Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Zeinika: Tsemppiä! Aikansa ottaa mutta pian huomaat että tuo kipeä alapää on muisto vain ja pääset touhuilemaan normaaliin tahtiin! :)

Mulla on jo repeämät 'parantuneet' ja tikit sulanu pois, mutta kovin pitkään ei voi kävellä ilman et alakerta kipeytyy. Lantionpohjanlihakset on tosi heikot vielä ja häpyluu kipeytyy. Ja sit tulee tunne et on joku 'pullistuma' jalkojen välissä. En tiedä johtuuko se vaan noista heikoista lihaksista vai 'venähtikö' jotain synnytyksessä ja se ilmenee vasta nyt...

Odotan jo innolla että paikat paranis/palautus niin et pääsis liikkumaan kunnolla.

Zeinika, mulle lääkäri sanoi et 1-2% repeää näin pahasti. Tänks. No, minkäs teet. Mulla oli pitkittynyt ponnistusvaihe, vauva oli tosi ylhäällä, eikä millään meinannut valua alas. Iso vauva, reilu 4kg ja eka alatiesynnytys (piukat paikat). Väliliha leikattiin mut silti repesin pahasti. Sulkijalihasta kursittiin kasaan seuraavana päivänä leikkurissa. Henkisesti olin reilun viikon ihan down ja kivut oli tosi kovat. Vieläkin syön särkylääkettä päivittäin, et saan käytyä vessassa (2,5vkoa synnytyksestä). Mut päivä päivältä parempi, kyllä kai tästä toipuu.

Täällä arki alkanut "rullata" melko sumuisesti. Poika nukkuisi kyllä kohtuu hyvin yöt, heräilee toki syömään, mutta mutsi ei oikein saa nukuttua korvatulpista ym. huolimatta. 4 vrk ennen synnytystä valvoin lähes kokonaan ja synnytys oli pitkä 25h. Synnärillä imetys ei oikein kunnolla lähtenyt käyntiin ja lisäruokaa tarvittu päivittäin. Kotiin päästyä maitoa alkoi nousta paremmin heti kun olin saanut levättyä pidemmän (4h) pätkän, mutta nyt alkanut taas hiipua ja tänään menty pullolla iltapäivästä asti kun heruminen alkaa vasta 30min (laiskan) imemisen jälkeen ja siitäkös alkoi tänään ensimmäiset rintaraivarit. Haluaisin niin täysimettää, mutta taitaa olla toistaiseksi mahdotonta väsyn ja stressin vuoksi. Mies on kyllä ihana ja uskonut koko ajan imetyksen pnnistumiseen. On myös ottanut nappulan haltuun osaks yötä että saisin edes vähän lepoa. Muutenkin on heräilly antamaan pulloa välillä yöllä tarvittaessa tai noussut nostamaan pojan tissille/pois yöllä. Nyt vaan ylihuomenna pitäisi hänenkin palata töihin, ja täten saada hänenkin paremmin unta.. Lisäruuan määrä uhkaa kasvaa koko ajan, ja harmittaa todella että tämä voi olla näin hankalaa puuhaa. Lisäksi ratkesin mielettömissä stressi-väsy-ahdistuksen kourissa tupakoimaan, niin tuokin häiritsee imetystä :( Onko muilla ongelmia unen/imetyksen kanssa? Itse nukun keskimäärin 4 h yössä (pätkissä senkin) joten melkoisessa tumussa mennään päivät kun päikkäreitäkään en osaa nukkua.. Välillä such a bad mother fiilis, vaikka vauva on ihana ja pääosin tyytyväinen (muutamaa päivää lukuunottamatta). Pitäs yrittää laittaa täys stoppi tupakalle asap, mut tällä hetkellä ainut "henkireikä" vuorokauden aikana. Toki superhyvä mieli aina onnistuneen imetyksen jäljiltä kun poika on saanut tissistä jotakin nielläkseen. Tällä hetkellä paras ääni maailmassa on poitsun nielemisäänet rinnalla. (Ja fartit/röyhtäisyt tulee heti hyvänä kakkosena) :D

Stella_ mulla aika saman kaltaiset vauriot :\ mulla vauva oli normaali kokoinen 3408kg ja ponnistus vaihe 35min muistaakseni. Synnytyksestä 10 pv. Tuntuu hirveä paine alapäässä kun kävelee tai seisoo särkylääkkeet täälläkin kovassa käytössä. Tänään neuvola täti tulee meillä käymään jännää :)

Eilen kävi neuvola täti ja kaikki oli hyvin paino oli noussut huimasti eikä enää tarvitse herätellä syömään :) poju oli ylittänyt sytymäpainonsa reilusti :) 3408kg syntyessään ja eilen painoi 3680kg :) ja voi sitä ylpeyden tunnetta kun joku kehuu poikaa :) onkos muilla ollut jo neuvola käyntejä?

tänään soitettiin aika huomiseksi yliaikaiskontrolliin, ja sanottiin että sairaalalaukku mukaan, eli todennäköisesti jäädään suorilta käynnisteleen jos on yhtään kypsyny alakerta... huomenna ollaan odoteltu siis 41+4. aaapuuva ku jännittää! :D

ReiRei kohta sinullakin on vauva sylissä :) jospa sulla käy samanlailla kun mulla kun mulle oli varattu aika yli aikais kontrolliin niin synnytys käynnistyi itsestään yöllä ja syntyi samana päivänä :) meidän poika syntyi viikolla 41+5 :)

Meillä kävi viime viikon pe äitiysneuvolasta ja nyt juuri lähti lastenneuvolan terkkari. Neidin paino 4040g eli hyvin noussut kun viimeksi oli se 3860g :)

ReiRei, jee<3 tsemiä tulevaan :)! Oysissa oli aivan ihanat hoitajat ja kätilöt :) ainakin mun kohalla. Me päästiin eilen kotiin :)

Jes Jonskula! :happy: Aivan mahtavaa! No pain no gain.. vai miten se meni! Voimia tissittelyyn. Muuten kyllä tähän palloonkin tottuu, mutta on se vaan niin kiva saada vauva syliinkin.

Tsemppiä ReiRei ja Jenkkipentu! :happy: Kohta on odotus ohi!
Meil oli viikko sitte neuvolassa paino 3980 ja tänää 4190. Ja 2 senttiä tullu pituutta syntymästä (eli kahessa viikossa). Hurjaa miten nopeesti se kasvaa!

Mulla kans poika syntyi juuri ennen yliaikaiskontrollia eli 41+5, olin jo asennoitunut käynnistelyihin, illalla katsottiin vielä tv:tä kotona tietämättömänä tulevasta ja aamulla ennen kuutta oli jo poika sylissä, niin nopeasti se sitten tuli kun päätti tulla, ilman mitään ennakkoilmoituksia :) Kohta on teillä kaikilla pienet nyytit sylissä- tavalla tai toisella! :)

Neuvolantäti just sanoikin, että usein vauvat syntyykin kun vähän painetta pistetään ja kontrolliajat varataan. Itse toivon, että käynnistys tapahtuisi sillä ballongilla tai kalvojenpyörittämisellä.. että ei tarvitsisi alkaa mitään tabletteja niellä..

Mulla ei yliaikaiskontrolli vielä säikäyttäny vauvaa ulos, mutta 4 tuntia ennen käynnistysaikaa alko supistukset kipeinä ja säännöllisinä. Voi sillä sisätutkimuksellaki olla osuutta asiaa, mikä kontrollissa tehtii. Kokeilin muuten tänää rohkeena kestovaippoja. Ensimmäisee tuli kakat heti ku sain päälle. :hilarious: Nyt siis toiset menossa. Imse Vimsen flanelletti ja kuorivaippa. On kyllä aikas isot vielä! Ehkä kokeilen ihan sideharsoa sisävaipaks seuraavaks

Takaisin