Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku, huikeita miten äkkiä pääsette! WAU! Onnea tulevaan <3

Mun kaksi kaveria, joilla myöskin ollu ongelmia lisääntymisestä, just kysy multa et miten oon kertonut niin usealle lapsettomuudesta. En kaikille mut jos joku kysyy niin aina kerron suoraan. Ja luulen et mun tapauksessa kun oon ollu näin avoin tästä asiasta, se on auttanut mua kestää tän ja elää tän asian kanssa.

Tänään dpo7 ja jonkun verran nippailua ja välillä pientä menkkajomoa

Minäkin olen ruvennut puhumaan keskenmenoistani. Alkuun häpesin, kun mun kroppa petti. Alkuun en halunnut kertoa juuri kenellekään. Nyt on helpompi vaa sanoo km jutuista niin eipä kukaa sit kysele tyhmiä...

Lisäyksenä myös et tuo mun työ on sellasta et usein asiakkaat kertoo mulle tosi henkilökohtaisia asioita. Niin sit jos mun tilanne tulee puheeksi niin tosi monella on myös tollasia tilanteita. Totaalista et ei tuu ollenkaan raskaaksi, keskenmenoja, endoa, pelkoa tulemista vanhemmaksi ja paljon muuta. Itse olen kokenut sen tosi rikastuttavana. Mut korostan, en todellakaan puhu siitä kaikkien kanssa

Hei saanko udella kellä muulla on diagnosoitu endo? Mitä gyne on teille sanonut siitä ja raskautumisen mahdollisuudesta?

On: täällä tänää kp1 johan tätä on ootettu, aamulla viimeks tein negatestin :( Normi kierto on se 28 ja nyt venyi 32. Nyt sit kohti uusia pettymyksiä taas. Pitäs taas tehä kotitesti.fi tilaus ovistesteistä. Onkoha niissä mitää järkeä ku ei vaa tärppää.

Muurahaisella on ollutkin mahtava päivä.

Ekan kerran yli puoleen vuoteen me ollaan oltu oikeaan aikaan kotona miehen kans Nyt tietenkin on odotukset korkealla ja pelkäänkin, että tipun pää edellä kivikkoon reilun viikon päästä... no, sitä piinaillaan nyt ja katotaan tulos sit kun on sen aika.

Mie testasin dpo 14, juuri ja juuri näkyvän, plussan. Menkkojen ei olisi vielä pitänyt alkaakaan siihen mennessä. Mutta sain aina ne alkamaan negatestillä, kun turhat toiveet karistettin. Ennen tuota en ees ollu kokeillu testata, mutta ei varmaan olis näkynyt. Lähempänä dpo 20 tuli tasavahvat viivat. Älkää olko huolissanne, jos ei noin aikaisin näy mitään :)

Pipanat, kävin ja pe saan tuloksen kun pystyn soittamaan polille. Tänään soittoaika on juuri silloin kun olen töissä.

Lissufin, mulla on endo todettu 8kk sitten lapsettomuustutkimusten yhteydessä. Muuta vikaa ei ole löydetty ja yritystä meillä on yli 2 vuotta, joten kyllä se ihan satavarmasti haittaa raskautumista. Yksi ivf tehty, toinen tulossa. Lääkärin mukaan luomunakin olisi mahiksia, itse en sitä usko kun ei ole yhtään plussaa tullut kahden vuoden aikana.

En tiiä kans yhtää koska testasin esikoisesta ja hän oli yllätys siis. Haamuviiva testejä tuli vaan mulla Sillon.

Mies ekaa kertaa pitkää aikaa kysy mikäs melllä tilanne? Sanoin että kyllä se varmaa menkat tulee. Hän päästi pari kyyneltä. Onpa surullista kun toinenkin on noin pettynyt... Ja en haluaisi antaa hirveesti mitää toivoakaan. Hän on monena iltana Tässä halunnut tallettaa ja nyt tärppää, ei se raukka oikein ymmärrä ettei varmaa enää voi tärpätä tähän kiertoon. :(

Meillä kans mies on tosi halukas yrittämään vaikka toukokuinen tapaus oli kummastakin niin paska kokemus, että oltiin kumpikin ettei enää ikinä, että yksi riittää. Toivon vaan, että nyt tärppäis. Mies puoli kuukautta sitten kysyi ITSE, että haluaisinko vielä yrittää, oli jo tulossa päälle pökkimään, mutta huomas, että ahdisti vielä mua tosi paljon, mutta onneksi alkukuun naistenpolilla kontrollikäynnillä kaikki oli kunnossa niin huokaisin helpotuksesta niin paljon, että sain sit stressin kylkiäisenä taudin mikä on yhä päällä. Toivottavast ei estä ovulaatiota, koska hyvien uutisten myötä olen itsekin valmis yrittämään.. Tosin esikoinenkin sai alkunsa aika stressaavassa olotiloissa... Tänään taas helpompi fiilis yrityksen kannalta, kun tuntuu, että nyt kun tärppäis niin nyt se menee loppuun! <3

Oon hakenut nyt töitäkin vaikka jos raskaaksi tulisin niin 100% mulla on taas aivan karmeet yrjöolot kuten joka raskaudessa. Oon päättänyt, että en nyt ala rajoittamaan elämääni ja pakko mun on jossai vaiheessa kuitenkin töihin palata ja sosialistua.

Enni: helpottavaa kuulla että kaikki ei plussaa tosi aikaisin, antaa hieman toivoa minulle että se plussa voi sieltä vielä tullakin... :)

mimmma: meillä mies kanssa teki tuota yhdessä vaiheessa. oli ihan pakko opettaa miehelle vähän kuinka koko homma toimii ettei siinä vaiheessa enää oikein tallettelut auta..

Larissa: Toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia! :)

on: testaan vielä huomenna dpo13 ja dpo14. Jos ne on negoja jään odottelemaan vuotoa. Tänään oli viimeinen terolut. Joten varmaan maanantaina alkaa vuoto jos on alkaakseen. Sitten alkaa uus kierto ja on se seuranta ultra. Tuli postissa gyneltä kirjallisena joku hoitosuunnitelma. Vähän oon ihmeissäni kun sielä lukee että:

1.kiertoon clomifen kierronp. 5-9. 1x50mg.Ovulaation jälkeen terolut 1x10mg 10päivää. Jos ei vastetta 2.kiertoon clomifen kierronp. 5-9. 2x50mg. Ultra kierronp. 10-11.

En kyllä muista gynen sanoneen suullisesti että annosta nostetaan toiseen kiertoon? Sain käsityksen että annos nostetaan vasta jos tokan kierron ultrassa ei näy vastetta... hmmm... o_O

Plussatuulia kaikille! :)

Pätkis dpo 12

Pahoittelut negoista :sorry: pätkis ja mimmma, teillä aikaiset dpot, että voivat viellä plussiksi muuttua :)

Larissa, apua, miten maltat oottaa huomiseen asti kokeiden tuloksia :nailbiting::angelic:

Wohooo, yllärinä aamupissasta ovisplussa tai ainakin melkein :) kp 14 ja pitkän aikaa ovisplussat on tullu kp 16-18. Tietää varmaan siis parempaa luteaalivaihetta ja siltä osin parempia mahkuja raskautua, ja ei olla ressattu ja oman halun mukaan peittokin heilunu, ja tänään oli tarkotus muuten vaan heilutella mutta tulikin lisää pontta siihen :wink

Mami kp 14/27-29 yk 27 ja onks se nyt sitten dpo 0? :p

Liitteet

• 1474528184946.jpg
    1474528184946.jpg
    12.6 KB · Katsottu: 179
Muokattu viimeksi:
Mami, toi on O+ :) pakko jaksaa odottaa tulosta kun en voi tänään soittaa niitä :D ja toisaalta, oon jo aika monta negaa tehnyt joten plussaa en odota verikokeesta tulevan. Lähinnä haluan saada jonkinlaisen päätöksen, jotta voin lopettaa tukilääkkeet (eli menkat pääsee alkamaan) ja jotta saan pyydettyä hoitosuunnitelman uuteen ivf-kiertoon.

Puhuitte lapsettomuudesta/yrittämisestä ja kuinka olette siitä ihmisille kertoneet. Meillä on tosiaan tätä taivalta takana yli 2 vuotta. Sisko, veli ja pari ystävää tietää. Työkavereille en ole mitään kertonut, että ollaan hoidoissa sillä mulla on määräaikainen työsopimus ja en halua, että sitä ei jatkettaisi sillä oletuksella että kohta olisin raskaana. Äidille ja isälle en ole mitään kertonut, sillä pelkäsin että innostuvat turhaan. Kohta varmaan kerron hoidoista, sillä nämä on henkisesti niin rankkoja juttuja, että olisi mukava saada puhua asioista suoraan.

Kyselyitä tulee lähes päivittäin. Viimeksi eilen työkaveri (mies) vitsaili monta kertaa, että olenko raskaana kun sanoin että grillimauste tuoksuu hyvälle. :mad: Ihmisestä riippuen vastaan suoraan tai kierrän asian, sanon että "endon kanssa ei voi olla varma saako niitä lapsia ikinä vaikka haluaisi" jne. Jos ei hoidoilla lopulta lasta saada niin sitten varmaan alan suoraan vastaamaan että olen maho ja asiasta on turha kysellä.

Muokattu viimeksi:
Ekaa yrittäessä en oikein osannu vastata ns. esimiestason kollegoille aiheesta vaan kiertelin ja kaartelin ettei nyt vielä, vaikka yritys oli päällä. Nyttemmin kun sitä yritystä on kaikkinensa yli kolme vuotta takana niin en ota asiaa puheeksi mutta jos joku kysyy niin vastaan todenmukaisesti. Esim. häissä miespuolisen lapsuudenkaverin uteluihin vastasin suoraan että kaksi vuotta on nyt yritetty, lopputulosta ei oo näkyny. Aiheesta ei keskusteltu enempää. En ole myöskään veljeni lapsitilanteesta udellut. Tiedän että vaimo haluaisi kovasti lapsia, asuvat ihan koulun vieressä jne, mutta ei oo näkynyt. En oo kysellyt, koska ei se mulle kuulu että mistä kiikastaa. Ollaan kyllä kerrottu ettei se meillekään ihan yksinkertaista ole.

Joo, saa siinä olla aika varovainen, kenelle kertoo - yrittämisestä tai varhaisesta raskautumisesta. Toisilla ei ole hienotunteisuutta olla koko ajan tivaamatta asian laitaa. Jos on hoidoissa, niin ei moni ymmärrä, miten kauan asioiden eteneminen oikeasti voi viedä tai ymmärrä hoitojen monimutkaisuutta (ja haluaako alkaa edes selittää, kun sanotaan takas että kun vaan rentoudut, niin tuut raskaaks).
Meijän esikoinen on syntymässä, kun ehkäisyn poisjättämisestä tulee 11 vuotta.

Itse en aio kertoa "tästä" miehen sukulaisille kuin varmaan ensi vuoden puolella jos tästä nyt tulee edes mitään tai jopa tekis mieli jättää niin lähelle syntymää kertominen kuin vain voisi. Omille vanhemmille varmaan ekan kolmanneksen aikaa tai jälkee. Kuitenkin en aio hoppailla tulevaisuudessa, kun jos toinen suotas.

Mistä sais halpoja ovistestejä? Alkuun olin etten haluu tikuttaa, mut jos halvalla saa nii.. Harkitsen.
Mites noiden postitus? Kylmät kelit on, kun muistan lukeneeni, että pitäis välttää kylmää. Meinaan jos nyt tilaa nii meneekö ne pilalle kuljetuksessa?

Takaisin