jaksa tästä huolestua. Ottaa vaan kirjaimellisesti pannuun, kun naama kukkii muutenkin, niin pitää tällaista "ylimääräistä" sotkua tulla. [:@] Ja pahoinvointi oli vieraana taas aamulla. Olin just keittänyt itselleni kahvia ja avannut Hesarin...ja Yök. Kylmä hiki, kuvotus, huimaus. Ja eikun puoliväkisin reissumies naamaan ja sohvalle köllimään. Loppuiskohan tää kohta..?

Mutta kaikesta huolimatta olo on onnellinen! Eilinen neuvola meni nappiin, syke kuului ja täti oli kiva ja illalla istuttiin iltaa perheporukalla grillin ääressä ja sain taas ihastella veljen pientä viisiviikkoista tyttöä. [:)] Mies lähti omille teilleen ja tuli aamuyöstä, mutta antaapa tuon mennä..Sain ainakin mennä ajoissa nukkumaan. [;)] Ja nyt voidaan voivotella molemmat krapulaista oloa, hihii!!!

**Mahtavaa viikonloppua koko porukalle**

Sukris, noi lääkäri (ja neuvola-) käynnit on ilmeisesti aika paikkakohtaisia. Ystäväni kävi yhden ainoan kerran neuvolalääkärillä raskauden aikana, vaikka esikoistaan odotti! Mulle ei myöskään ole puhuttu mitään lääkärikäynneistä (paitsi että neuvolalääkäri ultras mahan päältä rv 5+0 ja 7+4, mutta ei tehnyt sisätutkimusta tai muuta). Eka neuvolakäynti mulla oli 21.7. ja toinen tulossa 1.9.

Voi Yönsäde, sait minut taas nauramaan hauskoilla jutuillasi eilen illalla. [:D] 
Minäki haluaisin ekaksi papukaijaksi neitokakadun, kun se on vielä suht helppo. Ja sit jos innostuis ja ois kaijakokemusta, ni vois ottaa jonku isomman ja haastavamman. [:)] Kuulostaa ihanalta toi teijän kakadu!
Minä heräsin aamulla ukkoseen, ihanaa! [:)] Nyt siitä on jälellä vaan muisto, tukala ilma, väsymys ja töterröolo. [:'(]
Sinähän oot vesiurheilua harrastanu jo aamutuimaan ankkojen kanssa. [;)]

Sukris:
Vantaalla on lääkärinneuvola rv 26-28 ja rv 36, eli kaks kertaa... Ultratki tekee kätilö.

Mulla vähä sama ongelma ku Tipsillä. [&o] Eli mies lähti kavereittesa luokse Tampereelle yöks ja minä täällä sydän syrjällään. [8|] Kun niitä kauheita uniaki nyt oon paljo nähny, että jäisin vauvan kanssa yksin jne., että ei oikein hyvä ajotus...  Nyt sit vielä oon iltavuorossa ja huomenna aamuun, eli yöunet ois tärkee saada. Kamala huoli. Oikeesti meinasin ruveta itkemään pelkästä ajatuksesta, että lehessä ois semmonen katoamisilmotus, jossa ois miehen kuva ja nimi ja ulkonäöstä kerrottu ja sanottu, että katosi Tampereen yössä 14.-15.8. baari-illan jälkeen. [:o] [&:] Kuulostaa varmaan naurettavalta kyllä. [8|] No ehkä se vähä onki. [:D] Ja nyt ku sen oon tänne teille vielä kirjottanu, ni ei sitä varmana sit tapahdu. [:)] Ärsyttää olla tämmönen huolehtija ja hössääjä, ihan ku äitini! [:'(] Onneks Myttynen monottaa tapansa mukaan tuohon vasemmalle puolelle just nyt ja käskee minua olemaan huolehtimatta turhia... <3 Tulen sitte aamuyön tunteina tänne itkemään unettomuuttani ja pelkojani. [:D]

tere!!

kyllä noissa neuvolajutuissa on eroja....myös Vantaalla. mulla oli vko sitten 13+ lääkäri ja kuunteli sydänäänet, ku oli ÄP:llä jo käyty kaksosjuttujen takia. ei lääkäriä enää, koska ÄP hoitaa. silti vähän peestä, koska se että käyn ÄP:n lääkärillä "tarkastuttamassa" kohdun suun ym maksaa mulle 27e aina. tosin kait ne siellä sitten ultraakin.

mulla on vasta seuraava ÄP 21.9 jolloin se rakenneultra. ihmetteln jos ei sitten siitä käydä tiheämmin, koska moni jo jää s-lomallekin vkoilla 26. vaikken olekaan riskiryhmässä, niin mulla kuitenkin tehty leikkaus kohdunsuulle, joten voipi olla heikompaa sorttia pysymään kiinni. no ultran mukaan oli 5cm, ja toivottavasti ei ala sitten lyhentymään, en ainakaan halua mihinkään vuodelepoon.

hei kyssäri, onko muilla seksin jälkeen tullut rusehtavaa vuotoa (mikä ihan kyllä normaalia) ja se lisäksi paineentunne kohdunsuulla ainakin puoli päivää???

myy77:
Juu no sinun tilanteessa varmaan on eri asia, ja aina jos on jotenki erikoinen raskaus. [:)] Nuo vaan katoin sieltä nettineuvolan sivuilta, kun on eritelty kaikki neuvola- ja lääkärikäynnit. [:)]
No on tuo kyllä aika kaukana toi seuraava äp-aika, jos kerta s-lomalle monet jää jo sitä aikasemmin. [:-] Pitää varmaan sit ite olla tosi tarkkana ja mennä näytille, jos tulee vähänkään mitään...

Heipsan. Kivaa lauantaita kaikille. Olin eilen kaverin karonkassa, ja valvoin pitkästä aikaa melkein neljään aamuyöllä!! Aamulla tuntui kuin olis pahempikin krapula!! Pää ihan tukkoinen ja kipiä. Johtuiskohan krapula muulloinkin valvomisesta eikä juomisesta [:D]

JENNI74
. Meillä on täällä Lahdessa samankaltainen systeemi kuin Yönsäteellä. Tosin mulla vasta tietoa esikoisesta...

Varasin pomolta kalenterista tunnin ajan jutusteluun tiistaina, ja tarkoitus olis nyt saada kakaistua asia. Vielä ei kukaan töissä tiedä, vasta harvat ovat palanneet lomilta, ja mäkin pelastuin kun olin työmatkalla Norjassa. Siellä on muute vaikea valita lounasta, kun ne tykkää ainakin meidän tehtaalla ilmakuivatusta lampaanlihasta ja yleensäkin kaikesta lihasta majoneesissa. Nillä on jopa makkaramajoneesisalaatti - ja tämän hetken ainoa ällötys on nimenomaan MAKKARA!

Nytpä rupean tihrustamaan romanttista komediaa ja nassuttamaan poppareita. Mies kun on kaverinsa polttareissa, niin saapi kerrankin nauttia tämän luokan elokuvasta rauhassa [:D][:D][:D]

Kivaa viikonloppua kaikille!!

EDIT. Melkein unohdin. Surffailin ja löysin hauskan ja ilmaisen [link=http://www.perhekerho.net/oppaat/nimi_vauvalle.htm]nimigeneraattorin [/link](vaikkemme sukupuolta vielä tiedäkään). Onkohan vielä liian aikaista?!

mimmu87, kyllä se sunkin ukkokultasi ehjin nahoin kotiin palaa [:)] Meillä ukko punkesi aamuyöllä (kauhean viinankäryn kanssa) sänkyyn ja tänään sillä ei edes krapulaa ollu. Mulla kyllä huonompi olo tänään kuin aikoihin, varmaan johtui kun en saanut unta kun odotin kultaa kotiin. Omituista oli kyllä se kova huoli ja pelotus.. Ihanaa kun tunnet jo Myttysen liikkeitä, mä niitä niin jo odottelen vaikka tiedän että odottelu saattaa kestää vielä pitkään. Työn iloa sulle [:)]

Kiitos Tipsi!  Jospa se sieltä hengissä tosiaan tulis huomenna takasin. [:)] Tuo on just inhottavaa, ku ei saa unta, kun vaan oottaa toista. [8|] 

Huomenta!

Kerrankin on aikaa istahtaa koneelle kertomaan kuulumisia[:)]. Oltiin eilen rakkaiden ystävien häissä ja tytär on hoidossa mummolassa. Sai kerrankin nukkua pitkään... tai no puoli yhdeksältä heräsin mutta se on hyvin se! Oli tosiaan ihanat häät ja aika moni kaveri sai nyt tietää raskaudesta, kun pysyttelin mehulinjalla ja masukin minulla jo sen verran näkyy, että vaikea peitellä.

Neuvolakäynneistä... Minulla on ollut nyt yksi neuvola ja yksi neuvolalääkäri. Seuraava aika on syyskuun alussa. Katsoin tytön neuvolakortista, niin ihan samanlailla oli edellisessäkin raskaudessa. Tosin nykyään kuulema ei ole kuin yksi lääkäriaika loppuraskaudessa. Tavallaan oli ylimääräinen tuo eka lääkäri, kun minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta niin sen takia lääkäriaika varattiin. Tosin olen sitä mieltä että aivan turhia on nuo neuvolalääkärit. Ei tehnyt edes sisätutkimusta, ei kuunneltu sydänääniä, ei muuta kun juteltiin. Ja minun kohdalle on sattunut sellaisia, jotka ei tiedä mistään mitään, itse tietää paljon paremmin. Esim. kun kyselin juuri tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, niin lääkäri totesi että lue netistä! Että sellasta täällä. Gravidassa taas oli maailman ihanin kätilö joka ultrasi. Kertoi koko ajan mitä tapahtui ja kehui kovasti kuinka hieno vauva kun esittelee itseään joka suunnasta. Jäi kyllä tosi hyvä maku siitä kätilöstä[:)]!

Siihen galluppiin vielä... Olen ajatellut, että toinen tyttö olis kiva. Olis kaikki vaatteet valmiina ja niin kuin Pepiluis kerroit, tytöt voisi murrosiässä jakaa niitä menkka- ja poikajuttuja[:D]. Mutta toisaalta taas haluisin pojan, just kun on jo tyttö. Mulla oli ennen lapsia aina sellainen ajatus, et jos joskus saan lapsen, se on poika. Oon enemmän mieltynyt poikien väreihin... inhoan vaaleanpunaista. Mulla on 2 kummipoikaa ja aina jotenkin tullut toimeen paremmin poikalasten kuin tyttöjen kanssa. No, sitten kun oma lapsi olikin tyttö, olin vaan, että näinhän tämän pitikin mennä. Nyt on vaaleanpunaistakin ostettu[;)]! Mutta siis molemmat ovat tervetulleita[:)]!

Jaa, mutta nyt ukkokulta heräilee sohvalta[:D], täytyy lähteä sille kahvia keitteleen!
Mukavaa sunnuntaipäivää mammoille!

Moikka pitkästä aikaa![:D]

Sukris: Mulla oli np-ultra tämän viikon tiistaina, eli rv 12+3 ja lääkäriaika olisi ollut heti seuraavana päivänä, mutta jouduin siirtämään. Lääkäri on nyt sitten ensi keskiviikkona rv 13+4. Meidän neuvolassa lääkäri on paikalla vain keskiviikkoisin. Muista ajoista en ole vielä saanut infoa... ke kai sitten.

Eilen oli ne siskon häät. HUH HUH! Onneksi on härdelli ohi![:D] Kaunis oli vihkitoimitus ja jatkot meni ihmeen hienosti, ilman mitään suurempaa draamaa[:D] Nyt tietään sitten koko suku ja muutama muukin, että olen "siunatussa tilassa". Tuleva isoisä mainitsi sen yllättäen puheessaan (aploditkin saatiin[:)]), mutta eiköhän moni ollut asian huomannut jo kirkossa kun käytävää pitkin kävelin[:)] Paksuna mitä paksuna[:D][:D] Mun tehtäväksi koitui sitten lahjojen ja kukkien kerääminen pois ja muutamia kertoja sain toimia tuopin säilytyksenä (varma paikka missä tuoppi ei katoa väärään kitaan).... oma vikani kun jämähdin istumaan tanssilattian vierelle[:D] Nyt on sitten auto täynnä kukkia ja tuoksuu kuin kukkakedolla konsanaan. pitää tänään lähteä tekemään auton tyhjennyskierros. Tämä mami hiukan väsähti puolen yön aikaan (herätys oli 5.30) ja tulikin nukuttua sitten 11 tuntia putkeen.. aikaisemmatkin univelat tuli  kuitattua samalla.

Minun sylikummit (tätini ja hänen miehensä) tulivat Helsingistä tänne Kuopioon jo torstaina ja toivat serkkuni kaapeista kaksi säkillistä vauvan vaatteita (aivan kuin uusia... niin suloisia!![:)]) ja turvakaukalon + pinnasänkyn pehmusteen. Kaikki tarjottu otetaan vastaan! Säästö se on pienempikin säästö[;)]  Kummieni mielestä mahani näyttää siltä että poika olisi tulossa. Kuulema yhdeksän lapsen (omat 4+ 5 lapsenlasta) kokemuksella voi vannoa että poika tulee[:D] Eivät ole vielä kertaakaan arvanneet väärin.... mutta kerta se on ensimmäinenkin[:D]

Minulla on nyt alkanut kamalasti vatsa kutisemaan. Kuulema johtuu siitä kun maha kasvaa ja nahka venyy. Olen aloittanut rasvaamaan vatsaa päivittäin ja napakorustakin pitäisi tässä lähipäivinä luopua[:(] Minulla on ollut napakoru jo 9 vuotta enkä osaa olla ilman sitä. Onko kenelläkään kokemusta raskausajan koruista?? Ettei vaan lävistys pääsisi umpeutumaan..... mutta pakko kai se on pelkkää napaa tottua katselemaan jos on pakko[:D]

Tämä aikoo nyt nauttia tästä rauhasta ja tyhjästä kalenterista taas tovin kun on siihen mahdollisuus.....<3

Olen nyt käynyt kerran neuvolassa ja kerran neuvola+lääkärissä. Eka neuvola oli viikolla 7+6, neuvola+lääkäri viikolla 14+1. Seuraava neuvola on lokakuun alussa rakenneultran jälkeen ja siellä kirjoitetaan myös todistus raskaudesta, millä saa sitten hakea ne kela-avustukset. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja kuunteli sydänäänet.

Kilpirauhasen vajaatoiminnan takia lääkäri nosti annostustani (sanoi että sitä nostetaan aina raskauden ajaksi). Määräsi allergiaan nenäsumutteen (on toiminut!!!!).

Huomenia!!

RÖLLI -> vatsanahka kutiaa täälläkin, vaikka on venynyt jo kahdesti aiemmin. Mä olen rasvallut oliivi-öljy rasvalla ahkerasti. Napakoru oli minullakin ekan kanssa, jouduttiin leikkaamaan irti, reiän kohdalta lähti inhottava juova nousevaan ylöspäin ja jäi muistoksi korusta. Ja reikä meni umpeen. Napakin muuttui mielestäni kamalan näköiseksi, joten eipä tullut mieleen enää korua siihen laittaa.

OMAA -> viikonloppu taas sekoittanut täysin rytmin. ihan pihalla. Vauvat liikkuneet ahkerasti koko viikonlopun. Tuntuu ku toinen olisi jo aika paljon kasvanut, koska tunsin sen jo selvästi navan yläpuolella. Veikkaan, että toinen on vähän viistossa ja alempana ja taaempana, koska tuntuu kyljissä. Liekö hänestä tuleman sitten se A-vauva. Tuntuu, että kamalan pitkä aika vielä neuvolaan ja ultraan.
Kova on tää pesänrakennusvietti meneillään. Perjantaina pesin lattioita ja siivosin tiptop kaikki paikat, olin niin ylpeä itsestäni. koiraa lenkittäessä huomasin yhtäkkiä, etten jaksa enää liikkua. Oli ihan kamalan vaivalloista lyllertää kotiin asti. Että niin se kostautuu, sitä ku ei aina oikeen tajua rajojaan.

Maiza. Mullekin tulee hotelleista näppyjä, yleensä jalkoihin ja käsiin. Syyksi olen arvellut ilmastointia (kuivattaa ihoa) sekä pesuaineita, joilla ne pesee lakanat. Ovat varmasti stydiä kamaa. Kärsin atopiasta, ja mä olen kyllä laittanut kortisonia taipeisiin, mutta vain tarvittaessa.

myy77. Onkos sulla joku tietty valmiste, jolla rasvailet? Kävin eilen Bodyshopista hakemassa kaakaovoita, joka tuntuu tosi hyvälle ja myyjä sitä kehui. Tekis mieli rasvailla koko ajan, siinä on niin mukava mieto tuoksu. Muiden voiteiden hajut onkin sitten ruvenneet ällöttämään.

Terkut "Hupulta". Kävin tänään 14vkon tarkastuksessa, jossa kuunneltiin ekan kerran Dopplerilla. Pienessä ajassa kerkesi miettimään paljon, kun sudänääniä ei tahtonut kuulua. Mutta kun sieltä alimman vatsamakkaran alta kokeiltiin, niin löytyihän ne. Samalla pistettiin neuvolakäynnit ruotuun. Meillähän aikaistui  LA  kuudella päivällä ultrassa.

Kivaa elokuista viikonalkua kaikille!!
PS. Kylläpä paleli aamulla, kun ei ollut kuin 16C [:D][:D][:D]

[:)] HYVÄÄ UUTTA VIIKKOA KAIKILLE [:)]

MAIZA: KIITOS
Ihanaa kuulla,että sinäkin arvostat maaseutua,eläimiä ja luomutuotteita [:)][:)][:)]
Meillehän oli ihan selvä juttu tuo,että pitää olla luomutila ja eläimet tietenkin myös luomuja [:)]!!
Byrokratia ja paperi-asiat on persiistä..kiitos EU:n [&:].En vieläkään ymmärrä ihmisiä,jotka aikoinaan halusivat liittyä Eu:hun [8|].Minun mies on paljon rennompi tämän Eu:n suhteen [:D].
Juuri viime viikolla täällä kävi luomutarkastaja tarkastamassa tilan paperi-asiat,pellot ja eläimet.Kaikki oli ok [:)]
Muo vaan ärsyttää sellainen kyttääminen,mitä tämä Eu on tuonut tullessaan [:'(]
Mutta sehän nyt ei ole noiden tarkastajien vika [:)]..He ovat mukavia ihmisiä..ainakin tähän asti ovat olleet [:)].
Mekin ostamme aina luomua,jos on vain mahdollista [:)].
Täällä syrjäseudulla vain on niin pienet nämä valikoimat näissä luomutuotteissa.
Meillähän nyt ei varsinaisesti viljellä luomuna muutakuin lehmien rehut ja kauraa.Ja ihan omiin tarpeisiin tomaattia,perunaa,mansikkaa ja salaattia kasvaa pienet pläntit täällä.En millään kerkeä hoidella mitään isoja kasvismaita.
Niin ja ankan ja hanhen munat ovat tietysti luomuja [:)]
Neuvola onnittelut [:)][:)]
Olipas sulla ärhäkän ja ikävän kuuloinen ihottuma [&:]
Joko ihottuma on parantunut?

MIMMU: KIITOS KIITOS
Toi on ihana tuo meidän kakadu Riku [:)]..Riku on jo 20-vuotias,mutta nehän nyt voivat elää aika vanhoiksikin.Riku on hyväkuntoinen.Meillä on muuten tuo yksi undulaatti Sinikin jo 10-vuotias [:-][:)].Se on kanssa aika hyvä ikä jo undulaatille.
Mää en oikein tiedä,että mistä täällä Suomessa voi ostaa papukaijoja?
Niissähän oli joskus,että niiden myynti kiellettiin Suomessa ja niitä sitten salakuljetettiin tänne?
Tiedätkö yhtään,että mistä niitä voi ostaa/jos siis voi [:)]?
Oi kulta pieni..Sinullakin oli siellä mies lähtenyt reissuun ja sinä olet sinne yksin jäänyt murehtimaan.
Nooh,tuliko mies seuraavana päivän kiltisti ja hyväkuntoisena ( nyt ei siis lasketa krapulaa mukaan [;)] ) kotiin?
Toi on ihan normaalia,että raskaana ollessa sitä murehtii omia ja maailman asioita paljon enemmän kuin normaalisti [:)]
IHANAA,kun Myttynen siellä monottaa noin paljon äitiään ja sanoo,että älä mamma murehdi,isillä on kaikki hyvin [;)][:)][:)][:)]
Ihanaa vointia sinulle

TIPSI: Ihanaa,että sinun rakas ukkosesi palasi reissulta ehjin nahoin [:)][:)][:)]

SUKRIS: Toi on ihan hyvä päätös,että annat muiden nostella niitä raskaita tavaroita [:)]
Mitä sitä suotta itseään ja vauvan hyvinvointia vaarantamaan,jos kerta tuollaisia kipuja tulee [:)]
Minä olen tällainen vanha pieru,jonka kroppa on niin jo tottunut näihin hommiin,ettei se enään mistään sano mitään [;)].Sitten mun kroppa huutaa,jos en tee mitään raskasta hommaa [:D]

IHON RASVAUKSESTA: Minä itse olen joka raskaudessa ( paitsi Esikoisesta ) öljynnyt ihoani Apteekista saatavalla Ceridal öljyllä [:)].Sopii hienosti myös atooppiselle iholle [:)].
Ei sisällä mitään hajusteita eikä muitakaan ärsykkeitä.
Eli olen aloittanut öljyämisen noin rv 5 lähtien ja rasvaan ihan loppuun asti.Erityisesti rasvaan hyvin rinnat,vatsan,pakarat ja reidet.Juuri nämä paikat,mihin parhaiten tulee raskausarpia.
Mullahan tuli Esikoisesta pari raskausarpea reisien ulkosivuille,mutta silloin en kyllä öljynnytkään ihoa.Nyt näistä neljästä muusta ipanasta ei ole raskausarpia tullut lisää.
Eli VOI JOPA olla niin,että ihon öljyäminen ennaltaehkäisee ainakin vähäsen raskausarpien syntymistä [;)]?

MIU: Onnittelut sydänäänistä [:)]

OMAA: Eilen mulla oli tosi huono päivä [&:].Teki niin paljon huonoa,pyörrytti ja väsytti,että miehen oli pakko jäädä kotiin hoitamaan lapsia.
Ei ole kyllä ikinä ollut tällaista tilannetta,että minä olen näin kipeä ( siis raskaana ollessa ).Huh..toivottavasti ei enään tule noin tappavaa olotilaa.
Olin siis todella kipee.En kyllä ymmärrä,että näillä viikoilla tämä olotila vielä pahenee [8|]?
Onneksi miehellä oli eilen mahdollisuus jäädä kotiin [:)]
No,tänään mulla on taas ollut parempi päivä,että olen taas pystynyt ihan hommia tehdä.
Mutta ei siis tämä olotila mikään hyvä vieläkään ole.

Huomenna on neuvola.
Eipä tänne nyt muuta erikoista [;)]
Tuossa jo tarpeeksi valitin eilistä olotilaani [;)][:D]
Aurinko paistaa ja ruoan jälkeen muksujen kanssa ulos.

IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 13+6

Onks kellään tullu raskauden aikana mitään allergioita?
Pari päivää sit ihmettelin että miten ihmeessä mä ripuloin näin kauheesti ja mahaan sattuu. Sit
söin just eilen vesimelonia ja sit alkoi taas ne samat oireet ripuli ja maha kipee.
Hokasin vasta siinä vaihteessa että se johtuu vesimelonista se ripulointi. Viime vuonna viimeks
söin vesimelonia eikä mitään tullu nyt sit aivan kauhee ripuli. Nyt jää sit vesimelonit syötyä.

Miu79, ihanaa että kuulit sydänäänet! Mahtoi olla upea tunne [:)] Täällä vielä reilu kaksi viikkoa odotellaan neuvolaa -> ekojen sydänäänten kuuntelua..

Yönsäde, toivottelen mukavaa neuvolakäyntiä huomiselle! Voi kun nuo sinun oireesi jo hellittäisivät!

Phyi.. Jouduin aamusella käymään hammaslääkärissä, kun hammas päätti lohjeta [&o] Siellähän sitten oli melkoinen reikäkin mutta laittoi vain väliaikaisen paikan (päivystysaika ei olisi riittänyt korjaamiseen..) ja keskiviikkona uusi yritys. Sanoi että sitten puudutellaan tuhdisti [:-] Aiemmin ei ollut edes kipeä tuo lohkeama mutta nyt tuntuu jatkuvasti pientä kipua kun laittoi paikan. Jos keskiviikkona sitten helpottaisi [:)][:@]

Raskaus ei kuulemma ole esteenä hampaiden hoidolle, vain röntgeniä pitää välttää. Tiedoksi niille jotka asiaa miettivät [:)]

Miu79: ajattelin just noita samoja juttuja, nyt alkaa helpottaa. Itse asiassa läträän samaa Palmer´s cocoa butter formulaa nyt naamaan kuin mitä olen laittanut mahaan, rintohin ja reisiin koko alkuraskauden. Ja jatkan loppuun saakka. Kutinat ja raskausarvet pysyy loitolla! Lähin ostopaikka ikävä kyllä nykytiedon mukaan Tallinna... Mutta on niin riittoisaa, että nämä 1,5 100 g:n purnukkaa varmaan riittävät. Mutta voin ehdottomasti suositella myös muiden kokemusten perusteella. [:)] Varmasti se on juuri tuo kookosrasva, joka hyvin tepsii.

Omaa: Voi että, saatiin just kuulla, että meidän vanhemmat ostavat meille yhdessä vaunut! Saan sitten käyttää veronpalautukset ihan itseeni..! Ja tämä oli myös äidin "käsky". [:D] [:D] [:D]

Ihanaa kun ilma viilenee ja omenat tuoksuvat ja samettiset Elokuun yöt ovat täällä. Ja uusi polkupyörä alla viim.huomenna ja kävelyt kauppaan saavat lopun. Ah, eipä tarvitse enää tallustella nivuset kitisten. (Mihinköhän vuodelepoon vielä päädyn kun nyt jo natisen liitoksissani..[:D] ) *Fiilistelee*

Takaisin