Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa luettavaa nää äitiyshormonien vaikutukset kaikkiin. Kaikkia särkee ja vihloo ja olo on tukala ja kaikkialta vuotaa ties mitä, ja kaikki on onnensa kukkuloilla :) <3

Aikuisten värityskirja ja puuvärit! <3
Suosittelen erittäin lämpimästi! Eilen ostettiin ja tänään ihan humahtanut päivä kirjan parissa ja mikä parasta, värittää voi myös sohvalla löhöten tai terassilla auringossa! :smiley-bounce015

Onpa hyvä kuulla, että muillakin samanlaisia oireita :) mulla kanssa tulee vaikka minkälaista eritettä tuolta alapäästä..yksi päivä piti kesken päivän vaihtaa pikkuhousut ja housut kun tuli läpi jotain vuotoa :)
Mulla on nyt muutaman päivän todella kovasti pakottanut alavatsaa, juuri sellaisia menkkakipuja..nyt piti ottaa jo särkylääke.. tämäkin lienee normaalia..

Bubs: täälä voidaan ihan hyvin. Kiitos kysymästä :) Ilmeisesti perjantain supparit voidaan lukea yli-innokkaiks kohtutreeneiks, joista ei nyt taas ole tietoakaan.

Kyllä koko ajan on semmonen olo, ettei tila riitä pienelle enää, kun kiristää ja pakottaa mahaa, mutta tästähän sen pitäis vielä kasvaa...

Asiasta vuotoihin, mun on ollu pakko käyttää pikkuhousunsuojia koko raskauden ajan tai muuten pitäis vaihtaa pikkarit useaan otteeseen päivän aikana. Sen verran runsasta ollu tuo valkovuoto. Tosin tässä samalla multa on hoidettu jo kaks eri bakteeritartuntaa sieltä, jotka on varmaan olleet osasyyllisiä vuotoihin...

Juu Tyy84 menkkakipumaista oli täälläkin jo, mutta ei enää pariin päivään. Minkä lie synnytykseen tähtäävän valmistautumisen kroppa siinä kohtaa teki.

Eilen mietin tosissani, että nytkö mulle tuli ekat ihan kunnon poltteet, kun aiemmin maha lähinnä kivuttomasti kovettunut esim. rasituksessa. Pissatessa kuitenkin katosi se polte, joten taisi vain poika potkia tai päällään painaa täyttä rakkoa.

Ylihuomenna ultrassa sekin vihdoin selviää, missä asennossa poitsu nyt viihtyy. Ihan mahdoton sanoa. Tila on vissiin käynyt aika ahtaaksi, koska mönkii ja vemppaa pitkin mahaa kaikki päivät. Onneksi öisin taitaa löytää hyvän asennon, koska ei ole ainakaan herätellyt mua mönkimisellään. Näin kun 3 kiloa lähestyy uhkaavaa vauhtia, liikkeidenkin takana on vähän eri tavalla voimaa kuin vielä muutama viikko sitten :)

Täälläkin on muuten ollut paljon tuota menkkajomotusta. Kipua se ei itsessään ole, mutta jos en olisi raskaana nyt, niin voisin odottaa kuukautisten alkavan hetkenä minä hyvänsä. Kerran kävin äitipolilla tarkastuttamassa paikat tuon jomottelun takia, mutta siellä lääkäri laittoi jomotukset kohdun kasvun piikkiin.

Mamatsonin tavoin täällä ollaan jouduttu tukeutumaan pikkuhousunsuojiin lähes koko raskauden ajan, muutoin saisi olla vaihtamassa pöksyjä tiheään tahtiin. Yöt nukun tosin ilman housuja, että alapää saisi edes vähän hengittää. Eikös tuo "tuulettaminen" ole yksi tapa ennaltaehkäistä mahdollista hiivatulehdusta? Ja jostain syystä valkkari ajoittuu aina päiväaikaan, kun olen liikkeellä. Muutoin se ei olisi ongelma :grin

Mulla oli alkuraskauden aikana tosi runsasta paksua valkovuotoa, ei ole enää ollu. Mut selkeästi runsaampaa vuoto ku normaalisti.
Kyllähän sitä alkaa olla enemmän ja enemmän kolotuksia kuin aikasemmin. Nykyään herään aina maha ihan kivikovana ja muutenkin harjoitussupistuksia on paljon.

Me ollaan nyt päästy laittamaan uutta kotia, toivottavasti ehtii laittaa kaiken valmiiksi ennen kuin vauva syntyy, on tässä vielä niin paljon tekemistä. Mutta onneksi myös laskettuun aikaan on aikaa, jos ei sitä ennen syntys.:)
Ja viime viikolla syntyi kummityttö, ihana kun se nukkua tuhisi lattialla viltin päällä ja sai sylitellä. Tulee ihan vauvakuume, minäkin haluun jo tuommoisen!:Heartred:D

Huh sentään, että aika menee nopeasti. Ensi viikolla saa jäädä lomalle! Ei tule yhtään liian aikasin tuo hetki :D Sen verran rankkaa on ollut työnteko pari viime viikkoa.

Eritteistä puheen ollen, mie oon kans joutunut melkein koko raskauden käyttämään koko ajan pikkuhousunsuojia, kun valkovuoto niin runsasta. Ihan lorahtelee välillä. Varmaan tosta jatkuvasta suojien käytöstä nyt sitten pamautti hiivatulehduksen, onko muilla kokemusta raskauden aikasesta?

Ja eikö tosiaan tehdä kokoarviota vaavista kuin vain tarpeen tullen? Kiinnostaisi niin kovasti. Itsellä masu menee yläkäyrällä kuitenkin. Nooh, lääkäriaika parin viikon päästä niin otan siellä sitten esille huoleni isosta poitsusta. Isänsäkin ollut syntyessä törkeen iso.

Mä kysyin et tehdäänkö kokoarvio ni ei kuulemma enää ainakaan täällä meillä. Käsikopelo olis ainoo mahdollisuus mutta ei tarpeeks luotettava. Mä ooon vaan saanu kuulla ettei ole liian iso vauva ainakaan ja että kohtu on siro ettei isoa vauvaa sinne mahdu.

Onko teillä vielä reissusuunnitelmia ennen laskettua aikaa? Itsellä alkaa kauan odotettu mammaloma ensi viikolla (enää muutama päivä töitä!!!! :gen014) ja pohdimmekin miehen kanssa, kuinka pitkälle sitä uskaltaisi vielä lähteä matkustelemaan. Toki kesäpaikkavaihtoehtomme ovat kaikki lähellä isoja synnytyssairaaloita, joten eipä varmaan kannattaisi turhia huolestua :) Mökkeily vain kovasti kiinnostaisi vielä. Ehkäpä vietämme kivan "rantapäivän" vaikka sitten stadikalla, jos ei mökille enää selvitä.

Me päätettiin ettei lähdetä, tosin mies on töissä ja meillä ei ole sairaaloiden lähellä paikkoja. Ja no nii.. ei mun olotiloilla muutenkaan mennä mihkään :D

Moikka pitkästä aikaa! :)

Olen pitänyt vähän taukoa foorumista. Paljon olette kirjoitelleet. :)

Tsemppiä kovista supisteluista kärsiville! :)

Nyt alkoi virallisesti äippäloma!

Ei enää kauaa niin meidän pienokaiset ovat jo syleissämme :Heartbigred

Hyviä mammalomia kaikille!! :wav

Mulla olis tarkoitus lähteä joskus viikoilla 36-37 vielä sukujuhliin, jotka on tuolla Kainuun korvessa. :D mahtavaa jos siellä alkaakin sitten synnytys, vaikka vielä siinä laskettuun aikaan aikaa onkin. Pitää katsoa voinnin mukaan lähdenkö. Kovasti tekis mieli sinne lähteä. Ei sieltä nyt niin kamala matka Kajaaniin ole, et jos vointi sallii niin kyllä lähden. :)

Meillä reissuilua lähinnä mökille tiedossa. Sieltä on about 100km sairaalaan, joten ei mikään mahdoton matka. Maakunnassa sitä matkaa tulee muutenkin helposti. Ei tässä mihinkään toiselle puolelle Suomea enää kehtais lähteä :) Hyvää äippälomaa kaikille !!

Heips, en oo pitkään aikaan kirjootellu. Joten en tiemistä on puhuttu ja tämä mun kännykkä ei oo yhteistyöhaluinen :sad001
mutta omiin kuulumisia joku aika sitten murehdin sitä onko raskausmyrkytys. no tarina alkaa siitä kun heräsin viime viikon lauantaina ylävatsa kipuun niinpä menin synttäreille päivystykseen, pissassa oli edelleen proteinia mutta käyrä oli ok. No kotiin lähetettiin kun asun alle kilsan pääs sanottiin että maanantaina takaisin.
No maanantai koitti. Proteiinia oli vaan tullu lisää virtsaan. No siitä paikasta jäin osastolle. Ollaan tutkittu munuaiset ja rakko ultralla jospa sieltä löytyy syy siihen kun tulee virtsaan proteinia aina vaan. Kun kuitenki "raskausmyrkytys verikokeet" on olleet hyvät. No eilen sain diagnoosin epätavallinen raskausmyrkytys.
tänä aamuna tuli shokki, on muuttunut raskausmyrkytykseksi sektio tehdään tänään. Oli verikokeista maksa arvot lähteny nouseen. Eikä mulla oo mihnään vaihees ollu korkeita verenpaineita tai on kun vertaa alku raskauteen. Eli musta ei tuukkaan elokuun mammaa.. toivottavasti ei oo kauheesti kirjootusvirheitä tai et kirjootin ymmärtävästi. Tekis mieli heittää tää puhelin seinään

Piiz, ihan hyvin saa selkoa :) en voi muuta sanoa kun että on sulla reissu mutta nyt tsemppiä heinäkuun mammalle! :) koht sulla on muru käsillä ♡ millä viikoilla nyt sitten pienokainen syntyy?

Takaisin