Elokuu

Mä sain viime vklla äitiyspakkauksen! Meinasin unohtaa tilata ja lopulta tilasin sen viimeisenä mahdollisena päivänä! Huh! Ihana paketti, meillä ei vielä ollut paljon vauvan tekstiilejä hankittunakaan, niin oli ihana päästä hypisteleen! Sain vielä sen vanhan pakkauksen, kauniita kuoseja ja varmasti on käyttöä vaatteille ym.
 
Mulla kans kauhia flunssa päällä. Viime viikolla tuntui, että jaksaisin olla töissä vielä aivan hyvin, mutta nyt flunssan kourissa sinnitellessä olen pelkästään iloinen äitiysloman alkaessa torstaina. Hain äitiyspakkausta kesä-heinäkuun vaihteessa ja sain sen tän kuun alkupuolella eli reilu kuukausi meni. Vanhempainpäivärahapäätöksestä ei oo vieläkään kuulunu, vaikka siitä alkaa olla kohta 2 kk. Minäki tykkäsin kyllä vanhasta pakkauksesta.
 
Hain samaan aikaan äitiyspäivärahaa ja äitiyspakkauksen. Päätös rahasta on tullut jo varmaan kuukausi sitten ja pakkauskin tuli kesälomien aikana. Oon ehtiny jo kaikki vaatteet pesemäänkin. Itse ollut nyt viikon verran sairaslomilla ja jatkuu äitiysloman alkuun asti. Supistelut kiusaa, jos yhtään rehkii liikaa, joten iisisti ois otettava. Onneks muutamia kavereita äippälomilla samaan aikaan, niin saa päiviksi edes jotain puuhasteltavaa muutakin kuin kotona oleskelu. Jouduin tosiaan käymään toistamiseen äippäpolilla supistusten vuoksi, mutta ei ollut synnytys lähtenyt edistymään, mikä on hyvä juttu koska laskettuun aikaan vielä se 7viikkoa. Samalla sain tietää painoarvion pojasta, jos lasketulle ajalle päästään, ja ihan mukavan kokoinen poitsu tulossa (3,4kg) vaikka kaikki koko ajan sanoo että mulla on tosi pieni maha.. Ja täällä myös liikutaan tosi paljon, pää on ollu jo useemman viikon alhaalla, joten kylkiluut saa kyytiä! :)
 
Minäki pesin kaikki vaatteet heti. :) Mulla tuo äitiysrahapäätöksen (toimitin hakemuksen samaan aikaan, ku hain pakkaustaki) on saattanu hieman venyä, ku lasketaan raha viimeisen 6 kk palkkatietojen perusteella,  mut kyllä palkanlaskijan ois pitäny tiedot jo ajat sitte lähettää. Pitää soitella kohta ja kysellä tilannetta. Eipä tuolla nyt kyllä ole kiirekään, ku palkka tulee kuiteski normaalisti 3 kk ajalta ja sit vasta äitiyspäiväraha Kelalta.

Tänään kävin painoarvioultrassa. Melko iso lapsukainen sieltä on tulossa eli arvion mukaan melkein nelikiloinen. Nyt painoa oli komeasti lähes 2800g. Eikä tartte kuulemma enää suppareita pelätä (eipä niitä oo tähän mennessä juuri ollukaan) eli sain luvan rehkiä :D
 
mulla kans äippäpakkaus tullu ja kaikki vaatteet pesty. oon kans saanu tosi paljon kaikkee kavereilta ja pesukone  
on laulanu meillä hallelujaa! nyt rupee jännitys iskee kun rv:t on 35+3 ja vauva edelleen perätilassa.. ens viikolla lääkäri ja siihen asti ny jännitetään ainaski :(
 
Takaisin
Top