Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jäde, meil tuli viime viikolla 6kk täyteen. Pienihän tuo rattaisiin on, mut kopasta potki jo kannen irti, ku hermostu olee makuuasennossa ja ahtaassa tilassa. :D

Meil on kunnon hymypoika. Äsken heräs puolentoista tunnin päikkäreiltä aurinkona. Muutenki, ku herää,ni ei kitise. Pylly pystyssä punkaa itteään kyl joka suuntaan sängyssä :) Sieltä sit hymyilee ja ojentaa käsiä, et voisitteko nostaa pois :)

Äitiinsä siinä mielessä tullu, et jos nälkä pääsee yllättää, ni kiukku iskee :D Miehelle ku hermostun, ni se kysyy ekaks, et oonko syöny :D

Herra nousi eilen itte käsistä pitäen ylös. Taitaa oppia kävelee, ennen ku konttaamaan. Touhuilee itekseen paljon ka surffailee ympäri kämppää. Sit ku on menossa tekee "pahoja" juttuja, ni vilkasee aina monta kertaa mennessään, et kielletäänkö :D

Kaiken kaikkiaan hyväntuulinen heppu. "Helpolla" ollaan päästy, mut eiköhän tuo vielä muutu. :) Nyt pitää mennä viihdyttää herraa. Muksaa päivää mammoille ! :)

Oli eilen nukkumaan mennessä naurussa pitelemistä ku aloin nukkumaan ja poitsu yhtäkkiä innostuki alkaa häärään pinniksessä. Aina välillä tuli siihen reunalle ja kurkkas pehmusteitten välistä ja pärisytteli. Nyt on opittu tosiaan uusi pärisytys ja sitä tehdään välillä unissakin :grin
En vaan ymmärrä miten tuota ei aamulla väsyttänyt... mentiin ysiltä nukkumaan ja sittenhän hän heräsi pyörimään 23.30. Tunnin varmaan touhusi pinniksessä ja pärisytteli ja huuteli kunnes nukahti, ITSE! :hello2
Koko yö oli jotenkin tosi aktiivista, se pyöri ihan hirveesti ja potki meneen ympäri sänkyä ja nukahti aina välillä. Tuntuu että se unissaan välillä häärää eikä herää.
Aamulla kun heräsin taas siihen päristelyyn niin jätkä makoili pää-päädyssä rennosti jalat reunaa vasten ja kello ei ollut paljoa yli seitsemän...
Mahtaa olla fiilikset näillä taaperoillamme kun ne tajuaa mitä kaikkee jo osaa! Meillä tänään taas harjoiteltiin konttaus asentoa. Ylös vaan pungetaan kunnolla ja siinä sit pönötetään ja sit äkkiä takas maatasoon ja menoks:)

Meidän tyttö oppi vissiin sen kierimisen vähän liiankin hyvin, kun nyt ei ole mitään yritystä lähteä ryömimään, nostella peppua ym. No hyvin silläkin konstilla eteenpäin pääsee :) Tyttö on niiiiin innostunut isosiskostaan...ihania riemunkiljahduksia ja hekotuksia päästelee, kun sisko leikittää :) Siitä tulee myös älyttömän hyvä mieli itselle! Parhaat naurut saa irtoamaan pikkuiselta kun sisko menee piiloon ja pomppaa äkkiä esiin, voi sitä riemua. Heistä on myös mukavaa makoilla vierekkäin ja halia toisiaan.

Lisäksi meidän tyttö on aivan ihastunut ilmapalloihin...niitten kanssa voisi leikkiä lattialla loputtomiin :) Hauska pikku tyyppi!

Me jätettii eilen heppu pinniksee yksin, kokeiltii, et jos nukahtais ite. No ei menny niinku Strömsössä. Meil on siellä kolme tyynyä vuoraamassa reunoja, ettei nuiji päätään pinnoihin. Noooh, jotenki oli sitte teleportannu ittensä selälleen sinne tyynyjen päälle ja oli siellä, ku pieni koppakuoriainen, joka ei pääse minnekään.

Ei oo ennen moista ees yrittäny. Eikä myöskään ollu mikään hätä, ei itkeny. Paapatteli vaan ja ku menin kattoo, ni kunnon koiranpentuilmeellä katto, et voisitko äippä nostaa mut täältä :D

Joo meil ei ollu tosiaan mitää ongelmaa nukkumisessa mut aamulla taas kerran meinasin sen miehen lähettää raketilla kuuhun ku minä ja pikkumies herättii puol 7 ja ukko nousi 7 jälkeen:angry4
On niin vaikeeta vaan päättää ittellensä et "minä menen aina7 töihin ja piste" Hiton liukuvat työajat
... murinamutinaa..

Meil oli eilen kärhämää, ku marmatin miehelle, et se vois hetken aikaa touhuta jäppisen kanssa. Aina on riivatun puhelin tai padi kourassa. Sano siihen sit, et hän käy kuitenki töissä ja on pitkä työmatka. Mä totesin, et voitas vaihtaa. Mä meen töihin ja se jäis kotii. Ei ois kuulemma ongelmaa. Noinkohan viikkoakaan selviäis. Ois pyykkivuoret ja astiat ja kaikki. Mä sanoinki sille, et luuleeko se, et täällä jotain sateenkaaria päivät piirrellään ja tuijotellaan vaan telkkaria.

Sori avautuminen, joskus vaan keittää yli. Ihanahan tuo pikkumies on, mut ois se kiva aina hetki olla itekseenki. Onneks on porukat, sinne voi aina mennä :)

Meillä on ihan sama homma kultashiini.. Kaikista jännintä on se että pitää pyytää jos haluaa et pyykkiä olis pesty tms... harvemmin mies enää tajuaa siivota pyytämättä kun töistä tulee. Mulle riittää et on puhtaita vaatteita, ei oo kamalaa tiskivuorta, perus siistiä ja petivaatteet vaihdetaan kerran viikkoon/kahteen viikkoon... :)

Jestas, tääl on nukuttu päikkyjä jo kaks tuntia. Mä se istun eteisessä laturipiuhan perässä. Voi morjes, pitäsköhän oikeesti tehä jotain muuta :D

Se oli hyvä se kuva, jossa koti oli ihan räjähdyksen jäljiltä, kun mies tuli töistä kotiin. Nainen sitten sanoi, että kun hän ei miehen mielestä tee mitään päivän mittaan, niin sinä päivänä hän ei oikeasti tehnyt mitään. Meillä ei vaan toimisi, koska esikoinen saa tämän kämpän näyttämään lähes yhtä pahalta muutamassa hetkessä, joten mieskin on tottunut. :D Mutta jotain radikaalia tuollaisille miehille tarvitsisi kyllä tehdä! Entä jos vaikka hoitaisikin kotona vain sen vauvan, montako päivää kestäisi mieheltä tajuta, että muutakin tehtävää kotona on? Ja voisi vähän osallistua.

Joo, pitäisiköhän se itsensäkin lähteä vähän raivaamaan tätä sotkua. On se jännä, että vaikka jonkun kerran saat raivattua tavaroille kaappiin tilaa ja kaikille tuntuu löytyvän oma paikka, niin miten sitten alkaa taas tursuta sitä tavara joka paikasta? Vaikkei edes osta lisää tavaraa...

Mun on monta viikkoa jo pitäny siivota jätkän huoneen kaapit, keittiön kaapit ja omat vaatekaapit. Ei vaan mukamas ehdi. Tosin toi jäppinen ku on hereillä ja avaan kaapin oven, ni se kamuaa jo itteesä sinne sisälle :D

Mä vihaan tavaran paljoutta ja sitä se valitettavasti kaksiossa on... mä tartten kaks taloa. Toisen romuille ja toisen sellaiseksi ihanan avaraksi ja siistiksi edustuskodiksi.. :P

Juu mekin ostettiin tää omakotitalo esikon ollessa 3kk. Oli meinaan kaksio ihan täynnä. Kaappien päälyset, vaatehuone, jonka ovea ei voinut, ku raottaa tai kaikki tippui ulos. Viime vuosi oli ensimmäinen, kun aloin kylmästi kovalla kädellä heittämään tavaroita pois ja kiertoon. Kaikessa vaan tuntuu olevan joku muisto ja lastenvaatteet on aina säilytetty seuraavalle.. Mutta nyt lähti siskolle pojan vaatteet, muistorikkaimmat säästän ja tytön pidän vielä varalta, ajateltuna tulevaisuutta :smiley-angelic003

On meinaa suvussa hamstrausta, mutta mulle se on aina ollut yks tressin aihe. Siis en voi kunnolla vieläkään rentoutua, kun tiedän ton yhden oven, jonka takana on paljon tavaroita, jotka vaatisivat selvittelyä.
Kaikki säilytettävä menee läpinäkyviin muovilaatikoihin ja lappu päälle. Olen nimittäin oppinut vihaamaan jätesäkkejä :smiley-angry019

Kumpa osaisi elää vain niitten tavaroitten kanssa mitä OIKEASTI tarvitsee... :oops:

Ah, kuullostaa sinbulaattori ihanalta. Täällä on tällä hetkellä niin hirvee siivo että alkaa itkettää. Koko viikko ollaan oltu menossa ja vain käännytty kotona. Nyt pitäis ryhdistäytyä ja ottaa imuri kääteen. Onneksi mieskin on tullu jo töistä kotiin niin saa hänkin kyllä osallistua :smiley-angry007

Mirabella mä oon kans muuttojen yhteydessä heitelly ihan surutta tavaraa menee. Yleensä se on vaan sitä, et jos nyt vielä kuitenki joskus tota tarvis :D

Paras vaa ku siivoo pari, kolme kertaa viikossa, nii ei ehdi tulla kaaosta. Mut en malta odottaa, et pääsee isompaan kämppään. Ei meillä kyl mitään turhaa oo, kun en kestä mitään turhakkeita koriste-esineitä jne.. jokunen kaunis maljakko löytyy hyllystä. Mut mitä enemmän hyllyissä on esineitä, sitä kauheempi on aina siivota.. siirtää ne ja pyyhkiä ja siirtää takas.. hyh.

Voin sanoa, et se rojun määrä pysyy vakiona kämpän koohon verrattuna :) Mä en tajuu miten me kaksioon mahuttiin, ku tää kolmioki on pieni :D

Takaisin