Elokuun elot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marimus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bola Korun tilasin itselleni vasta tässä toisessa raskaudessa.. Tyttönen 9kk tykkää vaan sitä repiä mun kaulasta, joten melko vähäisella käytöllä ollut ainakin toistaiseksi.

Vointi on ollut melko normaali, väsyttää vaan koko ajan mutta nukutuksi ei oikein saa.. :/
Ehkä tää pieni jännitys kun oottelee seuraavaa ultraa 31.8 ei aan nyt hetken rauhaa mun mieleen..

Poistun palstalta.. Eilen neuvolassa sydänääniä ei saatu kuulumaan ja ultra vahvisti pahimmat pelkoni. Meidän pieni on kuollut kohtuun (rv 18+0). Nyt aamusta suunnataan synnytysvastaanotolle, vielä kerran ultraan ja sitten synnytyksen käynnistykseen. Kurkkua kuristaa ja ahdistaa niin paljon.

Hui kamalaa röitkis! Surua ei voi varmasti sanoin kuvata. Paljon jaksamista teidän perheelle. Mulla tuli aivan itku.

Voi ei Rötkis... emoticon Ei sanat riitä... Paljon voimia sinulle ja koko perheellesi!!! Surullista, että näin kävi...:((

Kiitos.. Pieni enkelipoikamme syntyi eilen illalla klo 20.50..
Toivon sydämestäni onnea teidän kaikkien loppuraskauksiin! Tämä suru laimenee.. ja ehkä joskus on taas helpompi hengittää..

Meinaa itku tulla väkisin...emoticon Ootte joutunu kokemaan varmaan maailman hirveimmän asian, nyyh... Paljon voimia ja jaksamista edelleen!!

Voi eiii Rötkis,halaus!!! Itkuksi laittoi täälläkin. On tämä elämä joskus niin julmaa... Mitä tähän nyt jatkaisi,itku se ei malta loppua...täällä pitkästä aikaa. Remontointia ja lomailua,nyt se on paluu arkeen taas pian. kivuista: tänään otti nivusiin reipastahtisempi kävely,joutui hidastelee.muutenkin outoa painetta vatsalla ja nipistelyä,supistuksiako? Noora88:tsemppiä remppaan,tiedän liiankin hyvinkin mitä pölyssä oleminen ja sekasorto on. Tosin meillä toimi huusi. Bola-korua en ole ajatellut hommata,en sitä esikoisestakaan hommannu. Olen huono käyttämään kaulakoruja. Ja siinä kävisi juurikin se että esikoinen repisi kaiken. On jo repinyt kaverin pari korua rikki :/ Luin että Niallakkin ollut ylimääräinen ultra?joko kävitte? Meillä ei ylimääräistä mutta lääkärin tutkima rakenneultra mihen synnynnäisen sydänvian vuoksi. Hui hui viikotkin menevät jo 18+1

Kaulin: Rakenneultran tekee mun mielestä aina lääkäri :). Joo, me tosiaan käytiin siellä ultrassa eilen. Kommentoinki tuonne neuvola ja ultra kuulumisiin. Ei oikeen saanu ite mitään selvää siitä ultrasta. Yleensä se kuva on semmonen mustavalkonen ja nyt se lääkäri oli kääntäny sen semmoseksi seepian (ruskean) sävyiseksi. Ei nähty edes lapsen kasvoja. Jotain selvää sain sen verran, että näin kun lääkäri mittasi reisiluun ja päänympäryksen. Kohtu oli noussu jo napaan asti sen olinki ite jo tuntenu. Vauvalla oli painoa 170g ja tarkistin esikoisen neuvolakortista, että samoilla viikoilla ollut saman painoinen. Kysyttiin sukupuoltakin. Lääkäri sano, että periaatteessa vasta rakenneultrassa näkee. Mutta oli niin varman oloinen, että oli kyllä katsonut kumpi on. Pienellä painostuksella kertoikin sitten, että tyttöhän sieltä on tulossa <3. Aivan kuten olin itsekin aavistellut ja toivonut <3

Näinkö on että aina lääkäri, ok. Meillä meinaa esikoisen odotus aikaan puhuttiin juuri,että lääkäriaika tulee meidän ehdottomasti saada,että katsoo tarkkaan sydämmen rakenteet.

Ei aina lääkäri tee rakenneultrausta. Meille ainakin teki kätilö eka raskaudessa. :) Lääkäri pyydetään paikalle sit, jos havaitaan jotain poikkeavaa.

juu kyllä meilläki on rakenneultraan aika kätilölle :)
Täällä tänään kun olin mettässä sienessä niin ku otin vähä suuremman harppauksen ojan yli niin ikävä repäsykipu nivusessa :/ hetken jo pelästyin, mut ei onneks mitään ja kotii ku pääs ni oli pakko kuunnella sydänääniä ja siellähän se sydän jumpsutti <3
Täällä on alkanu kauheet mielialanvaihtelut, ja se että ku suututtaa niin rupee aina itkettää, eikä kyyneleitä pysty estämään... :D

Se riippuu ilmeisesti kaupungista. En muista, oliko esikoisen aikaan Naistenklinikalla lääkäri vai kätilö, mutta Oulussa rakenneultran tekee kuulema aina lääkäri. Niin myös meillä ens viikolla, hui! :)

Hitsit, oon kateellinen teille, jotka pääsette jo rakenneultraan. Meiän täytyy jaksaa oottaa vielä kuukausi.... emoticon Blääh! No, aika menee nopeasti. Täytyy vaan koittaa olla miettimättä ajankulua...:P
Tahtoisin niin kovin jo päästä ostamaan pienelle jotain vaatteita, se kummasti konkretisoi tätä raskaanaoloa ja vauvan saamista. :) Hoppas nyt sit, että Juniori vilauttaa jalkoväliään, että päästäis jonkin näköiseen selvyyteen siitä sukupuolesta...;)

Voi rötkis, pahoittelut ja halaukset täältäkin. :( Ei voi kuvitellakaan teidän surua. Jouduitte kokemaan sen pahimman mitä me muut täällä myös pelätään. Jaksamista teille.

Oon jännittänyt hirveästi aiemmin, kun ei ole tuntunut kauheasti liikkeitä, mutta eilisaamusta lähtien oon tuntenut vauvan liikkeet selvästi jopa istuessa. En tiiä, mikä on näin nopeasti muuttunut, kun aiemmin (edes toissapäivänä) en tuntenut juuri mitään. Nyt tuntuu potkuja usein. Ihanaa, että tuntuu, kun pelkäsin ettei kaikki olisi vauvalla kunnossa. Hassua myös, kun on tänään lähes koko ajan tuntunut painetta mahan vasemmalla puolella, ja siellä on tuntunut potkutkin tänään. Taitaa pieni siellä majailla <3 Seuraavaa neuvolaa odotellessa, viikko vielä. Haluaisin niin kuulla taas vauvan sydänäänet.

Huoh. Täällä mennään todellista vuoristorataa. Eilen rupesin itkemään, kun en saanut kotimokkulaa toimimaan, ja ennen nukkumaan menoa olin jostain syystä niin ahdistunut, että olisi tehnyt mieli kävellä katujyrän alle. Töissäkin kilahdan ihan pienimmästäkin ärsykkeestä, mutta saatan olla taas sekunnissa maailman onnellisin jostain höyryävästä kahvikupista .

Mielialani ovat kyllä aina olleet tosi herkkiä hormooneille ja jos en olisi raskaana, niin tämä olisi ihan normaalia PMS-oireilua. Mut jatkuuko tätä nyt sit viisi kuukautta ja vielä sen ylikin? Mies taitaa tulla hulluksi ennen sitä!

Tämä jatkuva nälkä myös ihmetyttää edelleen. Olen kuin kasvuiässä oleva teini. Nytkin haaveilen siitä, että saisin syödä hampurilaisaterioita vähintään kolmesti päivässä, mutta se ei liene fiksua muuta terveyttä ajatellen ;).

On myös ruvennut pikkasen energiatasot laskemaan ja mietinkin, miten nopasti hemoglobiini voi raskaana ollessa laskea, kun mitään verenvuotoa ei ole kuitenkaan ollut. Kolme viikkoa sitten arvot olivat vielä 135.

Takaisin