Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli pakko laittaa neuvolantätille eilen viestiä, kun viimeksi oli puhetta neuvolakäynnillä että tulee vaihe, jolloin äidin perään itketään. Sanoinkin että meillä se on alkanut. Kertoi vielä että neuvolassa käy 1-vuotiaita, jotka sydäntäsärkevästi itkevät, kun äiti mene käymään vessassa, jos äiti ei ota lasta mukaan. Meillä se sydäntäsärkevä itku alkoi samantien. Tyttö varmaan ymmärsi mitä puhuttiin :) Tosiaan itku tuulee yleensä siitä kun hänet jätetään yksin, kun aiemmin viihdyttiin hienosti itsekseen. No kyllä nytkin jaksetaan puuhailla jonkun aikaa, jos on mielekästä tekemistä eikä ole muutoin asiat huonosti. Isi tai isovanhemmat kyllä kelpaavat myös.

Tänään tyttö tapaili isi sanaa. Aiemmin on tullut vahvasti sana äiti ja ihhahhaa :D Meilläkään ei varsinaisesti liikuta, mutta eilisen käsillenousun jälkeen on menty eteenpäin, mahalleen laitettaessa ei enää olla aivan avuttomia vaan käsillä puuhaillaan ja jaksetaan pitää niitä edessä. Kauan aikaa tyttö pisti kädet taakse sivulle ja alkoi kitisemään avuttomana, kun oli mahallaan.

Hyvä homma jäde :)

Meilläkin poika yrittää tavoitella minua kun kävelen ohi ja hän on jonkun muun sylissä. Sit jos hänet siitä laskee lattialle, niin poika ryömii minun luokse. Poika saattaa alkaa myös kitisemään, jos hän on isänsä kanssa toisessa huoneessa ja kuulee minun äänen jostain, niin keksiikin haluta luokse. On ne hassuja nämä pienet :love017

Mitä mitä?
Täällä jo vauvat puhuu sanoja?

Mä oon ihan äimänä. mun vauva hädin tuskin kääntyy, ei konttaa, mutta kieppuu suuntaan ja toiseen. Kurlaa kurkulla kovasti, mutta ei varsinaisesti ääntele sanoja.

Meillä sanotaan äiti (on kyllä sanonut sen jo niin selkeesti että pakko se on uskoa) taata ja EI. Tällä viikolla oli mamma ja taata kylässä ja koko viikonlopun neiti hoki että taata taata. Taata on kyllä hänen idoli :D

Meillä ei vielä ryömitä, mutta liikutaan kepeesti huoneen päästä päähän kierien kääntyen ja pakittaen. Aina ollaan jossain jumissa ja siitäkös sit huuto syntyy. Huudetaan myös jos jompi kumpi meistä poistuu lähettyviltä ja varsinkin jos kuulee äänen, muttei näe. Välillä se itku kiihtyy heti sellaseks oikeen loukkaantuneeks, ihan kun sattuisi toden teolla :/ Nyt tyttö on kunnolla honannut istumisen. Istua kököttää lattialla monen monta minuuttia ja osaa mennä siitä mahalleen, mutta itte ei itteensä saa maasta istumaan, ainoastaan sitterissä ja tietty sylissä..

Tänään laitoin tytön varaamaan jaloilleen niin hop, ne alkoivat yhtäkkiä kantaa. Jee, voi sitä riemua mikä tytön silmistä paistoi :) kun pääsi taas hieman ylempää katselemaan.

Huoh. Mä en ymmärrä miksei toi vauva voi aamuisin nukkua. Tänä aamuna luulin jo, että kello on pysähtynyt mutta ei. Toinen kello paljasti totuuden, että jätkä ilohihkui ja riehui jo ennen seitsemää. Pakkohan se oli nousta ylös, ku esikoinen nukkumaan mun kans meidän sängyssä ettei se herää. Kyllä nyt väsyttää. Taatusti huomen aamul, kun täytyy herätä seiskalta ni vauva nukkua posottais.
Ei muutakuin aamupuuro tekoon.

meillä tytsy heräs tunnollisesti puol seittemän,ite heräilin pitkin yötä kun ei väsyttäny.mut onneks en oo tottunu nukkumaakaa pitkää.

Onkos kukaan ollut yötä pois kotoa vielä?
Nieleskellen luin kun noi kuninkaalliset on jossain lemmelomalla ja vauva jäi kotiin....Itse en pystyis, en millään.6h on max mun mittapuussa äitinä olla veks :D mun mies sanookin et sä oot ihan seonnu eikä toi oo normaalia bla bla, aivan sama mut näin on.
Onhan tuo kulta kohta 8kk, parin vk päästä mut silti..

Mä oon ollu kotoo pois illan/alkuyön. Mies on kotona hoitanut vauvaa. En uskaltaisi vielä viedä yökylään, mutta isin kanssa voi jäädä kyllä yöksi. Eka kerta oli melko vaikea itelle, mutta kyllä sitä sitten tottuu. Ja on se vauvalekin kiva kun äiti antaa ekstrapaljon huomioo seuraavana päivänä ;) Vauvan kanssa sit taas oon ollu yökylässä ja miehel oli tietty ollu kauhee ikävä (ainaski vauvaa...)

Poika oli 1kk kun oli ensimmäisen kerran mummulla ja vaarilla hoidossa. Oli silloin ystäväni häät ja äitini ehdottikin että hän voi huolehtia yön lapsesta kun ei itse päässyt kyseisiin häihin. Isäni kävi häissä ja lähti pojan kanssa kahvin ja kakun jälkeen. Kun hääpari halusi vanhempieni amerikan raudan hääautoksi niin ei kenenkään tarvinnut edes hakea poikaa. Oon ollu pari yötä pois kotoa tai siis palannut aamu 4 kotiin ja ukko on jääny hoitamaan lasta. Onhan tuon lapsen kanssa ns helppoo kun on nukkunut alusta asti yöt läpeensä :)

Nukutatteko vauvaa ulkona? Miten ootte pukenu vaunuihin nukkumaan? Parilla kertaa muksulla tullu kuuma, kun on nyt nukkunu partsilla vaunuissa. Eli liikaa päällä oli. Saas nähä onnistuko nyt pukeminen vaunuihin, kunhan herää. :)

meillä nukutaan ulkona... äippäpakkauksen pöllöpuku vaan päällä,alla body ja sukkarit ilman mitään tumppuja ja ohut pipo. meillä lasitettu parveke,yks lasi aina auki,et ilma vähän vaihtuu. tuo meidän neiti on aika lämminverinen,et taitaa kohta olla pöllöpukukin liikaa.

Meil on enää body, housut, tumput... siilipussi auki ja harso vaihtunu hyttysverkkoon.. Hikipallo kun on :D

Meilläki oli tänään vaan body, housut ja sukat sekä ohut kypärämyssy. Jätkä makuupussii ja hyttysverkon alle. Lasitettu parveke, osa laseista a uki. Pois ottaessa selkä oli nihkee. En nyt viittis kyllä nakkena laittaa nukkuu :grin
Ulkona kun käytii ei päikkäriaikan ni muuten sama vaatetus mut heitin päälle vielä hupparin ja istui jalat makuupussissa.

Mä olen alkanut nukuttaa tyttöä sisällä. Vähän rikkinäisiä tytön päikkärit kun ollaan kerhoilemassa. Huomenna sitten nähdään miten uni maittaa. Ajattelin että vaunukoppa alkaa jäämään pieneksi ja kesällä on liian kuuma nukkua ulkona niin sama opetella nukkumaan sisällä.

meillä kans unet ihan katkonaisia.
enkä tiiä miten saisin tytön viihtymää rattaissa,eka se nukkuu siellä,sit kun herää ni jaksaa ootella jonkun aikaa ja sit alkaa akäily kun kyllästyy siellä olemaa.ja tää siis sillonkun ollaa liikkeellä/lenkillä/kaupungilla.mihin senkaa voi kesälläkää lähtä kun ei se viihdy missää?

Kyl se varmasti Jäde alkaa viihtyyn. Meidän poika istuu ku euroopan omistaja rattaissaan. Ei kitise lainkaan. Vaunukopassa oli aina äkäinen ja raivostui, mut sehän johtui siitä vaan, ettei se nähny sillon sieltä mitään. Heti elämä helpottui, kun sai alkaa istumaan rattaissa ja näkee ympärilleen. Kyllä on kiva lykkiä jätkää ulkona tai kauppakeskuksissa, kun poika istuu tyytyväisenä. Kyl se sun tyttö kans alkaa viihtymään, uskoisin vahvasti. :)

Takaisin