Elokuun elämää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja River
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voiko sitä otsikkoa vaihtaa? Ehkä tietokoneella? Voin kokeilla huomenna, kun taas oon koneen ääressä :)

wp_ss_20160803_0001.png wp_ss_20160803_0002.png
Voiko sitä otsikkoa vaihtaa? Ehkä tietokoneella? Voin kokeilla huomenna, kun taas oon koneen ääressä :)

Aloittaja (ja moderaattori) voi. Avaa ketju, jota haluat muokata. Yläreunassa (siinä n. nimen ja mainoksen alla) kohta: Ketju-työkalu. Voi muokata otsikon ja lisätä äänestyksen. Ketjun poisto onnistuu vain moderaattorilta. Jos tuo työkalu puuttuu (tai on vajaa esim. ettei ketjun nimen vaihdin kohtaa ole) laita yv modelle.

Sovelluksella ei välttämättä toimi (en tiedä, kun sovellus ei ole itsellä käytössä, kun WP:lle ei sovellusta ole) mutta puhelimella ja tietokoneella selaimen kautta onnistuu

Ja sieltä ne kuukautiset alkoi muutaman päivän myöhässä. Itkien siis poistun takavasemmalle. Kiitos ja hei.

Mistään salaisista ryhmistä uutena mittään tiiä, mut kuulostaa ihan hyvältä idealta. :)

On kyllä niin outo fiilis tästä raskaudesta. Ehkä kävi liian helposti tai sitten jotain on oikeasti huonosti? Ensimmäistä meillä edelsi vuosikausien lapsettomuus, niin miten ihmeessä nyt muka tärppäsi näin...

Meillä on molemmat raskaudet alkaneet niin helposti, että väkisinkin pistää miettimään et jotakin ikävää on "pakko" sattua. Mut muuten on jotenkin levollisempi olo tästä raskaudesta kuin edellisestä. Inhottaa vaan kun on pinna koko ajan niin tiukalla, viheliäisin raskausoire kaikista mitä mulla on koskaan ollut :(

Miten sinne salaiseen ryhmään pääsee siis? Olen uusi täällä palstalla, ja en oikein ihan

Se ei kai vielä ole auki! Mutta kuukauden ajan kirjautuneena käyttäjänä täällä foorumilla ja 30 viestiä tässä ryhmässä taisi olla edellytys. :)

Hei kaikki!
Täältä löytyy ohjeet siitä, 1) kuinka pääset salaiseen ryhmään, 2) mitä sitten, kun pääset salaiseen ryhmään, 3) selitys, miksi kriteerit ovat olemassa, 4) miten ryhmästä poistaminen tapahtuu 5) suljetaanko salainen ryhmä ja 6) mitä tehdä, jos ryhmä ei näy puhelinsovelluksessa.

Lasketuilla ajoilla on omat salaiset ryhmät Laskettu aika tammikuussa 2014 -ryhmästä eteenpäin. Salaisiin ryhmiin on pääsy vain aktiivisilla käyttäjillä. Ryhmässä voi siis keskustella yksityisesti ilman pelkoa, että ulkopuoliset pääsisivät lukemaan keskusteluja tai että viestejäsi lainattaisiin juttuihin. Kukaan ryhmän ulkopuolinen - ylläpitoa lukuunottamatta - ei pääse lukemaan ryhmässä käytyjä keskusteluja! 

Nämä säännöt on hiottu yhdessä foorumin jäsenien kanssa. Valitettavasti kaikkien toiveita ei voi toteuttaa, pyrimme parhaaseen kompromissiin! ompus:

Nyt myös keskenmenon kokeneille on oma salainen ryhmä! Lue keskenmenon kokeneiden salaisen ryhmän ohjeet ja säännöt täältä!

HUOM! Salaiset ryhmät ovat ryhmiä foorumilla, eivät Facebookissa. Vau.fi tai vaufoorumi ei ylläpidä keskusteluryhmiä Facebookissa. Vau.fi:n ainoat Facebook-sivut ovat nämä: https://www.facebook.com/vaufi. Luethan myös foorumin Facebook-säännöt!

1. Ennen kuin pääset ryhmään mukaan sinun täytyy täyttää seuraavat kriteerit:

- Sinulla on nimimerkki.
- Olet kirjoittanut lasketun ajan ryhmässäsi yli 30 viestiä. (Eli jos haluat tammikuisten 2016 salaiseen ryhmään, kirjoita 30 viestiä Laskettu aika tammikuussa 2016 -ryhmään.) Myös vastaukset ketjuihin lasketaan!
- Olet ollut Vau foorumin jäsen yli kuukauden.
- Sinut on listattu lasketun ajan ryhmäsi lasketut ajat -listaan raskausaikana. HUOM! Laskettu aika -lista suljetaan lasketun ajan kuukauden mentyä.

Pääset tarkistamaan lasketun aikasi ryhmään kirjoittamasi viestit näiden ohjeiden avulla!

Jos täytät kriteerit ja haluat mukaan ryhmään, ilmoita siitä minulle yksityisviestillä - muistathan ilmoittaa viestissä myös, mihin ryhmään haluat! (Lue yksityisviestien lähettämisohjeet täällä!) 

HUOM! Lisään uudet ryhmäläiset salaisiin ryhmiin maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin virastoaikana!
Toisinaan saatan lisätä jo aiemmin, jos ehdin. Viikonloppuna pyrin kuitenkin olemaan tekemättä töitä.

2. Kun sinut on lisätty ryhmään:

- Profiilikuvasi alle ilmestyy ryhmä-palkki (banneri). Huomioithan, että normaalisti lisään uudet jäsenet ryhmiin maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaihin iltapäivällä.
- Salainen ryhmä näkyy sinulle lasketun aikasi keskustelujen yläpuolella.
- Sinun tulee postata salaisessa ryhmässä vähintään 10 postausta kuussa. Ryhmä on tarkoitettu aktiivisimmille käyttäjille, joten vähemmän aktiiviset käyttäjät poistetaan ryhmästä.
- Sitoudut olemaan levittämättä salaisessa ryhmässä puhuttuja asioita ryhmän ulkopuolelle. Muiden salaisessa ryhmässä kirjoittaneiden asioiden levittäminen ryhmän ulkopuolelle on kielletty. Tällaista toimintaa harrastava ryhmäläinen voidaan poistaa ryhmästä.
- Salaisen ryhmän jäsenillä on vastuu ilmoittaa ei-aktiivisista käyttäjistä ylläpidolle. Voit tarkistaa ryhmäläisen viestimäärän näiden ohjeiden avulla!
- Jos sinut poistetaan salaisesta ryhmästä vähäisen viestimäärän takia ja haluat takaisin ryhmään, sinun tulee kirjoittaa kuukauden sisällä 10 postausta omaan lasketun aikasi ryhmään, ennen kuin pääset takaisin. Kun olet kirjoittanut tarvittavat 10 viestiä, lähetä pyyntö allekirjoittaneelle.

Nämä säännöt ovat sitä varten, että kuka tahansa ei pääse salaisuuksia lukemaan. Ryhmät on tarkoitettu nimenomaan aktiivisimmille kirjoittajille.

3. Miksi salaisella ryhmällä on kriteerit?

"Ovatko kriteerit kiveen hakattu? Enkö pääsisi salaiseen ryhmään, jos lupaan olla aktiivinen?" Näitä kyselyitä tulee minulle viikottain. Salaisten ryhmien kriteereihin on hyvä syy, ja siksi niistä pidetään kiinni. Joten ei, en valitettavasti voi lisätä sinua salaiseen ryhmään, jos et täytä kriteereitä. :happy118

Säännöt on luotu takaamaan, että käyttäjät saavat myös keskustella salaisuuksistaan rauhassa salaisissa huoneissa. Jos ryhmiin päästettäisiin kaikki, jotka ryhmään haluavat, eikä sääntöjä otettaisi huomioon, pääsisi kuka tahansa lukemaan salaisia ketjuja - eikä ryhmä enää olisi salainen. Ja mitä järkeä salaisissa ryhmissä silloin olisi?

Harva salaisen ryhmän keskustelija myöskään haluaa, että heidän salaisia keskustelujaan pääsee lukemaan jäsenet, joihin he eivät ole ollenkaan päässeet tutustumaan aiempien viestien kautta.

Yleiselle puolelle, myöskään laskettuihin aikoihin, ei ole edelleenkään mitään kriteereitä, ja sieltä saa varmasti myös vertaistukea, jos kriteerit salaiselle puolelle eivät täyty. Lisään sinut hetimmiten salaiselle puolelle, kun lähetät liittymispyynnön ja täytät kriteerit! 

4. Miten ryhmästä poistaminen tapahtuu?

Salaisen ryhmän jäsenillä on velvollisuus ilmoittaa minulle, jos salaisen ryhmän jäsen ei ole ryhmässä tarpeeksi aktiivinen tai rikkoo foorumin sääntöjä.

Jos sinut poistetaan ryhmästä, lähetän sinulle ilmoituksen yksityisviestillä. Ennakkovaroitusta ryhmästä poistamisesta en pysty lähettämään, sillä salaisten ryhmien jäseniä on melkoinen määrä. Jokaisella salaisen ryhmän jäsenellä on velvollisuus itse pitää huoli, että kirjoittaa ryhmässään vaaditun määrän.

5. Suljetaanko salainen ryhmä?

Laskettujen aikojen listat suljetaan kyseisen kuun loputtua (esim. tammikuun 2016 lista suljetaan 1.2.2016), ja tämän jälkeen uusia jäseniä ei listaan oteta mukaan. Ne, jotka ovat listalle ilmoittautuneet ja jo aiemmin kirjoitelleet lasketun ajan ryhmään pääsevät kuitenkin edelleen salaiselle puolelle - täysin uusia jäseniä salaiseen ryhmään ei siis listan sulkemisen jälkeen enää pääse. :happy118

Jos uudet salaisen ryhmän jäsenet eivät kirjoita salaiseen ryhmään, ilmoitathan siitä minulle, niin poistan heidät ryhmästä. Tarkoituksenahan on, että ryhmä on tarkoitettu vain aktiivisille kirjoittajille!

6. Miksi salainen huone ei näy puhelinsovelluksessa?

Salaiseen ryhmään pääsee myös puhelinsovelluksella. Joskus tiedot eivät päivity sovellukseen, jolloin salainen ryhmä ei heti näy sovelluksessa. Sovelluksen poistaminen ja uudelleenlataaminen yleensä auttaa! 

Kiitos menninkäinen itse sain ainakin lisätietoa salaisesta huoneesta :)

Jostain kumman syystä se alkoi kiinnostamaan ;D

Meille kävi aiemmin niin, että julkinen puoli hiljeni täysin ja salainen eli ihan omaa elämäänsä. Mutta oli tosiaan niitä tunnistustapauksia, niin kaikista tuli varovaisia. :)

Minusta on hienoa, että ollaan tarkkoja. Itse teen julkista työtä, ja siksi joudun varomaan melko paljon yksityiskohtia, sillä en uskalla vielä asiaa saattaa kaikkien tietoon. Toivon siis ylipäätään keskustelijoilta hienotunteisuutta kaikkia käyttäjiä kohtaan.

Luulen, että 30 viestiä täyttyy helposti, mutta harmi kun joutuu kuukauden odottelemaan :( Itse liityin vasta vähän aikaa sitten foorumille, kun keskustelu oli jotenkin "turhaa", kun vasta lopetimme ehkäisyn ja heti nappasikin. Toivottavasti täällä puolella ei kuole heti tämä keskustelu, jos kaikki siirtyvät salaiseen huoneeseen. On tämä jotenkin kauhean kivasti avittavaa tämä juttujen lukeminen ja omien jakaminen. Miehelle ei vielä ole konkreettista tämä raskaus, ja itsellänikin vielä ihan epäluuloinen olo. Emme halua tietoa vielä eteenpäin jakaa, joten tämä on aika lailla henkireikä. Luulen vahvasti, että täältä positiivisten tarinoiden ja onnellisten ultrien lukeminen tekee myös itselle vahvemman ja varmemman fiiliksen, että pikkuinen pysyy matkassa.

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mitä tunnistustapauksia? :O

Niin, oli jonkun tutut bonganneet juttuja nimimerkin/lasketun ajan/synnytysairaalan/tms perusteella, kun olivat osanneet arvata, minkä kuukauden listasta katsoa. Ja kun järjestettiin treffejä, niin multakin löytyi pari välillisesti tutua sieltä :p

Toi salainen keskustelualue on kyllä kätevä, varsinkin siinä vaiheessa, kun intiimimpiä synntyskuvauksia aletaan jakaa. Jos vanhat merkit yhtään pitää paikkaansa, niin eiköhän tämä julkinenkin puoli kuitenkin pysy elossa niin kauan, että kaikki halukkaat ehtivät salaisen puolen kriteerit täyttää.

Huh, hurjaa olla taas tässä vaiheessa! Ekat metrit käsillä, eikä yhtään tiedä, kuinka kenenkin kohdalla asiat sujuu. Mä toivotan omasta puolestani kaikille huhtikuisille helppoa ja kivutonta, loppuun asti kestävää raskautta ja pieniä nyyttejä syliin sitten huhtikuussa!

Takaisin