Eka neuvola:)

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Ilmoitelkaas milloin teillä on ekat neuvolat.emoticon

Ite varaan ajan huomenna ja selvitän samalla tarttiskos käydä ottamassa sika/lenssupiikki kun en ole sitä ottanut (enkä haluaisi! Miehen serkun tytär sai narkolepsian siitä sikapiikistä..X/ )

Ja oletteko jo kertonu raskaudesta jollekin, kenelle ja milloin?
Kerroin heti eilen plussattuani kahdelle parhaalle kaverille ja annoin luvan kertoa poikaystävälle/aviomiehelle + serkun vaimolle kerroin, jolla on itsellä muutaman kuun ikäinen poika, hän on ollu mulle semmonen "tukipilari" tässä...:) eli rv 4+6

Muille kerrotaan vasta kriittisten viikkojen jälkeen.:)
 
Onnea Alissa! Mä aattelin kanssa soitella tässä ens viikolla neuvolaan, mulla nyt 4+5, elikkä aika samoissa mennään! 

Kertomisesta, ollaan aateltu että saa nyt mennä ainakin joitakin viikkoja ennen ko kerrotaan tästä muille :) 

Mulla on nyt kaks päivää tosi paljon nipistelly maha ja yölläkin oon siihen heränny, muutenkin tulee välillä sellasia hetkiä että tuntuu että pitää vaan maata paikoillaan..

Neuvolakäyntiä ootellessa!
 
Mie soitan tuossa yhentoista aikaan neuvolaan, 11-12 on meän alueen ajanvaraus. Jännää, kunpa sais mahd pian ajan.:)
Tosin ekaa ultraa saa oottaa vielä piiittkään todnäk..yleensä 10vk:n paikkeillakos se on tai myöhemminki.

Mulla on menkkamaista kipua, pitkään istuessa säteilee vähän selkääkin ja aamuisin tulee helpommin oksennusrefleksi esim hampaita pestessä. Ja mun tissit on villiintyny, ne alko oikeastaan muuttumaan muutaman päivän päästä hedelmöitymisestä..:D
Pissalla saa koko ajan olla ramppaamassa, samoten suoli toimii 2-3 kertaa päivässä..X)

Miltä suunnalta oot kotoisin (ei oo pakko kertoa jos et taho:)
Mie oon Päijät-Hämeestä, PHKS ois synnäri. (ajoittainen murre johtuu siitä että oon Rovaniemeltä kotosin;)

Ihanaa odottelua meille molemmille!!emoticon
 
Hellurei kaikille !
Itse soittelin heti neuvolaan aikaan kun plussan sain ja eka neuvola on ensi viikolla. Esikoista odottelen rv 4+6 :)
Osaako joku kertoa mitä siellä ekassa neuvolassa tapahtuu muuta kun hirmusti papereiden täyttelyä ?
minkä ikäisiä odottajia täällä on? itse oon kesäkuussa 24v :)

Täällä suunnalla on kerrottu minun perheelleni muttei vielä miehen perheelle. Muutamalle läheisimmälle ystävälle olen myös kertonut sekä töissä parille läheiselle jotka kylläkin arvasit aamupahoinvoinnista johtuen... :p
mutta nyt koetetaan olla ihan hissukseen kunnes vähän pääsee turvallisemmille vesille.
onnea odotukseen!
 
IHANAA kun tänne tulee lisää plussanneita!!!!emoticon
Aivan mahtavaa!! <3

Mie olen 22v, mieheni on pian 31v. Reilu 3v ollaan oltu naimisissa, 4,5v yhdessä.

Tulen huomenna kertomaan milloin ois mun eka neukku.emoticon

ODOTUSONNEA KAIKILLE!!!emoticon
 
Ekassa neuvolassa saa kaiken moisia esitteitä raskaudesta, kysellään sairauksista, oireista, edeltävästä ehkäsystä, viimisten kk ajankohtaa ym.. Sitten katotaan virtsasta proteiinit ja sokerit ja otetaan bakteeri viljely jotavarten joutuu oleen virtsaamatta ennen neuvolaa. Mitataan hemoglobiini ja verenpaine. Sekä käydään puntarilla.

Mun miehen siskot arvas facebookin tilapäivityksist. Mut niillekkin on sanottu et hys hys.. :D Odotellaan siihen ekaan ultraan ennenku sen enempää levitellää sanaa.
 
Kiitos kun valaisit mitä ekalla neuvolakäynnillä tapahtuu :)
taas vähän viisaampi.
Ootteko miettiny varhaisultrassa käyntiä?
Ittellä olis hinku ehkä mennä mutta.. aikas hinnakas tuo lysti :/
 
Sain ekan äippäneuvolan jo kahden viikon päähän, to 17.2.:) (rv7+4) jeii!
Ultrasta ei ollu vielä puhetta, kai se varataan siellä silloin?
Mitähän se varhaisultra maksais, täytyyki googlettaa..se oli kyllä jättekiva!emoticon

Olen leikitelly ajatuksella että oispa kiva jos tulis kaksoset. Meidän isän suvussa on kuulemma paljon kaksosia ja äidin suvussa on suomen ensimmäiset elävinä syntyneet neloset!:D
Mutta kyllä se yksikin riittää;) <3
 
Mulla nyt 4+6 ja ekan neuvola-ajan varasin eilen. 21.2 olis aika, eikä millään jaksais sinne saakka oottaa! emoticon Oon kans miettiny sitä varhaisultraa ja tänään soitin terveystaloon asiasta. Maksais 150-180e, aika kallista. :/

Me ollaan kerrottu lähimmille asiasta sekä tänään mun oli pakko myöntää työpaikalla asia, ennen ku lähtee juorut liikkeelle pahoinvoinnista... ;)

Ihanaa odotusaikaa kaikille!! emoticon
 
Varhaisultrat on tosiaan 120-300e välissä paikasta riippuen.

En suosittelis ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana sikapiikkiä. ite otin vasta viimosella kolmanneksella aikasemmin. Enkä ottas enää. liikaa pimitystä noista narkolepsiasta ym muista oireista.
 
No on kyllä kallis tuo varhaisultra...:O Mutta onnekseni kuulin että täällä meän paikkakunnalla ainakin ennen kaupunki on tarjonnu varhaisultran!:D jeii, kunpa pääsis!! <3

Sikapiikkiä en minäkää suostu ottamaan, miehen serkun tytär sai narkolepsian siitä...X/
(kirjoitinkohan tämän jo tuolla aiemmin, ainaki jollain muulla palstalla olen kirjoittanut..enivei)
 
mie käyn eka parin vk päästä varhaisultrassa ja sitten neuvolaan. kyll pelottaa mennä ultraan, viime elokuussa siis keskenmeno, viikkoja alle 10 .. ja nyt oli toi kauhee virustauti viime viikolla.
vaikiaa tuo lasten teko..
 
emoticonHeippa, tulin tuolta syyskuisista kurkkimaan tänne :)

Tosta varhaisultrasta pakko kirjottaa.. Lahdessa Yksityisessä äitiysneuvolassa kätilön suorittama varhaisultra maksoi 65 euroa :)
 
Täällä eka neuvola on 23.2, pojan 6kk neuvolan yhteydessä. Täti tarjosi kyllä omaa aikaa jo ensi maanantaille, mutta en koennut tarvitsevani. Täti hieman ihmetteli kun kysyin onko pakko tulla jo sillon käymään kun tämähän on niin alussa:)
Raskaudesta tietää tällä hetkellä vasta äitinä ja pojan kummit, varovaisesti aletaan sitten varmaan kertoa asiasta kun ensimmäinen ultra on käyty ja katsotaan millaisia kommentteja saadaan tuon pienen ikäeron takia:)
 
Mulla eka neuvola vasta 3.3.. Silloin viikkoja jotain 9. Enkä koe tarvitsevankaan aiemmin. Soitin tosiaan neuvolaan ja jouduttiin puhelimessa pähkäilemään tätä raskauden kestoa kun ei niitä kuukautisia tullut synnytyksen jälkeen. Mut päätettiin että ehkä reilu 6 olis viikkoja että eiköhän toi mun tickeri nyt aika  lailla pidä paikkaansa.
Tuntuu että kaikki on tuoreessa muistissa kun ei oo kauaa pojan syntymästä ja odoksesta.

Niin ja tuosta kertomisesta. Muut eivät tiedä kuin minä ja mieheni. Äitille haluisin kovasti kertoa mutta odotan ainakin ekaan neuvolaan. Muille sit ekan ultran jälkeen. Ehkä miehen vanhemmille kans jo ekan neuvolan jälkeen. Sit kun todistetusti tiedetään että siellä joku asustaa. :)
 
kaylies kirjoitti:
Varhaisultrat on tosiaan 120-300e välissä paikasta riippuen.

En suosittelis ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana sikapiikkiä. ite otin vasta viimosella kolmanneksella aikasemmin. Enkä ottas enää. liikaa pimitystä noista narkolepsiasta ym muista oireista.
 Meillä päin (oulussa) yksityisellä ultra maksaa 50e :)
 
Hola....


täälläkin vihdoin neuvola varattu 1.3, menen siis samana päivänä neuvolaan kun kuopuksella on 6kk tarkastus emoticon


Ollaan kerrottu ihan läheisille vasta salamatkustajasta ja isommat lapset sai vahingossa tietää kun olin unohtanut varhaisultran jälkeen paperit ultrakuvineen autoon josta keskimmäinen sitten ne löysi....tyttö hihkaisi muille "äiti on raskaana" yritin kierrellä asiaa, mutta neiti topakkana kysyi "no mitäs nää röntgenkuvat sitten muka on?" (siis ultrakuvia tarkoitti)
Siihen yritin vielä että saattavat olla pikkuveljen aikaisi tippunut vaan neuvolakortin välistä =) siihen tomera tyttäreni "mun mielestä velu oli kyllä isompi sen kuvissa" (no joo jos viikolla 7 ja 12 aikuinen tajuaa alkion eron niin ok, mutta että kahdeksanvuotiaskin ;))

Käytiin siis varhaisultrassa yksityisellä ja kelakorvauksen jälkeen maksoin joku 80€.
 
Varasin ekan neuvolan eilen ja saatiin aika vasta 22.3, ihmeen pitkälle antoivat ajan. Silloin jo laskureiden mukaan oon viikolla 10, ensimmäisestä meillä oli neuvola jo viikolla 8. No ehkäpä toisen lapsen kanssa on sitten vähän myöhempään. Mites muilla paikkakunnilla??
 
Takaisin
Top