Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Juuri se testi! Taas oppii jotain uutta... mä oon aina luullut että se digi olis herkkä noh rupes vähän jännittää :)

Iipuri, voin hyvin samaistua sun kans tuohon kilpparisotaan. Eilen viimeinki pääsin yksityiselle endokrinologille joka nosti heti mun thyroxini määrää, mitä naistenpolin lääkäri oo suostunu tekemään hänen mielestään hyville arvoille t4v12, tsh 2.47. Endokrinologi totes et olis pitäny/voinu jo aiemmi lääkitystä nostaa, mut nyt kun on inseminaatio lähiaikoina nii isoa nostoa ei voi tehdä. Mut tuo 75->100mg on jo tänään tehny oloa huomattavasti paremmaks.
Katsotaan nyt ennättääkö ovis huomiselle tai perjantaille, muuten siirtyykin inssi sit ens vuoteen.

Tuun täältä huutelemaan sen verran kun just satuin Clearbluen sivuilla seikkailemaan, että digin herkkyys on 25iu.

Ja jotta asia ei olis turhan simppeli, löysin clearbluen tekemän pdfn jossa puhutaan 10stä iusta. :o

9159df79a5c9919e17c2abad69a537dd

Okei noh niin kauan on toivoa kunnes täti pirulainen tulee kylään. Niin hirveet ala vatsa tuntemukset nyt päällä että ei kyllä yhtään osaa arvailla onko menkka jomoja vai raskausoireita. Turvotuskin on ihan kauhea.

Noh niin nyt se täti sit vissiin kurvasi kylään kun pyyhintä vuoto jo alkoi... sehän sit selittikin nämä oireet, noh ei muuta kun uuteen kiertoon jos sit ehkä ens vuonna se plussa vihdoin tulis...

Thyroxinista sen verran että siinä menee noin 2 vkoa että se puoliintuu ja sit alkaa noston vaikutus arvoihin. Toisilla se kestää jopa kokonaiset 4 vkoa että alkaa nostot tehota.

Pätkis : oletko tehnyt lisää testejä ? :)

Itsellä ei vieläkään menkat alkaneet. Huomenna jo kaks vkoa myöhässä. Rupesin itsekin miettimään että onkohsn kilppari arvot taas pompannu ylös vaikka mulla on jo 150 mcg annos per päivä..

Ilpuri Voihan kilpparit :/ vaikuttaako sulla stressi miten paljon niihin arvoihin?

Julianna hyvä, että sait asiantuntijalta lääkitys ohjeet :) puhisen ovista sinne puuuuuhhh

Vauva2016 voi kurjuus :(

Laras, en tiiä yhtään. Nyt on ollu ihan hullun mylly viimeiset viikot ja sitä vielä luvassa Ens viikko. Tk:sta käskivät soittaa huomenna mut sit olivatkin soittaneet jo tänään mut olin asiakkaan kanssa. Soitan sinne kuitenkin huomenna aamulla.

Julianna, se on vähän ärsyttävää kun voi olla et menee monta kuukautta ennenkuin kroppa tasoittuu ja on valmis esim raskautumiseen. Se mua just tässä eniten ärsyttääkin. Toivottavasti pääsette kuitenkin inssiin pian!

Musta on outoa et mun thyroxin muutos oli tosi pieni ja aika vain 2 kk ja tulos oli tsh 0.02->6.8jotain jotenki ehkä luulis että nyt on jollain muullakin syytä tässä, tyyliin sillä stressillä.
Harmittaa kun tallettelut oli tosi hyvät mut eipä tässä kierrossa mitään toivoa ole

Pätkiksellä kyllä hento viiva on näkyvissä! vahvistusta viivaan toivotaan!

Iiks. Täällä lähdetään letro kiertoon huomenna. Jännittää jonkin verran.
Edelleen vähän arvon, sitä tablettien määrää.
Ongelmani on, kun en ovuloi ollenkaan ja 2.5mgx2.

Oliko se, ehkä yhdyntä kielto voi tulla?
Mikä on haitta jos liian suuri määrä?

On. Mites kun ovis ilmeisesti tuli nyt illasta? Onnistuuko inssi siis huomenna vielä?
Aamulla tuli nega cb.lla ja oikean puoleinen tikku on kans aamulta ja viereisen tein nyt ja cb näytti nyt hymynaamaa.
Oli pakko testata nyt viel uusiks kun alavatsaa kiristi kokoajan ja limat ollu koko päivän, aamul ihmettelin miks ei ollu jo plussa.

Liitteet

• 1481744747070.jpg
    1481744747070.jpg
    39 KB · Katsottu: 212
Julianna, minun mielestä onnistuu! Ovis kun tapahtuu reilun vuorokauden sisällä siitä kun tulee tikkuun plussa. Eli siis hyvä että tuli illalla eikä päivällä niin mahikset on vielä paremmat :happy:

Kävin tänään uudestaan papa-kokeessa, kun vuosi sitten otetussa oli ilmeisesti ollut verta mukana ja tulos siksi epäselvä. Äitiysneuvolan terveydenhoitaja otti näytteen ja juteltiin samalla lapsitoiveesta. Yritti vähän kartoittaa minun tilannetta, vaikka yritystä vielä kuitenkin vähän aikaa. Lupasi, että saan soitella jo keväällä, jos ei raskaus ala ennen sitä. Epäili, että saattaa olla pientä hormonihäiriötä minulla ja vaikka on jo kaksi lasta, voidaan asiaa silti selvitellä perusterveydenhuollossa mahdollisesti hoitaakin jonkun verran. Varsinaisiin lapsettonuushoitoihin emme julkiselle enää tietenkään pääse, eikä olla niistä edes puhuttu miehen kanssa. Kaksi raskautta kuitenkin alkanut, joten mahdollisuudet ovat vielä ihan hyvät. Lyhyt kierto on kuulemma parempi kuin liian pitkä tai epäsäännöllinen. Ilmeisesti on ainakin helpommin hoidettavissa..

Pätkis: Vahvistumisia haamulle ++++

Vauva2016: pahoittelut menkoista! :(

julianna89: plussapuhuria ++++

Vaapukkamaa: tsemppiä! Josko vihdoin tärppäis :)

Täällä taas oireet sen kun lisääntyy ja ovat (tottakai) ihan erilaisia kuin muissa kierroissa. Tosiaan kirkasta verta pyyhittäessä liman seassa (?!) joka loppui samantien ku oli alkanutkin. Sen jälkeen nännit kipeytyi kp 19 ja nyt kp 20 nännit vielä aremmat. Oon myös nähny ihan ihme unia neljänä yönä peräkkäin ku yleensä en muista niistä aamulla mitään. Viimeyönä unessa kannoin trukkilavoja kotiin joista aioin väkertää lasten istuimen :eek: Mahakin on ollut outo. Mahallaan tuntuu epämiellyttävältä makoilla (paineentuntu), lievää ummetustakin, oon niin väsynyt kokoajan että päiväunet on ollu pakko ottaa päivittäin ja yöunille ei oo ollu vaikea nukahtaa. Edelleen se tunne että tärppi on käynyt ja käsikin eksyy välillä masulle silittelemään
sitä. Eilen illalla kissa hyppäs syliin ja meni makaamaan mahan päälle, mitä se ei ole tehnyt ennen. Nyt jos koskaan uskon vakaasti että tää olisi nyt sitä...sit kyllä menetän uskoni mihinkään oireeseen jos täti tulee kylään :D

Muokattu viimeksi:
Tän aamuisessa testissä hädin tuskin viivaa näkyy. Läpivalaisussa ei näy ollenkaan... Mahtoikohan eilinen olla virheellinen testi...

Muoks nyt kyllä alkoi näkymään läpivalaisussa... Mutta oon edelleen vähän skeptinen..että onkohan tää vaan joku kiinnittymis yritys... No onhan tässä vasta dpo 11.

Muokattu viimeksi:
Takaisin