Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Muurahainen, ihana et kaikki ultrassa mallikkaasti! Kovaa vauhtia kyl pääsette tässä hommassa eteenpäin :D saitteko siis maksusitoumuksen yksityiselle vai päätittekö maksaa vaan koko lystin? En millää muista :P
Tulee kyl aina niin hyvä fiilis näistä sun kuulumisista! :)

Gatusa, aika ihme menoa siellä jätkillä! Kuhan nyt ei vaan mihinkään ongelmiin joudu.
Eikös teillä tän ekan yhteisen lapsen saaminen ollut vaikeeta? Kauanko nyt ehittekään yrittää toista? Oliko jotai poppaskonsteja käytössä vai kävikö tää nyt helpommin? :)

Diabolicat, toivottavasti ei torpata!

On: kiitos kaikille! Ihan itku tuli kun luki viestejä. <3

Asiasta kolmanteen. Ihmisten kysymykset: eilen minulta kysyttiin, että koska meinaatte lapsen tehdä? Mä meen siis edelleen aivan lukkoon näistä kysymyksistä. Tuhahdin vaan, et pyh no eihä me nyt sellasia... Samaan aikaan sisällä riipi ja teki mieli sanoa, että eipä ole kohta kolmeen vuoteen sitä lasta kuulunut, ei olla vaan osattu tehdä oikein.

Siis miksi tollainen kysymys on niin vaikea? Miksi ei vaan voi myöntää että me ei saada lasta kotikonstein? Toisaalta kuuluko se kenellekkään kuka milloinkin lapsensa tekee? Miksi ihmiset uteleee??? Grrr!

Mutta nyt palaan takaisin tähän ihanaan fiilikseen, että mulla on monta follia ja toivottavasti niiden sisällä on myös jotain joka odottaa kovasti kaveria sisäänsä :)

Mun mielestä tuntemattomien tai puolituttujen ei pitäisi edes kysellä "koska meinaatte lapsia tehdä".. Toisaalta jos ei kukaan koskaan kysy niin kuinka sellaisen asian sitten kertoo että lapsia ei tuu kotikonstein.. Sellaista tuskin tuosta vaan ilmoittaa kaffi pöydässä että "hei me ollaan yritetty lasta muutama vuosi tuloksetta". Oikeastaan pitäis vaan sanoa asia niin kuin se on jos joku kysyy. Joskus voi kohdata jonkun jolla on sama ongelma.

Itseäni ärsyttää enemmän se että kukaan ei koskaan kysy yhtään mitään. Kaikki vaan olettaa että kun on kaksi lasta niin ei voi millään olla ongelmaa raskautumisen kanssa. Oletetaan vaan että me ollaan omasta tahdosta kaksi lapsinen perhe. Että koskaan ei oikein pääse puhumaan tästä asiasta missään muualla ku täällä palstalla.

Mutta nää on niin henkilökohtaisia juttuja että jokaisella on oma tapansa käsitellä tämä asia.. :)

Tulipa mieleen tässä ku viime viikolla rupesin miettimään kun mulla ei tässä kierrossa ollu sitä seuranta ultraa. Että mitä jos sielä on tyyliin kahdeksan follia ja musta tulee seuraava "octomom". :grin No todellisuus taitaa vaan olla ettei taida olla tulossa sitä yhtäkään... No joo nyt pitää vaan yrittää pysyä positiivisena :grin

Murkku mahtavaa, tuli ihan hymy tuota sun tekstiä lukiessa :happy:

Onhan nuita "joko te teette lapsia" kyselyitä tullu jo vuosia, mutta vasta tän vuoden aikana ne on alkanu tosissaan ärsyttämään... Mä oon oikeestaan eristäytyny melkeen kaikista kavereista, ku tosiaan lähes kaikilla on pieniä lapsia tai ovat raskaana niin en vaan kestä niitten tyhmiä tokasuja tyyliin "tehkääpä meidän pirkkopetterille leikkikaveri". Ja arvatkaapa tuliko niitä uteluita entistä enemmän ku lopetin sen tupakoinnin :confused: Ei olla tästä yrittämisestä ku parille ystävälle kerrottu, eikä tosiaankaa huvita kaikille alkaa avautumaan.

Omituiset nippailut/juilinnat alamasussa jatkuu, jotenki kaikki tuntuu eriltä ku ennen :wideyed: Pelottaa huominen ja pettymys taas, vaikka kuinka jo valmistelee itteään että alkaa ne kuitenkin.

Sama hymy tuli täälläkin murkun tekstille! :cat:

Kyllähän tässä itsekkin siinä elämäntilanteessa ollaan, että tulee saatua kyselyitä, että koskas teille tulee vauva ym.. Mutta alkaa olemaan kieltämättä rasittavaa, kun sitä vauvaa ei kuulu ja kaikki kyselee!! Välillä tekis mieli kyllä tiuskasta, mutta yleensä aina vaan tuleen sanottua kaikkea, että ei kai nyt vielä pitkään aikaan ym ym ym, etteivät nyt koko ajan kyselisi. Eipä oo vielä auttanut.... :D

Voi Triana, mistä mullekkin tuota tahdonvoimaa??! Mä en ymmärrä miten mä oon niin urpo! "Lopetin" itsekkin tupakoinnin viime syksynä. Ja hyvin pystyin olemaankin, 8 vuoden sauhuttelun jälkeen. Ja nyt mä oon taas ihan koukussa. :( Se, kun olisi tärkeää lopettaa tässä lapsettomuuden kotikonsti "hoidossa".....

juu meritähti meil ei ollu helppoa. me ollaa syöty foolihappoa jonki verran. mul ehti tulla yhet tai kahet menkat, perjantain tai lauantain saa tietää jos pääsee ultraan. joko olen rv 5+4 tai 10+2

Mimmi, mä ihan yhtäkkiä päätin vaan että nyt loppu :grin Koko ajan oli ajatuksena, että lopetan vasta kuhan plussa tulee. Yllättävän helppoa ollu siihen nähden että poltin jotain yli 13 vuotta ja mies polttaa edelleen. Tunnustan kyllä et oon mä muutamia polttanu ku oon siideriä ottanu, ei oo sitte seuraavana päivänä enää kuitenkaa tehny mieli :) Toivon tosiaan että tällä nyt on vaikutusta raskautumiseen, ja kaikilla niillä muilla konsteilla mitä otan ens kierrossa käyttöön :rolleyes:

Vautsi Triana! Jos jostakin elämätapa muutoksesta voi olla ylpee, niin se on kyllä tupakan lopettaminen! Laihdutus on niiin pientä siihen nähden! :D Siitä se mun -18kg sai alun, että jos mä pystyn lopettamaan sauhuttelun, niin todellakin pystyn laihtumaan!!

Joskos koittasi uusintaa taas..:D!

Täälläkin on kyselyitä saanut vaikka keltä,no aina vaan vastaan että ei olla vielä pitkään aikaan tmv epämääräistä mumisen,kuten mimmi,etteivät kyselisi. Nykyisin alkanut aina kirpasee aika kovasti kun ei ole sitä ensimmäistäkään vielä saatu ja miettii saadaankokaan, mutta uskon myös että ihmiset ajattelee vielä vähemmän kun kyselee niiltä joilla jo lapsia on,pitävät itsestään selvyytenä että heille ainakin niitä voisi tulla ja on vaan halusta kiinni.
On:
Voiskos joku nyt lähettää sen tädin tänne piakoin kiitos,lauantaina söin viimeisen terolutin ja nyt kaipailtas kovasti tätiä kylään,että saa uuden kierron alkuun ja tupla-annokset letrozolia käyttöön,pitäs nimittäin saada varattua ne seurannat yksityiseltä ja hällä oli lomaviikkokin tulossa,ettei käy niin että sattuu ne päällekäin. Tuhrua jo havaittu,ettei vaan pääse haaveilemaan liikoja,mutta se kunnon vuoto,missä luuraat!!!!

Mites muuten jos clomi annosta nostetaan niin otetaanko sillon kaksi niitä 50mg tablettia, tyyliin yks aamulla ja yksi illalla vai molemmat kerralla? vai onko olemassa erikseen clomifen 100mg tabletti?

Mimmi, ei se laihdutuskaan varmasti helppoa ole, mulla ei siitä itsellä kokemusta mutta kavereiden elämäntapamuutoksia vierestä seuranneena niin ei voi ku hattua nostaa, rankkaa hommaa!

Helinäkeiju joo kyllä sen huomaa kellä on tärpänny nopeesti ku eivät yhtää osaa aatella että kaikilla ei onnistu heti eikä välttämättä ikinä :/

Kai se silti riippuu tavasta laihduttaa. Itse en ollut kauheen tarkka. :) Tuo tupakan lopettaminen on kyllä niin fyysisten, sekä henkisten vieroitusoireiden takia upea saavutus! Be proud!

Saispa taas innostuksen lopettaa ja sen kautta motivaatiota laihduttamiseen! :D

Pätkis en tiedä clomeista mutta letrozolissa otetaan molemmat yhtäaikaa ja nyt kaksi tablettia,(2,5mg on yksi tabletti)
Paras ystäväni soitti juuri ja kertoi odottavansa vauvaa,olen niin onnellinen hänen puolestaan mutta samaanaikaan piti pidätellä kyyneliä kun kysyi meidän kuulumisia, pitänee joskus kasvotusten kertoa hänelle mitä meille oikeasti kuuluu.

Beisla oot jo ihanan pitkällä odotuksessa! Tsemppiä paljon loppuraskauteen

Murkku hienoja kuulumisia,toivotaan että nyt nappaa ja tiukasti! <3
Juuri tuossa anoppi kyseli,että millos teille tulee lisää lapsia? Mieheni siihen tokaisi,että juuri eilen illalla niitä yritettiin tehdä :laughing025 Menin aivan noloksi ja eipä kyllä paljon aiheesta sen jälkeen anopin kanssa keskusteltu. Tajusi varmaan,että oli virhe kysyä asiasta.Mieheni sanoi,että pitää sanoa kyselijöille suoraan niin eivät kysele enää. Itse en enää ihmisiltä kysele lapsista,koska tiedän miltä tuntuu kun sitä lasta ei kuulu. Ja mitä se kenellekään kuuluu "tekeekö" kukaan niitä lapsia. Jotkut ei halua tai yksinkertaisuudessaan ei vain pysty saamaan.
Olen yrittänyt itse sanoa kyselijöille,että ei niitä noin vain tehdä. On loppunut kyselyt siihen.

Meiltäkin kysellään. Jos kaveri kysyy niin mä kyllä kerron. Samoin perheet tietää. Se jotenkin helpottaa, kun muut tietää. Juttukaveria löytyy aina, ja puhuminen helpottaa mua. Eikä mies aina jaksa samoista jutuista jutella uudestaan ja uudestaa. Tyttökaverit jaksaa :) Lisäks sit ei tuu tyhmiä kysymyksiä, kun lähellä olevat tietää missä mennään! :)

Jos joku puolituttu kysyy jtn, niin silloin sanon vaan "sitkun on sen aika, nyt halutaan matkustella ja nauttia toisistamme". Siihen kyllä kyselyt loppuu. Ehkä tajuavat, ettei tuommoiset asiat kuulu puolitutuille..

Meidän yrittämisestä tietää vain mun sisko ja sen mies.

Istuttiin iltaa yhdessä ja, kuinka ollakkaan sisko kysyi ihan suoraan, että ollaanko puhuttu koskaan halutaanko lapsia ym. Siinä sitten kyyneleitä yritin pidätellä, kun samana päivänä oli menkat alkanut josta oli todella kurja olo. Yritystä kumminkin tuossa kohtaa ollut n. 7-8kk. Kerroin hälle sitten, että joulusta asti on ollu lupa tulla, mutta ei vieläkään olla raskaana. Helpotti niin paljon omaa oloa, kun sai ihan kasvotusten purkautua! Siskolla myös kaksi lasta ja kuulemma ensimmäistä tehtiin 9kk. Joten tiesi kyllä surun ja stressin. Voi, kuinka tuo helpottaa vieläkin tänä päivänä, että edes he tietävät mitä meille oikeasti kuuluu! :Heartred

Takaisin