Ostin eilen pojalle pallon, muumipallon. Noh, poika pelkää sitä. Suu menee mutruun kun sitä hälle esittelee ja sit tulee itku, kun sitä vierittää varovasti häntä kohti. Kamala, hirveä pallo. Noh.. nyt ne tekee tuttavuutta tuossa lattialla.. Poika katsoo palloa epäluuloisena eikä yritäkään koskea sitä.. normaalisti kaikki uusi on salamana käsissä ja sit jo kohta menossa ääntä kohti...
Mun kaverin tyttö pelkäs puhallettuja ilmapalloja.Mä oon kans ettiny tytsylle palloo,sellasta pientä palloo,pitäs vissii ruveta ihan ettimällä ettimää vaikka eihän täs mikää kiire vielä oo.kyllä niitä varmaan sit keväämmällä jo löytyy helpommin.
Oispa meilläkii sängynjalkojen alle palikat niin ei tarvis noilla kirjoilla leikkiä.mut kelpaa tähän hätää:)
Paljonko laitatte päälle tonne plussakeleihin? Tääl on nyt +2 ja ei tuule...mietin että riittääkö kevyttoppis makuupussin kanssa vaunuissa...? Tosi vaikeeta, kun ei haluis että tulee hiki kun sit ei uni maistu...
Meillä ollu vaan kevyttoppis myös ja siilipussi siellä vaunuissa, ja tietenkin korvat hyvin suojaava lätsä. Hyvin on tarjennu.. vähän liiankin hyvin. Eipä ne lähettykään ulos, kohta on jo lounasaika, nii ukkelin sapuskat on tekeytymässä ja sit jos sain poitsun päikyille, nii vois tehdä aikuisten ruoat sitten.. :)
Me tultii just lenkiltä,mittari näyttää +1 + että mittari heittää, ja tuulee aika kovaa.laitoin tytölle ne samat vermeet ku pakkasellakii,eikä se sit heränny tos lenkin aikaa muutaku hississä.eipä sille vissii kuuma tullu kun niska ei oo märkä.
Oon varmaan tyhmä, mutta onko toi äp:n harmaa haalari kevyttoppis?
Sitä oon käyttäny tän talven läpeensä. Villahaalarilla saa lämpösemmän ja sit laitoin kovilla pakkasilla lampaantaljan vaunuihin niin hyvin tarkeni :) Liian usein silti ylipuen pojan varsinkin autoreissuille (toi autokoppa lämmittää kuitenkin itsessään) ja vaikka laitankin vaan ohuen pipon niin usein on hikikarpaloita nenällä jo kun päästään reissulta kotiin
Kyllä se taitaa semmonen kevyttoppis olla.. mutta kyllä uskon et se on silti tosi lämpönen, eihän sitä muuten sielä äp pakkauksessa olisi ees :) ja varsinkin kun tosiaan laittaa sen villahaalarin sinne alle niin johan pitäis tarjeta.
Me yleensä käydää laittaa auto käyntii ja vasta sit puen tytölle ulkovaatteet,ni pääsee sit jo lämpimää autoo,siel yleensä sillä on se toppahaalari,kypärämyssy,villapipo,lapaset,villasukat ja töppöset.ja aina pitää aukasta haalarin vetoketjuja
Me jos mennää autolla jonnekki ni pojalla on vain sellain paksu vanuhaalari (paitsi kun oli ne -15-20 aste kelit) ja tuntuu sekin olevan aivan liikaa..
Nyt nukkuu samoisessa haalarissa parvekkeella, mukana makuupussi ja pehmessä kantokassissa jossa on paksu vanuvuori. Ja aamulla tuokin tuntui olevan liikaa, mutta en oikein kyllä enempää viittis vähentää.
Villahaalaria ei olla kertaakaa tänä talvena käytetty. Varmasti olis käytössä, jos poika ei olis vaunuikäinen vaai istuis esim pulkassa tai lumihangessa eikä olis ns suojassa vaunuissa..
Se villahaalari on mun mielestä näppärä, kun alle ei tarvi laittaa kun normi vaatteet ja sit haalari päälle.
Pitää lämmön sisällään ja estää kylmää.
En oo käyttäny sitä kun niillä kylmillä keleillä.
Ai se harmaa haalari on teille kevyttoppis? :D hehheh.. Mä en pistä autoon pojalle mitään sisävaatteita kummempaa kun muuten se on siellä selkä märkänä hiestä. Ainoastaan kauppareissujen ajan on se äippäpakkauksen pöllöhaalari päällä.. se ei enää kauan menekään, mut onneks tulee kevät. :)
Niin siis meillä vepasto lämmittää auton aina ennen ku poika sinne viedään. Auto ajetaan aina rapun eteen, niin ei tartte ku nosta poika autoon ja sit heti vaa päällysvaatteet pois ennenku laitetaan istuimeen. Se on alta aikayksikön hiki ja kauhee huuto muuten. :) Kertaakaan ei oo tarvinnu tänä talvena ees pakkasilla laittaa pojalle tumppuja käsiin. Siinä harmaassa haalarissa on vaan hihansuut kiinni ja normi kuteet alla. Ja paksu hyvä pipo ja huppu päässä. Lampaantalja alla ja siilipussi. Ja aina on ollu varpaista päänuppiin asti poika tosi lämpöinen. Isoäitinsä kutoi hienon villahaalarinkin pojalle, mut jopa -10 oli liikaa siellä äippähaalarin kanssa.. hikisen pojan sai ottaa vaunuista pois. Tosi lämminverinen ukkeli meillä. :D
Juu, meillä on samanlainen lämminverikkö! Aina hiessä... Eilen nukku pöllöpuvussa siilipeiton sisällä, sisävaatekerta alla. Jalkoihin, käsiin ja päähän puen hiukan paksummin. Toki meil on lasit parvekkeella, nii on suojassa. Oon yrittäny laskee makkarin lämpötilaakin, mut poika herää ain hikiläntti pään alla :D
Ja eilen muuten nukku suht pitkään. Äp:n kevyttopalla tais mennä puoltuntia et heräs ja oli aivan hikinen samalla kelillä. Hikinen, mut edelleen lämmin oli tuolla pöllöpuvullakin. Meillä ollaanki nukuttu viime aikoina aika paljon sisälläkin, kun onki nukkunu nyt sisällä paremmin.
Meillä on ollut kanssa näillä keleillä tuossa äp:n pöllöhaalarissa.. pojalla perus vaatteet alla, äp:n tiikeri tumput, villasukat ja kypäräpipo (pitää muuten tutin hyvin suussa :) ) sitten kopassa on se siilimakuupussi... Hyvin o tuntunu tarkeeva...
Kun tuo poika ottaa noita minipäikkyjä sisällä niin meil on vähä ohkasempi tuo makuupussi häkkisängyssä niin ei oo pään alla hikistä länttiä/tukka ihan kiharalla :D