Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ööö... mitkä iltaunet? Täällä on menny unirytmit niin sekasin yhtäkkiä että en tiiä millon nukutaan, kuka nukkuu ja miksi :schocked028

Suviii, meitin vauvat on syntyny samana päivänä :)

Eikös sullakin alettu käynnistellä synnytystä sillon maanantaina toinen päivä syyskuuta? Vai kuinka se meni? Vähän hämärässä muistissa noi ajat... Mihin kellon aikaan teillä syntyi? :)

Meijän poitsu on nukkunu kolmia päikkäreitä,
nyt koitetaan siirtyy pikkuhiljaa kaksiin päikkäreihin niin et ne viimeset ilta-unet jää pois.
Et kuuen jälkeen illalla ei enää nukkuis, et malttais sit viimestään ysiltä yöunille.
Pikkuhiljaa aikastetaan sit tuota niin et neljän jälkeen ei nukkuis ja menis yöunille seiskan/kasin aikaan jo.
Päikkäreille nukahtaa hyvin, mut nyt on tullu joku kiukkukausi yöunille mentäessä.

Meillä mentiin väliin jo ihan yksillä pitkillä päikkäreillä, mut nuo pakkaset sotkee vähän. Mut neljän jälkeen meillä ei juuri enää nukuta (jossei lasketa torkahduksia automatkoilla) ja ihan lapsentahtisesti tähän päädyttiin, jos näyttää uniselta nii torkuille toki laitetaan :) Mut meillähän rytmi on 12h yöunia, 2h hereillä ja sit päikkäreitä joko yhdet pitkät tai parit lyhyemmät... et eihän sitä unta voi aina riittää :) Poika oli jo parin viikon iässä viittäkin tuntia putkeen hereillä, et vissii osaa maksimoida nuo nukkumisensa :) Väliin ressasinki et onko meidän rytmi outo, mut outoahan on jo se, että 3kk iässä nukutaan 10h putkeen...

Siis kylläpä on taas niin perseestä tääki päivä,yö meni ihan vituiks sen naudanlihasoseen takia,ei varmaan nukuttu montaa tuntia.aamulla annoin supon ja cuplatonia,ne autto kaheks tunniks.sama itku jatkuu taaaaas!!v.i.t.t.u

Meil oli eilen ihan järkyt taistelut. Ei nukkunu ei. Mies yritti, minä yritin. Noh, sitte annettii valvoa jonku aikaa meiän kanssa. Sit mä menin jo eeltä sänkyyn jätkän kans. Kaitoin pinnikseen ja jätin pienen valon, ni puff, jätkä vaan sipahti. Siitäkö oli nyt vaan kyse, ettei halua enää pimeessä nukahtaa. Täytyy kokeilla tänään uusiks :)

Nyt on ihanan virkee olo, ei yölläkään herätty ku pari kertaa. Toisella kelpas tutti ja toisella syötin. Tissit meinaski sit kyllä räjähtää :D

Meillä nukutaan vähän miten sattuu päivisin. Kuuden jälkeen illalla yritän, ettei nukkus. Jos jossain täytyy käydä (vaunuilla/autolla) sen jälkeen, ni sille ei sit voi minkään. Sinnehän se nukahtaa. Ollaa yritetty 20-21 välillä yöunille, mut nyt ei tosiaan oo moneen iltaan onnistunu. Ku mennään kaikki nukkumaan, ni se on ok. Ois vaan kiva saada just se hetki illasta ihan itelleenki, nii ja miehelle kans. Melkein välillä tuntuu, ku ois kämppis eikä mies :/

Toisaalta tää vauva-aika on niin lyhyt. Oikeestaan se on tainnu mennä jo. Meiänki jässikkä on ens viikolla sen 6kk.

Koita jätski jaksaa, noi on onneks ohimeneviä kipuja <3

Kyllä se onneks vähän rauhottu(kopautanpa puuta,kopkop).Käytii muutaman kilsan lenkki heittämässä niin se sai vähän nukuttua,vissii sitte väsymystä niistä mahavaivoista ja rokotuksista mitkä sitte verotti viime yön unia.
naudanliha on kyllä vähän aikaa käyttökiellossa.

Veikkampa IceCream että viimeyö menee rokotusten piikkiin, tosin se naudanliha voi boostaa oireita.
Meillä ainakin 2 vk piikeistä oli kaikkee kummallista,puklailua ja "ponnisteli"koko ajan ihan kun kakkaa tekisi ja ihme levottomuutta mitä ei normisti ole.

Nykyään ei syödä enää yöllä kun ei maistu,mutta 3-5 välillä alkaa jumalaton hulabaloo...nauraa,kiljuu kääntyilee :(
Mies on ihan lopussa kun työt alkaa klo 7.00 ja aamuyö menee aina sekoiluksi.
Taidetaan mennä retkelle lastenhuoneeseen ensi yöksi niin saa iskä voimia.

Voimia kaikille huonosti nukuneille mammoille <3

...hassun näköstä kun patukka ottaa vauhdit babybjörnissä :D eteen ja sit täysii jytjäyttää ittensä penkkiin jalat suorina ja sit lähtee...

Mä melkein järsin kynsiäni, kun poitsu ei kakannu eilen eikä vieläkään näy. Ja siis ukkeli on tähän mennessä vääntäny sen 2-6 kasaa päivässä ja vaan kahdesti aiemmin ollu vönkytön päivä. Jännittää, et millainen kasa sieltä sit tulee, kun on tullakseen. :bootyshake

Pitääkö jo sit huomenna antaa jotain vauhditusta, jos ei kakkaa näy? Poikahan siis ssyö tissistä mut maistelee kerran päivässä nyt pottuporkkanaa. Vai pitääkö odotella pitempään? Kertokaapa, joilla kokemusta.

Vettähän poika saa aina vähän soseen jälkeen.

Sinbbu, mä annoin tossa tilanteessa luumua/päärynää. Alko toimia seuraavana päivänä. Tosin kuten tuolla jossain aikasemmin oliki, ni imetetyil vauvoilla se väli voi olla 10 päivääkin. Jollei vauva selkeesti kitise sitä, et sattuis tai, et muuten vaivais, ni ei tartte huolestua :)

Meilläkin jumahti kun ekat kiinteät maisteltiin,ähelsi sellasia kivikovia käpyjä raukka.Sitten annoin luumua (puolipurkkia) seuraavana pvnä tuli niskaan saakka.

Annan päivittäin aamulla/illalla luumua,ja vatsa toimii joka pv,säännöllisesti.Ja syö kunnolla kiinteitä.
Vettä en oo antanu, vähn on pullosta maistellut.
Neuvolassa sanottiin että saa kaiken nesteen maidosta ja vesi turhaan täyttää masua, ite annoin kyllä ummetukseen,auttaahan se aikuisillakin!

Mun on ainaki pakko antaa vettä. Saa toinen huuhdeltua suun soseista. Aina kun ei kelpaa maito heti ruuan perään :)

En voi antaa päärynää enkä luumua, kun ne huudattaa poikaa. Käyn huomenna hakemassa mallasuutetta varuiks ja kokeilen sitä. Tosin.. mangolla on kans kuulemma samanlaisia vaikutuksia kuin luumulla, niin ei hätää. Ja ei mulla ny siis sen kakan irrottamisesta ollu huoli vaan siitä, et montakohan päivää sitä kakkaa uskaltaa ootella. Jos ei huomisaamuun mennessä tuu, nii sit testaan tota mallasuutetta. :)

Nii ja tietenki, jos näyttää et ukkelia kiukuttaa ja koittaa puskee. Mä kyl luulen, et se kakka tulee pian.. oli tullu märkä pieru vaippaan... se aina enteilee jättipottia. :D

Kyllä.. kakan koostumus on tärkeä asia. Ja milloin ja paljonko sitä tulee. Toissa päivänä ukkeli väänsi kaks jättimättöö, mut hyvin piti pampersit pintansa. Ois ollu pelkkää tissimaitokakkaa, nii niskasta ois tullu yli, kyllä siitä nii paljon oli... Elämää vauvan kanssa! :love2

Täällä ei oo kunnon kakkaa näkyny kohta viikkoon, märkiä pieruja vain. Voi sitä päivää, ku takapuoli aukeaa :eek:

Takaisin