Elokuun höpöttelyt

No multakin kamala ehkä vähän voimakkaasti sanottu, mutta jotkut sanovat olevansa elämänsä kunnossa raskaana. Ja sitä tunnetta mä en oo kyllä löytänyt...
 
No multakin kamala ehkä vähän voimakkaasti sanottu, mutta jotkut sanovat olevansa elämänsä kunnossa raskaana. Ja sitä tunnetta mä en oo kyllä löytänyt...
Juuri samoin siis minulla. Enkä toisaalta osannut nauttia vielä pikkuvauva-ajastakaan täysillä... Jännitän kyllä kaikkea muutakin, mitä en oikein osaa tai ole koskaan ennen kokenut, niin ajattelin että esikoisen kanssa voisi olla paljon tuota.
 
Mulle raskaus oli kyllä ihaninta aikaa! Minusta oli upeaa olla raskaana ja ylpeänä kannoin pikkuista. Ei ollut mitään suurempia vaivoja (tietty ihan järkky närästys ja jonkilaisia vihlaisukipuja, muttei mitään kauheita kipuja tai kaameita pahoinvointeja). Tunsin itseni kauniiksi ja hehkeäksi, eikä normaalisti usein vaivaavat päänsäryt ole vaivanneet ollenkaan raskaana ollessa ja kauhean kipeät ja runsaat kuukautiset on jääneet pois.
 
Tämä päättyi tähän. Tänään aamulla oli jo sellainen olo että ehkä se uusi tulokas ei olisikaan niin kamala ajatus kuin aiemmin olin ajatellut. Nyt pää vasta pyörällä onkin. :sour:
 
Olen pahoillani manduliini!

Ja ihana kuulla ettei ole pelkkä urbaani legenda voida hyvin raskauden aikana
 
Ja ihana kuulla ettei ole pelkkä urbaani legenda voida hyvin raskauden aikana

Raskaana olo on ihan yhtä ällöä nyt kuin yli 10 v. sitten. Ehkä suurimman eron tekee ympäristö. 1. Ja 2. Kaikki selitettiin ja kaikkia mahdollisuuksia selviteltiin. Nyt tosi moni asia pistetään iän piikkiin tai oletetaan että vanhana tekijänä tiedän, vaikka toi 3. Oli kuin olisi esikoista odottanut niin pitkä tauko oli välissä. Oletetaan myös että "huolehdin" itse itsestäni mutta sit kun jotain huolehdin niin sitä ei oteta vakavasti koska "jokainen raskaus on erilainen". Ikä toki tekee remppaa. Eli väsyy ja paikat roikkuu, on se sitten maha (pelkään milloin tää jo rupee näkyyn) tai virtsarakko (pitää huolehtia et käy riittävän usein eli koko ajan ettei lorahda) ja kestää parantua pidempään. Toisaalta omille krempoilleen on ymmärtäväkseni ja itselleen sallivampi.
 
Varovasti liityn tänne toukokuisten puolelle katsomaan menoa. :rolleyes: lauantaina sain testiin ekan haamujen haamun. Tänään testi näytti tältä. Kierto on ollut 27-29 päivää, menkat pitäs alkaa ke-pe. Keskiarvosti laskettuna laskettu olis 13.5. Mutta katsotaan nyt, kun tänään on vasta 3+4. Oon vähän hätänen testien kanssa. :banghead:
 

Liitteet

  • IMG_20200831_082449.jpg
    IMG_20200831_082449.jpg
    13.1 KB · Katsottu: 24
Meinaatteko käydä varhaisraskauden ultrassa? Itse meinasin ensin että en, jos ei mitään vuotoja tule, mut mies kovasti toivoo.
 
Meinaatteko käydä varhaisraskauden ultrassa? Itse meinasin ensin että en, jos ei mitään vuotoja tule, mut mies kovasti toivoo.

Kovasti haluaisin käydä. Esikoisesta en käynyt, kuopuksesta kävin. Kyllä se helpotti, kun kävi.

Nyt katsoin, että täällä on hinnat varhaisraskauden ultralle noussut roimasti! Siellä missä viimeks kävin, tais olla max. 100€, nyt näytti olevan 155€. Tuo oli siis halvin paikka täällä päin ainakin tuolloin. Kaikkialla taitaa olla nyt 150-200€ ultrat, enkä tiedä repeääkö nyt tuohon summaan. :nailbiting:
 
Meinaatteko käydä varhaisraskauden ultrassa? Itse meinasin ensin että en, jos ei mitään vuotoja tule, mut mies kovasti toivoo.
Luulen et pääsen neuvolassa. Eivät uskalla ehkä mun historialla mitään kolotusta jättää tutkimatta. Toivon hartaasti ettei kysta taas rupea vuotamaan, koska se säikäytti viimeksi rv. 10 tai 11 tms. Onneksi istukka oli kaukana siitä. Mulla on nyt toinen munasarja kipee ja just tänään ajattelin kun en ole vielä neuvolaa varannut, että olis varmaan pakko varata niin pääsis helpommin tyyliin senkin mikä on kipee. Toivottavasti tyyppi olis oikeassa paikassa eikä siellä.

Jos en pääse julkisella niin en mee. Rahat on liian tiukassa ja kun se ei varsinaisesti tuo lisäarvoa. Jos ei oo hyvin niin selviää pian tavalla tai toisella eikä mitään ole tehtävissä. Jos on hyvin niin se näkyy hyvin rakenneultrassa. Sinne on vaan jaksettava odottaa liki 2 kk.
 
Meinaatteko käydä varhaisraskauden ultrassa? Itse meinasin ensin että en, jos ei mitään vuotoja tule, mut mies kovasti toivoo.
Kävin kun esikoista odotin ja se oli kyllä hienoa nähdä pikkuinen oikeassa paikassa ja sydän lyömässä, tuntui silloin että olisi joutunut iäisyyden odottamaan nt ultraa.. Nyt en vielä tiedä menisinkö vai ei.. On tuo iso raha kuitenkin, mikä siihen menee vaikka mulla onkin tuttu se joka tekis, eikä ottais täyttä hintaa. Saa nähdä, että tuleeko mentyä vai ei.
 
Luulen et pääsen neuvolassa. Eivät uskalla ehkä mun historialla mitään kolotusta jättää tutkimatta. Toivon hartaasti ettei kysta taas rupea vuotamaan, koska se säikäytti viimeksi rv. 10 tai 11 tms. Onneksi istukka oli kaukana siitä. Mulla on nyt toinen munasarja kipee ja just tänään ajattelin kun en ole vielä neuvolaa varannut, että olis varmaan pakko varata niin pääsis helpommin tyyliin senkin mikä on kipee. Toivottavasti tyyppi olis oikeassa paikassa eikä siellä.

Jos en pääse julkisella niin en mee. Rahat on liian tiukassa ja kun se ei varsinaisesti tuo lisäarvoa. Jos ei oo hyvin niin selviää pian tavalla tai toisella eikä mitään ole tehtävissä. Jos on hyvin niin se näkyy hyvin rakenneultrassa. Sinne on vaan jaksettava odottaa liki 2 kk.

Millainen tausta sulla on jos saa kysyä?
 
Varasin PerheArtelta, kahden viikon päähän. Ajattelin ensin että otan tosi rauhallisesti enkä mene mutta mulle tieto tuo rauhaa...
 
Millainen tausta sulla on jos saa kysyä?
Toki saa: lkä, vaihdevuosia ennakoiva epämääräinen yleensä pitkä kierto, toistakymmentä varhaista keskenmenoa ja pari n. rv 9., iso vuotoherkkä hematooma kohdussa lähellä kohdunsuuta, 2/3 syntynyt ennenaikaisena, supistusherkkä kohtu ja supistukset kätilön sanoilla sellaisia jo rv. 30 että huonommillakin yleensä synnytetään, löppänä kohdunsuu ja 2 sektiota. Vähenmälläkin yleensä mun käsittääkseni rupeaa saamaan sitä mitä kutsun hyväksi palveluksi pelkän lähtinän sijaan:wink
 
Toki saa: lkä, vaihdevuosia ennakoiva epämääräinen yleensä pitkä kierto, toistakymmentä varhaista keskenmenoa ja pari n. rv 9., iso vuotoherkkä hematooma kohdussa lähellä kohdunsuuta, 2/3 syntynyt ennenaikaisena, supistusherkkä kohtu ja supistukset kätilön sanoilla sellaisia jo rv. 30 että huonommillakin yleensä synnytetään, löppänä kohdunsuu ja 2 sektiota. Vähenmälläkin yleensä mun käsittääkseni rupeaa saamaan sitä mitä kutsun hyväksi palveluksi pelkän lähtinän sijaan:wink

Joo luulisi tuolla kyllä onnistuvan :smiley-ashamed004
 
Takaisin
Top