Elokuun epistolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja jouluaiheeseen: esikoisen odotusaika ajoittui hyvin samalla tavalla joulun suhteen kuin tämäkin raskaus. Kokemusta siis on jo Just hyvä että on joulu johon keskittyä, tuossa vaiheessa kun muuten saattais alkaa jo pitkästyttään vauvan odottaminen. Siis että miettisi vaan "vielä kuukausi, vielä kuukausi..."

Mä rakastan kans joulua ja samoin mies. Tykätään laittaa jouluvaloja, koristeita ja tietty kuusi. Jouluruoka on myös ihan parasta, varsinkin kinkku :D iltojen pimetessä on ihana laittaa kynttilöitä palamaan.

Mun mies on ollut aina joulusta välittämättä, ihmettelee ja naureskelee mun touhotukselle. Viime joulu oli esikoisen ensimmäinen ja kaikki laitettiin viimeisen päälle, mies ei ymmärtäny ollenkaan mutta aattoiltana kun esikko nukkumassa, hulina ohi, otettiin glögit ja katseltiin sohvalla telkkaa kuusen valossa sanoi hän" tämmöinen joulun kyllä pitää ollakkin " eli tais joulunhenki tarttua vihdoin häneenkin :-D

Aika mielenkiintoista on, että elokuun ajatustenjuoksussa ollaan joulussa! Mullei joulu ole millään tavalla mielessä. Työt alkoi tällä viikolla ja mieluusti joulua jo odottelisin, niin alkais mammaloma. Mutta en osaa yhtään vielä ajatellakaan sinne asti, kun uusi lukuvuosi alkamassa.

Eikös ne jouluihmiset ala viimeistään jo juhanukselta odottamaan joulua ;) Me on viimeiset vuodet miehen kanssa otettu joulu vaan rauhoittumisen ja hyvin syömisen kannalta ja ihanaa on aina ollut!

Mulla olis ens viikolla töihin paluu edessä, vielä nyt motivaatio on aivan kadoksissa, mutta luotan että äkkiä sitä taas palaa työrytmiin ja unohtaa lomalla olleensakaan.. Mulla ei ookkaan sitten kun nelisen kuukautta töitä ennen äitiysloman alkua, aika huimaa..

Mä oon synnyttäny mun molemmat lapset juhlapyhienaikaan, poika syntyi pääsiäisenä pitkänperjantain aamuna ja tyttö juhannuksena nyt laskettuaika on 14.1 mun tuurilla syntyy uutenavuotena :hilarious:
Äläs sano onhan siitä toi loppiainen ja joulukin vielä :) mä näin jo yhen unen et synty jouluaattona. Mulla la 13.1 nyt siis 17+4

Onko joku jo miettiny vauvavakuutusta? Ite yritin vertailla niitä, mutta järki loppu kesken ja laitoin tarjouspyyntöjä ainaki viiteen eri vakuutusyhtiöön. Tuntuu tämäki jotenki vaikealta...joissain pakko olla kotivakuutus myös, toisiin tarvitaan selvitys terveydentilasta, Pohjolasta ei saa vakuutusta ennen rakenneultraa...yms yms...toiset korvaa perusvoiteetkin, kun toiset vaan lääkevoiteet. If tarjosi vaan kertakorvauksen..esim. jos syntyy keskosvauva ja joutuu olemaan sairaalassa vähintään 30 päivää If korvaa 1000€ ja jos lapsi kuolee If korvaa 5000€, mutta sairauksista tai muista en Ifiltä löytänyt tietoa..kertakorvaus (summaa en muista) myönnetään myös jos lapsella todetaan mm. vaikea cp-vamma, sokeus, downin syndrooma, yms... Äh...odotan mitä tarjouksia postissa tulee ja pähkäilen sit uudestaa! Ne kun vaihtaa noita ehtojaanki koko ajan. Veljenpojalle otettu vauvavakuutus viime vuonna ja heille korvataan lääkärikulut sekä kaikki lääkärin määräämät. Nyt sama vakuutusyhtiö ottanu lääkärin määräämistä perusvoiteet ja luontaistuotteet, yms. pois. Ainoastaan lääkkeelliset korvataan. Joissakin ei korvata silmälääkäriä esim. jos näkö huononee. Toiset ei korvaa hammashuoltoa. Pohjola korvaa taas ne kummatkin jos haluaa ne mukaan vakuutukseen, mutta vaikuttaa kyllä tuntuvasti hintaan jos ne ottaa mukaan? Saa nähä! Vaikeeta on.

Me otetaan Op:sta jos vaan saadaan. Ainakin viimeksi siihen sai itse valita haluamansa asiat. Op:ssa on meillä muutkin vakuutukset ja pankkiasiatja ollaan oltu kyllä erittäin tyytyväisiä.

Mutta kallishan toi op:n vakuutus on, ja me ei olla kertaakaan yhdelläkään lapsella vielä käytetty.... Mut eikös muuten siellä ollut vielä tarjous, että eka vuosi ilmaiseksi? Muistaakseni vuoden vaihteeseen asti voimassa.

Nyt tais olla mun mielestä, että äidille vakuutus vuodeksi ja ilmaiseksi, en oo ihan varma, jossain oli näin. Meilläkin olisi kaikki vakuutukset valmiiksi Op:lla ja pankkipalvelut myös. Tosiaan kyllä näyttäis olevan kalleimmasta päästä Op:n vakuutus.....

On se vauvavakuutus vuoden ilmainen ja raskausaikana se korvaa myös äidin sairaalakuluja, mutta se on nimenomaan vauvalle, eli syntymän jälkeen korvaa vauvan kuluja :) Just käytiin pohjolassa juttelemassa tästä vakuutuksesta ja varmaan sieltä otetaan, niillä se on laajin. Ilmaisen vuoden jälkeen voi ite valita mitä haluaa pitää siinä vakuutuksessa ja mitkä lisä jutut pudottaa pois yms.

Meillä on kaikki vakuutukset OP:ssa, joten eiköhän tällekin tulokkaalle oteta lapsivakuutus sieltä rakenneultran jälkeen. Kilpailutan sit kaikki joskus tulevaisuudessa, jos jaksan...

Meillä pojan kummi töissä vakuutusyhtiössä ja hänen kautta otetaan kuten muutkin meidän kaikki vakuutukset..

On se vauvavakuutus vuoden ilmainen ja raskausaikana se korvaa myös äidin sairaalakuluja, mutta se on nimenomaan vauvalle, eli syntymän jälkeen korvaa vauvan kuluja :) Just käytiin pohjolassa juttelemassa tästä vakuutuksesta ja varmaan sieltä otetaan, niillä se on laajin. Ilmaisen vuoden jälkeen voi ite valita mitä haluaa pitää siinä vakuutuksessa ja mitkä lisä jutut pudottaa pois yms.
Se oli sitten jollain toisella vakuutusyhtiöllä, kun saa äidin vakuuttaa ilmaiseksi. Astui voimaan heti syntymän jälkeen ja oli siis vuoden ilmainen. Meillä kyllä tärkeämpää ottaa vauvalle vakuutus, joten näillä näkymin ollaan ehkä kallistumassa Pohjolaan jos ei tuu huomattavasti parempaa tarjousta muualta. Toinen varteenotettava vaihtoehto on Tapiola ja kolmas Pohjantähti....joku niistä. :)

Kerrotko nilla Kuhan saat noita tarjouksia, et minkälainen on tuo lähitapiolan vakuutus?

Meillä on kaikki vakuutukset lähitapiolassa.... mutta vielä ei oo vauvalle otettu vakuutusta, pitänee taas tutustua siihen vauvavakuutukseen.

Onko joku jo miettiny vauvavakuutusta? Ite yritin vertailla niitä, mutta järki loppu kesken ja laitoin tarjouspyyntöjä ainaki viiteen eri vakuutusyhtiöön. Tuntuu tämäki jotenki vaikealta...joissain pakko olla kotivakuutus myös, toisiin tarvitaan selvitys terveydentilasta, Pohjolasta ei saa vakuutusta ennen rakenneultraa...yms yms...toiset korvaa perusvoiteetkin, kun toiset vaan lääkevoiteet. If tarjosi vaan kertakorvauksen..esim. jos syntyy keskosvauva ja joutuu olemaan sairaalassa vähintään 30 päivää If korvaa 1000€ ja jos lapsi kuolee If korvaa 5000€, mutta sairauksista tai muista en Ifiltä löytänyt tietoa..kertakorvaus (summaa en muista) myönnetään myös jos lapsella todetaan mm. vaikea cp-vamma, sokeus, downin syndrooma, yms... Äh...odotan mitä tarjouksia postissa tulee ja pähkäilen sit uudestaa! Ne kun vaihtaa noita ehtojaanki koko ajan. Veljenpojalle otettu vauvavakuutus viime vuonna ja heille korvataan lääkärikulut sekä kaikki lääkärin määräämät. Nyt sama vakuutusyhtiö ottanu lääkärin määräämistä perusvoiteet ja luontaistuotteet, yms. pois. Ainoastaan lääkkeelliset korvataan. Joissakin ei korvata silmälääkäriä esim. jos näkö huononee. Toiset ei korvaa hammashuoltoa. Pohjola korvaa taas ne kummatkin jos haluaa ne mukaan vakuutukseen, mutta vaikuttaa kyllä tuntuvasti hintaan jos ne ottaa mukaan? Saa nähä! Vaikeeta on.
Meillä ifissä ja ollaan kaikista lääkkeidtä ja sairaalakäynneidtä saatu korvaukset sekä myös pojan sairaalalaskusta kun synty keskosena (vaikkei ollut kun 2vko osastolla) omavastuu tietty mut se oli ihan pieni osa :) toisellekkin tulee ifistä kun kaikki muutkin siellä. Ifissä sai myös äidille vuoden ilmasen vakuutuksen ainakin kuoleman varalle :) me katotaan nyt ainakin vuoden ikään et kui pal tarvitaan vakuutusta ja jos vaikuttaa turhalta ni otetaan sit pois :)

Meillä on esikoisen vakuutus Tapiolassa mut tälle otetaan se op jos vaan saadaan. Mietin et jos ultran jälkeen hakis sekä op et tapiola niin jos saadaan vaan toinen niin sit niin.

Takaisin