Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kyllä hän nukahtaa syöttöjen välissä yleensä. Viime yönä tosin nukkui 4 tunnin pätkän, jihuu!! Annoin hänelle tosin vähän myös vastiketta ja heti nukkui paremmin. En tiiä että eikö hän saa tarpeeksi maitoa rinnoista tai sitten on vain laiska imemään.Yleensä hän päivällä ottaa yhdet 4 tunnin unet ja loppu päivän torkahatelee 1-2 unille,
No eiköhän se päivä vielä tule että huomaa nukkuneensa koko yön :)

Jaahas.. pitäskö se minunkin viimein käydä itsestäni tänne ilmottelemassa :) kohta kaksi viikkoa yhteiseloa prinsessan kanssa takana ja onhan tämä yhtä hormoonien ja tunteiden vuoristorataa ollut. Päällisin puoin kuitenkin mielessä pyörii vaan uskomaton onni tuosta ihanasta neitistä ja meidän pikku perheestä :)

Saatiin kuin saatiinkin siis 7.9 tuo meidän neiti maailmaan kiireelliellä sektiolla. Lähdettiin Tosiaan sillon 4.9 yliaikaiskontrolliin josta jäätiin suoraan osastolle käynnistelemään. Perjantai aloteltiin sillä cytotecilla, lauantaina saatiin pallonki paikolleen ja sunnuntaina otettiin aamulla pois ja lähdettiin synnytys saliin puhkasemaan kalvoja kun mikään näistä ei saanu synnytystä käynnistyyn kunnolla ja sunnuntaina alotettiin vielä oksitosiini tippa. Oksitosiinia vedettiin kolome rundia sunnuntain ja maanantain aikana mutta kun ei lähteny alakerta halutulla tavalla eteneen niin eipä siinä auttanu enään ku maanantai iltana ottaa neiti ulos sektiolla.. Kaikki kuitenkin nyt hyvin sekä tytöllä että äitillä.. :)

Nyt ollaan oltu viikko kotosalla ja pikkuhiljaa aletaan saamaan arjen rytmistä kiinni. Neiti välillä puklauttelee ja masua vääntää, mutta painokin ollaan saatu hyvään nousuun. yöt nukutaan hyvin. nukahtelee tässä 22-24 ja nukutaan 3-4 tunnin syöttöväleillä aina puolille päiville asti.. Päivät onkin sitten vähän tiukempia.. Puolen päivän jälkeen vähä kukutaan mutta nukahdetaan vielä kunnon päikkäreille joilta heräillään viiden-kuuden aikaan.. sitte saattaaki mennä helposti iltanukahtamiseen asti että neiti ei nukahda ollenkaan.. tai maks. 15 min pika näppejä... Onkos muillä tämmösiä selvästi pitempiä valveilla olo aikoja jo havaittavissa?

Meillä neiti nukkuu yönsä 1-2 syötöllä ja päivällä 1-2 pitemmät päiväunet. Sit illalla se voikin olla tuntitolkulla hereillä joko tankkaamassa yötä varten tai potemassa vatsavaivoja.

Öisin mun on nukuttava korvatulpat korvissa, kun pieni ähisee-puhisee-vikisee unissaan niin paljon.

Asiasta kukkaruukkuun. Muistatteko te ite syödä tarpeeks? Mä ilmeisesti en ku aamuyö-syötön jälkeen en saanu uudestaan unta ku vilutti niin paljon, tuli kauhea nälkä ja väsyitkukohtaus. Kävin tässä siis juuri aamupalalla ja nyt sormet ristissä toivon et tyttö nukkuis vielä vaikka tunnin niin et mäkin voisin.

Onnea reirei! Sulla on ollut vähän samankaltainen sairaalareissu kun mullakin. Miten oot toipunut?

Meillä riippuu päivästä, joskus on iltapäivän puolella 3-5 tunnim tirsat ja joskus pienempiä pätkiä. Syöttäväli päivisin on n. 2-3 tuntia mutta yöthän tuo vetelee sit.. nytkin oli 23-05:30. Jaksaa olla hereillä parikin tuntia ja seurustella :) siitä on huomannut tuon reippaan yliaikaisuuden alusta saakka.

Täällä on kans neiti koko ajan äänessä, mörisee ja körisee, tuhisee ja tuhtaa. Mut no, ei taida kumpikaan vanhemmistakaan olla hiljasimmasta päästä :D ja mitä syömiseen tulee niim alussa jäi helposti, nyt yritän syödä ainakin jotain pientä 2-3 tunnin välein ettei ala heikottamaan. Apetitin kasvissosekeitot pakkasessa! Suosittelen :D

Ensi viikolla pääsen taas puukon alle ja menen sappileikkaukseen. Pahoja kohtauksia tulee parin päivän välein ja olo on tosi turhautunut. En pysty tekemään silloin mitään ja pelottaakin että tulee kun oon yksin vauvan kanssa :( mutta kohta nekin on ohi! Nyt vaan pitää opetella pulloa kun päivään ei pysty imettämään.
:/

Onnea kovasti ReiRei!
Meillä nukkuu päivisin parit pidemmät päikkärit ja sit ottaa välillä pikkutirsoja ja valvoskelee välillä pitkiäkin pätkiä.
Ja yöllä herää ainakin sen kolme kertaa 22-6 välillä ja sen jälkeen olis koko ajan syömässä. :)

Itse syön varmaan muuten ihan hyvin, mutta pitäis syödä se kaksi lämmintä ateriaa päivässä useammin. Yleensä jää siihen yhteen ja sit syönkin leipää enemmän. Välillä tuntuu että ei jouda itse ees syömään kun vauva on aamupäivällä valveilla ja tuntuu vaativan koko ajan joko seuraa tai maitoa. Nuo kasvissosekeitot vois olla hyvä vaihtoehto!:)

Jemna, mulla menee kans helposti leipälinjalle.. mut noi keitot on oikeasti ihan hyviä ja vähän raejuustoa joukkoon niin hyvää tulee! :) mannapuuroon oon kans hurahtanu, sen terveellisyydestä en tiedä vaikka tummia suurimoita onkin mutta hyvää se on :D monta kertaa viikossa tulee keitettyä ilta- tai aamupalaksi. Yritän ton sapen takia välttää iltasin leipää yms..

Meillä on enemmän säänto kuin poikkeus se että vaikka tyttö nukkuis täyttä häkää nii kun mä saan ruuan naaman eteen niin herätään heti..

Onnea ReiRei :)<3! Täällä nukutaan päivät pikkupätkiä ja yhet pitemmät 2-4h unet :). Yöt menee 2-3 syötöllä. Viime yönä 2 aikaan ja 5 aikaan. Toissa yönä tosin oli joku 2h välein syömis homma. Mutta pääsääntösesti 2 syötöllä menee. Illat tankkaa aina kunnolla ja saa olla koko illan tissi esillä :D.

Itellä syöminen meinaa välillä unohtua ku tuntuu ettei kerkiä.. Yhen lämpimän ruuan syön aikalailla. Enemmän sais välipalojaki syyä :/ pitää melkeen noita keittoja testata :)!

Mulla ei meinaa syöminen unohtua, mutta yksin kotona ollessa tuntuu ettei meinaa keretä tai ettei ole tarpeeksi käsiä vapaana että sais syötyä ajallaan. Kun mies on kotona niin se tuo mulle tarvittaessa ruoan ja vesilasin eteen etten näänny imettäessä:grin. yösyötön jälkeen pitää yleensä tankata jugurttia tms. välipalaa että saa taas nukuttua, muuten on liian nälkä.

Onks kellään muulla ilmaantunut nivelkipuja nyt synnytyksen jälkeen?

Mulla sattuu polviin ja ranteisiin jos ne taittaa ns.ääriasentoihin ja vähän muutenkin. En esim pysty istuun risti-istunnassa enää ollenkaan tai nojaan painoa käsille.

Mamatson: mulla oli jo raskausaikana paljon niitä nivelongelmia. Hävis hetkellisesti synnytyksen jälkeen mutta nyt on taas öisin sormet kipeät ja turvoksissa. Samoin ranteet juurikin ääriasennoissa. Kädet myös puutuu. Ajattelin jälkitarkastuksessa kysellä mikäli jatkuu.

Sappileikkaus on takana! Olo on ku jyrän alle jääny, kipulääkkeet on tietty vain burana ja panadol ja burananki jätän pois heti vaan ku mahdollista. Eilinen meni neidillä pullosyötöillä ja hienosti jakso siirtyä takas tissiin vaikka vähän sitä jännitin. Nyt toivotaan ettei sappikiviä ole päässyt tiehyeihin ja voin alkaa nauttia vauva-arjesta ilman kipupelkoja :)

mamatson: Mulla myös polvet aivan todella kipeät ja myös polvien takaa jotkut nivelet..kyykkyyn meneminen on yhtä tuskaa.
Mirmeli: Hyvä että leikkaus sujui hyvin. Jospa nyt sinullakin alkaa olemaan vaivat takana ja pääset kunnolla vauva arkeen kiinni.

Aikalailla samanlaisia rytmejä myös meidän neidillä eli päivällä yhdet pitemmät päikkärit ja sitten pienempiä torkahtamisia..tosin toissa päivänä hän nukkui päivällä vaan 2h, arvatkaa oliko sitten kiukkuinen kun oli niin väsynyt mutta samana yönä hän nukkui sitten 6h putkeen, että jotain hyvää :) Meillä yleensä yö yhdellä syötöllä, riippuen monelta nukahtaa yö unille.. viime yönä nukahti 23 aikaan ja heräsi 04.00 syömään ja uudelleen 7.30 aikaan. Tuollainen rytmi olisi aika jees :)

Huh, mulla kamala leipomis urakka päällä..huomenna ristiäiset..mies lähti just vauvan kanssa vaunulenkille niin saan rauhassa väsätä juttuja. Neidistä tulee muuten Emma Maaria <3

Oi kaunis nimi neidille tulossa ♡♡ Meillä on Alina mutta toinen/toiset nimet vielä täysin avoimet. Ehdotuksia otetaan vastaan :D

Meidän poitsu sai nimen Noel Rasmus. Näyttäis täällä pojilla olevan suosiossa tälläset ytimekkäät nimet :)

Täällä mietityttää vauvan syöminen. Meillä ei rintaruokinta ole onnistunut monien tulehdusten ja lääkitysten takia ja vauvaa on syötetty korvikkeella. Onko kellään muulla sama tilanne, että mennään pelkän korvikkeen voimalla? Kuinka paljon teidän vauvat syö vuorokaudessa? Tuntuu, että vauva syö hirmuisen paljon, kun nyt on vuorokaudessa mennyt korviketta 910 ml ja vauva on kuukauden vanha. Eidellinen vuorokausi meni 700 ml:lla. Jostain löysin sellaisen taulukon, jossa kuukauden vanha tarvisi 500-600 ml/vuorokausi. Voinko syöttää lasta liikaa? Meidän tyttö on muuten tyytyväinen, paitsi nälkäisenä. :)

En tiedä mitään tarkkoja lukuja, mutta olen kuullut että rintamaitoa määrällisesti menisi vähemmän kuin korviketta..

Takaisin