Elokuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tipsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hannamari: vaikka kertoisit pomollesi jo nyt asiasta hänellä ei ole syytä raskauden takia purkaa sopimusta, mutta tottakai eihän sulla enää pitkä aika tohon koeajan loppuun :)
tsemppiä kauheesti :)

tsemppiä kaikille [:)]

ei hirveesti jaksa nyt kirjotella, verenpaine vaan alenee, alle sadan meni tänään jo.. Kamalan väsyny olo ja koko ajan huimaukset pahenee verenpaineen takia, siks päätäki särkee niin ei jaksa oikein muuta ku makoilla vaan.. [&:] Toivottavasti helpottas maanantaihin mennessä, ettei töissä tarvii näissä fiiliksissä olla. [&o]

mut tsemppiä kaikkien ultriin ja muutenki! [:)]

hannamari:
Ite otin varman päälle tuon kertomisen ja koeajan kanssa, ja kerroin vasta koeajan loputtua. Googletin hakusanoilla "koeaika" ja "raskaus", ja kyllähän sieltä löyty vaikka minkälaista kokemusta ja kieroa pomoa. [8|] [:@] Vaikka ite tiesinki, että minun pomo ei semmonen oo, ni halusin tosiaan varmistaa vakinaisen paikkani. Kerroin sit melkein heti, ku koeaika oli päättyny, ja pomo otti uutisen hyvin vastaan. [:)] Mutta jos tosiaan haluat varmistaa ja siinä mielessä pitää mielenrauhan, niin suosittelen oottelemaan, eihän tuohon enää pitkä aika ole. [:)]

ssalla:
Parempia vointeja sinne! Pakkohan sinun varmaan on saikkua hakea, jos tuommoset olot on? [8|]

Helteistä lauantai iltaa, on taas ulkona niin seisova ilma et meinasin tukehtuu töistä tullessa [:'(]

Minulta kysyttiin töissä että haluaisinko jatkaa vuoden loppuun saakka, määräaikasena. Nyt oleva sopimus loppuu elokuun lopussa, vielä en ole päättänyt otanko paikkaa.. Kummiski kassatyöskentelyä pääosin ja joitain vuoroja osastolla niin tiedä kuinka rankaks käy raskauden edetessä. [8|] Ja ei kummiskaa unelma työpaikka ole, mutta kun minun tilanteessa voipi olla hieman hankala lähteä hakemaan muualta töitä [&:] Työt loppuis sitte tietty mukavasti äippäloman alkamiseen. Raskaudesta meinasin kertoa samalla kertaa kun päätöksestäni ilmoitan, katsotaan muuttaako tilannetta [;)]

Onko kukaan hakenut asuntolainaa määräaikasen työn aikana? Meillä vuokra asunto pistettiin myyntiin, joten täytyis sitte ruveta asuntoja kattelee, vuokralle ei jaksais enää mennä ku vois kummiski omaa maksaa pois vuokran sijaan.

Tuota valkovuotoa tulee ja niin pirusti! Melkein pitäis olla koko aika pikkuhousunsuoja käytössä [:@] Ja 13 viikon kohalla lukee että tässä vaiheessa väsymys ja mielialat rupeavat paranemaan ja pitäis olla elämänsä kunnossa, just nii, itsellä pinna kireellä koko aika ja väsyttää ja voimat on pois..

Onnea tuleviin ultriin kaikille, jotka eivät vielä ole käyneet! [:)]

mmj:
Minä en ainakaan oo elämäni kunnossa. [&o] [8|] Uupumus yhä päällänsä, ei kiinnostas mikään muu ku laitella vauvan tavaroita ja saaha vaavi jo pian syliin. Kotityöt tai töissä käynti, hyi! [:'(] Sohvalla makaaminen, jees! [;)] Odottelen täällä sitä energistä vaihetta, liekkö koskaan ees saapuva. [8|] [:D]

Yönsäde:

Kuis kulkee? [:)] Onks Ykä enää vieraillu?

Omaa: Kamalaa, kun mun kävely alkaa olla aika vaappuvaa jo. [:-] Tuntuu, että selkä kääntyy ihan notkolle. Eilen käytiin miehen ja koiran kanssa pitkä pyörälenkki, koira matkusti korissa suurimman osan matkasta. [:D] Niin se pyörällä ajo onnistu hyvin, mitä nyt vähä hapenottokyky heikentyny. Ei käyny selkään ja ei tullu semmosta raskaanaolo-fiilistä, niinku kävellessä. Hyvä näin, ku maanantaina alkaa työt taas ja päivittäinen pyörällä sotkeminen.

[:)] HUOMENTA [:)]

MIMMU87:
KIITOS kysymästä..täällä sinnitellään ja Ykää "hoivataan" [;)]
Oikeesti alkaa meneen jo hermo tähän olotilaan..murr [&:]
Heh..Teillä on ihanaa,kun koiran voi ottaa koriin mukaan [:D][:D]
Meillä on 70 kiloinen uros rotikka täällä ja sitä ei mihinkään koriin ängetäkään [:D]
Sulla alkaa jo työt [:-]??Sulla ei ollutkaan mikään pitkä kesäloma??
Paljon jaksamisia sinulle töihin ja muutenkin tähän raskaana olemiseen [:)][:)][:)]

OMAA: Mulla kanssa on jokin vetutus-kausi meneillään [:@]..Vieläkin joka päivä tekee hirveesti pahaa ja joka päivä vielä oksennankin.No,pyörrytys on myös ihan tuttua ja täälläkin paineet menee 98/45 luokkaa pahimmillaan [&:].
Jeps,taas odotin niin,että kun 12-viikkoa tulee täyteen,niin pahat olot alkaa kaikkoamaan..no kakat sentäs..eihän niinkään taaskaan käynyt [;)]
Nooh,pakko kestää kuin miehet eikun naiset [;)][:D]

Kyllä tämä tästä helpottaa..viimeistään 28-viikon päästä [;)][:D]
Pakko vaan ajatella positiivaristi,vaikkei aina jaksaisikaan....

VOIKAAHAN TE MUUT HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 12+5

Moikkis

Huono olo onneksi on enää satunnaista, mutta ääretön väsymys vaivaa.
Oli tarkoitus ruveta heti kovasti urheilemaan, kun huono olo loppuu, mutta kakat. Hyvä kun jaksaa jääkaapille kävellä, saatikka 1 h spinningiä [:-]

Mullakin on vakkarityö mutta en ole nähnyt mitään syytä kertoa pomoille vielä. Täytyy nyt eka ultra ainakin odottaa ja sehän on (jippii) ensi keskiviikkona!
Syyskuun alussa on 2 päiväinen palaveri, joiden ilta on tunnetusti kostea. Kai siellä jään sitten kiinni.
Ei me olla kyllä muutenkaan kovasti tätä huudeltu vain vanhemmat, mun sisarukset ja parhaat kaverit tietää. Mies ei ole kertonut kuin vanhemmilleen.

Reilu vuosi sitten mun työntekijä kertoi koeajalla olevansa raskaana, mutta mä vaan onnittelin ja tyynnyttelin itkevää tyttöstä. Oli hänelle kova paikka kertoa se. Kaikki inhimilliset esimiehet suhtautuvat asiaan juuri näin. Eihän se ole työnantajalta pois, että joku lisääntyy.

Hyviä vointeja teille kaikille [:)]

insu : Kertominen meni oikein hyvin.. Turhaan pelkäsin! [:)] Kovasti osastonhoitaja oli ilahtunut ja aidosti onnellisen oloinen mun puolesta! Jee! [8D] Sanoi vaan, että vähän aavistikin mulla olevan tämmöistä asiaa [:D]
Juu.. Toivottavasti pystyn oleen töissä mammaloman alkuun saakka.. Se KELAn sairaspäiväraha (mille kai sit tippuu jos joutuu ennen aikojaan saikulle pitkäks aikaa...? Korjaatkaa jos oon väärässä..) ei niin järin suuri oo.. Tota asuntovelkaakin kun on..

Hei muuten.. Tietääkö kukaan onko Vauva - lehdellä nyt mitään sellasta, et jos saa kaverin tilaamaan, et ite sais jonkun lahjan? Aiemmin oli vissiin matkarattaat lahjana..? Onko nyt mitään?
Houkuttais kauheesti vauva-lehti.. Se tuli mulle kun jätettiin ehkäsy pois, mut sit kun menkat alko kerta toisensa jälkeen, rupes lehden tuleminenkin tuntumaan niin ikävältä et lopetin tilauksen...

Omaa: Helteet on täällä taas ja huimaus sen mukana palannut [:@] Paineet siis heittää 120/75 --> 90/50 asennon vaihtuessa ja tästä johtuen sit silmissä mustuu hyvin hyvin herkästi.. Nyt olis parit yöt eessä ennen vapaita, ja ajattelin vaan sinnitellä.. Toivottavasti helpottais jossain vaiheessa sit taas ettei tarviis hakee saikkua.. Mut tietty voinnin mukaan meen, et en varmaan rupee vaarantaan Köpin turvaallisuutta, saati omaani.. tai hoidettavien vanhusten.. Noi yöhukit on siinä mielessä kivoja, et nostoja yms ei tuu.. Kääntökierrot ja kuivitukset sun muut ja thats it!

huomenta!!!

kirpparilöytöjä tehty. 50cm bodya ym. noista paineista -> mul on ollut sellaista 89/53, mut hyvin oon onneksi jaksellut.
väsymystä huolimatta vointi loistava, mutta tosiaan lenkkeillessä pienikin mäki kyllä hengästyttää ihan kamalasti.

hehe - mopo on karannut käsistä :) Olen surffaillut netissä hakemassa pinnasänkyä, hoitopöytää, imetysnojatuolia ja vuodesohvaa lastenhuoneeseen :) Todettiin miehen kanssa että paras että on jokin paikka nukkua lasten huoneessa jos lapsi heräilee yöllä paljon, niin voin mennä nukkumaan sinne lastenhuoneeseen, että mies (joka siis käy töissä) saa nukuttua.

Mites muuten hoitopöytä? Olen miettinyt etten hankkisi erillistä hoitopöytää, koska kylppärissä on iso sivusta ladattava pesukone joka voi hyvin toimia hoitopöytänä, ja se on silloin se on myös lähellä vesipistettä. Onko silloin enää tarpeen olla erillinen hoitopöytä lastenhuoneessa?

Niin, tällaista tällä kertaa!

Moikka!
Tuota hoitopöytäasiaa tulin kommentoimaan[:)]. Itsellä oli aluksi sekä makuuhuoneessa, että kodinhoitohuoneessa hoitopöytä. Mutta käytännössä makuuhuoneen hoitopöytä jäi käyttämättä, koska vesipiste puuttui. Kyllä vesipiste on ihan ehdoton, koska vastasyntyneillä on melkein joka vaipassa pierun verran kakkaa[:D]. Jenni74, tuo pyykinpesukoneen päällä toimiva hoitopöytä on varmasti loistava. Siihen sopii hyvin hoitoalusta ja rasvat ym. purkit ja purnukat saa vaikka seinälle roikkumaan (Ikeasta on ainakin saanut sellaisia imukupeilla seinään laitettavia koreja[:D]).

Yönsäde:
Sun pitää varmaan ostaa sit pyörän perään semmonen kunnon kärri, ja tunget sen koiran sinne. [:D] Joo, alotin tuossa paikassa vasta keväällä, ni mulle ei oo kertyny lomia juurikaan. Otin sitte 2 viikkoo palkatonta, enempää en raskinu... [&o] [8|] Sillon en vielä ollu raskaana. Ja nyt sit oon ruvennu arvelemaan, että kiva, tää palkaton vaikuttaa sitte äippärahan suuruuteen, ku tulot pieneni. Huoh. [:@] Syksyllä ajattelin pitää ne kertyneet vuosilomapäivät pois roikkumasta, ja onpahan pieni syysloma sitte mullaki. [:)] Toivottavasti loppuis sun ykäilyt pian!! Hyviä vointeja sinne!

Omaa:
Ei mulla muuta, kun että KAMALAN KUUMA ULKONA! Minä en kyllä tuonne vapaaehtosesti mene tänään... Yäk. Saa happea ees tuolla. [:'(]

Rötkis: Tuohon vauvalehti asiaan. Juuri sen näytenumeron tänään luin ja muistaakseni siinä oli, ett jos tilaa kaverilleenvuoden jakson, niin saa 5 muumimukia ja kahden vuoden jakson, ni saa radion.

huomenia ja hyvää uuden viikon alkua !!! [;)]

eilen tuli taas huomattua, että ukko on taas maailman rasittavin ja itsekkäin mies. hermo vaan menee, ei jaksa. on se kumma kun rautalangasta pitäisi vääntää, että hei mäkin olen olemassa ja en ihan samalla tavalla jaksa tehdä asioita kuin ennen. olin kovalla vaivalla kantanut painavan kauppakassin lauantaina kotiin, jotta saan yllätettyä perheen tekemällä pizzaa ym, eilen kuulin vaan paasausta ettei kaapissa ole mitään...kyllä tuntui pahalta. lisäksi on koko ajan kaikenmaailman kissanristiäisiä mihin pitäisi osallistua ja jos en jaksa saan istua varmaan yksin kotona....
yritän koko ajan ajatella että parempi ku keskittyy vaan tähän kasvavaan mahaan ja sanoo ukolle että painuu sinne mistä on tullutkin.

HOITOPÖYTÄASIAA -> mä hommaan vessaan sellaisen (brio) seinään kiinnitettävän, avattavan mallin, missä sisällä on hyllyköitä. siihen ei tarvitse ku pehmusteen, helppo pitää puhtaana. mulla myös jäänyt aina makkarin hoitopöydät käyttämättä ja yleensä homma hoidettu pesukoneen päällä. meillä on nyt tilaa niin vähän ettei jää hoitopöydälle paikkaa.

VAUVA-LEHDESTÄ -> mä tilasin puoleen hintaan jonkun puolen vuoden paketin, tulee jotkut lakanat mukaan, millä en tosin tee yhtään mitään, ku tulee kaksosille iso sänky. tosin eipä vielä viime viikolla näkynyt koko lehteä.

Kiitti Pallomaha, Miu ja Myy [:)]
En mä taida tehdä petivaatteilla tai muumimukeilla mitään.. Tahdon itse tarkkaan valita petivaatteet ja muumimukeja on hyllyt pullollaan valmiiks [:)]
Meillä vaan on sellanen Gracon turvaistuin/kaukalo, ja kuulemma kotvanen sitten oli Vauva-lehdellä sellanen, et jos saa kaverin tilaamaan.. saa ne gracon matkarattaat johon se turvaistuin/kaukalo käy.. Kaveri lupas jo lahjottaa mulle ne rattaat jos tilaan, mut eihän sitä kampanjaa nyt sit tietenkään oo :/ Näppärät vaan tuntuvat olevan ne.. Pikkusiskolla meinaan on ne, ja ihan näppäriltä ne on tuntunut kun oon itekkin siskontyttöä niissä kulettanu..
Ei taida olla kallis investointi vaikka itekkin ostais? [:)]

Hoitopöytäasiaa.. Meillä on niin surkeen pieni vessa, et sinne ei voi kuvitellakkaan hoitopöytää/tasoa..
En tahtos sellasta isoa rotiskoakaan mihinkään.. Jotenka painin ihteni kans nyt et ostetaanko pinniksen päälle vaan sellanen siirrettävä versio, vai ostetaanko sit levee lipasto.. Jokatapauksessa makkariin mä sitä hoitopistettä oon miettinyt..

Huh hei mitä unia [:D] viimeyönä näin unta että Köpi asusti mahassa, mut nahan ja rasvakudoksen välissä.. Sit nahan läpi näky kaikki mönkylöinnit ja kauheesti muka kutitti kun se elämöi [:D] Naurattaa näin jälkikäteen, mut melko kauhee uni se oli.. Vähän niinkun joku Alien leffa [:D]
Tänään poksuu viikotkin [:)] Rv 13 + 0 siis! *JIHUU!!!!* Hurjaa [:)]

[:)] MYRSKYN JÄLKEEN ON POUTASÄÄ [:)]

MIMMU87: Mulle sopisi paremmin se,että laittaisin meidän koiralle valjaat päälle ja valjaat kiinnittäisin pyörään ja koira veisi minua..en minä sitä [;)][:D][:D]
KIITOS KIITOS [:)][:)][:)]
Itsellesi myös hyvä vointeja ja niitä mahtavia työpäiviä

HOITOPÖYDÄSTÄ: Meillä on hoitohuonessa sellainen jalallinen hoitopöytä,jonka kannen alla on vauvan pesuamme.Hoitopöydän reunoilla on laatikoita,joihin saa laitettua vauvan tarvikkeita.Hoitopöydässä on siis myös pyörät eli sitten on helppo myös siirrellä [:)]

OMAA: Kyllä oli eilen kiva päivä,ilta ja yö..huh huh.
Tänne tuli kunnon raekuuro ihan yhtäkkiä ja suurimmat rakeet olivat vähän isompia kuin tulitikkuaski [:-].Otin pari niitä talteen ja laitoin pakastimeen,jotta voin näyttää tutuillekin niitä.En ole meinään ikinä sellaisiin törmännyt.
No,sitten alkoikin tosi kova myrsky ja ukkosenilma.Meidän yksi todella iso kuusi kaatui suoraan sähkölinjojen päälle.Sähköt tietenkin meni poikki koko puoli kylältä.
Myös naapureilta oli kaatunut puita tuonne kylätien päälle.
Oltiin sittn koko iltapäivä ja ilta ilman sähköjä.Yöllä sitten heräsin koirien haukuntaan,kun klo:2 tuli kaksi autoa meidän kotitielle.Sähkömiehet tulivat korjaamaan tuota linjaa.
Valvoin ja torkuin..kunnes säpsähdimme aamuyöllä,kun kämppään syttyi valot päälle [:D][:D].Jeps,linja saatiin korjattua [:)]

Nyt vähän väsyttää..ja taas ilma on todella hikinen ja kuuma.
Että talvea odotellessa [;)]

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 12+6

hannamari: jep, jep. Meikkistäkin jännitää, vaikka vakkariduunissa olenkin. Tavallaan harmittaa pomon puolesta jolle nyt palaa 2 äitiyslomalta ja yksi sitten lähtee vuoden vaihteessa.

On muuten ristiriitaista muutenkin tuo ajatus olla töistä pois. Tavallaan harmittaa, kun on juuri päässyt itse hyvin kärryille työjutuissa ja saanut tunnustustakin. MUTTA töitähän ehtii aina tehdä - kai se pitää iskostaa tämmöttisen uranaisen kalloon.

mmj: Me ollaan haettu lainaa kun molemmilla oli määräaikainen työsuhde. Riippuen työnantajasta ja pankista pitäisi onnistua, mutta tietty riippuu myös lainan suuruudesta... Mutta kaksio saatiin aikanaan Lappeenrannasta hankittua, tosin meidän molempien työsuhteita tulkittiin suht' vakinaisiksi kun ko. työnantajalla oli tapana uusia määräaikaisuuksia toisensa perään. Myös mieheni vanhemmat takasivat lainan.

Jenni74: Mopo karannut täälläkin :) Mutta en ole vielä uskaltanut ostaa mitään, mutta surffailin kovasti kesälomilla. Mä olen ajatellut hoitopöydäksi just semmoista kylppäriin sijoitettavaa, mutta omilla jaloillaan seisovaa "pöytää" johon hoitotason paikalle voi vaihtaa esim. ammeen. Eipä tartte kylvettäessä itse olla polvillaan maassa. Huonoselkäinen kun olen. Kaverit, jotka ovat sijoittaneet hoitopisteen veden äärelle, sanovat, että on haastavaa edes ajatella muuta ratkaisua... Mutta kai se riippuu siitä mihin tottuu...

Hyviä vointeja kaikille. Oma olo on ollut mainio, mutta nyt puskee lomalta paluu stressi päälle.... jaiks jaiks[:(]

Minäminäminä...
Kauhusta kankeana odottelen huomista todella odotettua np-ultraa [:o][:o][:o] Tänään en ole muuta ajatellutkaan (ja vielä vapaapäivä ollu..) On sellainen fiilis että miten tässä muka raskaana ollaan kun ei tunnu missään (vaikka oonhan mä kaks kertaa jo käyny ultrassa, ja kaikki ollut hyvin, mutta silti!) Mä oon kaikkien lapsettomuusvuosien ajan vaan voinu kuvitella miltä tuntuu olla raskaana ja nyt kun oon niin ei tunnu siltä mitä oon aina kuvitellu.. HUOH!! Sekin harmittaa kun piti alkuraskaudessa mennä lukemaan niin paljon keskenmenoista, niinhän se on että tieto lisää tuskaa.. Toivon niin kovasti että huomenna saan tuoda tänne ilouutisia! Anteeksi tämä purkautuminen, mutta panikoidun täällä ja mies jaksaa vaan hokea että kaikki on hyvin. Argh! Mitkä on fiilikset Hansulaisella?

Toivottavasti teillä muilla on vähän paremmat fiilikset tänä iltana [:)]

Tipsi: Mäkin olen jännittänyt koko päivän huomista np-ultraa!! Olen laskenut aikaa koko ajan sen kuukauden (silloin oli eka neuvola ja sain ultraan ajan) mitä olen joutunut ultraa odottamaan. en ole vielä käynyt yhdessäkään ultrassa, ainoastaan kuullut sydänäänet. En varmaan saa nukuttua koko yönä kun odottaa, että kello lyö 8.00 [:D][:D] Mulla on tunne että kaikki on hyvin, mutta silti päässä kummittelee "entä jos...".

Huomen illalla tämäkin tyttö tulee tänne työpäivän jälkeen purkautumaan...Teidän iloksenne tai suruksenne[:D]

tipsi tunne on tuttu, olin kans ihan kauhusta kankee päivää ennen. Mutta eiköhän sullakin siellä oo kaikki ihan hyvin[:)]

rölli sinne kans peukkuja pystyyn ultraan[:)]

omaa en oo kauheesti kirjotellut nyt, tuntuu jotenkin vieläkin niin hullulle koko ajatus raskaudesta. Ja sitä jotenkin pelkää et jos liikaa alan uskomaan niin tää viedään multa. Hullua,tiedän.
Mä ostin kotidoblerinkin, ollaan parina iltana koitettu ettiä, eilen vissiin kuultiin nopeesti vauvankin syke.
Ei tosin löydetty sitä uusiks, mutta omaa sykettään saa kuunnella niin paljon kun tykkää.[:D][:D]
Nyt mulla ollu ihmeellisiä mahakramppeja ja menkkakipuja eilen ja tänään.
Sais mennä ohi ja loppua, pelottelee turhaan tommoset.

Kaikille hyviä vointeja[:)]

Takaisin