Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Triana: Ainakin kaikki raskauteen liittyvät käynnit voi tehdä työaikana, jos ei pysty muuten järkkäämään. Luulis, et lapsettomuushoidot on sama homma, joku osaa varmaan kertoo? Itsellä ainakin kaikki tokan raskaushomma labroista lähtien työajalla, koska teen ns.virka-aikaa.

Ms. lemon, tee joku toinen testi! Jos vaikka enteilee plussaa???

Junttura, muakin jännittää jo sun puolesta :)

Triana, on nämä hoidot tarpeeksi stressaavia jo ilman lääkärissä ramppaamista ja työkuvioiden selvittelyäkin :/ itse stressasin asiaa myös aika lailla ivf:n aikaan.

Ja varmasti lapsettomuuteen liittyvät käynnit lääkärissä voi käydä työajalla, mutta kuinka moni haluaa töissä kertoa käyvänsä lapsettomuushoidoissa? Minä en ainakaan :/ olen myös osa-aikainen ja juuri ennen joulua saan tietää että saanko vakkaripaikan eli sitä suuremmalla syyllä en ole hoidoista pomoille kertomassa! Jos kysyvät niin sanon, että endon takia joudun tutkimuksissa ramppaamaan ;)

Meillä on sama juttu kuin Meritähdellä, naistenklinikka lähellä niin ei tartte stressata matkoja. Oon kuitenkin tosi tunnollinen työntekijä, joten ärsyttää pikku poissaolot. Kerroinkin keväällä esimiehelle asiasta, helpotti omia tunnontuskia. Kuukausi sitten kerroin pomolle, kun selvisi tulevat piikit ja inseminaatiot. Kävikin niin, että hänen siskollaan on kaksi ivf-lasta, joten ymmärrystä labroihin ja ultrissa ravaamiseen löytyi :) kerroin sitten myös muille työkavereille ja tuntui helpottavalta! Ei tartte salata, jos on paha päivä. Työskentelen apteekissa, joten tästä syystä oonkin aina asioinut omissa asioissa muissa apteekeista. Nyt kun muut tietää, voinkin siirtyä oman apteekin asiakkaaksi :) jotenkin huojentavaa, kun ei tartte salata ja keksiä tekosyitä lääkärikäynteihin.

Larissa: Tein uudensofin testin aamupissasta, mutta se oli puhdas nega.

En tosiaan tullut ajatelleeksi tuota asiaa, ettei halua välttämättä kertoa. Ikävää, kun varsinkin naisvaltaisilla aloilla joutuu miettimään työpaikkansa vuoksi, mitä kertoo. Teoriassahan raskauden tms. ei pitäisi vaikuttaa, mutta tosielämä on aivan muuta. Ykkösen kanssa kokemusta valitettavasti. Jotenkin se vielä lisää epätasa-arvoa, että joutuu salassa käymään omalla ajalla, palkattomana. Anteeksi vuodatus, mutta tää vaan ottaa kamalasti päähän,kun olen itse naisvaltaisella alalla ja tuntuu, että se ala on juuri suurin tasa-arvon häpäisijä. Ehdottomasti kaikki sympatiat teille, jotka joudutte tällaisten päätösten eteen. Muutenkin lapsettomuus raskasta, ei tarvittais yhtään enempää jonninjoutavia kommervärkkejä työnantajilta.

Junttura: Tsemppiä testaukseen, jännät paikat!Ja meitä on täällä varmasti useita,jotka jännää sun kanssa, vaikka hienosti siellä kaikki etenee, usko pois! :-)

Ms. Lemon, raskausajan käynnit onnistuiski ku sitä seurataan täällä omassa kaupungissa. Mun tietääkseni lapsettomuustutkimuksissa ja hoidoissa kaikki ultrat ym on väestöliitossa/oysissa. Ja joutuu aina koko päivän ottaa vapaaks yhtä käyntiä varten. Mulla tuskin työpaikka ois vaarassa vaikka kertosinki mut en vaan halua.

Mulla sama ongelma kun Trianalla :/ vuorotyöt mulla ja miehellä mut aika hyvin saa toivottua vapaaksi.
En haluis töissä kertoa lapsettomuushoidoista mut varmaan pakko jos ivf joudutaan. Oon puhunut kyllä paljonkin töissä et lisää lapsia halutaan, et silleen ei yllärinä tulis.
Jotenki vaa kovempi paikka olis kertoa et siihen hoitoja tarvitaan :(

Triana, riippuu ehkä sairaalasta.. mutta meillä ainakin niin että oikeestaan vain punktiot ja siirrot on oulun väestöliitossa, kaikki ultrat yms. tehdään keskipohjanmaan keskussairaalassa.

Ja itekään en oo kertonu näistä hoidoista töissä. Meillä saa lääkärikäynnit tehdä työajalla eikä tarvi tuoda niistä mitään todistusta ellei erikseen pyydetä ja multa ei oo kertaakaan pyydetty. Noihin punktioihin / alkion siirtoihin oon ottanu lomapäiviä tai tehnyt tunnit sisään etukäteen.

Ihmiset kokee isot vastoinkäymiset eritavalla. Oli sitten kyseessä lapsettomuus tai jokin muu asia. Toiset haluaa kertoa, toiset ei halua ja joillekin ihan sama, et ketä tietää ja ketä ei. Ja kaikki tavat on mun mielestä oikeita tapoja toimia. Jokainen tekee niin, mikä tuntuu itselleen parhaalta tavalta. :)

Junttura, ku meidän kaupungissa ei ees ole sairaalaa, vaan pelkkä terveyskeskus :grin Lähin keskussairaala vajaa 200km ja aluesairaala vissiin vielä kauempana.

Juntturan puolesta jännäilen täällä,toivotaan että siellä on pikkuinen pysynyt tiukasti kyydissä :)
Ms. lemon: jospa testiviiva voisi siitä vaikka vahvistua,ja olisikin plussa,voi että toivon sitä,vaikkakin ne testit on ilmeisesti välillä oikutelleetkin noin:sorry:

Täällä oli nyt päiväpissan ovistesti haalentunut huomattavasti,eli en oo nyt satavarma oliko ovis vai ei,luultavasti ei kuitenkaan jos uskon seurantaultraa ja edellisiä testejä josta oon saanut kirkuvan plussan. Nyt vaan ootellaan gynen soittoa pari vk.n sisään,että mitä on lapsettomuuslääkäri ollut mieltä.odottelua siis ja kipukohtaukstakin mielellään odotan että sais sen kystan pois :grin

Mimmi, mulla nyt ilmeisesti on ollu rytmihäiriöitä mut en oo aiemmin tajunnut et se mitä oon tuntenut. Ja vessahätä koko ajan. Mä oon syöny thyroxinia 75mg mut käskivät ottaa yhden tabletin pois joten tänään oon ottanut 50mg eikä tänään oo ainakaan ollu rytmihäiriöitä. Mut maanantaina pitää soittaa lääkärille ja se sanoo lopullisen tuomion

Lemon, se voi aika nopeesti arvoisesti tasaantuu mut voi kestää monta kuukautta ennen kun kroppa on tasapainoinen.

Triana, mua stressaa kans tuo hoitojen systeemi töiden puolesta. Mulla on oma kauneudenhoitoalan yritys ja hoidot 350km per suunta niin siksi ärsyttää jo valmiiksi. Tietty oon valmis tekee sen mutta toivon et ei tarvii mennä hoitoihin.

Junttura, muistat oikein ja en tiiä onko lääkäri hyvä. Kun just mietin viimeks kun verikokeet tsh oli 1.6 niin mietin just et oisko thyroxinia pitänyt pienentää annosta.

Larissa mulla on letroa määrätty 1 tabletti kp 3-7.

Eltsi on mulla onneks yks hyvä ystävä jonka kanssa näistä puhun ja mieskin on yllättävän hyvä kuuntelemaan ;)

Triana mulla kans määräs yksityisellä nuo letrot ja luget mutta halusi kyllä tehä kaikki kartoitukset ennen sitä kuukautiskiertosta ja verikokeita ja aukiolotutkimus myös. Myös mies joutu antaa näytteen. Ikävää että lääkäri ei taho antaa lähetettä vaikka jo vuosi täynnä yritystä :/

Nuuskiksentytär ja mamma-10 tervetuloa mukaan, toivottavasti pääsette pian myös plussien kera pois :)

Pätkis mulle ainaki lääkärit sanonu et kilppariarvot pitäis ottaa ennen klo 10 :o

Mimmi jeeee paljon onnea plussasta ja paljon tarrasukkia matkaan [emoji7]

Ilpuri mulla kans kävi liiketoiminnan puolella mutta koska oireita ei ollu nii lääkitys pysy ja sithän ne tasaantuki siitä siihen 1 ja 2 väliin. Mutta sulla vissiin kauemmin ollu käytössä lääkitys? Mulla ollu vasta sen 6kk.

Täällä oli edelleen eilenki vasemmalla alavatsalla kipuja mutta ovis ilmeisesti vasta matkalla koska tänään oli vähän tummempi ku eilen viiva. Katotaa mitä huominen ovistesti kertoo. Vois Jopa tulla ihan ok pituinen kierto jos vaikka ovis vasta ylihuomenna! ;) eilen sain onneks myös miehen kaadettua ja tallettelut tehty! Koitetaan tänään taas uudelleen :) yritän nyt tsemppaa tän vikan luomukierron!

Jopsu kp 11/26

Jopsu: Joo täällä lääkärit tosi nihkeesti suhtautuu näihin juttuihin :( Nyt oon jonku verran saanu juteltua yhen mun ystävän kans joka on hoidoissa käyny, niin hänkään ei lähetettä saanu ja kellään ei terveyskeskuksessa kiinnostanu hänen lapsettomuusasiat.. Itse siis hakeutui sitten Väestöliittoon ja haki maksusitoumusta kaupungilta joka maksoi siis kaikki tutkimukset ja hoidot siellä kun täällä ei ole tarjota näitä palveluita. Tällä samalla kaavalla me nyt sitten ehkä yritetään sinne Väestöliittoon.

Triana joo suosittelen kyllä siinä vaiheessa jo sit sitä väestöliittoa. Ite mentiin iha yksityiselle koska en just halunnu joka välissä odottaa, rahaa siinä menee sikana mut ollaa nyt saatu aina moneyt kasaa. Toivottavasti saatte sieltä apua helpommin ja nopsaan [emoji8]

Ilpuri kiitos samaa toivon täällä ;)
Sulla on kyl sit ollu jo kauemmin et ehkä se lääkitys on sit liian iso, mut jos mietityttää nii käy tekee kuukauden päästä uudellee nii näet missä menee. Mutta mulla kanssa eka meni tosi alas tsh ja sit nous takas. Mitä sulla sanoo t4 arvot? Ja millanen sun oma vointi on ollu, onko ollu liikatoiminnan oireita?
Toivottavasti saatte pian kilppariarvot kuntoon! [emoji120]

Jopsu

Pahoittelen kauheasti, kun täällä omanapailen nyt paljon!!

On kyllä edelleen todella häkeltynyt olo. Siskolle laitoin aamulla heti viestiä ja äitille kerroin hieman erikoisemmalla tavalla.
happy.gif

Kävin tosiaan katsomassa äitiä sairaalassa, kun hän oli juuri polvileikkauksessa. Aikasemmin hän laittoi mulle viestiä, että voi harmi kun ei muistanut ottaa kutimia mukaan tuolle reissulle, kun joutuu olemaan siellä vielä useamman päivän. Kävinpäs sitten tänään ostamassa vauvoille tarkoitettua villalankaa ja tein kortin, missä oli virkattu vauvantossu ja kirjoitin kortin taakse: Teetkö mummi tulokkaalle tossut? Rv3+6. Mummi oli myöskin häkeltynyt! Eikä kuulemma sattunut polveen enään yhtään!
happy.gif
happy.gif
smile.gif

Takaisin