Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyyne muuten oppi eilen sen selälleen kääntymisen :) Nyt ei enää tarvi olla koko aikaa kääntämäs sitä selällee vaa siks et se vois kääntyy takas mahalleen :) Ja ton uuden jutun takia se viihtyki sit tosi pitkää eilen lattialla :) Ja oli muutenki paljo tyytyväisempi.

En tiedä onko tuo liikkumisen lisääntyminen aiheuttanut tämän vai mikä, mutta meillä on tullut iltoihin ja öihin pieni terroristi. Nukkumaan ei käydä ilman huutokonserttia, joka saattaa kestää tunteja ja yöllä heräillään tunnin välein huitomaan ja huutamaan. Tutti ei pysy suussa vaan se vedetään aina itse pois. Loppuu kohta kärsivällisyys uupumus uupumis iskee kun ei saa nukuttua, päivisin kitistään joka asiaa kun väsyttää. Huoh!

Apua ! Eka kakaton päivä syntymän jälkeen. Tosin onhan täs vielä tunti aikaa jätkällä turista. Kaiken lisäks eilen teki äänettömät kakat. Ihmeteltiin, ku ei nukaha. Sit katoin vaippaa, ni se oli ihan tupaten täys kakkaa, eestä ja takaa.

Voi kiesus, empä minäkään ois uskonu kakkakeskusteluja kirjottavani, huh.

Mä olen alkanut antamaan vettä nokkamukista, kun päätin, että tuttipullon kanssa mun on ihan turha enää taistella. Viikon verran on jo hörppinyt vettä siitä ja musta tuntuu, että alkaa hoksaaman jujun :)
Olen siis syödessä antanut vettä jolla huuhdotaan suu. Ihana pieni kun itse pitää nokkamukin kahvoista kiinni.
Voisin koittaa sujauttaa jonkun ajan kuluttua velliä sinne salaa, josko oppisi juomaan sitä itse :)

On se vaan niin, että nuo meidän pienet vaan kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. Tänään taas ihmettelin, että miten tämä aika on juossut näin hirveää vauhtia!
En tiedä muista, mutta itse tykkään aina silloin tällöin uppoutua muistelemaan kaikenlaista... Synnytys on suurin asia, jota tällähetkellä saatan kelata läpi hetki hetkeltä svo:lle menosta lähtien.
Muistelin myös yksi päivä sitä päivää kun mies tuli hakemaan meitä pois synnäriltä.
Muistan kuinka lähdettiin epäuskoisena sairaalasta ja koko automatkan pidin vauvaa kädestä kiinni ja kun tulimme kotiin ja täällä oli niin hiljaista ja olimme hetken miehen kanssa, että "mitäs nyt" :)
Ensimmäisenä yönä vauva nukkui meidän välissä enkä malttanut nukkua juuri ollenkaan kun tuijottelin kahta elämäni miestä.

Kohtahan nämä meidän vauvat on jo puoli vuotiaita! Niin isoja vauvoja jo että :)

Tulipas tarinoitua :)

Niranda00: mulla on myös tapana iltaisin kelailla kaikkia juttuja, synnytystä kaikkein eniten :).

meillä kanssa viime yönä terrorisoitii,vähän väliä mies laitto tytölle tuttia suuhun,mä mukamas nukuin:wink.vähän on apua tumpuista siihen jos vauva ite kiskoo tuttia suusta.meil on niit mamin tutteja ni niistä ei saa nii hyvin otetta ku niistä ainun tuteista.joskus joudutaa päiväunienkii ajaks pistää tumput jos tyttö on tosi väsyny eikä ees yritä nukkua vaan kiskoo sitä tuttia.sit se yleensä sippaa aika nopeesti ku malttaa rauhottua tms.

Eihän siellä tunnu hampaita näillä pikku iltaterroristeilla? Kaverin muksu poksautti hampaat ulos ja siihen loppui kitinä. Mietin vaan. Mun pojalla ei näy eikä tunnu hampaita vielä, mutta joskus jos kitisee, niin hieron sormella alaikeniä, niin kitinä loppuu siihen.. oon aatellu, et jospa niitä kutittaa ja sormella hierominen auttaa.

Ikeniä varmaan kutittelee täälläkin..koko ajan valuu hirveesti kuolaa ja sormet on suussa. Kerran sit minäkin hieroin sormella alaikeniä kun niin paljon kitisi tytsy..Selvästi rauhotti ja jopa nukahti sit lopulta miun sormi suussa kun niin paljon autto sormella hierominen :)

Meilläkin on pitkin päivää kaikenlaista kitinää. Jos vauva on nukkunut ja syönyt, niin se jaksaa olla hetken tyytyväinen, mutta sit alkaakin jo väsy ja kitinä taas. Välillä se saattaa tauota, mut sit taas jatkuu. Silti ei nukuta kun 1/2 h päikkäreitä yleensä ja yöunetkin on välillä tosi levottomia. Hampaita oon odotellut jo pitkään, mutta eipä vaan näy eikä tunnu. Meillä on vaan vaativa vauva joka kitisee ihan mistä tahansa. Lääkäri sanoi, että ei se välttämättä paljoa vaadi, että kitistään. Joku vaan vähän ärsyttää.

Meillä on ikenet ihan kovana, mutta ei ole ainakaan vielä hampaita puhjennut. Viime yö oli onneksi hieman parempi :).

Meillä kahdella vanhemmalla puhekesi kummallakin 4kk ekat hampaat ja 4 kpl tulikin samaan syssyyn, mutta ei ne niitä sen enempää kitisseet. Tämän kolmannen kohdalla, jonka kanssa kaikki on erilaista en sitten tiedä tuleeko hammasasiakin olemaan erilainen, mut enpäs ole edes tarkistanut onko hammasta edes tuloillansa, ku kahden aiemman kanssa kyttäsin suuta koko ajan :think005 :laughing002

Täälläkin tuntuu et noi alahampaat rupee puskeen on sen verran kovat ikenet ja poika on huomattavasti rauhallisempi kun sormella hieron tai annan purulelua pureltavaksi :)

meijän tyttö leikkii tuolla sitterissä sen yhellä lelulla joka roikkuu lelukaaressa.sit se välillä itkee kovaa ja huutaa.suuttuukse sille lelulle vai eiks sitä hotsita leikkiä?yleensä otan sen lelun pois ku alkaa itku ja se sit yleensä rauhottuu siitä.tekeeks muilla tolleen?

Meillä kanssa suututaan leluille, välillä oikeen kunnolla! Vaihdan lelun toiseen tai otan lelun pois ja meen jutteleen, niin sit ollaan taas yhtä aurinkoa :) Ehkä hän kyllästyy siihen sit?

Meidän poika on meinannu alkaa nyt sitten vierastaan! Mun veli on avokkinsa kansa käynyt alusta asti meillä n. viikon välein ja veli on ihan hullaantunut vauvaan. Nyt kuitenkin vaavin ei tarvitse kun nähdä enonsa niin alahuuli alkaa väpättää puhumattakaan jos eno ottaa syliin! Siihen itkuun ei auta muukun äidin syli.
On alettu myös itkemään mummille ja mummin miehelle. Mikä on outoa sinänsä,koska poika on ollut mummin kanssa tosi paljon ja hoidossa pelkästään siellä jos johonkin on tarvinnut hetkeksi mennä.

Toivottavasti tämä vaihe menee yhtä nopeeta ohi kun tulikin.

Viime yö täälläkin nukuttiin tosi huonosti. Poika ähelsi vaan sängyssä, ei itkustanut mutta ei saanut unen päästä kiinni ollenkaan ja potki peiton päältänsä koko ajan ja oli tosi levoton. Sanoin miehelle, että nyt teen poikkeuksen ja otan pojan viereeni yöksi. Mieshän pelkäsi sitten että jos kääntyykin sen päälle ja nukkui sen takia itse katkonaisesti.
Poika nukkui tosi hyvin, mutta enhän minäkään osannut nukkua sikeesti kun keskityin koko yön siihen että mies ei käänny päälle :(
Noh, vaikka vauvakin sai unesta kiinni vasta yhden maissa yöllä niin hereillä oltiin jo kahdeksalta. Huoh.
Mies oli onneksi kultainen ja heräsi ja minä sain nukkua.

Mun poika on vierastanu jo useamman viikon.. mun äitiä vierasti ihan hirveästi koko joulun mut mun isän kans taas olivat maailman parhaimpia kavereita. Hassua.. ja äitiäni harmitti, kun ei saanut poikaa hoitaa kun tällä alkoi heti alahuuli väpättään, jos mumminsa tuli liian liki.. :D Muitakin ihmisiäå vierastaa kovasti, ellei saa rauhassa totutella.

No me tultii just yhest kyläpaikast, ja siellä ekaa kertaa Tyyne vierasti. Ei siis päivälläkää vierastanu vaik tätisä tuli kylää; ja seki käy meillä kovin harvoin. Tosin oli se kyl niin väsynyki et voi johtuu siitäki.

Meilläkin tytöllä on syntynyt muutamaan tiettyyn leluun viha-rakkaussuhde, välillä on ihan intopinkeenä ja tovin kuluttua hermostuu siihen samaan leluun aivan täysin ja alkaa itkeä. Osittain luulen että hermostuu siihen ettei vielä kauhean hyvin hallitse omia liikkeitään ja ei ehkä siten saa käsiteltyä lelua niinkuin haluaisi. Toisista leluista huomaa kitinästä milloin kyllästyy samaan näkymään ja käyn vaikkapa kääntämässä kirjan sivua niin hetken on taas ihan kivaa.

Nii vierastamisesta vielä... ei poika täällä kotona vierasta muita. Tää on turvallinen ja tuttu ympäristö. Kyläpaikoissa sitten vierastetaan.

Anoppia tuo pikkunen viimeksi vierasti vaikka siel joka viikko käydää... Istui mieheni sylissä katsoi mummuansa ja yht äkkiä alahuuli alko väpättää-->wyääääh eikä auttanu kun äidin syli.. ketään muuta se ei oo vierastanut.. :o

Takaisin