Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Totta tuokin... Meillä nukutaan rattaissa ja häkkisängyssä makuupussissa koska poika on kova potkii peitot pois päältänsä :D

Meilläkin se siilipussi on pituudeltaan jo nafti. Se on niin ihana ja harmittaa laittaa kohta pois. Tosin, sen päällä on kiva köllötellä vaik lattiallakin, kun sen saa niin hyvin auki.

mä tänään sovitin sitä siilipussia rattaisii,jos se sen verran tukis tota tyttöö et se ei ihan valuis sinne jalkatilaa asti.mut ei kyllä olla vielä testattu sen toimivuutta.
mä taidan tästä lähtien jättää korjaamatta kirjotusvirheet,tulee mukavaa lukemista.

Meil mahtuu vielä hyvin siilipussii köllöilee. Vaunukopan mä jo taittelin kasaan. Pitäs laittaa se säilytykseen. Rattaissa mä pistän siilipussi jalkojen ja massun päälle, ku ei se sinne allekaan mene niitten valjaiden takia.

Haa, saatiin veljeltä vauvapulkka. Tosin ei meillä oo lunta :D

Kuinka saada mies ajoissa töihin tänään? Koska jääkiekko alkaa 14.30.. On meinaa miehellä kiirus tulla kotii :taunt014

Meil ei oo vauvapulkkaa ja ei kyl hankitakaan. Esikollekii ostettii ihan peruspulkka sit tokana talvena.

Ei meilläkään oo vauvapulkkaa. Esikoinen syntyi maaliskuussa, niin sitten ensimmäisenä varsinaisena talvena oli sen verran iso jo, että mie istutin ihan tavan pulkkaan vaan. :D Tosin ei se silloin vielä hirveästi pulkan kyydissä ollutkaan. Vähän mummolassa laskettiin mäkeä ja pikkutietä pitkin mentiin, mutta suurimman osan ajasta joko minä tai mies istui pulkassa tytön kanssa. Vauvan kanssa nyt ei tänä talvena enää paljon pulkkailla, eikä ensi talvena enää vauvapulkkaa tarvitse. Harmi kyllä, kun tämä talvi on ollut tällainen. Ei paljon ole talviliikuntaa esikoisenkaan kanssa harrastettu. Mutta eipä ole tarvinnut paljon niitä vehkeitäkään ostella. :P

Tänne taloon oli edellisiltä asukkailta jäänyt vauvapulkka ja oli kyllä kätevä marras-ja tammikuussa syntyneille lapsille, ku olivat hyvässä iässä seuraavana talvena.
Nyt tuntuu siltä, että siirrytään suoraan ens talvena tavalliseen pulkkaan, ku poika on jo niin iso ens talvena.. :eek:

Meillä on emmaljungat ja olen jo ottanu sen kopan pois kun kävi ahtaaksi täkin ja toppapuvun kanssa. Ratas osalla mennään :) se on kyllä silleen makuuasennossa mutta voiskait sitä jo vähän nostaakkin että poika näkis sieltä jotain? Laitatteko millä keleillä suojaa siihen kuomun eteen ettei pikkanen saa kylmää ilmaa?

Mul on harso siinä suojana. Nyt ku ollaan puolistuvassa asennossa, ni siin on semmonen 10 cm rako, et herra näkee kurkistella. Nyt on kyl ollu lämpöasteitakii. Tekee vaan hyvää saada pienenki raitista ilmaa, kun korvat on hyvin suojattuna. Jos tulee viel kovat pakkaset, ni sit täytyy kehittää pienempi rako :)

Mä tosiaan heitin eilen yhdistelmät kellariin. Liian isot ne rattaat, joillekin mörssäreille tarkoitettu ja vaik meidän poika onkin jässiköiden kokoa, nii oli liian isot hällekin. Noh, otettiin ne oran jovit nyt käyttöön. Niihin ostin sen toppapussin siihen eteen ja muuten laitan harson siihen. Mut nyt on kiva, kun poika voi katella eteenpäin kyydissä, jos ei nukuta. Oikein odotan innolla, et päästään kauppakeskuksessa käymään, kun saa poika istuksia kyydissä ja katsella maailmaa, eikä vaan maata kopassa. :)

En mäkää pysty. Enkä pysty toteutaa mitää Anna sen Huutaa - unikoulua. Välillä poika joutuu hetken huutamaan itekseen, jos oon just tekemässä jotain sellaista etten pääse sen luokse. Mutta sen annan anteeksi itselleni, silloinkin kyllä alan usein laulamaan jotain tuttuta laulua että kuulee ainakin ettei ole yksin "äiti tulee ihan kohta" huutelen aina väliin.. Mutta en halua opettaa lasta nukahtamaan itse itkemällä itsensä uneen.

Takaisin