[:)] TAASKO TÄÄLLÄ [:)]
Tuo painoindeksi keskustelu on aina niin hauska ja mielenkiintoinen aihe,että munkin on pakko siihen jälleen tarttua [;)][:D]
PAINOINDEKSISTÄ: Minähän olen sille aina nauranut,koska se ei merkkaa yleensäkään oikeestaan mitään.Meitä ihmisiä on niin erimuotoisia ja erimerkkisiä,ettei se kerro mitän totuutta ihmisen liikalihavuudesta [:D].
Eiköhän tuo rasvaprosentin mittaus ole vähän tehokkaampi keino karsia lösöt lihaksista [;)][:D]
Mutta oikeesti en kyllä ikinä edes ole siitä tykännyt,että aikuisilta ihmisiltä mittaillaan painoindeksejä ja jo vähänkin liian pulskia ihmisiä heti aletaan painostamaan liikuntaan tai ruokavalioremonttiin.Kun eihän se liikapaino aina sitä merkkaa,että ihminen on laiska liikkumaan ja viettää vain aikaansa jääkaapilla istuen [:-].
Kyllä tähän painoon vaikuttaa niin monet eri seikat esim.geenit,sairaus,lääkkeet!
Pitääkö meidän kaikkien olla huippumitoissa [8|][8|]?????
Onko hoikka ihminen lihavaa ihmistä parempi [8|][8|]????
Sen kyllä ymmärrän,jos ihminen OIKEESTI on sairaalloisen lihava ja hän ei edes halua/yritä tehdä mitään,että paino tippuisi.Niin hänelle kyllä saakin sanoa jo vähän kovemmallakin äänellä,että nyt "alat liikkumaan" ja "lopetat herkkujen syönnin" tai tapat itsesi tuollaiseen elämäntyyliin!!Kumminkin sairaalloinen lihavuus altistaa monille sairauksille( sydänsairaudet,diabetes,verenpainetauti,verisuonten tukokset ym.ym) ja lopulta sitten tappaa.
Mää olen aina ihmetellyt,että mun painoindeksi on aina ollut normaali [:D]
Minähän siis olen isoluinen nainen.Ja ikäni harrastanut liikuntaa.Eli kyllä mullakin enemmän lihakset painaa kuin läski.Tosin nyt viiden raskauden jäljiltä on myös ikäväkyllä tuota ylimääräistä plösää jäänyt tuohon vatsanseutuun [:'(]
Ja nyt kun vielä olen siirtynyt sairaanhoitajan töistä raskaampiin fyysisiin töihin,niin haba ja hartiaseutu on kasvanut vieläkin massiivisemmaksi [;)]
Mutta kyllä mun mielestä ammattilaisen pitäisi nähdä,että onko ihmisellä koko painoindeksi läskiä vai lihasta!!Eli ei pelkästään vain kattoa sitä tietokoneelle piirtynyttä lukemaa.Mutta siis monet terveydenhuolto ihmiset ovat juuri tuollaisia "kirjaihmisiä",jotka toimivat pelkästään kirjatietojen pohjalta eivätkö osaa yhtään käyttää maalaisjärkeä [;)]
Mutta onneksi me kaikki palstalaiset itse tiedämme,että olemmeko me läskejä vai emme..emmekä anna kaikkien neuvolan tätejen meitä lannistaa..eikös [;)][:D][:D]??
Ja älkää nyt vaan ihmeessäkään loukkaantuko tästä mun "paasauksesta" [;)]..Halusin vain sanoa tällä hirveellä novellillani,että ei pieni liikalihavuus tee ihmisestä sen huonompaa ihmistä!!!
Eikä alipainoisuus sen enempää!!!
Hirveetä se olisi,jos me kaikki oltaisiin yhtä pitkiä ja painavia [&o][&:][;)][:D][:D]..niin ja vielä samannäköisiäkin [;)][:D]
Me ollaan kaikki IHANIA..NIIN KERTA [8D][8D][8D]
MIMMU:

Toi on niin ihanaa,että annat sen tädin jotkut puheet mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos *taputtaa*
Sulla on ainakin hyvä itsetunto..jee!!
Luulin jo heittäneeni Ykän toiseen junaan,mutta kakat..se on sitkee heppu [;)][:D]
Vissiin se on niin ihastunut meikäläiseen,ettei halua millään päästä meikäläisestä irti [;)][:D]
IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]
Yönsäde ja Mini rv 13+3