Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bubs, tulleeko sulla useinki nuita puukkoja? Ja ootko kyselly lääkärissä että mistä ne johtuu? Mulla on "puukkoja sadellu alapäähän" jo pari kolme viikkoa kävelyillä ja töissä.. menevät kyllä ohi, ja tänäänki sai jatkaa lenkin loppuun asti, tosin kotipihassa sateli taas puukkoja alas.. Mietin vaan mistä ne johtuu.. ei oo ollu mitään venymis kipuja alakerrassa missään vaiheessa niin en tiijä voiko se olla sitä, vai että kaveri alkaa pikkuhiljaa laskeutuun? Noo. Huomenna on neuvolalääkäri niin siltä sitte kysyä asiasta ainaki.. toivottavasti oma lääkärini on lomalla ja ois joku selkeää suomea puhuva hyvä tuuraaja!

Mulla tuli sukkapuikkokipuja jossain vaiheessa kaytannossa aina kun vahankin yritti kavella johonkin, enka ma ainakaan saanu neukkutadilta enka laakarilta oikein mitaan kommenttia, etta mista ne johtuu. Teeta ja sympatiaa vaan, kuuluu taudinkuvaan. :rolleyes:

Joo, kuuluu taudinkuvaan! :D En tainnut niistä lääkärille mainitakaan, Terv.hoitajalle kyllä (ei ollut moksiskaan).

Eilen siis neuvolalääkärillä olin. Paikat mulla pehmenneet ja olleet hintsusti auki sieltä viikolta 26 ja nyt 36+3 vauvalla vihdoin lupa tulla. Mulla siis supistelua ollut enemmän tai vähemmän viikolta 15, ihan hitosti 25-32.

Tultiin yhdeltä kotiin sukulaisvierailulta, nukuin tunnin ja sitten olenkin valvonut kipeän supistelun kanssa. Ei riittävän tiheää että meinais yhtään mitään muuta kuin lopun alkua ja taudinkuvaa, mutta riittävän tiheää estääkseen nukahtamisen :/ Ärrgh. Istun aamuviideltä keittiössä ja syön aamupalaa osa 1/3, haha. Meneehän tää äitiyslomailu näinkin....

Minullakin oli tänään lääkärintarkistus ja vauva myös meillä oikeinpäin ja kiinnittynyt, kohdunsuu auki 1,5cm, joten nyt vaan jänskätetään että milloinhan se lähtö tulee :) vaikka eihän se vielä välttämättä sitä tarkoita että hän tulisi ennen laskettua aikaa vaikka oonkin jo auki..mä oon veikannut henk.kohtaisesti hänen saapuvaksi 31.7 :D LA siis 14.8.
katotaan onko minun "äidin" vaistot oikeassa :)

Ja mulla oli eilen lääkäri, kohdunsuu vielä kiinni, pehmentynyt ja lyhentynyt vaan. Vauva ihan oli oikein päin, laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt vielä ilmeisesti. Mulla on la 15.8. ja nyt tuli fiilis, et varmasti menee yliajalle kun muilla on tässä vaiheessa jo paikat auennu ja vauva kiinnittyneenä ym. Mua alkanu pelottaa että joutuu käynnistämään, vaikka eihän tässä syytä ole sinänsä semmosta pelätä, kun laskettuun aikaan on vielä päälle kolme viikkoa ja ehtii paljon tapahtua siinä ajassa.

Niin ja siis tiedän että monesti ensisynnyttäjällä on paikat vielä kiinni siinäkin vaiheessa kun synnytys käynnistyy ja et vaikka oliskin jo nyt kohdunsuu auki, et ei voisi mennä yliajalle. :) mä alan vissiin taas kehitellä jotain viime hetkien painiikkia, pitäisi taas rauhottua.:D
Mulla on ollu viime aikoina tyyliin joka toinen päivä tosi rauhalliset ja hyvät fiilikset synnytyksestä ja ootan innolla, sit seuraavana taas jännittää hulluna ja mietin vaan miten pärjään. :D

Onnea Anina :Heartbigred

Kuulumisia ollaaan lapsen kans oltu kotona nyt viikon ajan, yöt on mennyt suht koht kivasti hyvänä yönä herää kaks kertaa ja täs toissa yönä heräs joka toinen tunti :hungover:
Painoa on tulluut hyvin lisää 2520 muistaakseni :cat:
Meillä on muutto edes nyt viikonloppuna oon saanu hiespäin pakata ja vuoroin pientä hoitaa. Mutta parasta on kun uuteen tupaan päästään niin saan alkaa rakentaa pesää (sain isännältä oikein luvan):grin
Sairaalasta (SEKS) sain rintapumpun lainaan, en tie saako kaikki vaan jotkut. Mutta itselle ostin käsikäyttöisen rintapumpun aivan senki takia että jos äitee on asioilla ja tuloo joku lapsenlikaksi niin saa rintamaitoa eikä korviketta tarvis syödä, eli siis suosittelen :)
Jotenki on ikävä vatsaa mutta ei turvonneita jalkoja :grin
Mut mikä parasta multa on kymmenen kiloa tippunu paino eli painan vähemmän mitä ennen raskautta :happy093

Mullaki tänään lääkäri :) tosin vasta iltapäivällä. Saa nähä onko paikat pysyny samana vai onko enemmän auennu/pehmentyny. 2viikkoa sitten muuttu neuvolakäynti lääkäriksi ja sain sen älä tee mitään kiellon. En ihan oo kyllä malttanut sitä pitää nii vähän jänskättää kuin on vaikuttanu :D..

Meillä mies kuljetusalalla. Niin mukava jos alkaa keskellä viikkoa yöllä tai päivällä synnytys. Hänen kun on pakko mennä töihin ku ei saaha niin vaan tuuraajia :/ ja kesken työpäivän ei voi vaan lähtä. Toivottavasti ois sitten vklp kun jätkä päättää maalimaan tulla :)!

Miten nuo kokoarviot? Ultralla vissiin tehhään? :D vai oonko ihan ulapalla..

Hei hätähousut, antakaa nyt vauvojenne kasvaa rauhassa, kyllä he kaikki tulevat sitten kun ovat valmiita siihen :) mulla tänään 38+0 ja ei merkkejä synnytyksestä, kohdunkaulassa päälle viikko sitten vähän jotain muutosta ehkä mutta maltetaan nyt odottaa vaan :D olo on tukala ja ja haluaisi kaiken jo tapahtuvan mutta nyt se stressaus asiasta seis! :D kaikella rakkaudella ♡

Mulla tehtiin käyrillä kokoarvio ultralla mut oma neuvolalääkäri käsikopelolla vatsan päältä.

Tyyllä on jännät ajat menossa ☆

Piiz: kiva kun pääsette muuttamaan mutta toivottavasti saatte myös aikaa tutustua pienokaiseen ja toivuttua synnytyksestä. Onnea uuteen kotiin! :)

Tänään oli neuvolalääkäri ja tehtiin se viimenen tutkimus ennen synnytystä.. Paikat ei ollu vielä auennu täälläkään mutta kohdun suu oli lähteny pehmeneen.. Pää oli alaspäin ja laskeutumaan päin, mutta ei vielä ilmeisesti kiinnittyny kun se lääkäri totes että pää vielä liikkeessä.. :D no onhan tässä laskettuun aikaan vielä neljä viikkoo ja risat.. :) sf. mitta 32cm, eli käyrällä mennään, ja maltillisesti tullut kuulemma painoa kun 12 kiloa tullut nyt raskauden aikan, tosin tuosta 2 kiloa tuli tuossa kaks päivää sitten taas yhtäkkiä, että on siinä varmaan jonku verran nesteitä/turvotustakin... Puukoista sanoivat tosiaan että kuuluu asiaan kun vaavi rupee pikkuhiljaa laskeutuun ja paikat venyy yms.. kuhan menevät ohi niin ei mitään hätää..

Meillä ei enään loppuraskaudessa ultrata jos ei ole jotain erityistä tarvetta joten mitään sen suurempaa kokoarviota ei saada.. Pitäis kuulemma speksien mukaan ollu ihan normaalikokonen lapsi ja mahtua alateitse ulos.. seuraava neuvola aika 2 vkon päähän terveydenhoitajalle..

joo saa kyllä rauhassa vielä kasvaa masussa ainakin tämä kaveri :) eikä haittaa vaikka menis vähä yli, tuleepa ainaki pulskana sitten ulos :)) Kuhan terveenä tulevat niin mammojen pitää jaksaa odottaa <3 :)

Mä sain viime viikolla lääkärissä saman tuomion kun ReiRei. Vähän kohdunsuu pehmentynyt, mutta tiukasti kiinni ja kaula ei oo lyhentynyt. Vois tälle mammalle iskeä pikkupaniikki, jos nyt yhtäkkiä alkais muksu syntymään. Mulle sopis elokuun puoliväli oikein hyvin synnytysajankohdaksi LA 19.8. ja tänään 36+0. Oon vuokrannut tens-laitteen synnytykseen ja saan sen 38+0, joten ennen sitä ei oo pojalla mitään asiaa ulos :wink

Mullakin on välillä niin rauhallinen olo ja toisinaan hirvee ressi miten kaikki menee.. Mä oon tunnustellut käsikopelolla omaa värkkiä ja mun mielestä se on pehmentynyt entisestä. Mut mun paikat on ihan kuivat että ei varmaan ole mitään tapahtunut. Tänään rv35+3.

Tsemppia Piiz muuttoon.

Täälläkin oli tänään viimeinen neuvolalääkäri. Rv 35+6, kohdunkaula hieman pehmennyt ja lyhentynyt, mutta kiinni. Sf-mitta 32cm ja poitsun painoarvio 2820g. Lantion tutkaili myös ja hyvin pitäisi olla tilaa syntyä.

Puolitoista viikkoa muuttoon, sen jälkeen on poika tervetullut tähän maailmaan, kunhan on valmis. Mieluusti saisi tulla elokuun ekalla viikolla, kun on mieskin vielä päivät kotona :)

Täällä kanssa hyvin samoissa mennään kuin salo84 ja ReiRei, eli paikat napakasti kiinni, mutta kaula vähän lyhentynyt. Laskettuaika on siis 17.8. Juttelin eilen juuri äidin kanssa puhelimessa ja sanoin, ettei tämä mukelo täältä kyllä ennen aikojaan ole tulossa :grin Tänään käytiin miehen kanssa uimassa ja juuri eilen kun viisastelin äidilleni, kuinka hyvin meidän vauva on vasemmalla raivotarjonnassa, niin eikös se vauveli tänään vaihtanut kylkeä uinnin aikana :laughing002 Nyt pikkuinen potkii sitten vasenta kylkeä... Ehkäpä vauveli vielä huomaa vaihtaa toiselle kyljelle ennen h-hetkeä :)

Meiltä otettiin tänään sydänkäyrää (CTG) ja sen mukaan vauva voi hyvin, ja mulla on ilmeisesti lähes koko ajan pieniä harjoitussupistuksia joista en vaan tiedä mitään.Vauva oli myös laskeutunut alemmas lantioon, joten sen mukaan homma näyttää hyvältä ja kaveri on vihdoin alkanut ymmärtää missä se exit on. Uusi lääkäriaika onkin sit elokuun ekalla viikolla, jos tämä ei täältä sitä ennen tule ulos.

Mun oman olon kannalta olis ihanaa, jos vaavi päättäis tulla ennen laskettua aikaa (9.8.), mutta toisaalta en sit tiedä kuinka kivaa on olla pienen kanssa hillittömässä helteessä joka on itellekin yhtä tuskaa. Et jos joku teistä omistaa teleportin niin voitas vaihtaa päikseen: mä voisin tulla Suomeen pariks viikoks ja joku teistä vois tulla kokeileen tätä hellettä. ;)

Takaisin