Elokuun höpöttelyt

Unelma123

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tammikuun äidit 2019
Marraskuiset 2021
Elokuun aikana ei varmasti kovin paljoa ehditä höpötellä - eikä kovin moni ennätä edes paikalle - mutta avataan kuitenkin jutusteluketju! :)

Tosiaan muutaman päivän oireilun perusteella tein testin ja hailu plussa sieltä tuli! Odotukset eivät vielä olleet korkealla, ehkäisy jäi vastikään vasta pois ja ikää jo on, täytän 37 ensi vuoden alussa. Ja edelleen toki vahvasti pessimismi mukana, mutta onnistui ainakin vielä raskautuminen...

Kotona pyörii 1.5v taapero ja päivät tulevat ensi viikon lomaviikon jälkeen kulumaan töissä, toivottavasti jää kuitenkin aikaa notkua täälläkin!
 
Sama juttu täällä. Tänään olisi vasta ollut oletettu menkkojen alkamispäivä, mutta testasin jo lauantaina. Olimme pitkään sitä mieltä, että meidän lapsiluku on täynnä, mutta nyt tänä vuonna epällys omasta päätöksestä on horjunut. Varmaan tällä maailmanmenolla on oma vaikutuksensa asiaan. Lapset ovat 3 ja 6, joten pohdittiin pitkään, jaksetaanko taas aloittaa kaikki alusta. Kuitenkin kaipuu vauvasta ja ajatus, että sisaruksia olisikin kolme, veivät voiton. Ajateltiin miehen kanssa, että annetaan luonnon päättää ja kokeillaan muutaman kierron ajan, miten käy. Ja näin kävi. Olo on vielä hämmentynyt ja fiilikset suoraan sanottuna sekavat, mutta kuitenkin onnelliset. :)
 
Joko kerroit Mannariini86 puolisolle? Itsellä myös vähän risriitaiset fiilikset. Esikoisen raskausaika ei ollut mitenkään elämän parasta aikaa, niin en mitenkään hirmuisesti raskausaikaa ole odottanut... Enkä toisaalta myöskään yövalvomisia odota, nyt kun on juuri yöunet alkaneet olla normaaleja. Mutta itselle on aina ollut oma sisarrus erittäin tärkeä, niin haluaa sisarruksen myös esikoiselle!
 
Tein aamulla kukonlaulun aikaan testin kun on alkanut tuntua siltä ettei menkkoja kuulu. Ne pitäis alkaa huomenna tai ylihuomenna. Kas, haalea tuplaviivahan sieltä tuli. Kellekään en ole kertonut enkä aio piiitkään aikaan kertoa. Olen vaihtamassa työpaikkaa ja raskaus ei nyt sovi siihen kuvioon mitenkään. Edellinen on nyt 1,5 v. ja vanhemmat lapset 9 ja 10. En tiedä miten täällä notkun, mutta nyt ainakin ens alkuun paljohkosti jos tyyppi pysyy messissä, mikä ei mun spekseillä ole mitenkään kovin varmaa. Öisin ei nukuta ja päivisin väsyttää.
 
Joko kerroit Mannariini86 puolisolle? Itsellä myös vähän risriitaiset fiilikset. Esikoisen raskausaika ei ollut mitenkään elämän parasta aikaa, niin en mitenkään hirmuisesti raskausaikaa ole odottanut... Enkä toisaalta myöskään yövalvomisia odota, nyt kun on juuri yöunet alkaneet olla normaaleja. Mutta itselle on aina ollut oma sisarrus erittäin tärkeä, niin haluaa sisarruksen myös esikoiselle!

Juu kerroin. Eikä uutinen hänelle yllätyksenä tullut. ☺️ Pelonsekaisin tuntein odotan sitä etovaa oloa ja jäätävää väsymystä, jotka ovat vaivanneet aiemmissa raskauksissa.
 
Täällä kello kääntynyt, normaalisti aamu-unisena herään aivan liian aikaisin. Loma-aamu ja puolitoista tuntia jo ylhäällä...
 
Ihanaa että täällä on muitakin pelonsekaisilla tunteilla. Itsellä kevyt ahdistus päällä, isommat on jo 13 ja 11, nuorin 3.
Kenen idea tää oli ja voiko tästä selviytyä??
 
Moi kaikille! Ehkä minäkin uskallan pikkuhiljaa liittyä tänne mukaan. Ensimmäinen olisi tuloillaan, tänään 4+0 ja tasavahvat viivat testiin. Menkat tosin pitäisi alkaa huomenna :grin
 
Täällä kello kääntynyt, normaalisti aamu-unisena herään aivan liian aikaisin. Loma-aamu ja puolitoista tuntia jo ylhäällä...

Sama! Nyt maanantaista lähtien joka aamu oon herännyt 5.15, kyllä ärsyttää :mad: välillä sentään saa sit uudestaan unta.
 
Mä oon ihan sekasin. Ylläriplussa ei sovi kuvioon sitten millään. :confused: Aiemmat 8, 7, 5 ja 3. Olin ihan varma että lisää ei tule ja äärimmäisen varovaisia on oltu miehen kans kun tilanne meillä muutenkin tosi sekava. Voihan tilanne vielä muuttua mutta hitto et tää sai pään pyörälle. :eek:
 
Onpas hauska sattuma, kun meistä ekoista tänne päätyneistä on näin iso osa sekavissa mietteissä... :D Täällä on kyllä tullut jo sitäkin, että kun ei hetkeen ole huomannut kiinnittää oireisiin mitään huomiota, niin säikähtää että nytkö vuoto alkaa...
 
Joo olin itse ensin huolissani etten halua mihinkään kirjoittaa, tuntuu että on ajatukset hiukan erilaiset kuin vaikka pitkään esikoista toivoneella. Mutta just noin kuin Unelma kirjoitit, samalla kuitenkin hiukan huolissaan että jos joku onkin huonosti.
Varmaan itsellä ajatuksiin vaikuttaa nopea plussa, ajatus oli enemmän että katsotaan nyt että pitäisikö vielä, mutta sitten kaikki tapahtuikin kovin yhtäkkiä. Toisaalta muistan kaikkien raskauksien kohdalla kevyen ahdistuksen siitä, että mitä on tullut tehtyä.
 
Ihanaa että täällä on muitakin pelonsekaisilla tunteilla. Itsellä kevyt ahdistus päällä, isommat on jo 13 ja 11, nuorin 3.
Kenen idea tää oli ja voiko tästä selviytyä??
Jep, I feel you. Mutta kyllä me selviydytään. Sekaisista tunteista huolimatta tää kyllä jännittävää, kutkuttavaa ja ihanaa aikaa. ☺️
 
Mihin saakka noi digitestit näyttää jotain uutta? Mun on varmaan vielä pakko tehdä sellainen, että saa tän epäuskon tunteen häivytettyä. Oon kyllä hullu että vielä ryhdyn tähän. Kaikki riskit alkaa olla jo tän ikäsellä korkeat. Yksään edellisistä kolmesta raskaudesta ei ole ollut normaali tai helppo...No jospa tästä kuitenkin tulis. Jos nyt siis jatkuu järkevän mittaiseksi.
 
Hei, tääl varovaisesti huudellaan tähän keskusteluun.
Eilen plussasin sillä menkat päivän pari myöhässä.. teen vielä vkl toisen kun en ihan vielä usko vaikka ihan selkeät tasavahvat viivat oliki testissä ;D ennestään mulla on poika 3v8kk. Toiselle annettu puoli vuotta sitten lupa tulla ja nyt yk 6 näyttäis tärpänneen, toiv pysyy kyydissä. Niin ja ikäni on 29. Ja laskujeni mukaan tämän LA olisi 6.5.. joka neuvolassa sitten varmistunee, missä vaiheessa ootte neuvolaan soittanu? xD
 
  • Tykkään
Reaktiot: Sen
Hei, tääl varovaisesti huudellaan tähän keskusteluun.
Eilen plussasin sillä menkat päivän pari myöhässä.. teen vielä vkl toisen kun en ihan vielä usko vaikka ihan selkeät tasavahvat viivat oliki testissä ;D ennestään mulla on poika 3v8kk. Toiselle annettu puoli vuotta sitten lupa tulla ja nyt yk 6 näyttäis tärpänneen, toiv pysyy kyydissä. Niin ja ikäni on 29. Ja laskujeni mukaan tämän LA olisi 6.5.. joka neuvolassa sitten varmistunee, missä vaiheessa ootte neuvolaan soittanu? xD

Mulla sama la :happy: ensi viikolla aattelin soitella, et saan ekan ajan vapaapäivälle. Ei ihan vielä tee mieli töissä kertoa.
 
Jep, I feel you. Mutta kyllä me selviydytään. Sekaisista tunteista huolimatta tää kyllä jännittävää, kutkuttavaa ja ihanaa aikaa. ☺️

Mun täytyy vielä selventää, lähinnä itselleni, tätä raskautumisen kompleksisuutta, mutta kirjoitan nyt ajatuksiani tähän.


Edellinen vauva oli ylläri (helmikuu19), just oltiin päätetty että kerran ei tule niin ei tule. No syntyi sitten.

Mulle iski vauvakuume joskus viime jouluna. Muutama varhainen keskenmenokin ehti taas olla, mikä ei ole ihme kun ikää on 40+. Mies laskee jo todennäköisyydet epätodennäköiseksi ja sen varaan että kaikesta tekemisestä huolimatta enää ei tule. Siksipä en ole vielä mitään kertonut vaan haudoin itsekseni, ettei tämä konkretisoidu liiaksi ennen kuin ehdin funtsia haluanko tätä nyt sitten kumminkaan tai jos haluankin niin miten päin tässä pitäisi olla.

Mutta siis haluan kyllä vauvan. En haluais olla raskaana tai synnyttää sitä. Raskaana olo on ällöä.
 
Onko Tuulentytär sun mielestä ollut eri asia olla raskaana nuorempana tai vanhempana? Minä nuorempana, vanhempien lasten jälkeen olin sitä mieltä että raskaana olo oli paljon kamalampaa kuin vaikkapa synnyttäminen. Nyt taas nuorimman kanssa vanhempana raskaana olo ei ollutkaan yhtään niin kamalaa kuin muistin. Vaikka en tietenkään yhtään tiedä johtuiko iästä vai erilaisista raskauksista.
 
Minä olen päättänyt suhtautua niin, että raskaana olo ei olekaan kamalaa - katsotaan auttaako päättäminen asiaa! Varmasti esikoinen vaikuttaa asiaan myös, hänen kanssa kuitenkin viettää melkein kaiken vapaa-ajan - mikä häntä odottaessa meni oireita miettiessä ja potiessa...

Gynen käynnin suunnittelin varaavani reilun parin viikon päähän, ja jos kaikki ok, sitten varaan vasta neuvolan.
 
Takaisin
Top