Ekan kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Felia

Puuhakas puhuja
Jouluäidit 2020
Minkälaisia oireita teillä on ollut vai onko mitään? Ajattelin, että jos näitä oireita listaisi erikseen jokaisesta kolmanneksesta, niin ei tuu niin pitkä ketju.

Mulla oireita tähän asti:
- lievää yökötystä aamuisin ja silloin kun vatsa on tyhjä
- väsymystä
- rinnat tuntuu painavilta - ei niinkään kipeiltä
- kauheita isoja ja kipeitä finnejä on tullut naamaan ja TAKAREITEEN, argh!
- välillä vähäisiä tuntemuksia alavatsassa (kramppeja tai kuplintaa)
- yöhikoilua (tiiä sit johtuuko edes raskaudesta)

Muoks. Niin siis rv tänään 6+1.

Muokattu viimeksi:
Vannomatta paras, mutta viimekerralla olin elämäni kunnossa! Olisin voinut vaikka kivikirkon rakentaa :). Jouduin väkisin keksiin "oireita" .. Kyllähän ne sanoo että raskaudet voi olla kovinkin erilaisia keskenään, niinkun synnytyksetkin, joten nähtäväksi jää millaista kyytiä on luvassa.. :) mä tein positiivisen testin vasta tänään joten kaikki on vielä edessäpäin.

Mulla on aika samanlaisia oireita ollut kun Felialla! :) Ei myöskään oo rinnat kipeet niinkuin esikosta oli, mut jotain outoja tuntemuksia, ei okseta mut välillä tulee huono olo jos on maha tyhjä, väsyttää, hikoiluttaa myöskin, varsinkin öisin!!! Alavatsassa kuplintaa ja nykimistä, noita finnejä ei onneks oo tullut, ainakaan vielä :) Ja päänsärky vaivaa ajoittain...

OIreita:

- väsymys
- hikoilu
- raskaan rinnat (vain vähän arat)
- mulla tuli finnejä selkään ja käsivarsiin tosi paljon.
- hajut käy nenään

Pahoinvointia olen tässä jo vähän odotellut, kun molemmissa raskauksissa sitä oli, mutta se ei ajoittunut aamuun vaan ekassa raskaudessa se oli 24/7 ja tokassa aamuisin tai iltaisin. Nyt en meinaa ees uskoa olevani raskaana, kun ei vieläkään öklötä :)

Yöhikoilu! Ensin koko illan palelee ja kun sänkyyn pääsee, on ihan syväjäässä, mutta aamulla herää aivan hikimärkänä.
Päätä vähän särkee, suun ja nenän limakalvot ihan kuivat ja alamahaa nippailee.
Tissit arat. Huomaa erityisesti lenkillä ja portaita kulkiessa.
Lopunperin ihan hyvä fiilis :)
Ei edes muista olevansa raskaana. Just tänään mietin, että otan ison lasin viiniä, kun saan pihan haravoitua ja lapset nukkumaan, ja sitten muisti ettei voikaan ottaa..
Vaikka en tiedä olisiko pieni lasillinen kuolemaksi..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Huh, tänään on saanut juosta pissalla vähän väliä! Ja kauhea nälkä oli jo reilusti ennen lounasta ja ennen töistä kotiin lähtöä...

Rosita; ei pieni lasillinen haittaa, mutta itse en ottais sitäkään kuin ehkä jossain erikoistilanteessa (esim. juhlissa).

Mä palelen iltaisin, mutta en hikoile öisin, hikoilen päivisin ja kyllä vähän nolottaa töissä kun hien haju iskee nenuun ja joudun olemaan kuitenkin olemana toisien ihmisten iholla :) Ja huomasin tänään, että viidenteen kerrokseen kiipeäminen ei käynyt niin ketterästi, jotenkin tuntuu että "joku" vie multa osan happea :love017

Ai niin, mullakin kuivuu suu ja janottaa. Ehkäpä sen takia myös pissattaa :wink

Enpäs tiedä, mitkä kaikki oireet johtuvat raskaudesta ja mitkä jostakin muusta
-janon tunne, suu kuivaa
-rinnat arat, nukkuma-asennon löytäminen on hankalaa ja varmaan pitäis ostaa uudet urheilurintsikat
-kaikenlaisia kipuja alavatsassa, esim. aivastaminen sattuu
-vatsa toimii jännästi
-välillä (lievää) pahoinvointia, muttei ikinä aamuisin
-hengästyn tosi helposti
-palelua, hikoilua, millon mitäkin
-hymyilyttää, kun muistaa kantavansa pienenpientä lapsenalkua :)

Mulla kun oli ensimmäinen raskaus ihana, täysin oireeton, niin nytkään ei ole kummempia juttuja tullut. Hieman jotain on kuitenkin nyt.
-kuiva suu
-iltapalelu
-lievää huimauksen tunnetta etenkin tyhjällä vatsalla
-vähän hengästyneempi olo liikkuessa
-oireista ihanin on näppyjen totaalinen häviäminen, mulla kun ei ole rasvainen iho koskaan, mutta ovisnäpyt kiusaa minua tosi kurjasti normaalisti. Heti kun kierto ei ole päällä, ei tule näpyn näppyäkään :)

Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi eilen illalla aivan järkyt repäisykivut. Tsiisus, ei meinannut ilman huutoa pystyä kääntämään kylkeä. Ei mulla aikaisemmin ihan tässä vaiheessa ole tullut tuollaisia kipuja. Kun nyt ei vaan olisi huono enne..
Ja sitten seuraan on liittynyt, ah, niin ihana turvotus..

jahas oireet:
mahan kipristelyä
huimausta
selkäkipua
pahoinvointia (kiitos eukalyptus karkit ja rennie)
Mielialan vaihteluja
rinnat herkät
jalat väsyy helposti
väsyttää helposti
hengästyy, astma hiukan huonontunut joten lääkkeitä jouduttu muuttamaan.
Turvotusta joka paikassa.
palelu ja hikoilu
suun kuivuminen ja jano
Eiköhän tuo yksi oire ole myös ku puhun mahalleni ;)
NÄLKÄ

Nälkä
Mahaa turvottaa (housut puristaa varsinkin istuessa!)
Alavatsa kipuilee toisinaan pahastikkin
Väsyttää
Rinnat on raskaat ja kipeät, pakko nukkua rintsikoissa

Mulla ei ole ollut oikeastaan mitään muuta kuin armoton väsymys.. Edes rinnat eivät ole kipeät niinkuin kahdella ensimmäisellä kerralla. Pelkään jo että kaikki ei oo kohdillaan vaikka pitäis iloita oireettomasta olosta... :|

Suuta kuivaa
Palelee
Hikoiluttaa
Oksettaa
Päätä särkee
Turvottaa
Jatkuva nälkä
Ilmavaivat...
Muutenki tosi painava olo

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app

mahtuuko mukaan? täällä 3+4 menossa (siis todella aikaista vielä ku dpo 11) mut eile tullu viiva 25 vahvuseen testiin ja näemmä hormonit nousee ainaki ku nyt alko oksentelu, lisäksi on vessas ravaamista, mielialojen vaihtelua, väsymys ja rinat on painavat sekä välil sattuu kunnol. alavatsalla tuntemuksia myös siis iha normi painetta ja turvotust sekä vihlasui. kaikista mun tähä astisista raskauksista tää on kyl vahvaoireisin jo, saapi nähä mikä ylläri oottaa tällä kertaa mua ku tässä vaiheessa jo tälläst.

Hei Gatusa, tervetuloa joulukuisten ryhmään! Olen nähnyt sun kirjoituksia muissa ryhmissä, mutta en muista olenko itse kirjoitellut sulle. Toivotaan että vahvat oireet on hyvä merkki!!! Mullakin on nyt vahvemmat oireet kuin viimeksi (km 12/2013), joten olen toiveikas :-)

Eka raskaus ja tosi alussa, 5+0, oireita ei tähän mennessä ole kovin paljoa ollut, mutta listaan nyt kuitenkin :)

-satunnaiset menkkamaiset jomotukset alaseläsässä ja vatsassa ( välillä hysteerisenä pelkään keskenmenoa )
- jäätävä väsymys välillä
- aristavat tissit
- nii ja tietysti menkat jääny poies :D

Muuta nyt ei oikeestaan tuu mieleen, nyt illan aikana on hieman tuntunut niinku olis pissatulehdus iskemässä, mutta en sitte tiiä, häätyy seurailla.. En voinut edes kuvitella että raskaus vois olla näin pelottavaa ja ressaavaa, en tiiä miksei saa sitä keskenmeno ajatusta pois mielestä -.-

Esikoista odottelen aika aluillaan 4+5.

Nälkä
Mahaa turvottaa
Väsyttää
Rinnat hivenen hellät
Pahoinvointia aamuisin ainoastaan hampaanpesun yhteydessä
Alavatsa kipuilee ja välillä erittäin pahastikkin.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

felia ollaa taidettu olla ennenki samois ryhmis mahollisest jopa odotusmerkeis muistaakseni :)

ninnuli ei kannata panikoida, aika usein nuo kivut johtuu hiljallee tapahtuvast kasvusta ja siitä et kroppa valmistautuu kohdun kasvuun. :) itellä välillä sama juttu ja oon tällä hetkellä rv 3+4 menossa :)

ilta on näköjää helpoin osa vuorokautta ku ei ol pahoinvointia, lähinnä turvotus ja paine ja ajoittaiset vihlasut sekä nälkä. näytän joltai 4-5kk raskaana olevalt jo tän turvotuksen ansiost. kiva ku mulla kroppa muokkautuu tosi nopeest ja kohtu on kasvan aiemmissa raskauksissa nopeest ni saapi nähä koska turvotus alkaa vaihtuu raskausvatsaan. odottavan aika on pitkä, pari viikkoo ja mennää lääkärii ja pyydetää ultra et näkee onko sydänääniä ja asukasta mut oireiden puolest veikkaan että on.

Takaisin