Elokuun elämöinnit

Leijonaemo-

Tietävä tietäjä
Lokamammat 2018
Maalisäidit 2020
Maaliskuiset 2022
Heinäkuiset 2024
Kuukausi vaihtui ihan varkain. Tänne uutta keskustelua!
 
Onko täällä muita odottajia, jotka imettävät? Imetän tällä hetkellä lähes 10kk ikäistä kuopusta.
 
Mulla aikoinaan esikoinen lopetti imemisen kuin seinään kun raskauduin nuoremmasta :grin vissiin oli tärppiin johtaneen ovulaation jälkeen maito tiukemmassa tai maku muuttu kun yks aamu se vaan kävi kerran imasemassa, käänsi pään pois eikä sen jälkeen huolinu :hilarious: ikää oli 1v 3kk. Noh, aloin kyl oksenteleenki samantien, et niissä oloissa en pistäny yhtään pahakseni:rolleyes: nyt nuorempi jo 2,5v niin imetys loppunu jo aikaa sitte (jouduin lopettaan kun oli 1v) :) vähintään vuoden imetystä toivon seuraavalleki!
 
Mä en jotenkin uskaltanut jatkaa imetystä kun aloin toista odottaa. Loppui siihen 8kk esikoisella siis. Toinen lapsi oli 12kk kun aloin kolmatta odottaa ja se jotenkin itsestään lopahti. Kolmonen taisi itse vieroittaa itsensä jossain reilu 13kk kohdalla. Toivottavasti nytkin pitkän ajan päästä onnistuu vuoden imetys. Esikoisen tuttipullorumba oli jotenkin ärsyttävän työlästä.
 
Imetin esikoista 1v 3kk ja se loppui lapsentahtisesti puolivälissä kuopuksen raskautta. Katsotaan mihin asti tällä kertaa päästään :)
 
En enää esikoista imetä, mutta meidän imetystaipale vaihtui osittaiseen kun oli 9kk ja loppui kun oli 1v 1kk. Toivon todella, että imetys onnistuisi tässäkin :)

Nyt kun paha olo on hellittäny, oon yllätyksekseni hinkunut marjaan, vaikka ikinä en oo marjanpoiminnasta välittäny :p
 
En myöskään esikoista imetä enkä kuopusta
Esikoista imetin silloin kun kuopus ilmoitti tulostaan, mutta lopetti itte touhun ja olisko ollu 1v2kk..
Kuopus oli pitempään tissillä 1v5kk.
Se onki huomattavasti läheis riippuvainen..
Saa nähärä mitenkä vauvan tulo mullistaa 4vuotiaan elämän:love7
 
Mä imetän vielä 1 v 5 kk taaperoa. Esikoista imetin 1 v 11 kk ikään ja loppuun asti myös öisin, nyt yöimetykset jäi jo muutama kuukausi sitten. Esikoisen ja kakkosen välissä meni 3 v ilman ehkäisyä ja yhtäkään raskautta, mutta nyt hieman yllättäen toinen kierto jossa oltu ilman ehkäisyä tuotti jo plussan.

Olen ajatellut hiljalleen vähentää imetystä, tällä hetkellä imetän noin kolme kertaa päivässä. Lähinnä omat huonot olot pahenee imetyksistä. Tyttö on kyllä todella äitin perään nyt ja myös pitää tiukasti imetyksistä kiinni, liekö sitten aistii raskauden.
 
Meillä selvästi herumine tiukentunut ja maku muuttunut kun 1,5 v ei aina jaksa nähdä vaivaa ja monesti ottaa tissin esille mut peitteleekin piiloon ja menee muihin hommiin :woot:
 
Täällä imetän esikoista 1v4kk vielä hyvinkin tiiviisti, vielä myös muutamasti yöllä. Jonkun verran nyt itse vähentänyt ja ainakin yöimetykset saisi minun puolesta tulla vähitellen päätökseen. Mutta vielä en ole omista yöunistani halunnut tinkiä ja olen valinnut meille helpomman tien ja välttänyt unikoulua. Mutta kohta se on väistämättä edessä.

Kai sitä täällä ollaan kohta Tandem imettäjiä jos tätä menoa jatketaan. :wacky:
 
Lidlissä on nyt niitä pitkiä kapeita vartalotyynyjä edullisesti! Ostin meille kaks, miehelle ja itelle molemmille omat kun kumpikin tykkää kyljellään nukkua niin saa tukea ylemmälle jalalle :) jotkut taitaa näitä käyttää myös imetystyynynä!
 
Lidlissä on nyt niitä pitkiä kapeita vartalotyynyjä edullisesti! Ostin meille kaks, miehelle ja itelle molemmille omat kun kumpikin tykkää kyljellään nukkua niin saa tukea ylemmälle jalalle :) jotkut taitaa näitä käyttää myös imetystyynynä!
Nää on niin parhaita! Meiltä näitä löytyy kotoa monta, nyt raskausaikana varsinkin ihan must!
 
Ne oli viimeksi loppuraskaudessa tosi tärkeitä että sai itselle sen vatsan kanssa siedettävän asennon! Suosittelen :)
 
Mulla alkoi uus työ viikko sitten ja tänään lähdin kesken päivää pois kun flunssa yltyi niin kovaksi. Ihan hirvee olo nenän ja poskionteloiden alueella! Haluttais ottaa ibuprofeenia kun tuo parasetamoli ei tunnu missään :'( pitää kokeilla jos sais nenäkannulla huuhdeltua nenää auki
 
Täällä myös pukkaa flunssaa ja pakko punkea siis Lidliin! Ihan huippu tyyny, edellinen tosin lörtsähtänyt esikoisen ajoilta.
 
Miksköhän noi appit ja neuvola antaa kaikki eri lasketun ajan samoilla tiedoilla :hilarious: Preglifen mukaan oon raskausviikol 10 ja neuvola ja odotukseni vauva näyttää rv 8 tai 9:facepalm:
 
Miksköhän noi appit ja neuvola antaa kaikki eri lasketun ajan samoilla tiedoilla :hilarious: Preglifen mukaan oon raskausviikol 10 ja neuvola ja odotukseni vauva näyttää rv 8 tai 9:facepalm:
Yksi syy voi olla se, että neuvola laskee 28 päivän kierron mukaan. Sitten esim. karkauspäivää ei ole huomioitu joissain laskurissa, josta tulee päivän heitto. Mitähän näitä muita syitä sitten olikaan..
 
Ottaako muilla hajut/tuoksut nenään? Itsellä tuntuu tällä hetkellä olevan joku super herkkä hajuaisti. Kaikki haisee omaan nenään pahalle ja alan voida pahoin vaikka oikeasti mikään ei haisisi. Meidän olohuone on ehdoton nou nou-alue jonne ei voi mennä ollenkaan. Meidän sohvaryhmä tuoksuu muka liian voimakkaalle:hilarious: muut ei tietenkään huomaa mitään :rolleyes:
 
Takaisin
Top