Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Täällä oli puhetta ovistestien herkkyydestä, tietääkö joku mikä se on CB digillä? Ja jos tänään ovisplussa ni onkse dpo 0? vai -1? mä en tajuu miten oonki niin pihalla vaik onhan täs ollu aikaa opetella[emoji23]

Voimia LaraS x

Toiveissa mee vaan lapsettomuuspolille, se helpottaa kun asiat lähtee selviämään.. ja sit ei tarvii toisaalta murehtia sitä miksei mennyt jo aiemmin

LaraS, olipas ikävä kommentti:smiley-angry016 Tsemppihalaus :Heartred

Täällä menee hermot mieheen. Koko ajan kitisee jostain pikkukolotuksesta, katsokaas kun miesflunssa on päällä. Tekisi mieli paukauttaa päin naamaa että ei varmana satu yhtä paljon kuin munasolupunktio:taunt005

Untuvainen toivoa on niin kauan kun täti tulee! Toivottavasti pysyy poissa ja siellä plussa tuloillaan :)

Julianna mä myös laskisin ekasta kunnon vuotopäivästä

Kissankulta hyvä että kaikki simpoissa ok ja asiat edistyy ja toivottavasti tulee pikainen plussa! :)

LaraS pahoittelut ja onpa kyllä ikävää :( mun mielestä jokaisella pidempään yrittäneelle oikeus hoitoon vaikka paino ei ihan täydellinen olisikaan koska kenellä se nyt olisi! Tsemppiä! <3 toivottavasti kuitenkin vielä pääsisitte sinne. Milloin teillä alkanut yritys?

On. Täällä otettu tänään eka letro tälle kierrolle! Ens keskiviikkona sitten taas ultraan.., jospa tää olis se meidän kierto niin ei tarvis inseminaatioon mennä!

Jopsu kp 3/26

Kiitos kaikille tsemppauksesta! :Heartred meillähän tulee vuosi yhdessä oloa ja ilman ehkäisyä myös tässä kuussa. Lisäksi, pco-diagnoosin ja edelleen epäsäännöllisten menkkojen takia alle vuosi on perusteltua. Mitä painoon tulee, niin aiemmin painon pudotus on onnistunut paremmin, mutta nyt on tietysti ikääkin jo enemmän (pian 34) ja varmasti hormonitoiminta pco: n myötä vaikuttaa kanssa. Olisin toivonut edes normigynelle pääsyä, jos lapsettomuuspolille ei pääse. Ettei jäisi tosiaan ihan loukkuun ja oman onnensa nojaan. Ravitsemusterapeutille pitäis mennä, mutta enpä usko sieltäkään paljon apuja saavani :/ kaipa se siellä on käytävä, että näkevät mun motivaation ja sitoutumisen elämäntapamuutokseen.
Mut tänään puhelu tk-lääkärille ja pyydän lähetteen sinne gynelle metformineja varten!! Tai sitten käynti yksityisellä gynellä omaan piikkiin! Murrrr!!! :devil07

Noniin, sen verran vielä itsekeskeisenä (anteeks :oops:), että näköjään lääkäri on jo tehnyt reseptin teroille ja pitäis käyttää kp15-24, eli sunnuntaista alkaen.
Nyt apua viisaammat, joilla teroista kokemusta: onko ollut apua kierron pituuteen / vuotoon / ovikseen / raskautumiseen? Lisääkö painoa (siinä tapauksessa kiitos ei :laughing021)?
Vähän ärsyttää, että tuli vaan paperit kotiin eikä esim. puhelua tk-lääkäriltä, joka olisi kertonut näistä asioista.
Mutta, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :happy6

LaraS, mä käytin teroja reilu vuosi sitten. Pco mulla myös. Terot ei toiminut lainkaan. Menkat alkoi terojen läpi aina 8 tai 9 tabletin jälkeen. Ei tullut haittavaikutuksia.

Tsemppiä elämäntapamuutoksiin! Isoja juttuja, mutta toivottavasti löydät juuri sulle oikean tavan :) puhut ravitsemusterapeutille menosta, mutta entäs muut asiat? Onko säännöllinen rytmi arjessa? Liikutko paljon? Mikäli et, kokeile tätä: osta askelmittari ja kävele joka päivä 10-20 askelta enemmän kuin edellisenä päivänä. Hiljalleen aktiivisuus nousee ja ei ole kropalle liian suuri shokki yhtäkkiä! Jostain luin, että nimenomaan käveleminen on pco-potilaille hyväksi. Tsemppiä!!

Eltsi ja kp XX, ens viikolla primolutteja naamaan ja sormet ristiin, et kysta on kadonnut.

LaraS mä söin vuosi sit teroja kierron tasaamiseen. Sen jälkeen mulla olikin ne tähän asti melkein kellon tarkkuudella 28päivää kierto.

Kyllä ne menkat sieltä vaan tuli mullakin. Tällähetkellä olo on sellainen että tekis mieli pakata kimpsut ja kampsut ja mennä hetkeksi jonnekin.

Ystävä joka on raskaana, jaksaa hehkuttaa vauvaonneaan joka puhelussa. Hän tietää että ollaan kauan yritetty. Hänhän itse ihan masentui kun tärppäs VASTA yk4. Kuitenkin, en jaksa enää edes soitella tai vastata, laitan mielummin viestiä vaan. On vaan tosi kurjaa ettei se raskautuminen tapahdu niille kenellä on oikeasti parisuhde/perheasiat Ok ja muutenkin se elämä siinä kunnossa että pystyy lapsesta huolehtia.

Ääh, onneks tänne voi purkaa tätä turhautumista ilman suurempaa sanktiota.

LaraS, teillähän sitten ihan kohta tulee vuosi täyteen eli ettekö sitten pääse lapsettomuuspolille? Mä lopetin pillerit 10/15 ja me vasta maaliskuussa saadaan lähete jos en raskaudu siihen mennessä. Toivottavasti siellä kuitenkin pääsee eteenpäin aiemmin/nopeammin kuin täällä o_O

Untuvainen on varmasti vaikeaa kokoajan kuunnella ystäväsi hehkutusta. Ja varsinki jos on jo sulle aiemmin valitellu tuosta huiman pitkästä yrityksesta, huhhuh :confused: Joillaki vaan ei oo minkäänlaista tilannetajua.

ON: Ei mitään tuntemuksia/oireita. Flunssassa oon ollu kohta 2 viikkoa, alko siis jo ennen oletettua ovista. Välillä mahaa pienesti jomotellu oikealta puolelta, ei mitään muuta mainittavaa.

Triana kp21/25, dpo 7

LaraS: söin teroluteja epäsäännölliseen kiertoon 3kierron kuurina. Kierrot oli säännölliset niin kauan ku terot oli käytössä mutta heti ku lopetin venähti kierto pitkäksi. Sen jälkeen aloitettiin clomit ja niiden seuraksi terolutit ja nyt on letrot ja terolutit käytössä. Kyllä ne terolutit varmaan jonkun lievän häiriön korjaa mutta jos on muutaki vikaa esim jotain ovulaation ja follien kypsymisen kanssa niin ei ne sitä korjaa. ..

Kiitos kokemuksienne jakamisesta! Vielä on vähän auki, aloitanko terot vai en. Hirvittää, että ne sotkee muun elämän, kun nyt alkaa vihdoin olla masennuksesta niskaote - ei kaipaisi tähän tilanteeseen sellaista "mutu-lääkettä" lääkäreiltä, jotka ei ole mun asioihin paremmin perehtyneet.

Tässä on nyt jokunen kk menty hiilihydraattitietoisella ruualla: ei perunaa, pelkkiä täysjyvätuotteita (niitäkin pieninä annoksina), paljon salaattia ja kasviksia, pähkinöitä, useimmiten kanaa/kalkkunaa kuin muita lihoja jne. Sekä joka viikolle herkkupäivä sallittu (ei kyllä jaksa/tee mielikään, niin jäävät vähiin). Tähdätään siis pysyvään muutokseen, joten pitää salliakin asioita, että jaksaa :) lisäksi, kuukausiin en oo sillai herkutellut kuin esim. vielä alkuvuodesta.. Karkki on mun heikkous, mutta sitäkin syön vaan muutamia namuja viikonlopulla, en tosin edes joka vkl. Liikun koiran kanssa päivittäin, kävellen.
Mielestäni kyse ei ole nyt yrityksen puutteesta, vaan siitä ettei kertakaikkiaan paino lähde laskuun :sorry: Toki, liikunta lisää lihasmassaa joka on rasvaa painavampaa, niin ei alkuun näy muuta kuin kiinteytymisenä (jota miehen mukaan on tapahtunut tosi selvästi).
Tukea olisin tässä tarvinnut, metformiinia halunnut ensisijaisesti kokeilla, kun se monella pco: laisella tehostaa painon pudotusta.

**muoks** gynen kommentti oli ollut palautuneessa lähetteessä, että onnistuneen elintaparemontin jälkeen keväällä voi hakeutua, silloin taas uudella lähetteellä :sad001

Sori tämä jauhaminen, johonkin pitää saada purkaa :smiley-angry003

Muokattu viimeksi:
LaraS, mulla oli toissakesänä primolut-kuuri (terolutia vastaava). Menkat alko kolmantena tai neljäntenä päivänä vikan tabun jälkeen. Toimi kierron tasaamiseen hyvin, ei haittavaikutuksia. Mut kolmen kk kuurin loputtua kierrot jatkoi venymistään. Eli ei tepsiny mulla raskautumiseen. Terot/primot ei tuota ovulaatiota mut voi potkaista oman hormonitoiminnan liikkeelle. Mun pcos ei niillä korjaantunut, vasta clomifen tuotti ovulaation.

Untuvainen, pahoittelut tädin kohtaamisesta. <3

Muokattu viimeksi:
LaraS: kuulostaapa hyvältä tuo ruokavalio ja liikkumiset sun muut :) Mites, tykkäätkö syödä sitrushedelmiä? Niillähän on todettu olevan paljon vaikutusta painonpudotuksessa kun pistävät aineenvaihduntaa liikkeelle:dance018 Ärsyttävä kommentti tuo "onnistunut"..arrgghh!! Ei kaikkien kehot vaan toimi samalla tavalla..

Rive miehet kyl osaa niin hyvin sen sairastamisen taidon :confused5 tsemppiä miesflunssan sijaiskärsijälle! Vaihtelevasti sitrushedelmät menee, satsumia ja verigreippiä tuli edelliskierron aikana syötyä, nyt on himot vaihtuneet päärynään :p

Trianalla jännät päivät. Puhaltelen +++++

Eltsi toivottavasti kysta on kuivunut kasaan riesomasta!

Untuvainen voi että, kurja täti tuomisineen! :sorry: ja harmi, ettei ystävä ymmärrä vähän suodattaa omia "lapsettomuus" kokemuksiaan. Tsempit!

WM tykkäys ei ollut teidän hoitokiellolle eikä km: lle. Kurjaa, ettei 2 lapsen vanhemmat saa julkiselta apuja :sorry: toivottavasti vielä tulee pikkuinen, joka tarrautuu tiukasti ja pysyy mukana syliin saakka :Heartred

Jopsu tuo on hölmöä, ettei julkiselle voi siirtää verikokeita :/ Kiva, että seuraava käynti sulla jo piakkoin, niin saat toivottavasti nekin hoidettua :) ja harmi, että täti tuli sinnekin :/

Kissankulta onnea hyvistä uimareista!

Toiveissa Jospa se gele royale teillä tuo apuja ;) meillä mies ei suostu napsimaan mitään - toki ymmärrän kun vasta sai ekat pysyvät (?) lääkkeet diabeteksen takia, on niissäkin nieleminen. Kerrothan sit, tuleeko gr: lla mitään vaikutuksia :)

**muoks** sori, jos oon näppäillyt noita kommentti nappeja miten sattuu.. Miksei niissä voi lukee, mitä mikäkin nappi tarkoittaa o_O ne hävisivät melkein heti, kun tulin foorumille, niin en oo vielä oppinut :shy:

Muokattu viimeksi:
Eilen aallonpohja, tänään aallonharjalla :smiley-angelic008
Sain yhteyden lapsettomuuspolin gyneen, joka oli tk-lääkärin lähetteen palauttanut (tk-lri ei ollut tavoitettavissa).
Voin kuulemma aika huoletta aloittaa terot, sekä sain metformiinit pco: n hoitoon ( :dance018). Oli hyvin ystävällinen ja lupasi et voin hänelle soitella tai jättää soittopyyntöä, jos jotain ilmenee. Tollaselle lääkärille menee mielellään, jos niin tarve myöhemmin vaatii :happy: kuulemma tarvittaessa maaliskuussa voin palailla asiaan, sit laitetaan pyörä pyörimään ja labrat, simpat, aukkarit ym. selvitellään. Nyt jäi hyvä mieli :happy093

Kiitos vielä tuesta, kaikki Ihanat naiset :Heartred:Heartred

Täällä terot toiminyt hyvin ja vuoto alkanut muutaman päivän jälkeen terojen lopettamisesta..
Itse aloitin terot pari päivää sitten ja auki on aloitanko letrot myös tässä kierrossa..

Aika monella on tässä joulukuussa letrot mukana kierrossa..

Onko joku ostanut o tikkuja mammaksi.fi kautta?
Sain ystävältä ja niistä puuttuu ohje,onko jotain oleellista mitä pitää huomioida..

Vahva plussa tuuli joulukuuhun!

Vaapukkamaa onko sulla jo useampi tero-kierto takana? Mulla oli resepti kolmeen ja en kyllä enempää ota, ellei ole mitään hyötyjä.

Hei huippujuttu Lara että sait metformiinin, ehkä se nyt antaa lisävauhtia painonpudotukseen ja auttaa siinä raskaaksitulossa tietty! Ja kiva et lapsettomuuspolilla oli hyvä gynekologi, ei sit pelota keväällä mennä jos on tarvis ( tietty toivon ettei tarvii[emoji1]) mä en tiennytkään et lähetettä ei tk:sta saa välttämättä vaikka ois jo vuos yritystä vaan vaaditaan eka elämäntapamuutoksia tms.. varsinkin jos on joku lähetettä puoltava diagnoosi niin kuin tuo pco..

tänne ei kummempaa, piinaviikot alkaneet, vaik tuntuu et ei ne piinaa kun aina alkaa menkat kuitenkin[emoji53] kp 16 ja dpo 1

Takaisin