Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa, mulla kans bmi normaalipainon alarajoilla. Mahtavaa miten toi ruokavalio on sulla vaikuttanu! Mä vaan ehkä vähä rakastan sokeria ja vehnää niin kuinkahan kävis :p Mä kans lopetin kahvin pari viikkoo sitte ja alkoholia käyttäny nyt syksyllä huomattavasti vähemmän ku kesällä. Ja tupakoimatta ollu 2,5kk niin onhan tässä kuitenki jotain muutoksia terveellisempään suuntaan tullu :)
Kiitti linkistä, lueskelen illalla ajan kans ku pääsen töistä :happy:

Larissa: Juu vilkkuva hymynaama tarkoittaa estrogeenin nousua ja pysyvä hymynaama lh piikkiä. Luultavasti nappaan eka terolutin tänä iltana... :)

Onko muuten kellään kokemusta aspiriinin/disperiinin käytöstä pienellä annoksella? Onko ollu mitään vaikutusta kohdun limakalvon paksuuteen? Joidenkin tutkimusten mukaan se vilkastuttaa verenkiertoa kohtuun ja munasarjoihin ja siten paksuntais limakalvoa, edes auttais myös kiinnittymistä ja vähentäis hyljintää. Mutta sitten taas löytyy tutkimuksia joiden mukaan aspiriini saattaa haitat kiinnittymistä koska se vähentää elimistössä prostaglandiinien määrää, ne olis tärkeitä kiinnittymisen kannalta. Että tutkimukset on sitte niin ihania... :grin

Muokattu viimeksi:
Pätkis, minä kokeilin yhdessä kierrossa (joo, kaikki poppaskonstit on tullut kokeiltua!) disperiiniä tosi tosi pienellä annoksella (oliskohan ollut 1/4 pienimmästä myynnissä olevasta disperiinistä). Noh, mulle se ei sopinut ollenkaan. Aloin vuotaa kirkasta verta jo ennen ovista! :shifty::eek: Eli itse en suosittele, etenkään jos on taipumusta ylimääräisiin vuotoihin.

Pätkis, oon kans lueskellu tuosta asperiinin/disperiinin käytöstä. Joillekki kai siis ihan lääkäri määrää sitä niin ei kai voi ihan höpöhöpöjuttu olla? Omin päin en ehkä kyllä uskaltais kokeilla, tai mistä sitä tietää ku tarpeeks kauan aikaa kuluu ja epötoivo kasvaa :wideyed:

Triana, niinpä.... Ei yhtään ollut jo silloin epätoivoinen olo :oops::grin Nimimerkilä kaikki hullutukset on kokeiltu, kysykää vaan :grin:grin:grin

Larissa :grin

Mä oon vasta greippimehua kokeillu, ihan noviisi näissä hommissa. B-vitamiinia ja sinkkiä oon alkanu syömään purkista, kannattaisko ottaa vielä D ja ehkä jotai muuta lisäksi? Syön kyllä aika monipuolisesti mut ei kai noi lisät pahitteeksi oo.

No nyt selvisi sekin, miksi kahvi mulla ainakin aiemmin lisäs selvästi menkkakipuja, siis kun luin tuota teidän ruokavaliokeskustelua, niin ymmärsin niin. Millä mekanismilla se vaikuttaa endoon? Himputti,kun onkin paskamainen tauti!

On: Täällä oli seurantaultra,johtofollia ei enää löytynyt ja kysta oli edelleen joten mitään ei voida tehdä,aiko gyne soittaa lapsettomuuslääkärille ja kysyä neuvoa jatkosta, mutta luultavasti vaan odottelua muutama kuukausi ja uusi seuranta josko kysta olisi häipynyt. Limakalvo oli kasvanut 9,3mm mut eipä sekään nyt hyödytä kun ei oo follia.
Helinä kp.18

Helinäkeiju, harmi sun ultran tulos. Jospa nyt sit lähtis asiat etenemään jollain toisella konstilla. Voimia sinulle! <3

Murkku, ihana vahvistunut viiva! :)

Esikko, hyvältä näytti tuo toinen testi. :) Mulla kanssa aluks ailahteli eikä vahvistunut tasaisesti. Mut sit ku oli hieman aikaa kulunut ni johan rupes tummumaan. :)

LaraS, kyselit pcos:stä. Mä tein ovulaatiotestejä mut en koskaan saanu niihin kuin vain hailakoita viivoja, vaikka esim limojen perusteella oletin oviksen olleen. Ultrissa kylläkin selvisi ettei ovulaatioita tullu (ehkä 1-2 vuodessa) ja kierrot veny 40-80 päiväisiksi. Sitten clomifenillä sain elämäni ekan o-plussan! Ja se oli sen verran selkeä, ettei epäilystäkään. :)

Helinä, eikö sinulla ollu tässä kierrossa ollenkaan johtofollia? :sad001 Toivottavasti lapsettomuuslääkäri laittaa asioihin vauhtia! Ja kysta häviäisi nopsaa itsestään!

Tsemppiä endojen ja pcon kanssa painiville! Itsellä ei niistä ole kokemusta niin ei voi oikein kommentoida. Sen olen huomannut kun olen nyt tässä yli puolivuotta ollut melkeinpä kokonaan ilman herkkuja niin niitä ei tee edes mieli. En ole ehdottoman "EI" herkkujen kanssa paitsi silloin aluksi. Ensin oli pakko vetää totaali lakko ettei päässyt lipsumaan :grin Alkuun pari viikkoa oli hankalaa ja tietyt tilanteet / paikat joissa "kuuluu " herkutella mm karkeilla oli vaikeita. Nykyään jos otan esim 2palaa suklaalevystä niin tulee paha olo. Jossain vaiheessa ajattelin että kestän pahan olon kun se on niin hyvää mutta nyt herkut ei edes maistu niin hyvältä, varsinkin kun tietää mikä olo niistä tulee.

Onneksi lokakuuta on vielä paljon jäljellä, ehtii tulla monta plussaa!!

Helinä, eikä :( onkohan seuraava mahdollisuus sitten ovulaation induktio hormonipiikeillä... paskaa joka tapauksessa :(

Ms. Lemon, kofeiini vaikutti jotenkin estrogeeniä lisäävästi tai vaikutti kehossa estrogeenin tavoin, en muista tarkalleen.. kannattaa tsekata se blogi jonka linkin laitoin :)

Muokattu viimeksi:
Apua! Hirveästi plussia tullut ketjuun!!! Onnea kaikille <3 Ja Murkku, mä tiesin tän!!! Niin onnellinen teidän puolesta <3

Täällä kp5/26-32 ja yk 14 startannut. Kierto oli aika normaali 29 päivää. Reilu viikko vielä ensimmäiseen lääkäriaikaan. Katsotaan miten tilanne tästä lähtee etenemään. Ja reilu viikko ilman röökiä, wohoo! Still alive! :D Oli muuten aika rankkaa ne ekat päivät, kun aivan J-Ä-R-K-Y-T-T-Ä-V-Ä menkkaränkkä päällä ja sit viel meidän 6v on, ku joku teini-ikänen. Saa ihan järkyttäviä raivareita. On se rankkaa olla eskarilainen... Mutta tässä ollaan savuttomana edelleen!

Plussatuulia piinailijoille, tarrasukkia plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille. Kyllä me tää ketju vielä tyhjennetään ;)

Triana, mulla tehtiin ensimmäisellä lapsettomuustutkimus käynnillä ihan käsin ja ultrattiin. Ultratessa ei näkynyt mitään endoa kaikki näytti hyvältä, käsin tutkiessa mua sattui ja kokeili uudestaan ja noissa raporeteissa lukee ettei tutkija käsin yltä paikkaan, mutta jotain tuntuu. Laparoskopia aika varattiin ja se on siis ainut keino nähdä mitä siellä siis on. Mulla oli kohdun takaseinällä eniten pinnallista endoa ja jonkin verran myös sivuilla. Leikkaus oli marraskuussa ja siitä kun paranin niin tulin raskaaksi. Meillä meni yhteensä 3.5vuotta ennen kuin tulin raskaaksi ja siis leikkauksesta 3kk ja onnisti <3
Mutta tosiaan mähän oli vähähiilarisella ruokavaliolla ennen kun plussasin :)

Helinäkeiju: pahoittelut.. :( toivottavasti lapsettomuuslääkäriltä tulee jotain fiksuja ideoita kuinka tästä eteenpäin..

Voi hitsit tätä flunssaa..jatkunu jo toista viikkoa.. :eek: toivottavasti ei häiritse mahdollista kiinnittymistä jos ei ehdin parantua ennen sitä..

Mymmelisti, oot mun idoli <3 muistan kun olit juuri ollut lapassa ja sitten jo plussasit niihin aikoihin kun mulla diagnosoitiin endo. Ajattelin, että jos sinäkin onnistut niin mullakin on mahdollisuus :)

Helinäkeiju: :Heartred

Onnea vielä plussanneille, ja Murkun vahvistuvia viivoja on ilo katsella :happy:

Triana, kannattaa lisätä foolihappo vitamiineihin jos ei ole jo jossain mukana!

Mymmelisti, kuinka kauan meni tuosta ekasta lääkärikäynnistä leikkaukseen? Ottivatko magneettikuvat ennen sitä? Ihanaa että sulla leikkaus auttoi ja kohta on nyytti sylissä :Heartred

Rive, noissa B-vitskuissa on foolihappo kans :)

Turvotus vähä hellittää ja alkaa tuntua jomotusta oikeella, en vaan oikeesti käsitä täysin vieläkää miten tää kipu on noin ylhäällä!? Tuntuu tällä hetkellä alimpien kylkiluiden kohdalla ja hieman alapuolella.

Helsingissä ainakin on toi 6kk jonotus vai onko se nyt et sen sisällä on se leikkaus tehtävä. Pääsin sinne ekan kerran lokakuussa ja olin siellä koko päivän (se siis tehdään päivä kirurgisessa) ja sitten tulikin lääkäri sanomaan ettei mua keretä enää leikkaamaan, sillon olin ihan romuna (mulla varmaan myös oli ihan kauhee nälkä kun sillon olin yli 20h syömättä ja juomatta) ja sit marraskuussa tuli uus aika (tasan 30päivän päästä kun se pitää tehä ennen ovista) ja sanoin miehelle et tällä kertaa mennää jo ennen 7ovelle norkuumaan et pääsen varmana ekana, mut siellä oli jo ennen mua 2mummoa ja hyvä etten hepuleita saanu jo siinä. Käskivät istumaan ja oottelemaan kun hoitajat piti aamu rapsan ennen työvuoroa ja sitten se mun hoitaja tuli heti 7.00 huutelee mua nimellä ja sano et sä kun et viimeks päässy niin nyt oot ekana ja sain vaatteet ja siitä tunti niin sain pari pilleriä jotka "ei vaikuttanut" ja oottelin siinä kunnes tultii sanoo et nyt mennää leikkaukseen ja mä hyvillä mielin kävelen sinne (taisin kävellä hitaasti kun hoitaja mua odotteli ja vähän hoputti) ja sitte piti alasti mennä sinne leikkaus saliin ja mua ei yhtään haitannu, siellä yks lääkäri/hoitaja joku jutteli et "onpa kivat kuvat sulla kädessä jne" ja mä olin vaa tyytyväinen.. niin että oli ihan kivat pillerit :D hahah!

Takaisin