Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kertoilen omasta synnytyksestä sitten tarkemmi vähän myöhemmin. Tänään oli kätilön kanssa keskustelu siitä miksi kaikki meni miten meni ja mitä tapahtui. Oon kuitenkin ihan hyvillä mielin vaikka kova kokemus olikin :) tsemppiä kaikille!! :)

Paljon onnea Zeinika!:)

Mä tulin aamulla synnärille kun rusehtavaa, veristä ja vetistä vuotoa tihkuttanut eilisillasta. Osoittautui sitten lapsivedeksi ja nyt oottelen täällä et alkas omat supistukset kunnolla, on nyt nimittäin aika laimeita, mut on sentään jotain. Käynnistyksestäkin puhuttiin, mut ei vielä aleta kai siihen, kun sen verran epäkypsä kohdunsuun tilanne, jolloin riskit kasvaa.
Saas nähdä mihin tämä homma johtaa. :) jänskättää!:)

"Pieni" poika saatettiin maailmaan sunnuntaina 23.8. klo 9:45 kiireellisellä sektiolla. Vauva oli odotettua suurempi (4230g/53cm) ja tarjonta oli avosuinen. Noiden takia synnytys ei yksinkertaisesti käynnistynyt kaikista toimenpiteistä huolimatta. Avautuminen tyssäsi viiteen senttiin, vaikka supistukset olivat voimakkaita ja niitä tuli tiheästi. eipä voi muuta sanoa, kuin että olipa pitkät ja tuskaiset kaksi vuorokautta, mutta kyllä poika oli jokaisen kärvistetyn minuutin arvoinen :Heartblue

Onnea Immelle pojasta!! :)
Meillä taitaa olla vähän samankaltaisuutta synnytyksessä. Mulla tyssäsi 4cm yli 12 tunniksi, saatiin ns "raivolla" etenemään 9 cm josta kuitenkin kuroutui takaisin 7 cm. 3 päivää meni aika lennossa, nyt vasta ymmärtää että kuinka kauan siihen oikeasti menikään! Tänään juteltiin leikkaavan lääkärin kanssa ja virhetarjonta myös syyn, pystytarjonta tms.

Noni, puol viideltä saatu eka käynnistystabletti suun kautta. Käyrillä on tullut makoiltuu ja supistuksia tulee, mut aika lieviltä tunnustaa. Muutama ollu vähän napakampi. Saas nähdä kauan tässä menee. En varmaan yötä vasten toista tabletinpuolikasta saa.

Onnittelut kaikille vauvoista!!!

Täälä vietetty hiljaiseloa ensin sairaalassa olon takia ja sitten ihan vaan silkasta väsymyksestä ja uuden ihmettelystä.

Meillä oli imetyksen aloituksen kanssa hieman vaikeuksia ja oltiinkin sairaalassa sen takia pe-ke. Nyt onneksi tissit tursuaa maitoa ja tyttö on löytänyt imemisen ihmemaan, joten kaikki hyvin. Mulla itellä repes synnytyksessä paikat hieman useammasta kohdasta ja toipumiseen menee vielä hetki jos toinenkin.

On se vaan ihmeellistä tämä vauva-arki.

Jemna: Mullekin sanottiin että yöt rauhoitetaan, mä kyllä ehdin saada kaikki ennen yötä kun alotettiin heti aamulla.

Mamatson: kiva kuulla että on lähtenyt kuitenkin lopulta hyvin käyntiin! :) kyllä sairaalassa kannattaa olla niin kauan että saa varman olon itselle.

Täälläkin voidaan hyvin. Tänään nousi maito ja ilmeisesti sen verran täyttävää kun tyttökin nukkuu eikä raivoa rinnalle koko ajan. Tänään taas pärjätty burana+panadoleilla. Huomenna varmaan vois päästä kotiin mutta pääsen rintaultraan vasta keskiviikko aamuna niin saadaan olla siihenkin asti jos tuntuu helpommalta. Meillä on perhehuone ja tä on kyllä ihan luksusta saada olla perheen kesken ja varsinkin kun on itse kipeä ja ehkä vähän tunteikaskin vaikean synnytyksen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Mulla tänään viikkoja 41+4 ja nyt illalla meni lapsivesi. Täällä nyt sit ootellaan ja ihmetellään millonka alkaa supistukset ja yritellään nukkua ja seurailla vauvan liikkeitä. Viimeistään huomisiltana sisään Hyvinkäälle ellei sitä ennen supistusten takia tule lähtöä. Jeij, vihdoinkin! :D

Mirmeli: Miksi rintaultrataan? :o

Ai että mää oon miettiny että mitkä ne oli ne tabletit millä käynnistellään jos on epäkypsä kohdun suu.. Cytotecithan ne olilki :) Toivottavasti itellä on sen verran tässä viime viikkona ja tulevina päivinä kypsyny kohdunsuu että saatat pallonkia mielummin vaikka aseteltua jos käynnistykseen joutuu...

toivottavasti minunkin vuoro tulee pian <3

Reirei: mulla oli lähtenyt kypsymään kohdunsuu jo mutta niin paljon ettei ballonkia voitu enää käyttää. Joten cytoteceillä kypsytettiin lisää.

Rintaultraan joudun patin takia :( ollut jo kesäkuusta saakka ja nyt tutkitaan. Voi olla kuulemma kysta tai rasvakasvainkin.. no mutta se kulkee nyt mörkönä vielä varjostamassa tätä onnea :/

Ai niinhän se olikin... :( No hyvä että ultrataan ja katotaan... Miksi ne ei oo sitä aikasemmin jo ultrannut? No jos olisivat tosissaa huolissaan niin olisivat varmaan tutkinu jo aikaisemminkin.. Itelläki on niiiin pitkä aika rintojen tutkittamisesta että pitää kyllä ensitilassa kuhan saa alkuturvotukset pois niin käydä hoitamassa taas asiat ajantasalle!

Zeinika, niinpä ollaan täällä samaan aikaan! Milloin pääset kotiutumaan? :)

Mirmeli, nousiko sulla tulehdusarvot pitkittyneestä synnytyksestä?

tsemppiä kaikille synnytykseen, loppuodotukseen ja alkaneeseen vauva-arkeen!

Imme jos kaikki on huomenna vielä ok niin päästään huomenna kotiin :) mites sinä? Olitko tänään fyssarin opastuksessa?

Takaisin