Ei tää voi olla näin vaikeeta!

En tainnut olla millään listalla tähänkään asti, mutta laita sinne plussanneisiin. :) Yritystä 06/16, kolmas, plussa 12/16, LA 09/17

Hei, millon mun kannattais soittaa neuvolaan näin inssistä raskautuneena? Naistenpolilta on verikoe määrätty 2.1, et odotanko suosiolla sinne?

Nyt tulee avautumista ;Tää vauvakuume alkaa käydä ihan sietämättömäksi!! Huomaan myös kuinka olen katkera niille jotka odottaa vauvaa :( olen toki iloinen kaikkien puolesta, mutta kun lähipiirissä on nyt monta raskaana tai juuri saaneet lapsen niin tuntuu että vauvoja on kaikkialla muualla paitsi meillä :( Lisäksi mua ärsyttää tää uusioperhekuvio sen vuoksi, että mun miehen lapsen äitiä ei näytä kiinnostavan sen oma lapsi yhtään. Se vaan vie lapsen aina hoitoon omalla hoitoviikollaan jonneki ja viihtyy ite baarissa ja on paljon muutakin miten se laiminlyö omaa vastuutaan... Long story..sanoinki katkerana miehelle että on se prkl että tuommosille niitä lapsia suodaan ja niille jotka tekis mitä vaan että sais oman lapsen nii EI! :(
Olen puhunut. :D

Toinen asia; meillä oli aluksi ihan vaan tjottailua, eli en katellu oviksia tai mitää, mentii vaa ilman ehkäisyä iha omalla painollaan. Tää alko siis jo tän vuoden alussa. Nyt oon viimeiset kuukaudet yrittänyt tosissaan kattoo oviksia ym. Mutta tällasta vakavaa yritystä ei siis ole vielä vuotta. Sen vuoksi ajattelin että pari kiertoa ainaski vielä kokeillaan ja sit jos ei tärppää niin hakeudun gynelle. Kannattaako teidän mielestä maksaa se reilu 100e ja käydä ultrassa yksityisellä, vai hakeudunko jonnekin muualle? Kokemuksia?? :)

Käy vaan yksityisellä jos on mahdollista. Siltä yksityiseltäkin gyneltä voi pyytää lähetettä julkiselle puolelle tutkimuksiin. Kannattaa vaan kattoa sellainen gyne joka oikeasti tietää lapsettomuus/hedelmällisyys asioista. Kaikki perus gynet ei tiedä välttämättä juuri mitään niistä asioista. Jos ultraa pyydät niin kannattaa yrittää aikaa varata siinä oviksen aikaan. :)

Toiveissa, itsekin kävin sillon vuos sit yksityisellä gynellä tutkimuksissa, kun neuvolan lääkäriä olis pitäny odottaa viel 3kk. Yksityinen gyne teki perustutkimuksen ja kun meillä yritystä, ilman ehkäisyä oltu jo 2v, hän laittoi naistenpolille lähetteen suoraan menemään. Siitä 2vk päästä oltiinkin jo suunnittelu käynnillä naistenpolilla. Joten suosittelen yksityisellä käyntiä :)

Julianna, kannattee varmaan odotella sinne verikokeeseen saakka vaikka innoissaan oletkin :happy: Ensimmäinen nla on kuitenkin vasta joskus rv8. Sitä ennen luultavasti pääset varhaisultraan polille.

Mä ottaisin ilomielin jopa ne kaksoset......:shifty:
Toivon, etten ketään loukannut kaksos-kommentillani. Tietysti sitä pitää olla kiitollinen kaikesta, mitä saa ja olenkin. Kaksosten äitinä minulla kuitenkin on joku realistinen kuva siitä, mitä arki kahden pienen ja mahdollisesti keskosvauvan kanssa on. Se on rikkonut melkein meidän parisuhteen, käyttänyt minut hyvin syvissä vesissä henkisesti ja laittanut fysiikkani äärikoetukselle. Kroppani ei välttämättä kestä toista monikkoraskautta näin pian edellisestä.

Olen ollut todella onnekas, kun olen saanut kaksi tervettä ja hyvin voivaa vauvaa samalla kerralla. Monikkosynnytyksessä on kuitenkin pahimmillaan kolmen ihmisen henki vaarassa ja monikin asia voi mennä pieleen. Pahasti pieleen.. raskaudenaikaiset riskit ovat kymmenkertaiset normaaliin yksisikiöraskauteen verrattuna. Pelkään, että toista kertaa kaikki ei menekään yhtä hyvin.

Kaksoset ovat suuri lahja. Niihin sisältyy kuitenkin paljon myös sellaisia asioita, joista ei voi vain nauttia koko ajan. Makasin tytöistä levossa rv24 asti. Nyt kotona on kaksi 1,5v lasta, joiden kanssa lepääminen ei ole vaihtoehto. Jos monikkoraskaudessa lepääminen ei onnistu kotona, makaa sitten pakkolevossa sairaalassa. Eli erossa niistä vanhemmista lapsista. En halua sitä.

Itsekin olen salaa aina toivonut kaksosia, mutta en ihan ole kyllä tiennyt, mitä toivon.. :rolleyes: :D

En nyt meinannut että kaksosia toivon. Tiedän tasan tarkkaan riskit mitä siihen kuuluu. Meidän suvussa kun on noita kaksosia vaikka muille jakaa. Totesin vaan, että ottaisin mielelläni mitä vaan, kunhan raskaus onnistuisi eikä menisi kesken.

Toiveissa, mäkin kävin yksityisellä gynellä reilu vuoden tjottailun jälkeen. Ultras ja juteltiin ja hän oli erikoistunut juuri lapsettomuuteen. Laittoi lähetteen Naistenklinikalle menemään ja käynti maksoi muistaakseni jonkun 150€...
Terveyskeskuksen kautta aika olis mennyt paljon pidemmälle + ei ne lääkärit näistä asioista juurikaan tiedä, kirjoittaa vaan lähetteen eteenpäin.

Ihana lukea kun tännekin on tullut plussia <3
Pahoittelut tädin kohdanneille ja isot halit keskenmenon kokeneille. Rankkaa tää on :(

Mä taustailen edelleen, tuskinpa sitä luomuplussaa tulee ja ivf-suunnittelukäynti on vasta maaliskuun lopussa. Vai huhtikuun? En edes muista.

Hei taas! Lämpimät onnittelut plussanneille ja suuret pahoittelut pettyneille.

Toivottavasti ensi vuosi olisi kaikille onnellisempi.

Mulla on varattuna vielä yksi labra-aika maanantaille verikokeeseen. Viimeksi viikko sitten hcg oli vähän reilu 500, ja ilmeisesti lääkäri haluaa varmistaa, että kaikki on ok..? Mulla on ollut nyt toista päivää sellainen olo, että keho on taas normaali. Alan odottelemaan ekoja menkkoja keskenmenon jälkeen, jonka alkamisesta on nyt tasan kaksi viikkoa. Me haluamme vielä yrittää. Jokainen pettymys elämässä on vahvistanut meidän parisuhdetta. En tiedä saammeko enempää lapsia, mutta ainakin olen tosi onnellinen meidän perheestä.

Mä oon lomaillut ja ollut pois foorumilta, nyt meni monta iltaa että sain kaikki viestit luettua!! Pahoittelut negoista ja kadonneista viivoista[emoji53] ja isot onnittelut plussista, tarrasukkia ja vauvaliimaa[emoji7][emoji173]️ tän viestimäärän jälkeen oon jo ihan sekasin mitä on tapahtunut kenellekin..[emoji85]

Helinä tsemppiä endo diagnoosin sulatteluun, nyt kun on tiedossa mikä mättää niin hoito voidaan suunnitella paremmin. Ja se endo ei kait ainakaan ivfn onnistumiseen vaikuta?

On: meillä oli uusi käynti lapsettomuuspolilla, miehen simpat kunnossa jee!! Mulla matala LH joka gynen mukaan johtuu liiallisesta stressistä ja suositteli rauhottamaan elämää ja ottamaan rennosti. Oon nyt sit lomalla yrittänyt kehittää kunnon zen-henkeä.. Aukkaria ei oo tehty eikä ehkä tehdäkään, kun mulla on yksi kohdunulkoinen raskaus ja siksi inseminaatioon ei välttä kannata lähteä. Eli jos hoitoa tarvitaan ni se on ivf ja sithän on ihan sama onko putket auki vai ei. Toisaalta haluisin tietää... nyt sovittiin että katotaan alkuvuosi muutama kk vielä ja jos ei tärppää ni ivf suunnittelukäynti keväälle. Toisaalta kiva et on suunnitelma mut toisaalta ahdistaa et miks musta ei oo siihen et ihan vaan luomusti voisin raskautua..

Toivottavasti kaikilla oli ihanan rentouttava joulu paljon plussapuhuria vuoden viimeisille päiville ja heti vuoden alkuun xxx

Zen-bambi kp 12, ei vielä ovista

Toiveissa, tottakai saat avautua ja niin se pitääkin! Täällä myö "sielunsiskot" ollaan kuuntelemassa ja tukemassa.

Elaffy <3 <3 jännittäviä aikoja edessä. Ihanaa, tiedän 100% mitä siun arki on.

Viima, mikä siun vointi on? Ootko vielä testejä tehnyt? Toivotaan sitä parasta syliin asti.

Eilen taisi olla se ovulaatio täällä tikkujen perusteella.. Mutta lähes joka välissä vähän varmistelua toki lasten ehdoilla pupuilua..
Takan lämmössä odottaen miestä kotia ja tehdä niitä "viimeisiä" varmisteluja..

Mies tänään haki vähän "lisä tunnelmaa". Pyysin kaverin meille kyllähän tulee n.30min ja lapset eivät olleet edes vielä päiväunilla.. Ovet lukkoon, lapset unille ja pika peiton tuuletukset..

Liitteet

• _20161227_214206.JPG
    _20161227_214206.JPG
    206.2 KB · Katsottu: 228
Ööh.. sorruin sit tekemään tän eilen ostamani "kalliin" testin. Nyt on siis dpo 13 ja oletin et tulis 1-2vk raskaana kun ei ole edes vielä tasan 2vk ovulaatiosta eikä inssistä ja menkat alkais pe-la. Näyttääkö nämä cb.n viikko testit aina "ylimääräisiä viikkoja"?? :O

Liitteet

• 1482896784723.jpg
    1482896784723.jpg
    59.3 KB · Katsottu: 289
Digitesti mittaa hcg:n määrää ja arvioi tiettyjen kriteerien mukaan viikot. Sinulla hcg:tä on testin mukaan reilummin, jolloin antaa isommat viikot. :) Onnea!

Julianna, olet vain vahvasti raskaana :grin Kaikilla tosiaan nousee hcg arvo eri tahtiin! Netistä löytyy kaavioita joista näkee kuinka hurjat erot hcg:n arvoissa milläkin viikoilla voi olla! Onnea!! Ja tervetuloa tuonne jatkoketjuun "kyllä se oli niin vaikeeta"!

Ööh.. sorruin sit tekemään tän eilen ostamani "kalliin" testin. Nyt on siis dpo 13 ja oletin et tulis 1-2vk raskaana kun ei ole edes vielä tasan 2vk ovulaatiosta eikä inssistä ja menkat alkais pe-la. Näyttääkö nämä cb.n viikko testit aina "ylimääräisiä viikkoja"?? :O

Mulla Julianna89 käy aina samoin! Siis aiemmissa raskauksissa kuten myös tässäkin, ja sitten aina nt-ultrassa huomataan että vauva onkin viikkoa pienempi. En oo ikinä saanu raskaustestiin 1-2 vaan aina suoraan sen 2-3 ja siitä viikko niin 3+
Eli johtunee juuri siitä että toisilla se hcg nousee vaan tosi nopeesti!

Takaisin