Ei tää voi olla näin vaikeeta!

pahoittelut alina, voimia.

muurahainen mua inshaAllah siel pikkunen on tiukast kiinni :)

diku meinaatko viel testata vahvistuuko, oon vähä pihal tilanteesta... plussatuulia ja pikkunen pysyköön kiinni laskettuun aikaan asti.

on: tänää puhuttu ja kerrottu esikolle, on innoissaan ja onnellinen. miehen kans päätettii et kysytää esikon mielipidettä et mikä ois kiva nimi lapselle ja esikko on niin onnellinen että otetaa hänetki mukaan tähän, oottaa jo kovasti et koska saa kuulla kumpi ois tulossa inshaAllah. sit itki mulle tilannetta ja miten hälle puhuttu kotosalla ja ku ihmettelin ääneen ni sain tulikivenkatkusta palautetta johtajalta joka luonnollisest kuuntelee aina vähän matkan päässä. kovast sit rauhottelin esikkoa ja hän niin toivois et pääsis tänne, sano et ainoa hyvä paikka asua on mein luona.

Alina pahoittelut :sad001

ON: Kp12/25 Ovis hukassa?! Eilen iltapäivällä tosi hailakka viiva ja nyt aamulla melko samanlainen.. Ei mitään tuntemuksia, tai ku musta tuntuu että nykyään aina alavatsalla tuntuu jotain niin ei mitään siitä poikkeavaa.. Ja tiiän toki että ei se joka kierrossa oo sama päivä ja että ei aina oo ollenkaa. Mutta siis venyykö kierto aina jos ei ovista tapahu? Mulla nyt vuoden aikana ollu kierrot 23-26 päivää aina, suurimmaksi osaksi 25. Yhen kerran vuoto jatkuu 2vkoa ja piti primoluteilla stopata, sillon oli myös tosi kovat kivut eikä selvinny koskaa mikä oli :shifty:

Liitteet

• IMG_3115.JPG
    IMG_3115.JPG
    602.7 KB · Katsottu: 211
Kiitos kaikille ♥ Eilen tuli pikkuinen(8+2) ulos ja kivut hellitti heti sen jälkeen. Tänään jo huomattavasti parempi fiilis, mutta päivä kerrallaan tässä toivutaan. Jospa pian taas päästäisiin uuteen yritykseen ja bongailemaan taas ovista :nailbiting:

Triana: Se nousu voi tulla ihan puskista nopeasti.Ovis jos tulee myöhässä niin venyttää kiertoa(luteraali pitäis olla vakio kierrosta toiseen).ps: mulla noi testit olis jo ovis(digin mukaan).

Triana, toivottavasti se ovis on nyt vaan vähän myöhässä. Kannattaa aamuisin muuten testata aamun toisella vessakäynnillä. :)

Alina voimia sinne! <3

On: joku flunssan tyyppinen kaveri rantautui tänne viimeyönä. Kurkku oli yöllä kauhean kipeä ja kuumeinen olo. Tää päivä menee nyt sit sängyssä maaten...

Muurahainen pp 4, yk 32

Diku sitä mä mietinki et onhan se lh kumminki nousussa ku eilen aamu klo 8 nega, klo 12 nega ja iltapäivällä tuli jo vähä väriä, ehkä se huippu oli yöllä ja nyt jo laskussa tai sit tänään vasta päivällä huippu o_O Tai tosiaan saatko sä ikinä semmosta yhtä tummaa viivaa ku kontrolli? Että jos sitä ei kaikilla tuu missää vaiheessa? Kunnon analysointia :grin En siis pääse enää tänään testaamaan ennen iltaa.

Murkku eilen tosiaan testasin kolmesti, tänään ei mahollisuutta aamupäivä/päivätestailuun ku töissä oon. Paranemisia sulle :)

Triana: Noilla testeillä en saanut yhtä tummaa koskaan,mutta tietysti sen on vaan mun kokemus..
Murkku osasi hyvin sanoa että juurikin se aamun toinen virtsa on ollu paras testaukseen.
Mittaatko lämpöjä?

Murkku: Moni on sanonut että flunssa saapui samalla kuin kiinnittyminen tapahtui. :rolleyes:

Joo, mulla kans semmoiset tsempit murkulle, että jospa se asukas vaan tekee noi olot. Mulla ennen plussasta ja jälkeenki on flunssahko olo. Ja täällä btw myös koski eilisen kurkkua. Oon kyl syyskuun alusta asti ollut tässä räkätaudissa, että ei pirukaa, kun ei lima tahdo loppua koskaan!

Diku okei, loppuviikon onnistuu testata kakkospissasta, tai jos tänään illalla on jo puhas nega niin en varmaan jatka tikuttelua tähän kiertoon. En oo mitannu lämpöjä koskaan. Mä herään joka päivä niin eri aikoihin töistä riippuen.. Ku pitikö se olla aikalailla sama aika joka aamu?

Triana: Toivottavasti on mahdollinen ovis ehditty hyödyntämään :grin Herään itse kans eri aikoihin,mutta aina oon jotain käppyrää saanu kerättyä.
Larissa olis paras selventämään asiaa.

Murkku: Samaa mieltä, kuin Diku muutama muu, että voipi enteillä hyvää tuo flunssanpoikanen! :-)

Triana: Mulla on menkat ollu aina sännölliset, vaikka ovista ei olis tapahtunu. Kesällä eka kerran niin, että menkat siirty kun ovis myöhästy. Tässä kierrossa en ole bongannu myöskään ovista, joten voipi kirto pidentyä, vaikka on jo useamman päivän ollu tätiolot :-) Selvennyksen vuoksi, käytän sylkiovistestiä ja teen sen aina aamulla ekana, ennenkuin syön mitään tai pesen hampaita.

Pahoittelut Alina! :(

on: Täällä viimeinen clomi päivä tälle kiertoa. Keskiviikkona ultra...hui hyi.. :eek:
Ei oikein jaksa uskoa että ultrasta tulee mitään hyviä uutisia... Flunssaa täälläkin pukkaa päälle. Sitä on nyt ihan tosi paljon liikkeellä. Aloitin lauantaina ovis tikuttamisen cb:n kaksoishormoni testillä. La ja su oli tyhjää pallukkaa, tänään tuli vilkkuva hymynaama.

Pätkis kp 9

Pätkis, tyhmä flunssa sielläkin! :( mutta ihanaa vilkkuhymiö!! Estrogeeni nousee! :) toivottavasti ultrassa tulee hyviä uutisia! :)

Diku: Juu on hyödynnetty torstaista asti joka päivä, ei ainakaa siitä oo kiinni tällä kertaa :grin Ehkä voisin mahdollisessa ens kierrossa kokeilla tuota lämpöjen mittausta, oliko se aina heti aamulla ennenku ees nousee ylös?

Ms. Lemon: Tuota mä just pelkään, että ovista ei ees tapahu ja lääkärit kumminki ollu sillä kannalla että eiköhän se tapahdu ku kierto säännöllinen.. Ottaako ne sen progesteroni(?) arvon ihan pyytämällä? Eikö se oo se arvo millä loppukierrossa voi varmistua onko ovis ollu vai ei? Jostain muuten ihan vasta luin tuosta sylkiovistestistä, onko sulla hyvin toiminu se? Ja oliko se kauhean kallis?

Täällä päässä taas flussa alkaa olla selätetty. Huomenna kp 15, enkä ole päättänyt mitä teen primolutin suhteen.. Lääkäri sanoi, et saan itse päättää. Kanta.fi:hin hän oli kuitenkin kirjoittanut "yllättäen 14mm follikkeli, tarvittaessa primolut". Mitä sitten, jos siellä on follikkeli, kun ongelma on irtoamattomuudessa. Tämän hän oli ainakin diagnoosiksi kirjoittanut.. huoh.

Diku: Hyvin on toiminu kyllä, mutta vaati opettelua tulkinnassa ja nyt kun on oppinu,niin ero on tosi selvä koska ovis ja koska ei :-) Maksoi 30, tai 40€, joten jos pitkäänkin joutuu ovista bongailemaan, niin voi ehkä tulla halvemmaksi, kuin tikut. Periaate vähän eri,kuin tikuissa. Hyödyntää jotenkin ennen lh-hormonin nousua olevan estrogeenipiikin. Olen kyllä tykännyt, vaikkakaan ei kokemusta tikuista. Olen uusi bongaaja, kun olen vasta kesästä sitä harrastanut :D

Murkku, se on kiinnittymistä se sun flunssa ;)

Pätkis, toivotaan että ultrassa ois hyviä uutisia!

Diku, hih minäkö osaan näitä asioita selvittää :D ;) Mitäs sinne kuuluu? Onko viiva vahvistunut? Mulla on niin kaikki sormet ja varpaat ristissä, että tämä pikkuinen tarraa kynsin ja hampain kiinni!

Triana, aamulämpöjä jos mittailee niin suunnilleen samoihin aikoihin kannattaa mitata joka päivä, mutta on itselläkin vuorotyöläisenä mittausaika vaihdellut muutaman tunnin. Pääasia että mittaa heti kun silmät aukeaa eli ei lähde liikkeelle ennen mittausta, mittaa suusta kielen alta ja aina samasta kohdasta, mittarin tulee olla herkkä (tavallinen kuumemittari ei välttämättä käy mutta itse käytin sitä alkuun). Lämmön nousu ovisen jälkeen ei välttämättä ole kummoinen (ehkä vain 0,2-0,5 astetta), mutta jos lämmöt syöttää esim, Fertility Friendiin niin se osaa tulkita tarpeeksi ison nousun. Oviksen voi tulkita tapahtuneen, kun lämmöt pysyy ylhäällä 3 päivää. Monilla lämpö saattaa myös laskea juuri ennen ovista, sitten se nousee ja pysyy ylhäällä menkkoihin. Monilla lämpö laskee jo ennen kuin menkat alkaa, toisilla taas vasta menkkojen alettua. Jos lämmöt on koholla putkeen 18 pv ovisen jälkeen niin siitä voi päätellä olevansa raskaana.

Sitten noista o-testeistä: kannattaa käyttää aamun tokaa pissaa tai päiväpissaa, pidätys ainakin pari tuntia ja aina parempi jos enemmän, sinä aikana ei myöskään kannata kitata vettä tai kahvia. Jos tuntuu että ei saa plussaa testiin niin kannattaa seuraavaan kiertoon ostaa herkempiä testejä. Suurin osa o-testeistä on herkkyydellä 20-50, mutta osalla naisista lh-huippu on tyyliin 15, jolloin plussaa ei tavalliseen o-testiin saa.

Julkisella eivät multa ainakaan suostuneet testaamaan progesteronia ennen kuin pääsin lapsettomuuspuolen tutkimuksiin. Siellä se on ihan vakio verikoe kierron kartoituksen yhteydessä.

Täällä kp 9 ja oviksen testaaminen aloitettu :) Letrot nappailin kierron alussa niin ei mene tämäkään kierto ihan harakoille uutta ivf:ää odotellessa. Nyt tunnustan teille, olin kapinallinen ja otin letroja 5 mg per päivä :grin:cool::rolleyes: Keväällä oli letrot kokeilussa kolme kiertoa annostuksella 2,5 mg/päivä ja aina tuli vain se yksi ainoa johtofolli (ei tunnun kummoiselta saavutukselta kun ovuloin luomunakin). Nyt ajattelin, että kerta ivf:ssäkään vaste ei ollut kummoinen (7 follia ja 4 munasolua) vaikka piikitettiin hormoneita kunnon annoksilla niin uskallan kokeilla pikkuisen isomman annoksen letroja. En vaan jaksa uskoa, että edes neljästä tai viidestä follista meille saataisiin edes yhtä vauvaa alulle...

Muokattu viimeksi:
Triana: Mittarin oon tuikannut kielen alle heti kun olen herännyt.
Toivottavasti ovis on tapahtunut ja tulisi toiseen testiin myös plussa. :)

Takaisin