Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ihanan lämmin vastaanotto, kiitos! :)
Syynä tutkimusten ns. lykkäämiselle se, että olen lopettanut tupakoinnin vasta muutamia kuukausia sitten ja voidaan vielä odotella, kun hänen mielestä on niin suurella todennäköisyydellä ovikset on ollu harvassa tai niitä ei oo ollenkaa tupakoinnin takia.. Saako ne vaan arvailla ja olettaa tuommosia ilman tietoa ja kunnon tutkimuksia :sad001Tosiaan tässä vuoden aikana ollu välillä koviakin kipuja ja tiputteluja millon sattuu kiertoa, ilmeisesti iso kysta joka puhkesi omia aikojaan, siihenkään ei täyttä varmuutta tullut koskaan. Asun aika pienessä kaupungissa niin on vaan tuo yks näihin asioihin perehtyny lääkäri julkisella. Yksityiseen ei oo nyt varaa kun niiden kipujen/kystan takia siellä ravasin niin täytyy säästellä hetki taas. Tosi turhauttavaa. Ens kiertoon aion ottaa greippimehun + mahollisesti jotain muita poppakonsteja käyttöön, ei kai ne haitaksikaan voi olla, vaikka monen mielestä ihan höpöjuttuja.

EDIT 'muurahainen': yritystä 11/15 alkaen ja ensimmäistä yritetään :)

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Triana, harmi kun tutkimukset ei edenneet vielä. Onneksi kuitenkin muutaman verikokeen tekevät. Tsemiä!

Nonnah, harmillista ku meni ajoitettu kierto hukkaan :(

on: eilen alkoi menkat (harvoin sitä on niistä iloinen, mutta nyt oon) ja nyt päästään taas eteenpäin. Tänään alko estradot laastareiden käyttö, joilla siis kasvatetaan kohdun limakalvo sopivaksi pakastealkoin siirtoa varten. kp12 on ultra, jossa siirtopäivä tarkentuu. :)

Kiitos tsempeistä kaikille.

Murkku mut voisi kanssa lisätä listaan.

Tjottailua/yritystä 7/15 lähtien ja ensimmäinen toiveissa.

Voi Larissa, tsemppiä sinne!! Ensi kierrolla sitten onnistuu, jos verikoe vahvistaa tämän aamuiset tulokset..

Triana, tervetuloa mukaan! Toivottavasti visiittisi on lyhyt ja onni kävisi jo ihan luomusti ennen enempiä tutkimuksia!

Pätkis, vielä on aikaista! Toivotaan että loppuviikolla plussa löytyy tikkuun! :)

Nonnah, toi on niin kurjaa, kun ei tallettelut onnistu sillon kun pitäisi :(

Kiitos kaikille tsempeistä. Ihanaa kyllä, että on tällainen ryhmä, missä voi asioista jutella :grin
Kävin tänään oma kannasta kuikkimassa niitä ekoja verikoetuloksiani ja pienen googletohtoroinnin päätteeksi totesin saman mitä arvelinkin jo viimeksi, että tää kierron venyminen johtuu ovuloimattomasta kierrosta. Progesteroni oli jotain hiukan yli 13, kun sen kai pitäisi olla yli 15 jos ovis ois tapahtunut??

Triana ihanasti tervetuloa! Toivottavasti saat pian luomuplussan eikä tarvii hoitoihin lähteä :)

Larissa, höh nega :( mut odotetaan nyt vielä se veritesti, joskus noissa on häikkää

Mulle itselle on alkanut taas tulla oviksen jälkeinen masennus, fiilikset tosi maassa ja tänään ollu kaikkee tosi ärsyttävää. Äh. ..

Larissalle isot tsempit! On se vaan välillä niiiin epäreilua!

Tirana, tervetuloa mukaan! Toivotaan pikaista plussaa teille ennen tietä hoitojen puolelle ;)

Ilpuri, nyt vaan vähän suklaata peliin. Se auttaa aina!

Anteeks ku tuun tänne väliin kirjoitteleen mut alka suututtaa Nonnahin puolesta. Mietin et eikö miestäs ois jollain konstilla saanu touhuun mukaan. Meillä mies oli kovasti mukana yrityksessä, joskus jopa mua innokkaampi jos mahdollista, mutta joskus hän oli tosi väsyny (no me touhuiltiin joka päivä n. 2viikkoa ovulaation ympärillä) niin mietittiin mikä avuks silloin ku hän väsyny. Keksittiin sit et annan hälle suuhoitoa ja lopuks hyppään päälle. Se tepsi! Mietin vain et voisitteko miettiä jonku keinon joka olisi miehelle mahd helppo keino saada tallettelut hoidettua...

Hellou kaikki yrittäjät ja hyvää alkanutta syksyä! :greet025
Tää on ollut nyt täysin foorumi lukossa, ja täysin lukossa muutenkin koko kesän. Iski niin voimakas ahdistus tästä jatkuvasta oman kehon tarkkailusta ja yrittämisestä, etten ole pystynyt lukemaan edes muiden kuulumisia :grumpy:
Noh... Täällä sitä nyt sitten taas heilutaan mukana, ikävä kyllä. Tilanteemme on edennyt edes hieman tässä kesän aikana. Mies kävi sperma analyysissa ja sai tuloksen normaalisperma. Siittiöitä piisasi ja suurin osa osasi uida eteenpäin :sign17:sign17:sign17 riittävästi oli myös normaalin muotoisiakin. Nyt sitten odotamme kutsua lapsettomuusklinikalle tarkempaa selvitystä minun osaltani varten. Mitään selkeää syytä lapsettomuudelle ei ole. Ainakaan vielä. Vähän kyllä jännittää, että mitä vielä löytävät... Ainoastaan toinen kilpirauhasarvo oli hieman yli raja-arvon. Liekkö sillä kuitenkin jotain vaikutusta asiaan, vaikka yleislääkärin mielestä ei vielä niin pienellä raja-arvon ylityksellä olisi. Noh. Päivä kerrallaan. Taas menkkoja odotellaan, en ole uskaltanut edes unelmoida raskautuvani :crybaby2

Toivottavasti täällä on saatu monia plussia ja fiilis korkeammalla kuin ao. :Heartred

Oes dpo 11, kp 26/30, ensimmäisen yritystä kaksi vuotta takana

Nonnahille, mun piti kommentoida, että muistan kyllä niin sen fiiliksen kun toinen ei vaan jaksa ja ite on tehnyt kaiken että onnistuisi. Meilläkin oli vuosi sitten juuri tälläinen vaihe meneillään. Tsemppiä sinne! <3

Oes, pohdinkin tossa yks päivä, että mitä sulle kuuluu. :) tervetuloa takaisin. :) toivottavasti pian saatte asioille selvyyden :) kilpparijutuista mä en osaa sanoa yhtään mitään.

Pitkästä aikaa kirjoittelen tälle puolelle.

Larissalle suuret pahoittelut <3 Olisin niin toivonut plussaa teille!

Gatusalle onnea plussasta!

Napaa: Mulla on ollut km jälkeen hyviä päiviä mutta nyt on taas aika vaikeaa. Kaipuu ja ikävä, suru ja pettymys. Reilu kuukausi sitten olin maailman onnellisin, pienessä vaaleanpunaisessa kuplassa. Nyt tuntuu että olen tyhjää täysi.

Oes: Kilppariarvoilla voi hyvinkin olla merkitystä. Kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa lapsettomuutta. Suositellaan, että raskautta yrittävillä Tsh olisi 1-2. Mulla ekassa verikokeessa arvo oli 3,5 ja seuraavassa 4,3 ja tuolla arvolla sain jo koelääkityksen, vaikka vaan vähän yli viitearvon. Toinen arvo T4v oli viitearvoissa. Lääkäreissä on paljon eroja, kannattaa harkita lääkärin vaihtoa. Niin ja kilppari labroihin on tärkeää mennä mahdollisimman pian heräämisen jälkeen, muuten voi tulos muuttua.

Mulla on kilpparin vajaatoiminta ja me yritettiin raskautua monta kk. Sit kävin lääkärillä ja otettiin kilppariarvot, tsh oli 4,4 ja nostettiin lääkitystä. En todellakaan tiedä vaikuttiko asiaan mut raskauduin seuraavasta tai sitä seuraavasta kierrosta jolloin arvo olikin tippunu alle kahden.

Oes: Mäkin nyt kommentoin, kun itse sain heinäkuussa koelääkityksen kilpirauhasen vajaatoimintaan. Menin tosin väsymyksen ja "masennuksen" takia lääkäriin, en lapsettomuus asioissa. Tsh oli vähän koholla 4.9 ja T4 13. Reippaan kuukauden lääkityksen (pienin tyroksiiniannos) jälkeen arvot oli laskeneet viitearvoihin TSH 1.9 ja T4 17. Väsymys ja saamattomuus/masentuneisuus (luojan kiitos!) on helpottanut.

Käsittääkseni paikkakuntien viitearvoissakin on eroja. Meillä oli TSH viitearvo 4.5 asti, toisilla voi olla jopa alle sen tai yli.. Eli minulla vaan siis hieman koholla siihen nähden. Mutta olen tosiaan myös itsekkin lukenut, että TSH:n olisi hyvä olla jo 1-2 raskauden yrittämisen aikana ja ainakin raskauden aikana! Mulla on kontrollilabra ensi kuussa ja katsotaan onko arvot pysynee edelleen viitearvojen sisällä, eikä esim menneet liikatoiminnan puolelle. Ainut miinus mitä mulle tapahtui lääkityksen aloittamisesta oli kuukautiskierron lyhenentyminen normaalista 28pv 25-26pvä. Toivottavasti tasaantuu ajan kanssa..

Näin minäkin oon ajatellut muiskunen. Mulla arvo myös tuon 4.3. Toinen oli kohdallaan. No nyt me odotetaan lähetettä ja eiköhän ne lekurit siellä poliklinikan puolella tiedä paremmin kuin yleislääkäri, joka lähetteen kirjoitti... Pääasia että asia etenee, joskin ärsyttävän hitaasti. :banghead:

Jennie, suuri halaus sulle! Ja toivon niin kovasti että plussaat pian uudestaan. Voimia! <3

Larissa, voi hitsi!! Mä niin odotin sulta kuvaa testistä. Mihis se hailura tuli? Teetkö vielä huomenna uutta? Toivottavasti verikoe tois iloisia uutisia! Olisit todellakin sen ansainnut, sen voi varmaan kaikki täällä myöntää. <3 Halaus <3

Nonnah, toi miehen tilapäinen haluttomuus suututtaa niin vietävästi. Itsellä kanssa sappi kiehahti ja koko maailma masensi kun oli otolliset hetket valumassa sivu suun. Ihan kaamee ahdistus ja puristus rinnassa koko päivän ja yön ku vaan mietti hukkaan valuvaa kiertoa ja uuden odotusta. Ja semmonen kierto se vasta pitkältä tuntuukin! Tsemppiä!

Plussatuulia ja voimia naiset!! <3

Maggie ja poitsu 4 vk ja 1 päivä. Huomenna neuvolalääkäri. Katsotaan paljon on pulloposkelle tullu massaa ja senttejä. :)

Takaisin