Elokuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tipsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt on selviydytty seulonnasta.. kaikki on hyvin. Niskaturvotus oli 0,8.
Oli kyl huvittavinta kun otin kenkiä pois niin hirvee sukkahiki haiskahti. Piti siinä sit pahoitella haju-efektiä.
Pikkunen oli kasvanu huimasti kahdessa viikossa, harmi vaan kun ei saatu kuvaa mukana. Kovasti se siel heilu hyvä että kätilö sai otettua niskaturvotuksen.

dreamer88 -> sun olis pitänyt "vaatia" kuvaa. kyllä mä sain molemmista ultrista montakin. tylsää nää erot joka paikoissa, mitä varmaan muutkin jo huomanneet.

mimmu -> siis mikä toi 5 kg juttu oikeen on? siis miksi??? sähän olet ihan hoikka likka. ei käsitä. mulle ole kukaan koskaan painosta sanonut, vaikka ekasta tuli joku 20kg ja tokasta 13 kg.

myy ja yönsäde:
En tiiä fuskaako toi kuva sitte niin paljo vai mitenkä, mutta kyllä sitä ylipainoo on ja paljon. [:D] Painoindeksin mukaan olen merkittävästi lihava. Ehkä tuo musta paita tekee sen tai jotain, mutta kiitos kuitenkin, kiva kuulla kerrankin jotain tuohonki suuntaan. [:D]

Jyväskyläläiset! Tietääkö kukaan Jyväskylän lastenkirpparin aukioloaikoja? Eikös sellainen siellä Seppälässä sijaitse? Missä siellä? Ajateltiin joku päivä kävästä mut meiltä on sen verran matkaa ettei viitsisi mennä ovelle kolkuttelemaan jos onkin jo kiinni.. [:)][:)]

mimmu87, mulla on varmasti enempikin painoa kun sulla mutta meidän neuvolatäti sanoi että max 11kg saa tulla lisää. Omituista!

Moi, pikaseen tulinTipsille kertomaan tuosta kirpparista. Vekaratoria vissiin tarkoitit? Avoinna MA-PE 10-18 JA LA 10-15.
Tässä linkki niitten sivuille: http://www.vekaratori.suntuubi.com/
Täytyy tulla paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää[:)]!

Tipsi:
No joo, kyllä tuo aika tiukka täti varmaan on toi neukkulan täti. [8|] Siskolla tosiaan reilusti enempi painoo ku mulla, eikä missään raskaudessa oo huomautettu ikinä siitä tai laitettu tuommosia rajoja... Mutta joo, tällä neuvolatädillä mennään. [:D]

Galluppiin: Mulla ei oo ollut vielä mitään sen kummempaa oloa siitä, et kumpaa sorttia Köpi on.. Mies on vahvasti sitä mieltä et poika tulee.. Mä taas toivoisin tyttöä sekoittamaan vähän meidän pakkaa ja isoveljien päätä [:D] , mutta tosiaan oikeesti sillä ei ole väliä kumpi tulee.. Kunhan tulee [:D] Tytölle on jo nimi valmiiks mietitty, mut pojan nimistä ollaan väännetty miehen kans.. Yhteisymmärrykseen siis ei olla päästy..

Ihania ultrauutisia jälleen! ONNEA ONNEA niistä [:)]!

Viper: Kiitos tiedosta.. täytyy itekkin suunnatta nokka sinne, jahka asiaa isoon cityyn tulee [:)]

Tänään olikin neuvola.. Jäi jotenkin pashan maku suuhun koko käynnistä, kun heti kun pääsin istumaan niin täti rupes nalkuttaan siitä, et miks oon nyt siellä?! Ei olis vielä saanu tulla kun vasta viimeviikolla oli np ultra, ja et yleensä vasta rv 15 on sit toinen käynti.. [:@] Yritin siinä sit kiukkuni hillitä ja selittää rauhallisesti, että itsepähän olette minulle ajan tähän väliin lykänneet, siitäkin huolimatta että kerroin aikaa varatessani np ultran ajan ja viikot.. ÄRRRRRRR!! [:@] Nooh.. meillä on ollut känkkäränkkä vakiovieraana muutaman päivän ajan.. siks tämmösetkin asiat jurppii pahasti..
Ei meinannu täti sydänääniäkään kuunnella, kun yleensä vasta rv 15 + kuunnellaan.. Sanoin sit että kokeilet kyllä ainakin kun kerran täällä olen! Ja kokeilihan tuo.. Ja siellä se pikkuinen sydän jumpsuttikin ?
Painoa oli tullut +300grammaa ja siitä se sano, et olis saanu tulla enemmältikin [8|] ..mitä tosin en ymmärrä kun BMI on muutenkin hintsun yläkanttiin ja ei kai tuolla kohdun ja vauvan paljoo vielä pitäis painaakkaan..?

Mimmu87 : Tosi outoa tollanen 5kilon rajoitus [>:] Mun lähipiirissä on ollut ja on tosi tuhtejakin odottajia, eikä niille oo mitään tommosia rajoituksia määrätty! Ihmeellisesti heittelee nää ohjeet.. toinen täti/neuvola neuvoo toista ja toinen toista.. ota niistä sit selvää...

Hei muuten.. Onko teillä kokemuksia Ora jovi air yhdistelmistä?! Myö haaveillaan tän vuoden mallista, mut tahtosin tietää vähän et onko ne/ tai aikasemman vuoden mallit mimmosia?!

Yönsäde: Juu eläimistä en luopuis vaikka mikä tulis! Ovat kyllä niin tärkeässä roolissa elämässäni. <3 Kyllä sitten omaan asuntoon muuttaessa toivoisin kissojen lisäksi vielä koiran ja kovasti olen katsellut näitä rescue koiria, ajatusta pyöritelly jo pitkään mielessä. [:)] Teillä on siellä sitten oikein mukavasti noita elukoita [:)] 

Sukris: Kiitos, päätin kuitenki sitte ottaa vastaan tämän nollasoppari työpaikan, täytyy sitten vaa hakea toinen duuni rinnalle jos sieltä ei tunteja saa [>:] Ja jos rahatilanne käy huolestuttavaks nii täytyy sitte lopettaa tuo koulu [&o]

Täällä taitaa flunssaa pukata [&:], kurkku ollut arkana jo kaks päivää ja tänään pientä yskänpoikastaki matkassa, täytyy koittaa ottaa rauhallisesti josko tää tästä menis ohi.

[:)] HYVÄÄ HUOMENTA/PÄIVÄÄ KAIKILLE [:)]

MIMMU: Edelleen täällä murisen sun neuvolan tädin kommenteista tuosta painon noususta [:@].En viitsi muuta enään sanoa,kuin että aika ikävän kuuloinen täti on kyseessä.
Kyllähän raskaana ollessa paino nousee noin 10-16 kiloa,mikä on ihan normaalia.Kun ottaa huomioon,että lapsi itse painaa ja siihen mukaan kohdun kasvu,istukka,lapsivesi ja äidin lisääntynyt verimäärä,rasvamäärän lisääntyminen.Ei noi millään kyllä kata sitä 5 kilon painon lisäystä,mistä sun "ihme/outo" neuvolan täti puhui [8|]
Tietysti,jos ihminen on todella ylipainoinen,niin silloin suositellaan,ettei paino nousisi ihan noin paljon ( yli 10 kiloa ).
Ja taas jos ihminen on alipainoinen,niin hänellä saa sitten taas paino nousta vielä enemmän kuin normaalipainoisella.
Mutta oikeesti sun kuvasta ei kyllä näy yhtään mitään ylipainoon viittavaa [8|]..
Ihanaa vointia

MMJ: Jeps,meillä on täällä oma pieni eläintarha [:)]
Olen siis ollut pienestä pitäen täys eläinhullu..tavallisesta hulluudesta puhumattakaan [;)][:D]
Toivottavasti sinne ei tule mitään flunssaa!!

OMAA: Tänään taas heti aamusta oksensin pelkkää vaahtoa [:'(]
Eli eihän tämä oksentelukaan NYT VIELÄ sentäs loppunut [;)]
Jeps,mutta toivossa eletään,että kohta loppuu..no,jos ei oksentelu lopu,niin ainakin se toivo loppuu [;)][:D]

Jeps,mies huoltaa koneita ja lähtee kohta hommiin ja illalla tulee takaisin.
Minä valmistaudun lähtemään ulos hommiin lasten kanssa.
Aurinko paistaa ja hellettä on lupaistu..plääh,ei jaksa [&:]
Sunnuntaina sitten taas myrskyä ja mytäkkää luvassa.

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 13+3

Yönsäde:
Oot niin ihana ku jaksat tuosta mun painojutusta kantaa huolta.  Ite oon ajatellu, että annan sen tädin juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jos ne menee ihan älyttömiks. [:D] Kuitenki voin sitä tukea saada synnyttäneiltä läheisiltä ja täältä. [:)]
Senkin ykäilijä, taas oot menny oksentelemaan! [:'(] Eikö ois jo aika lopettaa tuo? [;)] No ei vaineskaan, jospa se loppuis lopulta, pääsisit nauttimaan olostas! [:)]
Sanoit, että teil on papukaija. Mikä kaija se on? [:)] Kiinnostaa, joskus ois kiva saaha itelleenki lintunen.
Ei kyllä ihteekään kiinnosta yhtään nuo helteet enää. [:'(] [:@] Ihanaa oli aamulla polkea töihin pyörällä kuuden jälkeen, oli niin viileetä. [:)]

Omaa:
Vähä aikaa oli potkujen kanssa hiljasempaa, ja rupes jo häirihtemään. Nyt Myttynen on potkutellu kovasti vasemmalle. Samaan kohtaan paukuttelee. <3  Taitaa olla herran/neidin lempiasento. [:)] Jos nää nyt oikeesti on niitä potkuja, eikä mitään suolen kurnutuksia. [:D] Mulla on TOISEEN neuvolaan vielä melkein 2 viikkoa aikaa! [:-] [8|] Eli sit oon jo 19. rv:lla. Ärsyttävää.

Mutta joo, jatkan nyt reippaana työntekoa, hyvää vointia kaikille! [:)]

MIMMU -> joo muakin ärsyttää se sun neuvolatätis. mä varmaan snaoisin sille et "ootsä hemmetti ihan pimee??" enkä ihmettele et nuorilla tytöillä nykyään kaikenmaailman syömishäiriöoireilua, ku nykyajan trekkarit on tätä luokkaa. tosiaankin olet hoikkka likka. mä olen aina ollut 164cm/60-62kg, ja tosiaankaan koskaan ei ole kukaan terkka mulle painoista huomautellu. tuli ekasta 20kg hei....

mäkin olin vähän huolissani ku eilen oli vaavit niin hissukseen. tänään oikean puoleinen toivotti kerran hyvää päivää. noh ei kuitenaan viitti stressaa.

myy:
Siehi oot niin ihana ku huolehit.  Mut tosiaan, mulla on pituutta vaan muutama sentti enempi ku sulla, mutta painoa taas sitte... Suunnilleen saman verran ku sulla ekan kassa viimesilläs, vähä enemmänkii. [8|] Oon kyllä tainnu hyvän kuvan napata, ku kerta niin laihalta näytän. [:D]
Kyllä vaaveilla varmasti kaikki hyvin. <3 Mutta ymmärrän kyllä, että huolestuttaa, oonhan itekin ihan samanlainen hössääjä... [:)] 

Moiks,

Pakko kommentoida tähän painokeskusteluun... Tää kaikki juontaa juurensa tästä painoindeksifasismista. Mäkin oon painoindeksiltäni reippaasti ylipainoinen, vaikka sitä ei moni uskois ulkomuodosta (normitilassa ei vatsaa, ei rintoja) - satun vaan omaamaan hyvin kehittyvän lihasmassan. Mullekin neuvolan täti ilmoitti, että painoa ei sit sais tulla yhtään lisää...

Lisäks meinasin saada itkupotkuraivarihysteriakohtauksen, kun sain Naistenklinikalta painoindeksin perusteella kirjeen, jossa esiteltiin raskaudiabetestutkimusta, joka olis pitänyt sisällä liikunta- ja ravinto-ohjausta. Tämä tietenkin hyvä niille, joilla on oikeasti ongelmia syömisen ja liikunnan kanssa, mutta en ihan nähnyt itseäni kohderyhmään sopivana vielä entisenä liikunnan ammattilaisena, jolla ongelmana on enemmän liikunnan ylisuorittaminen kuin se pääseekö sohvalta sipsipussin alta sauvakävelemään (minkälaista kuvaa tuossa kirjeessä vastaanottajista leivottiin...).

Otti vaan tuolla hetkellä pahasti aivoon, että ruumiinrakennetta arvioidaan tasan jonkin paino-pituus-indeksin mukaan... mieskin totes, että et sä kyllä taida ihan olla oikeaa kohderyhmää.

[:)] TAASKO TÄÄLLÄ [:)]

Tuo painoindeksi keskustelu on aina niin hauska ja mielenkiintoinen aihe,että munkin on pakko siihen jälleen tarttua [;)][:D]

PAINOINDEKSISTÄ: Minähän olen sille aina nauranut,koska se ei merkkaa yleensäkään oikeestaan mitään.Meitä ihmisiä on niin erimuotoisia ja erimerkkisiä,ettei se kerro mitän totuutta ihmisen liikalihavuudesta [:D].
Eiköhän tuo rasvaprosentin mittaus ole vähän tehokkaampi keino karsia lösöt lihaksista [;)][:D]

Mutta oikeesti en kyllä ikinä edes ole siitä tykännyt,että aikuisilta ihmisiltä mittaillaan painoindeksejä ja jo vähänkin liian pulskia ihmisiä heti aletaan painostamaan liikuntaan tai ruokavalioremonttiin.Kun eihän se liikapaino aina sitä merkkaa,että ihminen on laiska liikkumaan ja viettää vain aikaansa jääkaapilla istuen [:-].
Kyllä tähän painoon vaikuttaa niin monet eri seikat esim.geenit,sairaus,lääkkeet!
Pitääkö meidän kaikkien olla huippumitoissa [8|][8|]?????
Onko hoikka ihminen lihavaa ihmistä parempi [8|][8|]????
Sen kyllä ymmärrän,jos ihminen OIKEESTI on sairaalloisen lihava ja hän ei edes halua/yritä tehdä mitään,että paino tippuisi.Niin hänelle kyllä saakin sanoa jo vähän kovemmallakin äänellä,että nyt "alat liikkumaan" ja "lopetat herkkujen syönnin" tai tapat itsesi tuollaiseen elämäntyyliin!!Kumminkin sairaalloinen lihavuus altistaa monille sairauksille( sydänsairaudet,diabetes,verenpainetauti,verisuonten tukokset ym.ym) ja lopulta sitten tappaa.

Mää olen aina ihmetellyt,että mun painoindeksi on aina ollut normaali [:D]
Minähän siis olen isoluinen nainen.Ja ikäni harrastanut liikuntaa.Eli kyllä mullakin enemmän lihakset painaa kuin läski.Tosin nyt viiden raskauden jäljiltä on myös ikäväkyllä tuota ylimääräistä plösää jäänyt tuohon vatsanseutuun [:'(]
Ja nyt kun vielä olen siirtynyt sairaanhoitajan töistä raskaampiin fyysisiin töihin,niin haba ja hartiaseutu on kasvanut vieläkin massiivisemmaksi [;)]

Mutta kyllä mun mielestä ammattilaisen pitäisi nähdä,että onko ihmisellä koko painoindeksi läskiä vai lihasta!!Eli ei pelkästään vain kattoa sitä tietokoneelle piirtynyttä lukemaa.Mutta siis monet terveydenhuolto ihmiset ovat juuri tuollaisia "kirjaihmisiä",jotka toimivat pelkästään kirjatietojen pohjalta eivätkö osaa yhtään käyttää maalaisjärkeä [;)]

Mutta onneksi me kaikki palstalaiset itse tiedämme,että olemmeko me läskejä vai emme..emmekä anna kaikkien neuvolan tätejen meitä lannistaa..eikös [;)][:D][:D]??
Ja älkää nyt vaan ihmeessäkään loukkaantuko tästä mun "paasauksesta" [;)]..Halusin vain sanoa tällä hirveellä novellillani,että ei pieni liikalihavuus tee ihmisestä sen huonompaa ihmistä!!!
Eikä alipainoisuus sen enempää!!!
Hirveetä se olisi,jos me kaikki oltaisiin yhtä pitkiä ja painavia [&o][&:][;)][:D][:D]..niin ja vielä samannäköisiäkin [;)][:D]
Me ollaan kaikki IHANIA..NIIN KERTA [8D][8D][8D]

MIMMU:
Toi on niin ihanaa,että annat sen tädin jotkut puheet mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos *taputtaa*
Sulla on ainakin hyvä itsetunto..jee!!
Luulin jo heittäneeni Ykän toiseen junaan,mutta kakat..se on sitkee heppu [;)][:D]
Vissiin se on niin ihastunut meikäläiseen,ettei halua millään päästä meikäläisestä irti [;)][:D]

IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 13+3

Kirje odottamassa kun tultiin landelta: seulonnassa ei todettu poikkeavuuksia! Jei!! :) :) :) Happy happy happy!

Vaikka tänään onkin ollut aika ällö olo. Jotenkin turvonnut ja ja pöhöttynyt. Ehkä tässä on vaan jotain lomalta-paluu-blues yhdistettynä kuumuuteen.

Milloin muuten on seuraava neuvolakäynti normaalisti? Olin pikkasen sekaisin kun olin siellä ekaa kertaa, joten en ihan muista mitä hän sanoi :)

Dani76:
No joo... [8|] [>:] Liekkö meillä sama neuvolatäti? [:'(] [:D] Mulle ei oo kyllä VIELÄ tullu mitn kirjettä Naistenklinikalta painon takia, toivottavasti ei tuukaan... [&:]

Yönsäde:
Niin, en viiti hirveesti ottaa itteeni tuon tätin puheista. Mulle rupes vaan ruokaympyröitä esittelemään ja kyselemään, että miten paljo syön rasvaa/sokeria. Tuli vähä tyhmä olo. Ku kuitenki ite yritän kovasti pitää huolen siitä, etten söis epäterveellisesti. Karkkipäivä on kerran viikossa, en syö ikinä mitään keksejä, pullia, sipsejä, suklaata... Syön varmaan liikaa hiilareita ja ylipäätään oikeeta ruokaa, siitä paino. Oon vaan semmonen ihminen, jolle kertyy tuota painoa helposti, jos ei liiku hulluna. Meidän suvussa ollaan tämmösiä pullukoita. [&:] Niin silleen vähä tuntuu hölmöltä, että hulluna kyylätään ja valistetaan. Ja kerroinki nää jutut sille tätille. Ei varmana minun tulevat raskauskilot johu liiallisesta sokerista esim. Mutta joo, näillä tosiaan mennään.[:)]
Ihana toi sun paatos noista painoasioista! [:D]

Jenni74:
Onnittelut seulontatuloksen johdosta. [:)] Mulla toinen neuvola vasta rv 19, mutta eiköhän se normaalisti pitäis olla vähäsen aiemmin. Ainaki meidän kaupungin neuvolan sivuilla lukee ne kaikki viikot, että millon on mikäki neuvola jne.

[:)] HYVÄÄ ILTAA [:)]

...Kröhöm [&o]..Luin ton mun aikaisemman juttuni uudestaan ja menin siinä itsekin jo melkein sekaisin [:D]..en jaksa siihen enään puuttua ja korjailla,MUTTA sellaisen nyt äkkiä sanon vielä ( minäkö kauhee pälättämään [&o][;)] ),että älkää vaan saako tuosta minun edellisestä painoindeksi jutusta sellaista kuvaa,että kaikkien pitäisi olla normaalipainoisia!!!!!
Siis jutullani juuri tarkoitin,että me kaikki ollaan erilaisia kropiltamme,geeneiltämme,mieleltämme jne.MIKÄ ON IHANA ASIA [:)][:)]
Kukaan meistä ei ole täydellinen..ei edes MIMMUN NEUVOLAN TÄTI [;)][:D][:D] *huh,olipas taas tyhmä juttu* [&o]
Ja siis sitä vielä tarkoitin,että Suomalaiset ihmiset löytää useimmiten vaan niitä negatiivisia asioista toisista,mikä on ikävää [&:].Jos me vähän enemmän tsempattaisiin toisiamme ja kehuttaisiin toisiamme,niin meillä kaikilla olisi täällä paljon mukavampaa [:)]

MIMMU: KIITOS
Mää olen siis järkyttävä papupata ja näin kun pitää kirjoittaen "puhua" niin helposti tulee pieniä kömmähdyksiä tekstiin eli aivosolut juoksevat nopeammin kuin sormet [;)][:D]
Eli meikäläisen tekstiä voi näinollen välillä ymmärtää väärin(kin) [&o]
Niin ja sitten tämä mun oma tyhmä huumori vielä tähän päälle *viheltelee*
Onneksi itse tiedät,että elät terveellisesti ja hyvin pieni liikapainosi ( jos sinulla nyt sellaista edes onkaan ) ..kuvasta ei ainakaan näy mitään [:)].Johtuu varmaankin juuri noista geeneistä.Se on ihan selvä asia,että lihavuus menee suvuittain.
Mutta jos sinun ( varmaankin hoikka [;)] ) neuvolan tätisi ei sitä ymmärrä,niin annetaan hänen olla ymmärtämättä.Pääasia,että me ymmärretään [:D][:D]
Niin ja unohdin jo tuon papukaija asiankin [:D]..meillä on siis ihan vain Neito kakadu Riku nimeltään .Se asustelee meidän 3 undulaatin kanssa ja saapi täällä vapaasti lennellä.Monesti tykkää istahtaa meikäläisen töyhtön päälle eli päälaelle [:D].Onneksi ei ole ainakaan vielä sinne kakinnut [:D][:D]
Haaveissa on ostaa joku ISO papukaija,jolle voisin sitten kunnolla opettaa kirosanoja [;)][:D]..no,ei vaiskaan..kauniita sanoja [:)]
Ihanaa vointia sinulle [:)]!!

JENNI74/NEUVOLOISTA: Meillä täällä maalla on ihana systeemi,että täällä pääsee neuvolaan 4 viikon välein näin alussa.Ja sitten Rv 26 lähtien 2 viikon välein ja sitten rv 36 viikon välein ( muistaakseni ).Ja ei haittaa vaikka olet jo monesti synnyttänyt.Eli ensisynnyttäjillä ja aikaisemmin synnyttäneillä on täällä samat oikeudet!
Mulla oli eka neuvola rv 9+6 ja np-ultra oli rv 12+0 ja silloin oli samalla gynen käynti.Nyt seuraava neuvolan käynti on taas ensi viikon tiistaina eli rv 14+0.
Ja aina soittamalla pääsee kyllä neuvolaan näytille,jos esim.haluaa kuunnella sydänääniä tai antaa pissanäytteen.Täällä on aika joustavaa tämä toiminta [:)].

OMAA: Saunasta tultiin juuri..Isi nukuttaa lapsia ja minä täällä [;)]
Aika heikko olo jälleen..siis tämä on tällaista kesto-oloa [:'(]
Mutta sisulla eteenpäin..ei auta muu [;)]

HYVÄÄ ILTAA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 13+3

Pikainen omanapapäivitys...

Phuuh, hellettä on taasen riittäny ja töissä tuntuu olevan tosi vaikea jaksaa ilman haukottelua x_X.

Mekin sitten vihdoin käytiin np-ultrassa! Kaikki oli mainiosti ja muutama kyynelkin kyllä tirahti. Fiilis oli aivan uskomaton kun toinen siellä mönki menemään. Mieskin herkisteli kotimatkan ja sanoi pyöräilleensä puolisokeana kyynelten takia :>. Itekin kyllä ollu koko päivän ihan sellasessa vaaleenpunasessa sumussa <3.

Adalmis ja keijo möttönen 11+6 (huomenna 12!)

Takaisin