Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkään ei menny yö hyvin.. Poika heräs 7krt, alku yöstä itki kovasti. Oisko sit massuun sattunu. Kun eilen maisteltiin naudanlihaa ja sit sai vadelmaa. Taijetaan nyt jättää hetkeks nuo. Alotetaan ottaa se puuuro sit tähän väliin.

Tässä mietiskelin, et pitääkö rueta iltasin maistattaa aina uutta makua, jos ne masuvaivat ilmestyy vasta 12h päästä maistelusta. Liekkö ees mahollista, kun luulis et jos aamupäivällä maistellaan niin päivällä tulis jo masuvaivoja jos ois tullakseen..? mut ei päivä meni hyvin. Yöllä oli itkuinen. Vai eikö maito vaan riitä enää pitämään nälkää ja itkee sit sitä. Eli koitetaan lisätä se iltapuuro. Tälläsiä mietteitä tänä aamuna.

Tsemppiä muillekkin joitten yöt menny huonosti!

Meillä viime yönä poika valvoi 4-5 ähisten ja kitisten. Lopulta suostu syömään ja nukkui 8.30 asti. Onneks sain tuohon loppuun ton yhen pidemmän pätkän tai muuten ois saattanu vähän väsyttää, kun tosiaan toi kello 4 herätys oli jo kolmas sinä yönä.

Kolmas päivä jo eikä kakkaa näy eikä kuulu. Nyt alkaa jännittää... Huomenna haen mallasuutetta apteekista enkä anna ollenkaan kasvissosetta. Mangoa annan nyt pelkästään välipalaksi, kunnes kakka tulee. Ei toi poika tunnu mitenkään olevan tuskainen tms.. ehkä nyt vähän enemmän kitissyt mut en oo siitäkään ihan varma. Paha sanoa, kun ei paljon kitise toi tapaus.. ÄÄÄÄH! Ihan normaaliahan tuo on, ettei kakkaa näy välttis, kun aloittelee kiinteitä, mut mut mut mut mut silti...

No piereehän tuo poika jo nytkin... pärissy koko päivän ja pierut haisee pahalta.. varmaan tulee jonkun vönkäleen läpi. :D

Mihin mä sitä ny sit sotken? Apteekissa sanottiin, et jos kerta jo kolmas päivä kakkaamatta niin kannattaa jo illalla antaa puolikas teelusikallinen. Mut sotkenko mä sitä mangon sekaan vai veden vai hä? Meillä kun syödään kokoajan tissistä mut pumppuun ei suostu tissit enää maitoa antamaan... muuten laittaisin maidon sekaan. Mut kai sen voi sen mangososeen kans syödä.. pitää vaa maistaa ite ensin, miltä moinen sotku maistuu.

mä oon aina kun sitä on tarttnu antaa niin puristanu ihan käsin ruokalusikan puolilleen maitoa ja sinne n. teelusikan verran puristanu siitä putkilosta ja n. 1h sisään on joka kerta pörissy pojan pylly :p

Mäkin annoin eilen pojalle mallasuutetta maidon seassa kun kakka on ollu niin kovalla vaan eipä tuo paljoo löysyttäny. Tuli kumminkin onneksi döfät :rolleyes: On meillä joskus menny viikkokin ennen ku on ollu potti pöksyssä, just varmaan sillon ku alettiin maisteleen kiinteitä ja sitä perhanan pottua. Mutta poika ei kitissy sen kummemmin niin annoin silloin vain luumua. Toimi.

Sinbbu, toivottavasti mallasuute tepsii. Käyhän kertomassa sit miten kävi. Mitäpä sitä turhaan kakkaa odotuttamaan, jos sitä varten on tuollainen apu. Se vaan toisilla kestää vatsa tottua erilaisiin pöperöihin ja vetää äkkiä kovaksi.

En tiedä onko tällä osuutta asiaa, vai onko vain sattuman kauppaa. Mutta mä annoin aamulla pojalle levolac:ia (kun sitä kaapissa oli ja luin että voi antaa vauvallekki). Ja tänään illalla vihdoin tuli kakka, viikon tauon jälkeen. Sitä tuli ihan normimäärä ja normaalinnäköistä kuin ennen tätä kakattomuuttakin. Tiedä sitten oliko levolacilla osuutta asiaan.

Ja illalla kauppareissulla huomasin syyn meidän eilen illan, yön ja aamun huutoihin (eli tuskin johtuikaan tuosta kakattomuudesta) eli yhden hampaan vieressä komeilee toinen pieni hammas, joka on tullut ikenestä läpi. Eilen sitä ei vielä ollut <3

Ja vielä lisää juttua.. Kauppareissulla ostin bataatin. Yhden ison hienon bataatin, pojalle. Äidin on pakko myöntyä nyt siihen, että poika ei ole enää pikku vauva joka syö vain tissimaito. Vaan poika on jo vauva, joka haluaa muutakin syötävää <3 Huomenna tai sunnuntaina alkakoon siis bataattisoseen keittely.

Mun on kans jotenkii älyttömän vaikea myöntää et Tyyne ihan oikeasti kasvaa ja todella tarvii muutakin ku tissimaitoo. Siis onha se jo kiinteitä tän kuukauden ajan syöny, mut nyt ku maidon menekki vähän vähentyny, ni itestä tuntuu pahalta :sad001

Mä varmaa itkua tuserran, kun alan lusikalla syöttää sitä bataattia. Tuntuu jo nyt ihan kauheen kamalalta. Mä en tiedä miksi, ei esikoisen kohdalla tuntunut tältä. Mihin tää puol vuotta on hävinny, kysympähän vaa!?! Se meni jälleen kerran aivan liian nopeasti.

Ei näy kakkaa, ei. Piereskelee ja haisee tömäkältä toi poika, mut on tyytyväinen ja ainakin yön nukkui tosi hyvin... Pitää antaa tänään teelusikallinen taas sitä mallasuutetta mangososeen seassa.. jospa se pärähtäs sitten.

Takaisin