Elokuu

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuussa 2009' aloitti SannaKoo, 3 elo 2012.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Syksyyn kääntyy tääkin kesä, uskokaa tai älkää. Meidän keittiön ikkunan edessä on valtava pihlaja, pian jo punaista marjaa pullollaan!
  2. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Mutta missä te kaikki muut ootte? :O
  3. maarinen Ihastunut foorumiin

Hei vaan! Täällähän minä ainakin. Kahvia lipitän  ja kuuntelen kuinka sade suihkii pihamaan lehtipuita avonaisen ikkunan takana. Venlalle nuo päiväunet näyttävät maistuvan!
    Ja maistukoot. Onhan tuon päivä täynnä aktiivista touhua aamusta iltaan.

Välillä oikeen ihmetyttää, että mistä se kaiken energian ja innostuksen ammentaa. Suoraan sanottuna, ei hetken rauhaa. Positiivisessa mielessä tietenkin! Ja nykyään täällä asustaa mitä suloisin tyttönen! Niin yhteityöhaluinen ja kekseliäs keskustelukumppani! Pistää isäänsä taitavasti pikkusormen ympärille...

Isi näki toissapäivänä HIRVEÄSTI vaivaa ja aikaa pienen MUSTAN KYLPYANKAN etsimiseen! Oltiin netistä vilkuiltu kylpyankka-markkinoita. Tyttö pistänyt pään kallelleen ja silmät sirilleen, sanonut isälleen että "ÄITI ANKKA TARVITSEE ISÄANKAN, JOKA ON MUSTA! JA LAPSILLAKIN ON ISÄÄ HIREVEÄN IKÄVÄ!" No, meidän isi sitten löysi kyseisen kapistuksen ja voi sitä ilon määrää!!!!! Tuliaiset kauppareissulta osuivat nappiin! vau.

Meillä ei vielä pihlajat punoita, mutta viinmarjat näyttävät sille, että poimia pitäisi! En vaan yhtään tiedä mitä niistä tälläkertaa tekisi! Ehkä "tuoremehua" pakkaseen.. ja sitten kattelee talvenmittaan... Viimevuoden marjasatohan suli siinä kauheassa yhdeksänpäivän sähkökatkossa kokonaan. Jäi siitä semmoinen olo., että kahdesti miettii mitä sadolleen tekee! 

hm.. syksy tosiaan taitaa tulla! Pitäisi kait pianb olla  yhteydessä sinne puolipäiväkotiinkin. Kait. Muistelen, että johonkin sopimus-tapaamiseen piti aikaakin elokuussa varailla!

Mutta mutta, eipäs nyt jäädä suremaan. TÄmä syksy on lämmin ja ihana! Jatkoa tälle kesälle, jolloin jokapäivä paistoi aurinko???? Ainakin korvien välissä!

4. hennas Tuttu foorumilla

Moikka moi!

Me ollaan miehen kanssa palattu kahdenkeskiseltä pikalomalta Lappeenrannassa. Käytiin tupareissa, käytiin kuuntelemassa live-bändiä ja yövyttiin hotellissa. Tyttö oli minun äidilläni hoidossa ja poika anopilla. Kummassakin paikassa oli sujunut tosi hyvin! Poika olikin ensimmäistä kertaa yökylässä ja itseäni jännitti, että mitenköhän mahtaa mennä.

Maarinen, täältä löytyy myöskin kolmea ikävuotta lähestyvä nuori neiti, jonka kanssa saa jo melkoisia keskusteluja aikaiseksi. Melkoinen jääräpää ja irvailija tuo kyllä on! ;-) Ja nuori herra oppi kunnolla konttaamaan ja nyt kampeaa itsensä pystyyn sopivaa tukea vasten. Kaivelin jo konttauskypärän kaapista, mutta mitäs se auttaa, kun poika nakkaa sen päästänsä heti kun selkänsä kääntää. Voi tämän mamman hermo parkoja!

Meillä ei pihlajanmarjat vielä punerra, mutta kurpitsapenkissä köllöttelee pari oikein kivan kokoista pallukkaa. Suurin on vissiin nyt jotain 30 cm halkaisijaltaan. Kasvikopissa on myös sellainen nyrkin kokoinen meloni! Jospa se siitä vielä kasvaisi, niin olisi muutakin syötävää kuin vain kuoret. ;-)
  5. Pranametri Tuttu foorumilla

Moikka!

Kyllä, pihlajat punertaa ja säätiedotuksessa neuvotaan unohtamaan jo kesä, ei sitä enää tule! Aamulenkilläkin havaitsin kesän syvänvihreän murtuneen keltaiseen jo paikoin. Haikeaa. Ehkä se jää ainakin lapsien mieliin kesänä jolloin aurinko tosiaan paistoi koko ajan. Niinhän se meni meidänkin lapsuudessa, eikö?

Me kävimme tällä viikolla Tukholman risteilyllä ja lapsen näkökulmasta oli kaikki aivan loistavasti järjestetty. Oli Muumi-teemalla muumihahmoja leikittämässä ja jopa aamiaista oli lapsiperheille tarjolla ihan omissa tiloissa, joissa leikkipaikat ja taas Muumit seurustelemassa. Eli saimme syödä rauhassa ja Valo viuhtoa missä halusi :) Luulen, että ne muut siellä varsinaisissa buffettiloissa olivat myös kovin kiitollisia..

Eksoottinen ankkaisi Venlan ankkaperheessä, kaksikulttuurinen parvi?

Minäpä laitan nyt viime kesänä lupaamani kuvan Valon neuleasusta, joka onneksi mahtuu vielä tänäkin kesänä. Housut varmaan seuraavanakin vielä!

Kyllä, energiaa näillä pienillä on ihan hirveästi ja hienoa, jos se purkautuu aikuisten kannalta mukavasti. Tilaisuuksista kai se kiinni on? Siellä maalla, on Venlalla kotipihassa jo paljon tekemistä.
    Valo aina rauhoittuu kun päästään ovesta pihalle ja takaisin tullessa on taas kova meno päällä, mikähän siinäkin on?
     Tänään olivat taas isi ja poika lähdössä polkupyöräilemään aamulla, kun isi tajusi, että vessaan olisi hänen vielä päästävä ennen lähtöä pihasta. Oli mutissut itsekseen, että "täytyy käydä paskalla vielä." Valo oli alkanut kinuamaan lupaa jäädä pihaan odottamaan. Lupaa ei tullut, sentään ne 4 kerrosta välissä. Pihaan tuli nuori nainen, joka kuuli keskustelusta sen pätkän, kun Valo hokee isilleen jo matkalla sisälle " Abba minä odotan ulkona kun sinä käyt paskalla". Mies koitti kääntää tilanteen Valon kontolle ja yritti jotain sen suuntaista että "Niin,  käyt nyt KAKALLA ennen kuin lähdetään". Suuri suu...

Ensimmäinen kyselykausi? Valo kyselee ihan koko ajan jotain. Ja kysyy vielä monta kertaa uudelleen, ellei vastaus miellytä. Missä lumet on? Missä on se ja tämä ja toi? Miksi? Sitten on vielä omia kysymyssanoja, joiden tarkoitus jää usein pimentoon. Millemälle minä (jotain)? Mitäs minä tarkoitan? Kauheasti tuota missä-sanaa kuulee. Maailma ON ihmeellinen :)
    Ja sitten ne huomiot. "Mamma itkee aina näin yhyy yhyy, Abba tekee näin, bussit kulkee noin jne".

Olympialaisia meillä on seurattu enemmän kuin koskaan ja itsekin olen jopa ihan kiinnostunut! Ja ne tuntuu jatkuvan loputtomiin... Lajia toisensa perään. Kai niitä nyt jollain voisi rajoittaa. Tuo pikakävelykin, kukaan niistä ei todellakaan kävellyt, vaan tossut oli ilmassa joka iikalla samaan aikaan. Ihan kuin kisailtaisi siitä, kuka kuiskaa kovempaa ja ja saisi varoituksen siitä että nyt meni kyllä puhumiseksi :/

Näin tänään.
  6. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Pikahuikkauksena, että nyt ois meidän kesälomareissuilua luettavissa Joonan blogista :) Ihan niin perusteellisesti en ehtinyt kirjoittaa, kun oisin halunnut, mutta parempi vähän kuin ei ollenkaan, eikö?

Ja hitto mä en edelleenkään saanut toimimaan sitä kappalejaotusta, argh!
  7. SannaKoo Rakastunut foorumiin

No hello!

Voi miten on hiljaista täällä, nytkö meidän nettiperhe sitten kokonaan kaatuu? Yhyy, älkää jättäkö! :)

Venlan ankkaperhe kuulostaa ihanalta! Olin lukenut tuon sun jutun, ja piipahtaessani tuossa lauantaina Lahdessa ja Kärkkäisen tavarataivaan leluosastolla, niin lämmöllä Venlaa ajattelin. Siellä oli vaikka mitä kivoja kylpylelujuttuja! Muistan niitä joskus metsästäneeni itse, missään marketissa ei ollut mitään kivoja... tuliaisina sitten saatiin dinoja, ja nyt noita on jokunen kertynyt kylppärin nurkkiin, eli enää ei oo itsellä tarvetta.

Jokos mä höpisin täällä noista vaatteista! Mä olin salaa vähän iloinen, että jouduin tässä nyt vielä vähän shoppailemaan ulkovaatetusta nappulalle kuitenkin. Sille ostettiin keväällä jostain alemyynnistä ohijuostessa 110 senttinen vk-haalari, mutta isohan se nyt kuitenkin oli. Tosin 104 on varmasti pieni, eli joko pitäis ostaa pienehkö toinen 110 tai suuri 104. Näin kesän jälkeen on jotenkin haastavaa muistella, että paljonkos sinne nyt piti mahtua väliin ja millaset kengätkin ipanalle on jalassa, että mitä tässä nyt sitten tehdään. Lopulta päätin, että tuo 110 riittäkööt tollaisena "kuivan kelin" välikausihaalarina, lisäkshän meillä on sadevarusteita ja kurakumipukua, että vielä jos löytäis sitten 2-osaisen setin. Puolet mun ilosta tosin varasti anoppi, jolle tätä pukudraamaa kitisin ja se nyt sitten osti jonkun 2-osaisen syksyvermeen ipanalle... hmph, kiva, mutta silti jotenkin korpeaa. Osaankohan tätä selittääkään? Mä siis ihan puhtaasti rakastan näiden vaatteiden shoppailua ja etenkin sitä etsimistä... Anoppi toki tarkoittaa hyvää, ja toisaalta nyt on se joku setti, ja voin ostaa toisen, jos vastaan tulee.

Toinen vaatetusdraama oli viikko sitten, kun käytiin paikallisessa hypermarketissa ihmettelemässä kumpparijuttuja ja asustevalikoimaa... Joona ja iskä sai armottoman tappelun aikaan siitä, että lapsi olisi halunnut pelkästään vaaleanpunaisia juttuja! Mua lähinnä hihitytti, mutta en mäkään ehdoin tahdoin ois niitä pinkkejä mansikkamarjakumppareita sille ostanut. Jotkut mustat hellokittyt pinkeillä tehosteilla viel ois voinu ostaaki ;)
    Että näin mä muokkaan oman lapseni maailmankuvaa, toisaalta en kyllä kertonut sille, että pinkki on tyttöjen väri, vaan torppasin muuten huonona ajatuksena sen ehdotukset. Paskamutsi ;)

Jahas, kokous kutsuu. Mukavaa maanantaita ja työviikkoa kotona, koulussa tai töissä! :)

8. hennas Tuttu foorumilla

Ei täältä mihinkään ole kadottu! On vaan pitänyt niin julmetun kiirettä. Meillähän on rakenteilla se leikkimökki/aitta, jos joku sattuu vielä muistamaan. ;-) Viime viikolla naulasin miehen kanssa kattoa - oikeasti! Siihen päälle vielä kotihommat sun muut.

Sanna, täälläkin on jo syystamineita kaiveltu kaapista. Tänään siirsin sandaalit varastoon. Nakerot menevät lokakuun alussa päivähoitoon ja minulla alkaisi se "viimeinen" rutistus eli lisurin kirjoittaminen. Meillä ei EHKÄ tarvita enää mitään ulkovermeitä syksyksi. Onneksi ostin silloin tytölle useampia haalareita, koska nyt niistä ne tytölle silloin liian isot ovat poitsulle sopivia. Pikku-Ukko kun on sellainen rotevampi kaveri. ;-)

Hiukan nauratti tuo teidän isukin ja pojan erimielisyys pinkeistä kumppareista. No, meidän poitsulle on talveksi pinkki toppahattu!

9. maarinen Ihastunut foorumiin

Moi! Nyt voi sanoa, että "punertaa marjat pihlajan.." Ja kyllä, kyllä, täällä ollaan. Juurikin, kuten Hennas sanoi, että kaiken maailman kiirettä jokaiselle päivälle.

Kuten: olen käynyt taas tekemässä laulukeikkaa yöllä. Lapsenvahtikin palkattiin ekaa kertaa elämässä kotiin! Ja sepäs olikin positiivine kokemus! 

Rakas paskasiskoni vieraillut meillä huliviliperheensä kera... tälläkertaa ottivat mukaansa jopa puolikkaat sipsipussit... mutta jättivät pöydälle kasan puolityjiä juomatölkkejä, yhden sähkögrillin...

Olen OMINPÄIN ollut reissussa Venlan kanssa. Reittinä Tammela-Kouvola-Vekaranjärvi. Oikein yökylässä Mimosan tykönä! Kivaa, kivaa ja kivaa! Edellinen "kuopukseni" on intissä Vekaralla ja sen valajuhlissa ihmeteltiin päivä! Elämänsä ensimmäisen barettipäisen varusmiehen nähtyään, Venla tokaisi hämmästyneenä, että     "kato äiti.. rosvoja!" JA kun kentällä sotilaspastori pisti virrenveisuuksi, niin tytöllä tuli hirmunen kiire pistää jalalla koreasti. JA armeijan hernesoppa maistui TAIVAALLISELTA; vaikka ei soppatykkiä nähtykään!

OIKEA hiekkalaatikkokin on meidän pihaan vihdoin rakennettu... ja marjoja kerätty PENSAISTA. 

Että semmosta.

PINKKI = VÄRI. Olipa kerran Maaritilla esikoinen, joka halusi välttämättä pinkin yöpuvun. PAidan ja pyjamahousut. No, edistyksellisenä äitinä sen ostin. Mikäpä siinä! MUTTA isänsä illalla töistä tullessaan sai kauhean raivarin ja pakolla meni sitten lapsen kanssa sen kauppan vaihtamaan. ETTÄ semmoinen on se OIKEA paskavanhempi. Lapsella pitkä itku ja pahamieli. Suurempanan hän sitten pukeutui ja nyttenkin pukeutuu VARSIN näytävästi ja tyylikkäästi verrattuna toisiin nuoriin. Veljeni häihin osti itselleneen 100€ pinkit satiinifarkut, hinnakkaan kermanvärisen pitsipaidan ja siihen päälle metsänvihreän(kiiltävän) kaulustakin suurilla napeilla.... Että, että. Sopii siellä vaan kuunnella, mitä JOONA HERRA haluaa päälleen laittaa... kohtuuden rajoissa : )

HENNASIN leikkimökistä yhä edelleen hiukan kadehdin! Voin kuvitella miten ihanaa on ollut naputella huopanouloja katonpintaan ja nähdä valmistumista! LApset varmasti myös riemuissaan!

VAATTEISTA muuten... luulen, että Venlalle menee varsin mainiosta 104 ja jopa 98 vaatteet. Tuo on jotenkin semmosta kaliperia, että 110 en ees oo ajatellu! Sillä reppanalla ei meinaa pysyä housut ees jalassa, siis tavalliset farkut! Käsineitä taas joutuu metsäsätämään. PArit lenkkarit olen kerinny kirppareilta kesänmittaan hankkia. Mutta muuten luulen, että tää syksy pitäisi mennä aika huolettomasti! TOsin täytyy tuo vaatekaappi muutenkin penkasta läpi...

PASKALLA ja paskalla... niimpä niin suuri suu ja vieressä pienet korvat. Huvittava tilanne siellä ollut VALOLLA ja herra ISÄLLÄ! Täälläkin tyttö välillä topakasti ilmoittaa, että TAAS TULI PASKAHÄTÄ! KErran tuo tavoitteli jotakin kirosanan kuuloista... "kakka-reikä" ja koittaa mukamas polkea jalkaa maahan.. "mitä se isi aina sanooo, äiti?" Oli seuraava kysymys... ja siihen perään riemuissaan, että "ai niin ... persereikä!"

Jännityksellä odotan tulevaa syksyä, kun puolipäivähoito alkaa.... Tämä varmaan laulaa laulupiirissä poikien kesällä rallattamaa nuotiolaulua ja vaatii omaa kitaraa... "joudaan viinaa, tullaan viisaammaksi niiin" . Kohukaunotar, rakkaamme!

10. Taku81 Peruskäyttäjä

heipähei pitkästä aikaa kaikki

ihana tuo Valon asu ja hauska kuva Venlasta :D ja huomattu myös että kyllä liian helposti kaikki sanat lasten mieleen jää. sitten jälkikäteen sanottu että ruma sana ei niin sanota. niin ja vaatteista että mun äiti kertonu ja itekki jotain muistan kuinka hän oli ostanu mulle ku olin lapsi vaaleanpunaisen talvitakin ja kauheat raivarit olin saanu. joutu sitten meneen vaihtaan sen tummansiníseen eikä ollu ihan lähikauppa. mutt en mä erityisen hyvä ole pukeutuun, en ainakaan raaski kovin kalliita ja hienoja ostaa. Halusin vaan lapsena olla poika, en pitänyt mekkojakaan ja vaaleanpunainen oli kauhistus :D

On meilläki ollu kiirettä, ihan pelkästään arjessa ku on kolme lasta joista vauva ei vielä yhtään itekseen viihdy jos hereillä on. onneks isommilla on leikkikaverit toisistaan, paljon helpompaa oli kolmannen syntymä kuin toisen varmaan juuri tuon leikkiseuran takia. yhtään ei mustasukkasiakaan ole oltu, ainoastaan se mihin hermot menee että ruokapöydässä aina mahdoton pelleily, ja vielä se joka alottaa on Oona, meidän melkein 5v esikoinen... jos se siitä vähän rauhottuis kun ensi viikolla alkaa hänellä kerho ja molemmilla muskarit.

niin oli meillä ristiäisetki heinäkuun lopussa, vauva sai nimekseen Iina Aino Eveliina :) Roosa vaan nukahti heti ku ite tilaisuus alkoi ku jostain syytä isommat heräs jo klo 6.20 aamulla, aina muuten nukkuvat melkei kasiin. nukkui sitten melkein koko juhlien ajan, menin sitt herättään ja virtaa riitti koko illaksi. kovasti kehuttiin kasvis-ohra salaattia ja mansikkatäytekakkua mitkä itse tehtiin. lisäks oli mummujen tuomana hirvipaistia, mokkapaloja ja ambrosia kakkua. onneks he olivat myös auttamassa ennen juhlia, saivat laittaa tarjoilut valmiiksi kun me laitettiin lapset kuntoon.

Tehtiin meki vähän reissua, oltiin neljä päivää vuokramökillä parkkuussa, kyllä tytötkin siellä viihtyi, Roosakin kahlaili rannassa vaikka pari päivää aikasemmin ei järveen uskaltanut. tytöt saivat nukkua yhdessä parisängyssä kun ei uskallettu parvelle laittaa ku sieltä oli niin jyrkät raput alas. ei ollu ongelmia muutaku ekana yönä Oona komensi Roosa ettei saa potkia. joka päivä laitettiin grillillä ruokaa ja saamarin isi ku sen piti aina laittaa myös makkaraa niin sitähän Roosa melkein pelkästään söi, on likka niin hulluna kaikkiin makkaroihin. mutta makean perään ei sentäs niin kauheesti olekkaan. toinen reissu sitten oli jo pari päivää kotiutumisen jälkeen, meillähän on tytöt koko kesän pyytäny muumimaailmaan kun telkkarista mainoksen näkivät niin sanoin lopulta että nyt oikeesti mennään kun vielä ehtii miehen lomalla. harmi vaan että tuli turhan kiire siellä ehtiä nähdä kaikki kun lähdettiin liian myöhään sinne ajamaan. piti aamulla pakata nopeasti ja kaikkee mutt 11 kello jo oli ku ei kovin aikasin jaksettu herätä. jotain klo 14 vasta oltiin perillä ku pieni taukoki piti kesken matkan pitää ja ihmeen aikasin menee muumimaailma kiinni jo klo 18 :( Ihmeissään olivat kumpikin tytöistä, nauroivat haisulille ja hemulin luota ei ois millään lähdetty. ihme kyllä hattivatit ja mörkö ei yhtään pelottanu mutta niissä ei ollutkaan oikeita näyttelijöitä sisällä. noita oli ainut mitä lähelle ei kumpikaan uskaltaneet. Poliisimestari jäi kovasti Roosan mieleen vaikken ite paikalla sitä huomannu :) Mentiin sitten yöksi naantalin leirintäalueelle ku aattelin että liian rankkaa edestakas saman päivän aikana ajella. Mutt ku halvimman mökin otti se oli aika ikävä meille aikusille, lapsia ei niinkään haitannut. siinä oli kaksi kerrossänkyä välissä pieni väli oisko just metrin ollu, pieni jääkaappi sentäs oli ja "terassi" missä penkki ilman selkänojia ja korkean kallion päällä mökki mistä suora pudotus mereen eikä mitään kaiteita tai aitoja... yleistä vessaa ja keittiöö kun meni käyttämään kauhea ylämäki sinne ja keittiössä ei ollut ollenkaan kahvinkeitintä eikä mitään astioita, onneks edes mukit ja pari lusikkaa oli mukaan tullu, puuro jäi keittämättä. seuraavana päivänä kierreltiin naantalin vanhassa kaupungissa mutta ei siellä erikoista ollu. mutta nähtiin sentään ystäväperhe jotka myös asuu ihan muualla, täysin sattuma että samaan aikaan naantaliin satuttiin. pitsapaikassa sitten olikin kova touhu kun meidän lapset Oona ja Roosa leikkivät heidän 3 vuotiaan pojan kanssa. Roosa oli hyvä ku hermostui niin komensi että "minä olen poliisimestari" :D Iina nukkui koko muumimaailman mutta pitspaikassa kuunteli toisten touhuja ja heidän vuoden ikäinen poika seurusteli kovasti aikuisten kanssa kun ei päässyt muiden mukaan ku ei osaa vielä kävellä.

pakko vielä mainita että Roosalta tullut taas hyviä mitä sanonut, pääsi röyhtäsy niin nauroi "minulla paukku-pete suussa" ja jatkuvasti sanoo liiotelleen "ei kai" :D
  11. Taku81 Peruskäyttäjä

piti vielä mainita mikä ärsyttävää ja erikoista että Roosa on saanu jalkasienen mikä harvinaista lapsilla! outoa että vielä juuri kesälomalla kun ei ole harrastuksia ja uimahallissakin käytiin viimeksi keväällä. mutt se mitä epilen mistä tullut kun ostin kirpputorilta Roosalle sandaalit, oli kyllä viimenen kerta kun kirpparilta yhtään kenkiä ostan... saa nähdä joutuuko kaikki roosan kengät rokiin heittämään, oon laittanu daktarin jauhetta niihin mutta jos uusiks sieni tulee sitli pakko heittää pois :(
  12. hennas Tuttu foorumilla

Keskiviikkoa mammat ja mukelot!

Keikka-Maarinen on siellä ollut ahkerana. Varmaan rankkoja nuo yötyöt. Itsellä ei ole niistä kokemusta, mutta voin voin kuvitella. Venlan kuva kuvastaa varmaan hyvin hänen luonnettaan. Sellainen pieni kapinallinen. ;-) Aplodit pojallesi, että uskaltaa pukeutua näyttävästi! On varmasti ollut upea näky juhla-asussaan.

Meilläkin neidille menee nyt koko 98/104. On niin hoikkanen, että esim. paidoissa menisi hyvin koko 86, jos hihoissa olisi vaan tarpeeksi pituutta. Housuissa pitää olla 98, koska edellisessä koossa lahkeet ovat yleensä liian lyhyet. Mutta se vyötärö sitten. Sitä saa kuroa kamalasti ja yleensä pitää laittaa vielä vyö, että housut ei putoa jalasta.

Takulle moikat. Ihanan nimen saanut teidän nuorimmainen. Meidänkin lähipiiristä löytyy yksi Iina... Ja voi harmi, että teidän neiti on saanut jalkasienen. Itse sain sen kerran kylpylästä, vaikka käytin sandaaleita. Tuli kyllä sellainen olo, että toiste en kyseiseen kylpylään mene!

Unohtui kommentoida Pranametrin ihanaa neulosasua ja "paska-juttua". :-) Todellakin saa jo varoa sanomisiaan.
  13. maarinen Ihastunut foorumiin

Hyvää TORSTAITA ja Auliksen nimipäivää.... jokainen tuntee jonkun auliksen :) Ennenvanhaan ( ?) minulla oli tapana onnitella itseäni joka aamu nimipäivän kunniaksi Oli se sitten kalenterin mukaan  mikä hyvänsä! Vihdoin työkaverit "oppivat" , että "Hei, hyvää AUliksen nimipäivää ja onneakin vielä.."  Semmosta. Onkohan mulla nyt sitten duunia ikävä? EIEIEIEIIEI!

IINA-pikkuiselle onnea kauniista nimestä! Kyllä voin kuvitella mikä vipinä Takulla on kolmen tyttären kanssa! Mutta niinkuin sanoit, niin se kolmonen on oikeestaan helppo juttu ,kun kaksi ekaa leikkivät keskenään "sovussa" (hehhe) Kiva MUUMImaailma reissu teilläkin ollut! Mutta huh, millä töyräällä teidän vuokramökki on töröttänyt! Onneksi ei kukaan vissiin kävele teilläkään unissaan! 

JALKASIENI on juuri se paska-juttu. Joku sen saa ja joku ei. Meillä isännällä oli, eikä älytty varoa. Tepsuteltiin kaikki samoilla laatoilla koti saunassa, mutta eipä tuo muille tartunut. Kylpylästä sekin sen sai!

Ja juu... KOMEA on Praniksen neule ja poikanenkin! Anteeksi, että sitä yhä niin sumussa kulkee, ettei hoksaa kehasta, vaikka näkee ja mielessään ihailee! 

KYSELYKAUSI sellainen se on jyllännyt täälläkin jo pidempään. Grrr.. ja toisaalta ihanaa, että lapsi kasvaa ja oppii! Välillä esitän hänelle vastakysymyksen MITÄ;MIKSI;-juttuihin tyyliin, että mitäpä sinä siitä ajattelet! Ja aika nerokkaita vastauksia olen saanut kuulla. Tyyliin: "hm ...öööö....ööööö... minulle tulee sellainen ajatus että, .." Ja pitkän pitkä johdonmukainen meriselitys ja perään taas vastakysymys, että "eikö niin?" tai "vai mitä?"

HELLYYDESTÄ. Venlalle on tullut suloinen tapa. Iltaisin se käpertyy äidin kainaloon ja ilmoittaa huokaillen, että "nyt ollaan rakkaudessa!" Muutenkin nuo rakkaus -asiat on tapetilla. Takapenkiltä saattaa kesken kauppareissun kuulua kysymys: "ISI, rakastatko sinä minua!" Tai "onko rakkautta!" Että oppii ne näköjään siinä paskajuttujen ohessa muitakin....

14. hennas Tuttu foorumilla

Maarinen, meilläkin "rakkaus" kiinnostaa. Vähän väliä julistaa rakkauttaan muita kohtaan, iskää, mummoa jne. Ja toisaalta kyselee lähes joka päivä, että "vieläkö rakastat" tai "äiti, rakastatko". Hellyyttäväähän se on. Ja toisaalta eipähän itse unohda sitä sanoa, kun toinen aina kyselee.

Ja siitä päästäänkin tuohon kyselyyn. Siis meillä kysellään! Kaikesta ja kaikkea. Esimerkiksi eilen neiti kysyi, että milloin hänelle kasvaa pippeli. Höm höm! Hiukan piti siinä sitten selitellä tytöistä ja pojista ja miten niillä on erilaiset "vehkeet" jne. Jatkokysymyksiä olivat sitten että "äiti, ollaanko me tyttöjä", "mikä iskä on" ja "onko Pietukin tyttö".
  15. Ailime Tuttu foorumilla

Moikka!

Minulle tuli teitä kauhea ikävä, ja piti tulla kaivelemaan tämä ketju täältä esiin. :) Gradu ei ole vieläkään valmis, joten vielä en tule päivittelemään kuulumisia sen enempää kuin että elossa ollaan, ja kaikki menee täällä ihan mallikkaasti. Viikonloppuna plarailen vähän ketjuja läpi, ja päivittelen enemmän.  

Haleja, 

Ailime
  16. maarinen Ihastunut foorumiin

Moi! Voi  miten mieltä ilahuttaa KAIKKI "vanhat" "naamat". Kyllä meillä vissiin on ollut aika kiva porukka 09, kun yks sun toinen tupsahtaa aika-ajoin ilmoille! Kivaa!

JA kun Ailime kerkeät niin tule tosiaan päivittelemään ulkomaankuulumisasi!

Ja ja, eikä tässä vielä kaikki. Muistatteko odotusjaksolta 09, Mariannan? Terveisiä myös hän pyysi teille lähettelemmään! Lupasi myös tulla lippuja tänne heiluttelemaan lähiaikoina! Ottakaa terveiset vastaan!

Vielä kaipaammekin siis Elegiaa???? Ja kaikkia muitakin... Olisihan se kiva kuulla, missä kukin menee omilla poluillaan!?! 

Hm.

Ja meillä käydään odottelemaan viikonloppua. Veljeni lapsukaistensa kanssa pisti juuri auton tulille Pohjanmaalla ja läksi tähän suuntaan! JA se poikaseni, joka intiin meni, tulee huomena treenaamaan musajuttuja. Hänellä olisi maanantaina varuskunnan soittokuntaan koe soitto.. KAIKKIA JÄNNITTÄÄ! 

Joten, JOS en ehdi tänne pariin päivään, niin tiedätte että oon kuitenkin tontilla!

PS: meillä pojilla on PIMPPELI ja tytöillä PIMPPI...
  17. Pranametri Tuttu foorumilla

Kiva kun palstalla taas on taas puheensorinaa :)

Minustakin on kiva kuulla niinstä tutuista, jotka ovat muissa touhuissa. Kyllä tänne saa tulla vaan huikkaamaankin, tervetuloa!

Kiitos vaan ihasteluista ja nauretaan yhdessä näille paska+muille-jutuille :D Näitä riittää ihan varmaan joka kodissa ja kodin ulkopuolellakin.

Muumimaailma on  varmaan jokaisen menolistalla jossain vaiheessa. Kuulostipa reissu kivalta! Olen myös kuullut, että iso paikka se on ja aikaa kannattaa varata tutustumiseen koko päivä.

Vaatekoot: meillä menee muiden hoikkisten tapaan vielä hyvin 98 ja housuissa jopa 92, kun sopivat sattuu. Housujen ylhäällä pysyminen on haastavaa, valuvat väkisinkin alas ja joidenkin ulkohousujen kanssa laitankin henkselit.
     Vk-haalari on käytössä kolmatta kautta, reilu 92, mutta toinen olisi haussa. kun hoito alkaa, on varmaan tarve kaksille vermeille. Lenkkareita on etsitty kirppiksiltä, mutta sitä 25-26 ei ole osunut kohdalle, paitsi vaaleanpunaisena ja onneksi siitä ei Ökö innostunut tai ehkä edes huomannut. Villahaalarin sain valmiiksi ja siitä tuli ampiaismainen, pitänee sekin kuvata. Jämälangoista, ruskeaa paria sävyä ja keltaista kaveriksi Valon toiveesta.
    Talvikengät täytynee testata ajoissa. Menivät villasukalla reiluina viime talven (25), mutta kasvaahan tuo koko ajan.

Että tämmöistä. Kuulemiin!
  18. Ailime Tuttu foorumilla

Enhän mä sitten viikonloppuna ehtinytkään tänne enää. Koko ajan jossain menossa. Täällä on ollut nyt tosi hyvät ilmat, ja tietenkin kaikki ystävät ja tuttavat halusivat grillaamaan. Kelpas kyllä, muuten ei oltukaan päästy ollenkaan grillailemaan tänä kesänä. 

Hmm, mitähän mä osaisin tänne teille kertoa. Benjistä on kasvanut jo "iso poika", kuten hän itse aina muistaa mua muistutella, kun vahingossa kutsun häntä äidin vauvaksi. Puhuu aika mallikkaasti sekä suomea, että hollantia, ja toimii hienosti tulkkinakin. Suomen aksentti on kyllä Benjillä vähän jännä, ja intonaatiot on usein hollantilaiset, vaikka puhuisikin muuten tosi hyvin suomea. Painottaa esim. hämäHÄkki, eikä HÄmähäkki. Ja kyselykausi täällä kanssa tuntuu vain jatkuvan."Äiti, mihin mennään? Missä se ja tämä on? Mikä se oli? Mitä kuului? Mikä tämä on?". Ja niin, iso poika tuo on kokonsakin puolesta. Kaveri painaa reippaasti yli 16 kiloa (!!!), ja pitkältäkin näyttää. Varmasti lähempänä metri jo pituutta. 

Mulla siis edelleen on se ikuisuusprojekti, eli gradu, kesken. Mun graduvalvoja ei vastaa mun viesteihin, ja paniikki alkaa painamaan päälle. Haluan nyt viimein saada sen pian valmiiksi, jotta pääsen jatkamaan normaalia elämää. Töihin olisi pikkuhiljaa hinku. No, kai se taas siitä. Kohta jatkan taas kirjoittamista, kun Benji on omalla hoidossa. 

Uusi asunto on etsinnässä, ja yhdestä päästiin jo laittamaan tarjouskin, mutta joku muu kehtas tarjota enemmän. Höh. Etsinnät siis jatkuvat. 

Kiva oli lukea teidän kuulumisia! Täällä perheet ovat näemmä kasvaneet, mahtavaa! Onnea vauvoista!

Hihi, nauratti erityisesti tuo Valon paskajuttu. 

Palailen taas! 

19. Tuiks Peruskäyttäjä

Hahaha.

HEI AILIME, täällä yks lahopää hei. Kirjotinpa sitte siulle ihan oikeen yksityisesti viestin mikä piti laittaa tänne ihan julkisesti
    Jos vaikka haluat sen tänne huikata tai lähettää miulle takasin niin voin ite pistää . En ilmeisesti ite siis nää sitä enää mistää enkä jaksa uuestaa kirjottaa ku lapset kutsuu taas :D
  20. Tuiks Peruskäyttäjä

No löysinpäs sen ku otin silmän kättee! (ja poistin sen sieltä Ailimen viesteistä ;)

Otetaas uusiks. Nyt ei voi mennä vikaa ku ei pysty itellee viestii lähettää :D

Hei kaikki!
    Pää hakkaa tyhjää mutta aattelin nyt pienen joutilaan hetken näpytellä tänne jotain :)
    Meillä surettaa kun ei oo vielä talo menny kaupaks :/ eipä kyllä oo ollu välittäjää meillä mutta on sentään silti ihan lupaavia katsojia käyny joitakin. Nähtäväks jää millon päästään vaihtaa maisemia..
    Täällä on karppausta harjotettu ja kuus kiloa puonnu neljässä viikossa. Siihen kyllä lukeutuu muutamia herkutteluhetkiä kun juhlissahan on pakko herkutella mut hyvä aikaansaannos silti :) Raskauskilothan Ilonan kohalla kyl kaikki lähti pois mut herkut toi ne takasi, hups..
    Meillä ei tuo Veeti vielä oo mitään asiaansopimattomia lausahduksia sanonu missään kun ei kaikki häne puhetta ihan vielä ymmärrä. Noloja tilanteita siis odotellessa :) Hitaasti mutta varmasti siis puheen kanssa.. Onneks onkii sit kaikessa muussa hirmusen pätevä tekemään :) Tuntuu että Ilona se oppii puhumaan enne ku Veeti :D Mutta taitaa tytöt olla siinä asiassa muutenkii parempia?
     Ja ah, ihana metsästyskausi. Saa siis olla "metsästysleskenä" taas aika-ajoin :D Mutta uunista tuleepi ah, sorsapaistin tuoksu! Oiskohan tuon kanssa sopinu joku mustaherukkakastike?!
    Näihin syksyisiin tunnelmiin siis. :)

Jaa tämä sivu