Elokuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tipsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gallup:
Meillä ei mitään erikoisia toiveita taida olla, mutta jostain syystä oon aina ajatellu, että mun esikoinen ois poika. Oikeestaan kaikki meijän sukulaiset ja kaverit on myös veikannu poikaa... Ja aina kaupoissa katon vaan poikien vaatteita. [:D] Joten taitaa se poikaolo olla. [:)] Mies on tähän asti ollu sitä mieltä, ettei halua ennen synnytystä tietää sukupuolta, mutta eilen se sitte alko empimään. Että tiiä siitä. [:D] Toisaalta ois kiva tietää aikasemmin, toisaalta ois kiva säästää ylläri siihen synnytykseen.

Jippii huomenna ois taas ultra :) odotan innolla että näkee pikkusen kuinka paljon se on kasvanu kahdes viikos.
Tänään on ollu kyl taas niin huono päivä, ärsyttää ihan kaikki ja laiskottaa niin paljon ettei jaksa edes kotitöitä tehdä.
Eilenkin raivosin miehelle pahaa oloani ei siinä mitään mutta sen veli oli kans tuossa samaan aikaan. Varmasti ollut mielenkiintoista katseltavaa kun minä raivoon ku hullu. Aah niin ihanaa olla raskaana kun noita mielenmuutoksia tulee.. onneks mies ymmärtää.

Eipäs oo koneellekkaan päässy aikoihin, niin oon vähän jäljessä näistä keskusteluista [:D]

Saikkua viime viikon perjantaista ens maanantaihin eli reilu viikko, niin järkyttävää tää olo eikä vieläkään helpota. Meidän äidillä sama ongelma ollu sillon kun minua oottanu, että kyllä tää tästä pikkuhiljaa jos vaikka helpottais! [:)] KIva lukee että suurimmalla osalla on menny hyvin kaikki täälläki [:)] [:)]

Eilen saatiin tuon "ukon rutjakkeen" kanssa muutettua siihen 60m2 kaksioon, ihana asunto, mutta huonolla paikalla.. Yöelämä yleensä on mitä on, mutta rappu on onneksi rauhallinen ja asunto muuten aivan mahtava. [:D] Tavarat vieläkin ihan sekasin, ei jaksa oikein nyt panostaa kun muutenki huono olo niin mies on laitellu kirjahyllyt ja kaikki siellä yksin, vähän syyllinen olo tulee kun toinen laittaa kaiken mutta eipä tälle tilanteelle mitään voi, hyvittelen sitten tätä joskus.. [:D] [;)]

"Taavetti" ( ei herrajumala millä nimellä sitä kutsun [:D] ) tänään jo 14+1, ja nyt tuntuu tuo aika menevän niiiiiiiiin hitaasti ettei oo totta. Syyskuun ensimmäinen vasta neuvola. Itkuraivarit loppunu ainaki väliaikasesti, mieski tyytyväisempi nyt kun en repeä itkuun kaupan hyllyllä kun en tiedä mitä haluan syödä.. [:D]

Mut hei, kaikille tsemppiä hirveesti neuvolakäynneille ja muutenki ootukseen, taidan lähtee raivoomaan asunnolle kun ei netti siellä toimi..! [:)]

GALLUP: Täälläkään ei oikeen toivota kumpaakaan tai siis kumpaakin [:D] Esikoinen on tyttö, joten tavallaan sille toivois siskoa. Ois sit sisko jonka kans jakaa menkka ja poikajuttuja [:)] Mut sit taas me ollaan ajateltu et meijän perhe on sitte lopullisesti koossa kunhan tämä pienokainen syntyy. Sen takii jotenki sit haluis sen pojanki.. Molemmat on siis tervetulleita, niinku varmaan kaikille muillekin! [:)] Eikä mulla muuten oo mitään olojakaan kumpi se ois. Esikoisesta olin varma, et poika tulee, mut tästä ei kyl mitää..

[:)] HELLOUTA [:)]

TIPSI: Suuremmoiset np-ultra onnittelut teillekin [:)]!!

MIMMU: Kyllä..hirvikärpäsiä on jo [&:].Vien koiria päivittäin mettälenkinkin ja kyllä niitä ihania otuksia tarttuu joka paikkaan kiinni.Ne ovat ihania,kun ne ei lähde edes saunassa pois.Tuntuu niin mukavalta,kun ne kaivautuvat tuolla päänahassa [:D]
Meillä on tuossa meidän lähimetsässä aika paljon hirviä sekä peuroja liikenteessä.
Ihanaa kuulla,että sulla on vointi ihan hyvä [:)]..paitsi nuo ikävät sydämentykytykset [&:]
Kun sulla on viikkoja jo noin paljon [:)] ( 16-viikkoa ),niin joko sinulla näkyy vatsa kunnolla?

GALLUPPI: Minä ihan tämän jatkuvan ja kovan pahoinvoinnin perusteella veikkaan,että uusi tulokas on TYTTÖ [:)].Tytöt tekevät mulle enemmän tätä pitkäkestoista ja todella pahaa oloa.Saas nähdä sitten synnytyssalissa,että pitikö veikkaus paikkaansa [:D]

OMAA: Meidän "Pikku-poika" eli Esikko aloitti tänään ysiluokan.Musta jotenkin tuntuu,että mää olen jo vanha [:-]..heh,mutta määhän olenkin vanha [:D]
Tänään en ole oksentanut,mutta yökkäillyt kylläkin..edistystä tämäkin [;)]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE !!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 13+1

Gallup: Alusta asti olen ollut aivan sitä mieltä että poika on tulossa, ei mitään hajua mistä tämän ajatuksen oon päähäni saanut. Tulin myös ultran jälkeen siihen tulokseen, että pikkusella oli niin isot kädet että on varmasti poika [:D] Hauskaa nähdä osuuko omat tuntemukset oikeeseen vai tuleeko sieltä kuitenkin isokätinen prinsessa [;)]

Gallup: veikkaan tyttöä mutta molemmat on tervetulleita. On vaan jotenkin sellainen olo että prinsessa se siellä möyrii :) aion kyllä ottaa selvää heti kun vaan mahdollista :)

Miten kaikki on jo päässeet ultraan? Mulla vasta pe ja viikkoja sillon jo 12 kasassa...haluisin jo saada tietää että kaikki on hyvin....

Gallup: Mä en sillai oo miettiny asiaa kauheesti, kumpivaan tervetullut :)...  mutta melkeen kaikki jotka on saannu tietää jo on sanonnu et poika se on <3 

Gallup: Äiti väittää koko ajan, että tulisi poika, mutta itsellä ei ole kumpaakaan "oloa" vielä..Mies toivoisi tavallaan poikaa, minä tavallaan tyttöä, mutta aika samantekevää se oikeasti on! Niin klisee kuin onkin, kunhan on terve niin kaikki hyvin!!

Jotenkin mulla on esikoisen odottajana sellainen olo, että osaisin paremmin "harjoitella" tytön kanssa, kaikki tyttöjen jutut jne. Itse olin tosin sellainen murrosikähirviö, että sitä en taas odota kovinkaan innolla..

Ja kun oma veli sai tytön n. kuukausi sitten ja olen vuotta vanhemman serkkutyttöni kanssa ollut aina lapsesta saakka hyvä ystävä, niin...Saisivat kaverustua. Toisaalta miehen puolella hänen veljellään on 8 kk ikäinen poika, jolloin ei sen puolen serkuillekaan tule isoa ikäeroa.

Ylihuomenna neuvola, miks mua jännittää?! [&:]

Nyt on käyty ekassa (np) ultrassa ja LA pysyi samana. Kaikki näytti olevan hyvin [:D]
Oli kyllä herkkä hetki ja muutama kyynelkin piti tirauttaa[:)][:)] Miehellekin on nyt koko homma todellisempaa[:D]

Gallup: Mies toivoo poikaa, mutta itselleni ei ole niin väliä kumpi tulee. On niin kovasti toivottu lapsi, että kunhan vaan on terve<3 Ja haluan tietää sukupuolen, jotta tiedän mitä on tulossa[:D]

Hannamari: Noilla viikoilla ultra oli mullakin, itseasiassa neuvolasta saadun LAn mukaan oisin ollu tasan 13+0 ja varhaisultran mukaan 12+1.. Kyllä se sieltä tulee ja hyvää kannattaa odottaa! [:D]

Yönsäde:
Kyllähän se masu jo taitaapi näkyä. [;)] Eilen näin yhtä kaveria pitkästä aikaa, niin hän sanoi, että "Kylläpä oot kasvanu!" [:D] Että ilmeisesti on se sit jo näkyvissä ihan hyvin. [:)] Riippuu vähä vaatteesta. Mutta kun muutenkin on tosiaan tuota vararavintoa tuossa, niin on se nyt silleen isompi ja "ryhdikkäämpi" tuo masu tuossa kun ennen. Ja kovempi se on kans. Taidan minä näyttää jo ihan raskaanaolevalta. [:)] <3
Jospa ne sun pahoinvoinnit nyt alkais hellittää, pidän peukkuja täällä! [:)]

Omaa: Kävin aamulla vaa´alla, ja painoa ei oo tullu vielä yhtään lisää! [8D] Jospa se neukkutäti ei joudukaan mulle kahen viikon päästä pitämään saarnaa. [:D]

Huomenta!!

hauskoja teidän galluppi kumpaa -> arvaa jos tänne tulee vaikka molemmat [:D][:D] pisti vähän hymyilyttää. mun ei niin väliä, ehkä kuitenkin olis kiva ku olis molemmat samaa vaatteiden ym suhteen.

mä en edes kehtaa laittaa mun massukuvaa tonne, olen ku yksösessä puolen välin jälkeen. massu tosiaan on valtava 102cm ympärys. jep jep [:'(][:'(]

eilen hain vauvoille sitterit, peräkkäin olevat rattaat ja vaatteita ja leikkimattoa. pitää vielä hakea hoitopöytä, turvakaukalot ja telakat sekä vaunut. sit mul on kaikki pakollinen, ja tuttipulloja saan onneksi ilmatteeksi sellainen 30-40 kpl, tulee varmaan ihan käyttöön.

Gallup:
Naama kukki ensimmäisen 3 kk, joten kaikki sanoi että tyttö tulee. Tytär vie äidin kauneuden [:D]

Itse olen ollut varma että tulokas on poika, olen mieltynyt poikien väreihin ja työnimike on pojan- Isän keksimä. Isä odottaa poikaa, että pääsisi leikkimään junaradoilla jne.

Nyt viime viikkoina en ole ollut enää niin varma. Mieltymykset hieman muuttuneet, vaikutti myös se kun keksittiin nimiä tytön nimiä tuli enemmän ja niihin meni aikaa jotenkin enemmän.. Hmmm.

Miten se oli sen pulssin kanssa kun siitä jotenkin pystyi arvoimaan kumpi tulee`?? Meillä pulssi oli 150.. Vai onko se vasta myöhemmässä vaiheessa.

Otetaan kyllä avosylin vastaan oli kumpi vain [;)]

Mulla on poikafiilis.. hassua sinänsä. Meidän sukuun on syntyny tosi paljon tyttöjä ja mulla ei ole äitini puolelta kuin yksi poikaserkku. Kattelen poitsujen vaatteita eikä hameet kiinnosta yhtään.

Meillä mies ilmoitti, että joululahjaksi pitää varmaan jo ennakkoon  ostaa vauvalle autorata.... jep jep[:D] vauvahan se sitä tarttee kolmena ensimmäisenä vuonna[;)]

Sen kummemmin ei kyllä itseäni haittaa, tuli kumpi tahansa. Molemmat todella toivottuja. Ainoa toive on, että terve muksu syntyisi. Itsekkäitä miehen kanssa olemme, mutta jos ultrissa tulee ikäviä uutisia kehitysvammoihin liittyen, tulemme suurella todennäköisyydellä keskeyttämään raskauden. Ei ole tarkoitus provota tällä ketään. Itse en vaan jaksaisi sitä "showta" mitä olisi odotettavissa. Arvostan suunnattomasti heitä, jotka eivät koe sitä ongelmana. Itsekin toivoisin kuuluvani tähän joukkoon.

Gallup:
Täällä on ihan sellanen olo, että poika olis tulossa, mutta oon nähnyt nyt kahtena yönä jo unta et meille on syntyny tyttö. Viime yön unessa olin ostanu vaan poikien vaatteita ja sit ku tultii sairaalasta kotiin niin valitin miehelle, et pitää lähtee heti shoppaileen, kun tuolle tytölle ei oo muutako poikien kamppeita. Sitte unessa kun aloin imettämään, niin vauva litki maitoa niinkuin kissat ja koirat kielenpäällä ja sano yhtäkkiä, että en tykkää sun maidosta [:D] Hirviä painajainen! [:D]

Itselle on ihan sama tuleeko tyttö vai poika, molemmat on tervetulleita [:)] Anoppi toivoo tyttöä, kun miehen sisarruksille on nyt kahden vuoden aikana syntynyt viisi poikaa putkeen, ihanaa vilskettä tiedossa! [:D] 

[:)] TORSTAITA PALSTATOVERIT [:)]

VIBE: Huippea,että täältä löytyi toinenkin "vanha pieru" [;)][:D]
Minäkun jo luulin/pelkäsin,että olen ainut vanhus tällä palstalla [;)]
Onnittelut np-ultrakuulumisista [:)]
Ja uskaltauduhan nyt jo tännekin juttelemaan,kun ultrassakin kaikki oli hyvin!!

MMJ: Hienoa [:)]..Siellä on toinen ihminen,joka rakastaa eläimiä
Minähän kuuluin nuorempana eläinten katastrofi yhdistykseen ja kävin esim.pelastamassa vahingoittuneita sorsia ja lintuja,kun soiteltiin.Silloin minulla oli vielä aikaa sellaiselle toiminnalle.
Nykyäänkin vielä sitä haluaisin tehdä,mutta ei ikäväkyllä aika riitä millään siihen [&:]
Meillähän on täällä pari hyljättyä eläintä,jotka olisi muuten lopetettu.Minä ns.pelastin ne tänne [:)].Eli nuo kaksi kissaa,yksi undulaatti ja kaksi hanhea on sellaiset eläimet,jotka olisi muuten tapettu ellen niitä olisi tänne ottanut [:)].

MIMMU: Wau..Sulle ei ole vielä tullut yhtään painoa [:)].
Mullahan on tippunut paino noin 2 kiloa tuon pahoinvoinnin takia [&:],mutta mullahan käy sitten aina loppujen lopuksi niin,että kun ruoka jälleen maittaa,niin puputan taas taukoamatta. Ja sitten raskauden lopussa meikäläinen on laittanut neuvolan vaa'an vieterit jo moneen kertaan koetukselle [&o][:D][:D]..niin ja kuunnellut neuvolan tädin saarnoja siinä samalla [;)]
Ihanaa vointia sinulle jälleen kerran

OMAA: Samaa rataa mennään [;)]
Heh..eilen sattui hauska tapaus..siis meikäläinen nauroi vatsa kippurassa [:D]
Olin hiehojen aitauksessa ja meidän toinen kissa juoksenteli siellä laitumella.Huusin kissaa ja sieltä se sitten alkoi laitumen poikki talsia minua kohti.No,hiehot toki huomasi kissan ja lähtivät täpöillä ajamaan sitä takaa.Osa hiehoista heitti takajalkojaan,kun olivat niin onnessaan.Heh..kissa juoksi paniikissa pakoon ja tuli navetan takaa sitten meikäläisen luokse [:D].

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 13+2

Heippa hei kaikki!!

Ihania uutisia saatiin viime perjantai, taas ollu yhtä haipakkaa, ettei oo ehtinyt tänne teille kertomaan iloisia uutisia[:D]
Muutama jo kyseli ja kannusti ultran menossa, kiitos! [:)] Pepiluis, Yönsäde ja Mimmu ainakin.[:)][:)]

Niin kaikki siellä mahassa on oikein kunnossa, kätilökin sanoi, että teille on tulossa kunnon energiapakkaus, kung fu-liikkeet olivat hyvin hallinnassa [:D] Keneen lie tullut, ei ainakaan äitiinsä [;)][;)]
Pienihän toinen oli, kuulemma kahdella päivällä heittää koko la:ta mutta niin vähän, ettei aleta sitä muuttamaan. Seuraava aika ois rakenneultraan 13.10, sitten pääsee näkemään kumpi sukupuoli on tulossa! [:D] niskapoimukin oli normaali.[:)] Aivan loistavia uutisia. Nyt vielä odotetaaan seulonnan tuloksia, toivottavasti kaikki hyvin sielläkin[8|]

Sokerirasitus normaali, joten kaikki näyttää oikein hyvältä![:D] Viikonloppuna uskalsin ostaa ensimmäiset tavaran vauvalle. Ostettiin miehen kanssa body, jossa luki I <3 Dad. Se oli niin sulonen [:)][:)]

Galluppia teillä tais olla, tänne on kumpikin sukupuoli tervetullut. Mutta luultavasti tyttö sieltä on tulossa [:D]

Oma vointi edelleen loistava. Ensi viikolla lääkärinkäynti. Tietääkö joku fiksumpi, että saako sieltä todistuksen siitä, että vois käydä hakemassa lapselle vakuutusta?! Vai saako sellaisen paperin vasta myöhemmin?

Kaikille äideille onnellista odotusaikaa ja mukavia vointeja! Onneksi helteetkin loppuivat! [:D]

-Jenska

Huomentaaaa naiset! [:)]

miya:

Hehee, mikä uni! [:D] Pisti ihan naurattamaan toi kommentti maidon mausta. [:D]

Yönsäde:

Niin se neukkutäti sillon sano, että 5 kiloa saa enintään raskausaikana tulla. [&o] [:-] Että siinä mielessä oon kyllä nyt tyytyväinen, ettei oo viel yhtään tullu. Mutta koska paino ei oo laskenukaan, ni epäilen kyllä, että loppupuoliskolla mennään rytinällä yli siitä viidestä kilosta. [8|] [:D]
Siellä on hiehoneidot ollu innossaan. [:D] Vähä actionia kesäpäivään. [;)] Toivottavasti kisu ei saanu traumoja, mutta eiköhän se lie tottunu teillä asuessaan isoihin elukoihin? Ja eipähän mee sinne toista kertaa jahdattavaks. [:D] Voihan siehi hyvin!

jenska84:
Ihanaa, että siellä kaikki hyvin! [:)] Siitä se vaatteiden ja tavaroiden ostelu alkaa. [:D] Minä jo tänään sanoin miehelle, että uskallettaskohan käydä tuossa lastenkirpparilla tänään, kun tekis mieli... Mutta kun sieltä lähtee aina niin paljo tavaraa mukaan. [:D] Houkutus on kuitenkin kova!

Omassa voinnissa ei mitään erikoisia, väsymystä vain ilmassa. Huomenna alkaa kuuden päivän putki töissä. Onneks oon kertonu jo asukkaille vaavista, ni voin hyvällä omallatunnolla vähä vetää lonkkaa välillä. [:D] [;)]

[:)] MOIKKA VIELÄ [:)]

JENSKA84: Suuremmoiset np-ultra onnittelut sinnekin [:)][:)][:)]
Ihanaa,että kaikki oli kunnossa!!
Meillä on ainakin neuvolassa saanut sellaisen todistuksen,johon laitetaan henk.tiedot ja vauvan laskettu aika.Se sitten lähetetään vakuutusyhtiöön vakuutusta varten.Vauvavakuutushan pitää tehdä nykyään jo ennen 3kk laskettua aikaa..muistaakseni [8|]?Ennen se oli 2kk ennen laskettua aikaa!
Mutta kaippa nämäkin riippuu niin paljon eri vakuutusyhtiöistä.
Mutta kannattaa kysäistä sitä neuvolasta tai vakuutusyhtiöstä [;)]

MIMMU: Ensiksikin sulla oli IHANA MASUKUVA [:)]!!
Ja tuosta sinun kuvastasi päätellen sulla ei ole kyllä yhtään liikakiloja kropassasi [:)]
En kyllä yhtään ymmärrä/tajua sun neuvolan tätiä,että mitä kakkaa on suustaan päästänyt..mur mur [:@]
Heh..joo,eiköhän noi kissa jo ole tottunut noihin ammuihin+muihinkin elukoihin [:)]
Mutta kissaparka vaan pelästyi,kun hiehot yhtäkkiä ampaisivat sitä kohden [:D]
Meillähän tuo rotikka,kun oli pentu,niin juoksi lehmien aitaukseen ihan ihmeissään.Ei reppana tajunnut,että ne lehmät on oikeesti eläviä eikä mitään leikkijuttuja [;)]
Ammut sitten säikähtivät rotikkaa ja lähtivät juoksemaan sen perään,niin rotikka parka tuli juosten häntä koipien välissä mamman viekkoon [:)].
Myös kerran rotikka pissasi paimenpoikaan..ui ui..arvaas vaan,että mitkä huudot siitä tuli [&o][:D].Siis ei silloin kyllä naurattanut,vaan säälitti.Joo,eipä ole koirat enään pissinyt lähellekään lehmien aitoja [;)]
Edelleen hyviä vointeja

Yönsäde ja Mini rv 13+2

Takaisin