Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei taputeta eikä heiluteta meilläkään..! Mut ymmärtämisestä alkaa olla merkkejä. Eilen aamulla syötii puuroo soseen kanssa ja kuten yleensä, puuro tökki. Varmaa 10 kertaa tyrkytin lusikkaa suuhun ja pää vaan kääntyili ja kitistii. Luovutin, otin lusikkaan pelkkää sosetta ja sanoin "Ota, tässä on pelkkää herkkua!". Pää käänty salamana ja suu rupes taas aukeileen :D Et vissii tärkeimmät opitaa ekana :D

Meilläkään ei taputeta tai vilkuteta, mut jos joku tarjoaa kättä kätelläkseen, niin poikakin tarjoaa. Meillä on kaikki kädentaidot tulleet koko ajan vähän viiveellä, kun poika oppi tarttumaankin tosi myöhään. Muuten sit seisoo hyvin tukea vasten, näyttää kieltä ja tapailee muutamia sanoja :)

Ihania vauvoja meillä kaikilla :) Kohta meidän vauvat muuttuvat taaperoiksi ja taapertavat, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Aika mieletöntä seurata oman pienen ja välillä muidenkin pienten kasvua ja kehitystä. Välillä menee aivan pää pyörälle :)

Meillä heilutetaan, kätellään ja naksutellaan suuta :) Tänään tyttö hoksasi uuden tempun...hän huutaa ja samalla läpsyttää kättä suun eteen ja pois (vaikea selittää...) ja se ääni mikä siitä tulee, on hänestä kovin hauskaa! Muutenkin huomaa että pikku neitin päässä tapahtuu jo paljon asioita. Osaa jo selvästi eleillä ja äänillä näyttää jos haluaa esim. jonkun lelun. Ja selvästi häntä myös sapettaa se, ettei vielä pysy isosiskon perässä.

Täällä mamma yömyöhään on puuhastellut ja ottanut aikaa itselleen kun tyttö on nukkunut. Tyttö nukahti 1940. Vain yhdet vajaan tunnin päiväunet nukkui päivällä.

Kun tyttö on hereillä, on nykyisin vaikea vaikkapa keskittyä siivoamaan. Aiemmin tyttö oli pitkiäkin aikoja tyytyväisenä leikkimässä ja nykyisin tarvitsee valtavan paljon enemmän huomiota, joten en saa yhtä hyvin tehtyä ns.kotitaloustöitä. Kämppä onkin yks stressin aihe, kun pitäisi saada siivottua. Milloin ja miten te saatte hommat hoitumaan ?

meillä poika seuraa perässä kun imuroin ja jos siivoon keittiötä, niin hän mussuttaa kurkkua tms syöttiksessä mun valvovan silmän alla esim. Ja hän saa heiluttaa pölyhuiskaa kun pyyhin pölyjä.. hyvin saan hoidettua hommat. Annan vaa pojalle "tekemistä" ja jutellaan ja kuunnellaan musaa siinä samalla. Välillä pitää suukottaa siivousapuria kun on nii reipas. Lattiat luuttuan vasta, kun poika nukkuu. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin tehdään samaa, mitä orvokin tyttö. :) Siis tuota, että äännellään ja samalla läpytetään kättä suun edessä. Ja naksutellaan. Pari päivää sitten tyttö ihanasti matki moottoripyörän ääntä ulkona, ei ole sellaista tehnyt, oli jotenkin niin hauskan kuuloista. :D Kiirahan vilkutteli joskus aiemmin, mutta nyt ei ole sitä harrastanut. Neiti pohtii pienessä päässään kävelemään lähtemistä (apua), maanantaina otti jo useamman askeleen peräkkäin ilman tukea. 9 kk merkkipäivän kunniaksi piti ilmeisesti repäistä. Onneksi on nyt kuitenkin jäänyt asiaa pohtimaan päässään eikä ole koko aikaa kävelyharjoituksissa. Yksittäisiä askelia kyllä ottaa ja monesti harkitsee, josko kokeilisi kävellä ilman tukea, mutta ei sentään!

Meillä onneksi mies on sen verran paljon kotona, että siivoaminen onnistuu hyvin. Ja jos Kiira nukkuu, niin silloinkin voi ihan huoletta esim. imuroida. Lähipäivinä pitäisi kyllä ikkunat pestä, silloin saa kyllä mies viedä tytöt ulos leikkimään, niin eivät ole tiellä. Siinä on lähinnä se vaara, että esikoinen tulee avuksi. En halua, että hän tulee avoimen ikkunan ääreen keikkumaan tai unohtaa laittaa oven perässään kiinni ja joku kissoista karkaa.

Meillä poika kyllä herää, jos meinaisin imuroida kun hän nukkuu. Yleensä siivotaan viikonloppuna kun mieskin on kotona, jolloin toinen siivoaa ja toinen on pojan kanssa. Pikkujuttuja kuten keittiön siivoamista, tavaroiden järkestelyä teen silloin kun poika malttaa keskittyä joihinkin omiin leikkeihinsä tai laitan syöttikseen leikkimään / syömään maissinaksuja yms., pyykin laiton aikana poika pyörii kylppärissä jaloissa.

mä just äsken selvisin siivouksesta:gen113 ja osa jäi tekemättä ku tytsy simahti.oli kyllä hankala siivota,ekakskii vaihoin marsujen purut,tytsyn pistin siks aikaa siihen kävelytuolii..kauhee huuto tuli siinä.sit rupesin imuroimaa ja laitoin tytsyn sitterii,ei hyvä siinäkää.äkkiä piti imuroida.taijan jatkossa jättää purujen vaihon lauantaille jos vaikka mies viittis sillä aikaa viihdyttää tytsyy.
muut kotihommat onnistuu kyllä tytsyn kanssakii,paitis ne häkkien siivomiset ku se tulee siihen jalkoihin pyörimää.

Mä en myös meinaa saada siivottua, tyttö on sellainen vilpertti. Kaikki kielletty kiinnostaa ja kun selkänsä kääntää, niin se tutkii vessaharjaa tms...

Hehe! Olen tainnut siivota kylppärin aina päikkyjen aikaan. Imurin äänestä tuo lapsi ei tykkää, mutta suostuu olemaan kantorepussa imuroitaessa. Myös on kantorepussa, kun pyykkiä ripustetaan narulle ulos tai kuivaushuoneseen. Muuten kestää oikein hyvin olla leikkikehässä, sitterissä tai omassa vuoteessaan leikkimässä riippuen vähän mitä huonetta siivoan tai mitä teen. Aikaisemmin oli lattialla, mutta nyt viipeltää ryömien sellaista vauhtia, ettei oikein voi antaa mennä ilman 99% valvontaa... Muuten olisi tosiaan täälläkin vessaharjaa suussa!

meilläkii käännetää päätä,kitistää ja syljetää ruokaa suusta jos ruoka ei maistu,sit kun pistää ruokapurkin kiinni/lautasen sivummalle ni sit hymyillää tyytyväisenä.
tytsy koki hirvittävän kulttuurishokin,joutu peiton päällä nurmikolle,voi sitä huutoo!no ehkä ens kesänä se ei sitä numikkoo pelkäis:laughing002 tai sit menee jo tosi huonosti.

Kiirakin vaan nyhtää innoissaan ruohoa ja löytää kyllä näppärästi kaikki niittyleinikit, joita sitten yrittää saada suuhun nopeammin, kuin äiti ehtii napata niitä pois. Onneksi olen vielä voittanut nopeuskisan. Kotipihalla ei onneksi niittyleinikkejä kasva, mutta esim. anopin pihassa kyllä. Viikonloppuna oltiin siellä vierailulla ja kyllä kiinnosti keltaiset kukat! Äiti yritti apilaa tyrkyttää, mutta ei se ollut yhtään niin kiva. :D

Ja Kiirahan tosiaan melkein kävelee jo. Ilman tukea menee hienosti muutaman askeleen pätkiä, ehkä 6 askelta parhaillaan putkeen. Ja joskus jää sittenkin vielä seisomaan, ettei aina pääty kaatumiseen. Mutta ihan vielä en sano, että kävelee. :) Vähän vielä harkitsee onneksi eikä ole suinpäin menossa, vaikka suht aikaisin onkin liikkeellä.

Meillä on tuo vilkuttaminen muuten jäänyt, silloin joskus aiemmin sitä vähän kokeili, muttei enää. Nyt on vähän opeteltu taputtamaan. :)

Meillä tyttö oppi eilen 10-kuukautispäivän kunniaksi menemään itse istumaan ja polvi-istuntaan :) Kyllä sitä vaan kovasti miettii että miten tämä vauva-aika vaan vilahti silmien ohi!!!!

Meillä tyttö osaa jo pyynnöstä heiluttaa ja pyynnöstä sekä kuullessaan musiikkia, rupeaa hytkymään hurjasti!

Mulla oli tänään kaveri kylässä ja kesken herkuttelun syöttötuolissa istuva tyttö rupesi huutamaan "Anna, anna" ja osoitti kättä mua kohti. Mun kaveri oli ihan varma että kyllä tyttö jo ekan sanansa sanoi :laughing8

Meil pelätään kans nurmikkoo ihan hulluna.. Jos pistän sen itsuun nurtsille niin itkuhan siitä tulee :/

Takaisin