Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pätkis: veikkaan että otettiin koe liian myöhään kun tiputtlei jo ja keltarauhasta ei näkynyt enää ultrassa,tosin lääkäri ei ollut varma onko jo surkastunut pois, veikkaan että minulla on keltarauhanen heikohko kun luteaali ei ole mitenkään kovin pitkä noin 11pv saattaa lkaa jo tiputtelu ja tuolloin oli jo kp.13.

Rive, onnea siirtoon :happy:

Helinä, hyvä että selvisi tuo arvo niin ei tarvi kauhuissaan odotella huomista!

Oletteko huomanneet, että royal geleistä tulis kovemmat menkka- ja oviskivut?? Mä ihmettelen mitä nää mun kivut on, alotin viime vuoden lopulla syömään geleetä ja 1.1. alkoi ihan karseen kipeet menkat (aiemmin ei ikinä ole ollut sellaisia) ja nyt päivä oviksen jälkeen jomottaa edelleen oikeeta munasarjaa, voimakkaammin kun ennen :bored:

Ilpuri, toi sun miehes on kyl ihan mahti tapaus! :D

Rive, mahtavaa!!!! Tsemppiä siirtoon ja superliimat pikkuiselle matkaan!!! <3

Siirto on perjantaina klo 13.10:Heartred Paitsi nyt ei pidä intoilla ihan liikoja kun odotellaan nyt että alkio selviäisi sulatuksesta :) Mutta toivotaan nyt kovasti että kaikki menisi putkeen. Täytyy kyllä olla tyytyväinen siihen että kierto on säännöllinen, päivälleen samalla kaavalla mennään kuin joulukuun siirtoon eli o-plussa kp13 ja siirto siitä 5 pv eteenpäin. Limakalvotkin oli millilleen saman paksuiset :hilarious:

Elisenda: geleet vahvistavat hormonitoimintaa eli voivat vaikuttaa noinkin o_O Itselle ei tullut kipuja lisää mutta limoja oli muistaakseni enemmän ja rinnat olivat turvoksissa läpi kierron!

Rive: Onnea siirtoon! :)

Täällä dpo 15 taas testi negaa mutta menkkoja ei vaan näy.... Tulis nyt vaan niin ei tarvis enää odotella.. ainahan sielä joku sellainen pieni toive jää kytemään vaikka testi oliski nega kun menkkoja ei kuulu...

Rivelle onnea siirtoon :)

Tsemppiä Pätkis!

Nyt mäkin kiinnostuin geleestä. Täytyypä tutkia mistä löytäisin sitä. Vehnänalkioöljyä aloin "nauttimaan" viime viikolla, ja tänään taitaa olla kp2! En tiedä vauhdittivatko ne enteileviä menkkoja, mutta niin tai näin, kyllä nämä menkat nyt taitavat olla :joyful: Huomenna keskenmenosta tulee täyteen viisi viikkoa. Mielikin alkaa olemaan paremmassa jamassa. Tuntuu siltä, että pystyy jälleen hengittämään, eikä suru ole enää päällimmäisenä mielessä. Vehnänalkioöljykuurin mä aloitin siinä kierrossa, kun raskauduin, joten jatkoin sitä nyt, jos siitä tosiaan olisi jotain apua mulle.

Sain hetki sitten miehen tulokset. 97%epämuodostuneita... tämä tais sitten olla tässä...
en ymmärrä tuosta mitään mutta ei taideta enempää lapsia saada... tällä hetkellä on kyllä niin paska olo... miten voi yhtäkkiä olla tälläinen tulos...

Untuvainen: pahoittelut :( onko mies sairastellut tai syönyt jotain lääkkeitä viime aikoina? Sinänsä ei oo toivotonta jos on mahdollista lähteä ivf/icsi hoitoihin.

Pelottaa että meilläkin tulee huono tulos.. Ku sais edes miehen jo viemään sen purkin..

Untuvainen:Heartred Valtaosa siittiöistä on ns. normaalissakin siemennesteessä epämuodostuneita, muistaakseni luokkaa 60-70% mutta on tuo kyllä korkea määrä. Komppaan Pätkiksen kysymystä eli onko mies sairastellut kolmisen kuukautta sitten tai onko muuta mikä voisi vaikuttaa tuohon tulokseen?

Ei ole sairastellut nyt eikä syö lääkkeitä. Kuitenkin on jo lapsia niin tuo tulos pääsi järkyttämään. Mutta tällä mennään eikä mitään voi. Lääkäri laittoi lähetteen kunnalliseen, mutta sehän tulee bumerangina takaisin, enkä usko että pystyn juuri tällä hetkellä lähtemään muualle, ihan vaan rahan takia. Lapsia ei pysty mittaamaan rahassa, mutta tällä hetkellä en usko että se on mahdollista. Luulen että poistun piakkoin takavasemmalle ja vietän tämänkin ajan perheen kanssa...

Untuvainen, pahoittelut huonosta tuloksesta :( tommonen pääsee yllättämään, jos on jo lapsia eikä ole sairastellut :(
Meilläkin yksi lapsi, tosi nopeesti sai alkunsa ja toista yrittäessä selviskin, et miehellä simppoja erittäin vähän eli ivf-jonoon :/
Kamalalta tuntui ja yllätti todella!
Meillä miehellä kyllä jaloissa tosi pahoja suonikohjuja joita operoitiin ja samoin kiveksessä operoitiin suonikohju.
Jalan suonikohjut paheni ekan lapsen jälkeen eli ehkäpä tää meillä aiheutti tätä ongelmaa.
Nyt uusinta simppanäyte pitäis maaliskuussa antaa ja katsoa auttoiko operaatio. Luottoa siihen ei oo eli varmaankin ivf on meidän ainoa toivo.
Tsemppiä teille jatkoon! <3

Untuvainen: minäkin muistelen että siittiöistä suurinosa on yleensä epämuodostuneita, se prosenttimäärä oli tosi korkea!! se ratkaisee enemmän paljonko on siittiöiden kokonaismäärä ja liikkuvuus. Älä vielä heitä pyyhettä kehään jos liikkuvuus ja määrä on ok.

Tuolta toisesta ryhmästä tule heittämään kommenttia siittiöistä. Me olemme icsi hoidoissa kun miehen spermasta löytyy vain yksittäisiä liikkuvia yksilöitä. 0+4%. Otos on aina ollut niin pieni että emme tiedä epämuodostuneiden osuutta. Ei kannata heittää pyyhettä kehään vaikka tilanne tuntuu epätoivoiselta :)

Nennu
Yk 26, 2.icsin 1.pas huomenna

Googlen avulla löytyi vaikka mitä (ja sehän on aina virhe googlettaa) mutta jossain sanottiin että niin korkea määrä epämuodostuneita on melkein sama kuin olis iha nollassa uimarit.
Eiköhän tää tästä, kun saa rauhassa vaan sulatella. Jotenkin vaan iski niin lujaa, kun odotti vähän parempaa vuotta.
Onko tuohon kokeiltavana mitään lääkehoitoa? Vai mitä tälläisessä tapahtuu? Lääkäri ei sanonut muuta kuin kirjoitti sairaalaan lähetteen mulle...

Sivusta tulin kommentoimaan Untuvaisen miehen tuomiota: minulla yksi läheinen ystävä on miehensä kanssa kauemmin yrittänyt ja kävivät kokeissakin. Miehen sperman tulos oli 1% normaaleita hyvin liikkuvia siittiöitä ja lääkäri oli todennut että tulos on normaali... Koska pariskunnalta ei löydetty mitään vikaa niin vuosi yritystä vielä ja sitten katsotaan onko hoidoille tarvetta. Aika hurjaa!

Pelkkää hyvää sanottavaa gelee royalesta; luteaali piteni 2vrk, selkeä ovis tikkuun ns "oikeana" päivänä ja menkkaoireet paljon siedettävämmät ku yleensä ja vuoto hieman niukempaa :) ja ne kapselit sisältää myös vehnänalkioöljyä ;) kaks kiertoa menny näin näillä. En halua heittää enää pois :D

Yhdessä lastissa siemennestettä voi olla miljardi siittiötä. 1% voi olla aika paljon, riippuen tietenkin kokonaistilanteesta.
Tsemppiä kaikille ketjuun!!

Untuvainen, meillä on epänormaaleja siittiöitä myös 97% ja mulla on silti raskaus 3 alkanut. Kaksi kertaa luomusti ja kerran clomeilla.
En tosin tiedä onko epänormaalit ja epämuodostuneet eri asia :/

Muokattu viimeksi:
Täytyy käydä katsomassa jos tulokset näkyy siellä kannassa, että mitä ne kaikki muut tulokset ovat. Jospa ne loput 3 olis hyviä uimareita.
Onhan mullakin jo kolme raskautta takana ja pari kertaa on ne hämärät viivat r-testissä ollut myös...

Takaisin