Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oonkii vähän ihmetelly tota kun tyttö kattoo niin tarkasti ku ite mussuttaa jotain siinä sen vieressä,no nyt sit löyty selitys sillekkii:).
meillä menty alusta asti korvikkeella,viime yönä vauva heräs neljän aikaa syömää,sillon korviketta meni 150-160ml, aamulla eka syöttö puol 8 ja sillon meni 140ml.aika paljon sitä siis kerralla menee,ei riitä enää 100 millii muutaku santsaus annoksee...

Tänään on kuvaamossa aika Ericille.
Mennään ottamaan vauvakuva, joka on otettu muistakin lapsista.
Se alkoi, kun osallistuttiin esikon kanssa johkin lehden kuvauskilpailuun missä sai sitten kuvan pilkkahintaan.
No tottakai oli toisestakin lapsesta pakko ottaa ja laskin, että esikko oli kuvan ottamishetkellä 2kk 1viikko 5 päivää vanha ja sain tytönkin saman ikäisenä kuvaamoon.
Nyt jouduinkin sitten lipsumaan, kun se 2kk 1viikko 5päivää olisi vasta huomenna, mutta kuvaamossa ei ollut aikaa huomiselle..
Eli ikuistamme vauvelimme 2kk 1viikko ja 4 päivän ikäisenä. Mikä vääryys :laughing021

no parempi ajoissa kun myöhässä,siskon piti ottaa tytöstää 1v kuva kuvaamossa..no se unohti ja tyttökii jo kohta kolme vuotta:laughing002

Meillä sattui esikoisella olemaa tarhakuvaus tuossa syyskuussa (muistaakseni) niin mentiin vauvan kanssa sinne paikalle ja otettii sisaruskuvat :) Tuli ihania :) Vauva saa sitte omat kuvat 1vee kuvauksen niinkuin esikoinenki aikoinaa. Kunnon vauvakuvista kyllä haaveilin, mutta ei oo oikee rahaa käydä joka hetki kuvaamossa :D Varsinki kun nuo tarhakuvatkin maksavat aika kivasti.. Onneks on oma kamera jolla voi ottaa kuvia :D

Mä ajattelin kerrankii ennakoida ja lämmittää vauvalle maitoo valmiiks ennenku se herää,no maito lämmitetty kaks tuntii sitte ja vauva vaa vetelee sikeitä:sleep011viemärii menee 140 miltsii ja uudet maidot mikroo,hitsinvitsi.

Hei kuolaako teillä muilla vauvat minkä verran? Meillä tuo tyttö on kaiken sen puklailun lisäksi alkanu kuolaamaan ihan järkyttävän paljon, rinnukset ihan märkänä puolen tunnin välein! Eihän se nyt vielä voi hampaita alkaa puskemaan, tyttö tulee viikon päästä vasta 3kk..

miko_84: Kyllä meilläkin kuolataan nyt enemmän, muttei kuitenkaan niin paljon, että hirveästi kastelisi vaatteensa. Mutta jotkut vauvathan syntyykin niin, että on joku hammas jo valmiiksi suussa, niin miksei voisi jo nyt tehdä hampaitakin. :D SInne vain suuhun kurkkimaan. Jotkut kyllä tekee niitä hampaita pitkään ja hartaasti, ettei sitä tiedä, vaikka olisi jotain "esivalmistelua". ;)

Meillä kuolataan kans ihan järkyttävän paljo! Ja nyrkkejä syödään mahottomasti. Mut tätä on jatkunu jo kuukauden, ainoastaan kuolaaminen on lisääntyny.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä kans kuolaaminen lisääntyy päivä päivältä. Suunnittelin täs jo kuolalappujen hankintaa :laughing014

Niranda tää nyt tulee vähän myöhäs ku en eilen ehtiny lueskella viestejä. Tyynel oli silloin vajaan viikon iässä kynsivallintulehdus, etusormi turpos pieneks palloks. Oltii siis kaks päivää käytetty tumppuja ja sit se tulehtu. Me saatiin ohjeeks ottaa tumput pois(tosin sen nyt sano jo järkiki) ja sit just suihkutella septidiniä. Heti se sit alko siitä laskemaa ja tulehdus meniki nopeasti ohi :happy119

Meillä vauva alkoi kuolaamaan hiukan ja syömään nyrkkejään 6 viikkoisena ja 2kk ikäisenä puhkesi ensimmäinen alahammas. Että kyllä se mahdollista on.. Se teki sitä vajaa kolme viikkoa, ikenet on ihan selkeesti turvoksissa, että kyllä sen huomaa, tai ainakin meidän tapauksessa huomasi jo hyvissä ajoin että hammas on tulollaan. Saa nähä millon seuraavat tulee.. :-)

täälläkin kuolataan reippaasti.ja sit kun sitä pulautteluaki on jonkinverran,niin aika kosteissa meiningeissä täällä ollaan. toisinaan tulee puklun ja kuolan sekoitusta,eikä sitä pääse selville kumpaa lienee.

Meidän vauva kääntyi taas kyljelleen ja siitä mahalleen eli osaisi jo mennä mahalleen, jos vetäisi toisen kätensä pois altansa.. Sanoinkin äsken "Hei poika pysys vielä vauvana" :crybaby2
Meillä kuolataan todella vähäsen, mutta eipä nuo aiemmatkaan ole sen enempää sitä harrastanut edes hampaiden takia. Esikoiselle oli hienot kuolalaputkin hankittuna ja eihän niitä tarvinnut käyttää :sad001

Mä kuulin anopilta ekan kerran noista kuolalapuista ja sain hirveen naurunremakan aikasiks,kuulosti jotenkii nii oudolta et kuolaamisen takia vauva pitäs varustaa jollai lapuilla,tulee mielee et vähintääkii vuorataa pressulla,mut mut..kai se on sit niin tehtävä jos paljon rupee kuolaamaa...kaikkee sitä kuuleekii...hmmm...o_O

Mä en henk. kohtaisesti ymmärrä noita kuolalappuja o_O Miksei se vauva voi kuolata paidalle..? :)

Semmonen märkä kuolanen paita tuntuu kylmältä ja epämiellyttävältä.. Jollei halua olla paitaa (bodya) vaihtamassa jatkuvasti niin kuolalaput on ihan huippuja. Meillä on sellasia huivin näkösiä, ja puklujen takia ennemminkin :-)

Mä oon kans käyttäny huiveja kuolalappuina mutta oikeastaan vaan ku ollaan jossain kylässä/menossa. Ei sit oo body märkänä ja tuu kylmä. Kotona on helpompi vaihdella bodya :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kamala toi mun "vuorataa vauva pressulla"!!!!!en sit yhtää ajatellu et se eerika käärittii pressuu,vasta yöunille mentäessä tuli koko asia mielee ja yöunetkii siirty sen takia:sad001

No mutta eikö sen paidan/bodyn tms voi vaihtaa siinä missä laputkii (saispahan ostaa enemmän kivoja vaateita hyvällä omalla tunnolla) :grin Ja jossain joskus jollain kääntyvää opettelevalla vauvalla olen nähny semmoisen kuolalapun ja sillä vauvalla oli ainaki hankaluuksia sellaisen kanssa yrittää kääntyä kun aina oli käsi siellä jossain välissä, lappu jossain jumissa tai veti kaulaa ilkeesti.. No, ehkä ei vaa omat muksut oo kuolannu/puklaillu niin järkyttävän paljon että ne paidalla haittais.. Tässäkin asiassa, jokainen tyylillään ja tämä oli minun oma henk.kohtainen mielipiteeni :)

En muista olenko jo hehkuttanut kun meidän poitsu oppi kääntymään kyljelleen tällä viikolla! :) No mutta eilenpä tapahtui sitten taas uutta, eli aikansa kun poitsu kyljellään puski itseään koko ajan pidemmälle ja pidemmälle niin yhtäkkiä hän pääsikin mahalleen ja innoissaan puski rintansa ylös käsien varassa :) :)
Melkein aloin tanssimaan leikkimaton ympärillä kun olin niin innoissani ja ennenkaikkea kun huomasi miten innoissaan poitsu oli kun tajusi, että pääsi ihan itse kääntymään :)
Hetken päästä teki saman uudestaan.

Meillä on nyt sitten tullut kapina tuttipulloa vastaan. Lähinä ollaan syötetty pullosta illalla edellis yönä pumppaamiani maitoja.. Jännityksellä huomista vauvan hoitoa odottelen kun menee kaikenlisäksi vejelleni ensimmäistä kertaa, mutta luotan siihen, että jos iskee kauhea nälkä niin luulisi pullon kelpaavan kun ei ole mitään muutakaan tarjolla.

Takaisin