Elämää vauvan kanssa

Ei meidänkään poika oo moksiskaan jos menee vaihtaan vaippaa kun nukkuu. Eikä möykkä haittaa. Hyvät unenlahjat :) Artsi on ollu pari päivää tosi kiukkunen ja nyt oli tullu ylös eka hanmas. Niistä kahdesta alahampaasta ei ollu mitään oireita ennen puhkeamista. Nyt oli tämä nenän vuotaminenkin messissä. Hieno hampas :)
 
Meijän pojalla on kans kyllä aivan käsittämättömän hyvät unenlahjat (niinkun varmaan kaikki tapaamisessa olleet huomasikin) :D, mutta tosiaan vaippaa ei kyllä sais vaihdettua vaan heti heräis. Kerrankin neuvolaan kun mentiin niin sielä terkkarin rakennuksessa tehtiin jotain uusia vesiputkia ja porattiin betoniin suoraan ja kaikkihan arvaa mikä ääni siitä lähtee niin siivoojan piti oikeen tulla kattomaan tarkemmin, että onko mulla joku nukke sylissä kun poika ei hievahtanutkaan kun nukkui vaikka poraus alko ja ite melkein korvista pidin kiinni :p
 
Pojalle se tapaaminen oli vissii erittäin rankka kokemus kun kiukutteli loppuun asti :D Ei suostunu nukkuu kunnon päikkyjä.. Pistettii se si tuntia aikasemmi kylvyn kautta nukkuu mitä yleensä.. :)
 
Tyttö on ollut tänään kuin pyllyyn ammuttu nalle, en tiiä mistä nyt tuulee. Yöunet oli lyhyet... Päikkärit ei oo maistuneet eikä ruokakaan. Eilen oli jo kans vähän samaa ongelmaa. Nytkö ne hampulat tulee? Vai onkohan se vaan tää älytön kuumuus... :dontknow
 
Meillä ainakin selvästi hampaiden tulo on joka kerta aiheuttanut ruokahaluttomuutta, eli voi hyvin olla Eloveena, että teille olisi ekat hampit puhkeamassa :)
 
Meillä ei kans nyt syödä kunnolla, eikä oikein juoda maitoakaan, kun on niin kuuma. o_O
 
Tänään onkin siten vielä kuumempaa luvassa. :/
Meillä on siis jo 8 hammasta, mutta ehkä nyt tulee poskihampaita...?
Nyt meillä huudetaan, tyttö heräs klo 5...ei taida olla kaikki ihan kunnossa. :sad001 Toivottavasti on hanpaita ja tulevat pian!
 
Meil ei oo näkyvissä vielä mitään, mutta aina välillä kuvittelen että ien on turvoksissa. Sormet sillä on suussa jatkuvasti, ja mielialan vaihtelut hurjia. Nauru muuttuu hetkessä itkuksi... :/
 
Jaahans, taas meillä sattuu ja tapahtuu :eek: En oikein meinaa tätä kehdata myöntääkkään, mutta tyttö putosi tänään sängystä. Meillä on kaikki reunat muuten korotettu/ laitettu seinää vasten, mutta yksi pieni reuna on sängystä laidaton. Siihen olen kasannut korkean mytyn tyynyjä ja peiton jos lähden huoneesta pois. Mutta siitä huolimatta tänään se sitten tapahtui. Soitin neuvolaan ja täti varasi varmuuden vuoksi lääkärille ajan. Ei tytölle mitään onneksi tapahtunut, paitsi iso mustelma koristaa nyt otsaa. Tähän loppui nyt sitten tytön "vierihoito" ja hän muuttaa ens yöstä lähtien omaan sänkyyn nukkumaan. Vähän jännittää että miten yöt tulevat jatkossa menemään!
 
Orvokki, meilläkin tyttö putos sängystä jo joskus 6 kk ikäisenä. Äitin moka...:/ Ei tyttö ollut moksiskaan, mutta siitä saatiin kyllä lisää motivaatiota unikouluun...
 
Meil ei auta.. jos ei nuku yötä yksin, nii ei nuku. Sit nukkuu meidän välissä... Meil siis toi unikoulu ollu kohta puol vuotta käynnissä... mös..
 
Me tehtiin tytön päikkäreillä niin että isi nukutti tytön ja nosti siittä pinnikseen....siinä taisi mennä reilut 5 minuuttia :goodnight Antaa toivoa myös tulevaan yöhön! Mä luulen että yritän nyt tässä rytäkässä lopettaa myös imetyksen, jottei mun tarvitse yöllä nostella tyttöä sängystään pois, varaan maitoa ja vettä pulloon sängyn vierelle...eiköhän tästä selvitä :)

Ja meidän pikku murunen on onneksi nauravainen, äänekäs ja tempperamenttinen oma itsensä, joten ei hän onneksi pahasti itseään loukannut!
 
Orvokki 81 meil tiputtii yhten päivänä sohvalta alas ja sit viel illalla keinusta (juu,likka päätti sit nousta sielt seisomaan,oli se koomisen näköstä ku tippu,mut ei onneks käyny kuinkaan) ja samana iltana otti niin kauheet konttaus vauhdit et lens nokalles ja ns-"liuku" poski maassa lattiaa pitkin..poski vähän punotti kyl sen jälkeen :S

Kyllä tekevälle sattuu,vai miten se meni.toivottavasti tost ei tuu tapaturma altista niinku isästää. :D

Aina puhutaan ku talvi yllätti autoilijat,mut et tää kuumuus tuli kyl nopeesti noiden viileiden ilmojen jälkeen..
En nyt oo ihan satavarma mahtaako nyt noiden hampaiden jälkeen tulla lisää,vai missä vika ku koko perhe meni nukkumaan siin 9 kieppeillä ja isännän oli pakko lähtee sohval yöks ku likka herätti ties kui monta kertaa mut yöllä eikä mikään kelvannu.sit 6 aamulla ylös ja tekee aamupalaa.Nyt taas nukutaan tyytyväisenä ku rupes väsyttämään.
Täällä on kyllä tosi kuuma,mut kun on jo pitkään ollu et heräillään taas öisin,yhdes vaihees heräsin joskus pissavaippaa yöllä vaihtamaan,siinä se sit olikin ja nukahti tyytyväisen takas.
Oon pyrkiny pitämään makkarin verhot 24/7 kiinni,ettei aurinko paista sisälle, jos sekin vähän viilentäis.
 
Onneks nyt on hetken vähän viileempää, kunhan vaan sisäilmakin viilenis hiukan...tyttökin nukku ihan hyvin ja sen kyllä huomaa!
 
Nopis: Kyllä näille pikku vipeltäjille tuntuu sattuvan ja tapahtuvan :confused:

Meidän yö meni suhteellisen hyvin omassa sängyssä. Tyttö heräs kahden aikaan ja silloin kelpasi lohdukkeeksi vesi ja jatkettiin unta pienten itkujen jälkeen. Seuraava herätys oli kuudelta ja sitten sama temppu ei enää onnistunutkaan :) Sitten mä hellyin ja otin tytön aamuyöksi viereen ja tarjosin vielä tissiäkin vaikka olin jo päättänyt että imetys loppuu nyt saman tein. Että tällainen selkäranka tällä mamalla! Sitten pussutettiin tyytyväisenä vierekkäin kasiin saakka :Heartpink
 
Takaisin
Top