Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teillä muilla sitä alkuraskaudestakin tuttua tukkoisuutta nyt? Olin tuossa kolme-neljä viikkoa sitten kesäflunssassa ja siitä jäi sellainen aamu-/iltatukkoisuus päälle. Ärsyttää, kun joka ilta ennen nukkumaan menoa pitää niistää ja kakoa, etten nukkuisi niin äänekkäästi :(

Mulla on ollut koko raskauden yöllä/aamulla nenä tukkoinen. Ja mies valittaa että pidän kauheata meteliä kun nukun, siis kuorsaan ja hengitän kuulemma TODELLA äänekkäästi.... Toivon mukaan loppuu kunhan vaavi on saatu maailmaan :)

Tukkoinen nenä on täälläki taas. Alkuraskaudessa sitä oli ja nyt taas loppuajasta kiusaksi tullu. Yöllä ärsyttää eniten ku en haluais suu aukikaan nukkua ku suu kuivuu sitte, mutta niistäminenkään ei oikeastaan auta, ku tuntuu vaan jotenki kuivalta nenän limakalvot. Jospa se tuoki vaiva kohta helpottais ;)

Täällä kans tukkoisuutta ja siitepölyt toi oman osansa. Flunssainen olo on ollut jo muutaman päivän. Suosittelen nenäkannua! Ihan huippu! :D
Ja a-vita tipat :)

Täällä kans tukkoisena illat ja aamut. Oon ajatellut sen olevan allergiaa, mutta kun näin yleistä täällä on niin liittynee raskauteen :D
Mulla eilisestä illasta asti tuntunut, että valkovuoto olisi vuotanut hieman vuolaammin eikä olisi niin paksua. Mietin, että saattaisiko joukossa olla lapsivettä? Tietääkö täällä joku mitä apteekista pitäisi kysellä, jotta saisi testattua itse? :)

Mulla on tammikuusta asti vuotanut verta nenästä lähes päivittäin nyt ei enää niinkään ja neuvolassa kiellettiin nuo A-vita tippojen käyttö kun on A-vitamiinia? :eek: Nyt on mies herätellyt öisin että tuhisen ja hengitän äänekkäästi mutta en kuulemma kuorsaa sentään...

Judie :tuosta lapsiveden tulosta kans mulla tuli yks ilta niin että reisiäpitkin vaan valui jotain, en ehtinyt apteekkiin kun ei enää ole tullut mutta apteekista voi kysellä niitä ph-liuskoja jolla testataan...

Täälläkin ollut tuolta alkuraskaudesta asti tukkoisuutta,limannousua kurkkuun jne. Olen jo kehitellyt pienessä päässäni kaikenmoisia sisäilma-ja homeepäilyjä, vaikka meillä suhteellisen uusi talo onkin.. Mutta ehkäpä nyt työnnän sivuun ne pohdiskelut, jos kerran täällä monella muullakin on tuota tukkoisuutta.. ;)

Mä olen käynyt nyt neuvolassa viikoittain, kun tuo sf-mitta ei ole viimeisten viikkojen aikana noussut juurikaan, eilen oli neuvolassa mitattuna 32,5. Eivät vielä lähettäneet synnärille tutkimuksiin, kun muutoin kaikki arvot kunnossa, lapsivettä tuntuu olevan ja vauva liikkuu normaalisti. Mutta ensi viikon ti taas uusiksi neuvolaan ja jos tuo mitta ei ole kohonnut niin kai sitten saan lähetteen synnärille, jotta katsovat ja varmistavat että kaikki ok. Nyt sitten vaan tarkemmin olen noita liikkeitä laskeskellut, mutta ainakin toistaiseksi ovat täyttyneet.

Muutoin oma vointi hyvä ja jaksaa touhuilla ja tehdä, mutta kovasti odotan jo että synnytys käynnistyisi ja saisi tuon vaavin rinnalle. :) Hieman iltaisin supistelee välillä ja neuvolassa sanoivat juuri eilen että kovin on vauva jo alhaalla ja kiinnittynyt, joten jospa se jonkun ajan päästä jo maailmaan haluaisi :)

Mä oon ymmärtänyt että loppuraskaudessa vuoto muuttuu ajoittain kirkkaammaksi. Itse olen myös herännyt öisin lätäköstä mutta jos sitä lirahtelee koko ajan niin kannattaa käydä synnärillä varmistamassa.

Mulla on myös vuotanut, tai oikeastaan valunut veri nenästä norona mutta selvästi liittyi hyvin alhaiseen hemoglobiiniin!
Meillä neuvolassa suositeltiin a-vita tippoja koska on paikallinen ja a-vitamiinin määrä niin pieni ettei pääse kunnolla verenkiertoon. En kyllä koskaan sitten itse tarvinnut.

Joo no eipä meidän kummastakaan apteekista löydy noita liuskoja. Vain jotain rullia, jotka maksavat sitten yli 40 euroa! Halvemmaksi tulee siis mennä polille enivei :D Nyt kyllä tullut ihan selkeesti valkovuotoa. Seurailenpa tilannetta..

Hyvä tietää, että muillakin tukkoisuutta löytyy, niin omanikaan ei ole mitään pitkittynyttä kesälenssua :) tänään muuten ärsyttää ihan kaikki. Mietin, josko menisin kiireesti päikkäreille ennen miehen tuloa, niin en pura kiukkuani häneen heti ensimmäisenä :grin

Täällä myös ollut koko raskauden ajan tukkoisuutta, etenkin iltaisin ja aamuisin (ja varmaan myös öisin). Ihan kuin ois turvoksissa kokoajan limakalvot nenässä, kun päivälläkin tulee sellaisia Uuno Turhapuro-korahduksia, varsinkin nauraessa :wacky:

Mullakin on nenä ollut tukossa koko raskausajan. Se oli yks ensimmäisiä oireita. Rasittaa kun nukkumaan mennessä on ihan tukossa vaikka yrittää nenää aukaista huuhtelemalla tai niistämällä. Kuorsaankin kuulemma välillä komeasti, joskus herään itsekin sellaiseen megakorahdukseen :P Ja päivisin aivastuttaa. Siitepöly kyllä sitten vielä erikseen ärsyttää tähän päälle.

Jep, nokka on ollut enemman ja vahemman tukossa koko raskauden ajan, ja valkovuoto on ihan vetista ollut pitkaan.

Taalla 39+6 tanaan, ja vavella ei aikomustakaan ulkoistaa itseaan.
clear.png

Tukkosuutta on ollut myös mulla ja juurikin aamuisin ja iltaisin lähes koko raskausajan. Oon koittanut kysellä mieheltä, kuorsaanko, mutta kuulemma en o_O Itsestä kyllä tuntuu, että kuorsaisin. Mä en osaa hengittää suun kautta ja välillä toi tukkosuus valvottaa. Ainoa positiivinen on, että toinen puoli nenästä kyllä pelittää ja se on vain toinen puoli, joka on tukossa. Pystyy hengittää nenän kautta, vaikkakin ei niin hyvin, kun kahdella toimivalla sieraimella.

Joo samaa tukkoisuutta myös täällä ja limaa kurkussa kamalasti. Meillä on mies jo toista viikkoa nukkunu sohvalla kun on niin herkkäuninen ja kuorsaan kuulemma todella isosti..voi raukkaa kunhan vaavi tulee :) ja ite tosiaan myös välillä herään omaan kuorsaukseeni :D Mulla viime yönä tuntui pari kipeämpää supistusta, mutta siihen jäivät sitten.. tätä menkkamaista pientä jomotusta on pitkin päivää..ja kylkikipu on aika-ajoin todella ikävää.
Tiiättekö tekeekö neuvolahoitajat kohdunsuun tarkistuksia vai ainoastaan lääkärit? Mulla ensi viikolla neuvolahoitajalle aika ja mietin että tarkistaakohan kohdunsuun tilannetta...

Nenän tukkoisuuteen suosittelen physiomer-nimistä suihketta. Apteekista saa. Keittosuolaa ja steriiliä vettä eli ei rajoituksia käytölle, ei määrille eikä raskauden suhteen. Ajaa varmaan samaa asiaa kuin sarvikuono, tuntuu vaan näppärämmältä käyttää.

Täällä juostu pitkän kaavan mukaan lääkärissä tämän kauhean flunssan kanssa. Vauvalla pulleat posket ja mulla mestat kahdelle sormelle auki. Vielä kun pystyisi hengittämään, niin antaisin jälkeläiselle luvan tulla. :D

Mulle sanottiin apteekissa tosta physiomerista että nenäkannu ja suolavesi on tehokkaampi ja luonnollisesti halvempi :p

Mutta bubsia sitten siis jännätään :) täällä 39+1 ja hiljaista on vaikka kuinka meinas olla kiireinen 30 viikon tienoilla :D

Mää halusin sängyn viereen toimivan konseptin, jolla vaan ruiskauttaa sopiva määrä sopivan vahvuista sisuksiin. Eka ilta viikkoon, kun pystyn niistämään ilman verenvuodatusta ja vesipisteellä ramppaamista, sikäli koen että pullo on jo maksanut itsensä takaisin elämänlaadussa. :)

Takaisin