Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Untuvainen, IVF tai ICSI ovat juuri ne jolla saadaan ne oikeat ja hyvin liikkuvat yksilöt talteen ja hedelmöitys voidaan suorittaa. Jos sinulla on kaikki kunnossa niin nuo ovat hyviä keinoja saada raskaus alulle. Mies voi syödä sinkkiä, seleeniä ja Gelee Royalia auttamaan siittiöiden "paranemista" . Ei niistä ainakaan haittaa ole!

Untuvainen, tsemppiä!
Muoks. Eli meillä miehellä todettiin 100% epämuodostuneiksi, hoitaja silloin sanoi ettei kannata huolestua ei ollut kuin yksi näyte. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että icsi on meidän hoitomuoto jos lapsi haluttaisiin. Pari kuukautta asiaa pohdittiin ja hoitoihin lähdettiin, nyt ollaan kohta puolessa välissä raskautta. Enempi jos haluat tuosta ajasta lukea meidän tilanteesta, niin tässä linkki blogiini:
https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2016/06/24/valiaikatietoja/

Muokkauksen muokkaus:
Ja siis meillähän tosiaan pikkuinen sai sitten kuitenkin alkunsa ivf:llä eli löytyi yksi vahva siittiö joka pääsi munasolun sisälle ja tuolla se nyt massussa potkuttelee. Kolme icsi menetelmällä hedelmöitettyä odottaa pakastimessa. :)

Voitteko uskoa, mutta siis meillähän on miehen siittiöissä vikaa, mutta en enää muista miten tulokset meni. Onneksi olen tota blogia pitänyt jo silloin, joten käynkin kurkkaamassa sieltä... sama pää kesät talvet...

Muokattu viimeksi:
Olin vähän kiukussa tänään miehelle tuosta simppanäytteestä. Lupasi nyt tosissaan hoitaa asia... Vähän kyllä epäilen että minä kuitenkin joudun purkin hakea labrasta ja viedä se näyteki sinne... :grin :wacky: Vaikka miehellä olis lähempi ja helpompi hakea ja viedä...

Mutta jos simpat on ok niin mikähän meillä on sit vialla jos ei letroista huolimatta tärppää? :confused: Vai eikö letroilla vaan tuu tarpeeks laadukas folli vaikka onko passelin kokoinen 18-19mm?

Pätkis, mutkikasta tää hedelmällisyys on: vielä pitäis munasolun normaalisti hedelmöittyä ja sitten kohdun olla vastaanottavainen blastokystille.
Meillä mun munasoluihin meni loppupelissä useampi siittiö eli jotain vikaa niissä on. Lisäksi kehon puolustusmekanismit tuhosi hyvät lahjamunasolualkiot kohdussa. Meillähän ei alkanut yhtäkään raskautta ilman kortisonia (mikä alentaa vastustusta).

Täällä pitkästä aikaa, en ookkaan nyt kerenny lukeen mitä tänne kuuluu. Oon yrittäny pitää vauva aatokset taka-alalla niin monen pettymyksen jälkeen ja keskittynyt muihin asioihin. Edelleen mennään sillä linjalla, että tulee jos on tullakseen mutta vähän huonolta näyttää...tjottailua 12/2015 ja varhainen keskenmeno 10/2016...nyt päättymäisillään kp 27/26-30 ja jotenki en usko raskautuneeni tässä(kään) kierrossa, mutta testailenpahan nyt varmuudeksi huomenissa. Luulisi jo suuntaa näyttävän....

Anteeksi omanapailua :) Täytyy yrittää päästä kärryille kuulumisistanne <3 tsemppihalit kaikille ja tosiaan parempaa alkanutta vuotta jokaiselle!

Pätkis, oletko varmasti ovuloinut, onko testattu progearvo loppukierrossa tms.? Mulla se tilanne, että en välttämättä ovuloinut ekassa Clomi-kierrossa, vaikka johtofolli löytyikin. En ainakaan tikuttelussa (2 kertaa päivässä) löytänyt ovista enkä kyllä huomannut minkäänlaisia ovislimojakaan. Menkat kyllä alkoi ilman Teroluteja, mikä ei ole mulle normaalia. Nyt ilmeisesti just otetaan toi progearvo tässä kierrossa. Haluaisin jo kovasti irrotuspiikin avuksi, mutta katsotaan, mitä gyne sanoo... (Mulla on pari lääkärikaveria, ja niitä ihan ymmärrettävästi ärsyttää, kun potilaat diagnosoi itseään ja "sanelee" hoitoja ja lääkkeitä, pelottaa että oon nyt just tollanen, kun ehdotan irrotuspiikkiä. :"D)

Frozen: progesteroni on otettu 7päivää ovulaation jälkeen vaan luomukierrossa ja oli niin matala että gyne sanoi etten ovuloi. Mutta letrokierrossa ei oo progesteronia otettu ku gyne ei näe tarpeellisena.

Katjusha: kyllä siinä onkin monta asiaa minkä pitää mennä kohdillensa että raskaus alkaa. Moni noista asioista sellaisia ettei niitä varmaan edes selville saa jos ei lähde ivf hoitoihin.

Pätkis, mullakaan ei ilmeisesti nähty ensin tarpeellisena, mutta nyt, kun en ainakaan testien mukaan ovuloinu, niin sekin arvo kai otetaan. Ehkä sunkin kannattais varmuuden vuoks kysyä sitä..? :)

Frozen: en tiedä kertooko se loppujen lopuksi paljon mitään. Jos folli kypsyy oikean kokoiseksi muttei puhkea alkaa se puhkeamaton folli tuottamaan progesteronia ja proge arvot nousee normaalisti. Siks en oo kauheasti painostanut gyneä laittaa lähetettä uudestaan siihen verikokeeseen.

Jos englannin kieli sujuu niin netistä löytyy paljon infoa paremmin ku suomeksi.

In normal healthy fertile women, ovulation with rupture of the mature ovarian follicle and release of the eggs occurs within 38 hours of the surge in luteinizing hormone (LH). However, in a small percentage of women, the dominant follicle will undergo the luteinization process but will not rupture following the midcycle LH surge.

A difficult diagnosis

This is called LUF (luteinized unruptured follicle syndrome). As a result of the increased progesterone secretion, the endometrium undergoes the secretory changes, but, obviously, without the release of the oocyte , pregnancy cannot occur. This means that the cycles are regular; and hormonal studies (Day 21 progesterone level) , the basal body temperature curve, and the findings in an endometrial biopsy will all be consistent with ovulation.

Pätkis, kiitos (taas) infosta koskien tota! :) Muutamia englanninkielisiä artikkeleja tosta jo sillon pari päivää sit luinkin, mutten ollu löytäny tollasta, missä kerrotaan noista progearvoista, siis että ne on samanlaisia loppukierrossa riippumatta siitä, irtosko munasolu oikeesti vai ei. Huomenna soittaa gyne, täytyy yrittää "kahta kauheemmin" kysellä sen irrotuspiikin perään. Ei sulle oo sitä mietitty? :)

Muokkaus: Nyt vasta tajusin/muistin, että keltarauhashormoni = progesteroni, ja olithan jo sinäkin kirjottanu siitä, että ne arvot on samat myös tossa syndroomassa. En näissä hormonitoiminnoissa pysy näemmä perässä käytännön enkä teorian tasolla. :D

Muokattu viimeksi:
Ilpuri, Pisama, Meritähti ja Pätkis ❤ :hug013

Untuvainen, hurjalta kyllä tulos kuulostaa, mutta hyvin tsemppaavia viestejä naisilta on tänne tullut. :) Älkää heittäkö kirvestä vielä kaivoon. Tsemppiä!

LaraS, kovan taudin olet sairastanut :sad001 Hienoa, että on parempaan päin!

Vajaa 200 viestiä luettu ja jäätävä väsymys. Nyt ei todellakaan muista mitä piti kenellekin kommentoida. :sorry:
Tervetuloa uusille ja pikaista plussaa!
Valtavasti tsemppiä kaikille! ❤❤❤

Pätkis, mä kävin syksyllä pari päivää ennen ovista gynel ja siellä oli 17mm ja oli kuulemma hyvä.
En sit tiiä onko vaiko ei, kun epäilen edelleen miehen tulostenkin jälkeen, että ongelma on myös minussa kuitenkin. Varsinkin nyt kun en saa Mitään tuntemuksia oviksesta. Ainakaan silloin kun pitäisi...
nyttenkin on viikko jo siitä kun o piti olla mutta ei tietoakaan, "liukkaillakin" mennään edellään vaikka normisti oon niinkuin Sahara oviksen jälkeen ...:smiley-bounce022 ihmisen keho on niin mutkikas.

Untuvainen, en mäkään koskaan tunne ovulaatiota. Eilen nippaili ensimmäistä kertaa tän reilun neljän vuoden aikana vasemmalla, mutta aamulämmöt kielivät, ettei ovista ole vielä tapahtunut.

moikka! kirjoitan taas tänne. flo kalenterin mukaan ovis ois ollu 11pv. tänään ollu huonoa oloa ja melkee viikon verran unettomuutta. maha ollu kipee myös. mies ei vieläkään halua vauvaa enää hetkeen vaan haluu antaa olla ja kokeil myöhemmin. joten tää olo vähä pelottaa. mielipiteitä?

Untuvainen: 17mm folli on hyvän kokoinen luomukierrossa. Mutta voihan sulla olla kuitenkin heikko ovulaatio. Saatko miten selkeitä ovisplussia?

Ovulaatio oireista ei paljoa voi päätellä ovuloiko oikeasti vai ei. Mulla ei koskaan oo ollu ovulaatio oireita ennen lasten syntymää. Ovulaatio oireita alkoi olemaan vasta toisen lapsen jälkeen. Mutta epillereiden jälkeen ne on taas ollu täysin poissa. Clomeilla oli paljon ovis oireita vaikka ne ei muuten toiminut kauhean hyvin. Letroilla huomaa kyllä että paikat on kosteammat oviksen aikaan mutta eipä muuten juuri mitään oiretta. Ihmisen keho on tosiaankin ihmeellinen...

Ovisplussat on ollu selkeitä mutta nyt esim tää viimesin niin joka kolmas päivä on melkein plussa ja sit välipäivät ihan haaleita...

Aika shokki tuli äsken kun juteltiin miehen kanssa... tuumasin että mitä jos ivf on meidän ainoa mahdollisuus ja mies sanoi että "no sitten meidän on mentävä sinne"...:eek: Siis se on ollu kokoajan aivan täysin sitä vastaan ja kaikkia syitä miksei voida mennä yksityiselle lapsettomuus klinikalle... huh :nailbiting: toisaalta en tiedä omaakaan lopullista kantaani.. pelkään ivf hoitoja ihan hitosti..

Takaisin