Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kaakao, jee sielläkin päästään asiaan! Jännä miten lyhyessä kaavassa eka ultra on vasta piikkien aloituksen jälkeen :O

Larissa, papereista ymmärsin, että riittää kun on ultrattu lähimmän puolen vuoden sisään. Nähtävästi siis lähtötilanteella ei ole niin suurta merkitystä kuin pitkässä kaavassa, kun oma hormonitoiminta pyörii kuitenkin taustalla.

Larissa, olipa kumma lääkäri kun antoi noin ristiriitaista tietoa. Toivottavasti follit kuitenkin kasvaa, tsemppiä seuraavaan ultraan!
Kiipeilystä raskaana, neuvolassahan siitä ei tiedetä oikeastaan yhtään mitään. Itse sanoisin että lajissa kuin lajissa, kun on kokenut harrastaja niin osaa arvioida riskitekijät raskauden suhteen ja harrastaa raskauden aikana tarvittaessa reilusti oman parhaan taitotason alapuolella.
Joitakin asioita joita olen itse ottanut huomioon: hyvin alussa jo lopetin boulderoinnnin. Se on siis matalilla seinillä kiipeilyä niin että on patja alla. Siinä kuitenkin äkilliset tippumiset huonossa asennossa ovat hyvin mahdollisia. Mitä olen lukenut netistä raskaana olevien kiipeilijöiden juttuja, monet ovat liidanneet (eli kiivenneet alaköydellä - siinä köysi viedään mukana ja klipataan varmistuspisteisiin ylös mentäessä joten tippumismatkat kasvavat) puoleen väliin tai jopa ylikin, kiiveten helpompia reittejä. Itse en ole tehnyt sitä ollenkaan raskaana ollessa, kun en ole siinä niin kokenut. Yläköydellä taas (köysi kiinni ankkurissa ylhäällä) tippumismatka on hyvin lyhyt ja köyden jousto takaa sen että nykäystä ei tule. Eilen otin myös ensimmäistä kertaa käyttöön raskausvaljaat. Normivaljaat kiinnittyvät vyötärölle; raskausvaljaissa kiinnityspiste tulee mahan yläpuolelle ja remmit menevät hartioiden yli. https://gearjunkie.com/legacy/images/9256.jpg
Oman voinnin mukaan pitää katsoa. Jotkut kiipeää ihan raskauden loppuun asti. Löysin tutkimuksen missä oli haastateltu reilua 300 kiipeilevää raskaana olevaa, ja siinä keskimäärin kiipeily oli loppunut viikolla 31. (+/- 8 viikkoa) http://bethrodden.com/2016/03/climbing-pregnant-medical-study-results/
Anteeksi pitkä sepustus. Mulla on taipumusta innostua välillä. :oops:

Ratsastuksesta olen sen sijaan ajatellut luopuvani puolenvälin tienoilla. Siinä on kuitenkin isommat riskitekijät kun on elävä eläin alla.

Bridezilla, tervetuloa ja tänne saa kyllä purkaa kaikki negatiivisetkin tunteet. Ne ehti kyllä itsellekin tulla hyvin tutuksi yrityksen aikana. Toivottavasti teille IVF toisi avun. Meillä oli reilu vuosi yritystä takana ilman plussan plussaa, mutta IVF:n ekasta tuoresiirrosta tärppäsi. Mulla on myös lääkärin mukaan "valtava määrä" pieniä rakkuloita munasarjoissa, mutta IVF-hoito tehosi silti. Meillä, vaikka olimme jo alussa päättäneet että tarvittaessa kokeilemme läpi myös rankemmat hoidot, oli silti iso kynnys lopulta siirtyä IVF:ään. Kyllähän se sulattelua vaatii.

Kissankulta, pahoittelut tädistä. :sad001

Muurahainen komppaan muita, olipa törkeästi sanottu kaverilta! Mun mielestä ihan sama mikä vaiva tai huoli on kyseessä, ei ystävää tuolla lailla vähähtellä kun toinen on selkeästi ihan romahduspisteessä! :mad:

ninukki tosi hieno solusaalis, toivottavasti useimmat jaksavat kasvaa! :) Hurjasti tsemppiä siirtoon.

Alina, pahoittelut uudesta kierrosta. :sad001

Myy, kiva kuulla susta ja hyvä että asiat etenee. Toivottavasti löytäsit tietoa siitä verenohennuslääkkeestä, ja tsemppiä painonpudotukseen.

PiPaNat, hyvä että saitte talleteluta ja mä olen samaa mieltä, törkeää rahastusta CB:ltä kun ei voi ostaa pelkkiä tikkuja. Eipä ole järin ekologista myöskään. :rolleyes:

Salamanteri, tervetuloa! On kyllä käsittämätöntä että noin pitkän yrityksen jälkeen vielä käskevät vain yrittää luomuna. Kuitenkin vaikka lähete tutkimuksiin tehtäsiin, voi siinä mennä puolikin vuotta ennen kuin mitään tapahtuu. Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!

kaakao, hurjasti tsemppiä piikityksiin ja ekaan ultraan! :) Mullakaan (lyhyt kaava) ei ollut ultraa ennen kuin vasta kp5. Kuitenkin sama lääkäri oli ultrannut mua sekä aukkarissa että useassa letrokierrossa. Toinen ultra oli kp10 ja punktio kp13.

Hei.
Onnea kaikille plussille ja pahottelut kaikista negoista ja muista vastoinkäymisistä.
Oon ollu hengessä mukan, lukemassa kuulumisianne tän viikon mutt paukut ei oo riittänyt kommentoimaan teidän tilanteita.
Meillä taitaa olla sama tilanne kuin juliannalla.
Pissa ja verikokeissa ei näkyny mitään kummallista kaikki siltä osin hyvin
Mutta mieheñi näytteessä ei ollut yhtään siittiöö....
Nyt sulatellaan pari päivää omissa päissämme ja huomenna keskustellaan tilanteesta ja tulevaisuudesta....

Kiitos!
Lääkäri soitti vain muista kokeista ja tämä näyte mikä sinetöi tilanteemme, tuli postissa ja sen kans tarvis mennä kunhan aika tulee lähetteenä eteenpäin...
En nyt tie tarvisko sinne soitella vastauksesta ett mitä nyt vai odotella sitä lähetettä ja muutaman kuukauden jonotusta....

tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)

kaakao hienoa et asiat etenee vihdoin :)

siis mä oon niin onnellinen tänään, sain jutella esikon kans 3 tuntia skypessä ku kertausharjotukset nyt ni muru ei mennykää tänää sit isälleen. jatkossaki saan jutella inshaAllah tällai rauhassa. neuvoin poikaa ja lohdutin ja kyselin kuulumisia ja tsemppasin. hän menee 3. luokalle inshaAllah syksyllä.

Minä oon palaillut reissusta ja pikkuhiljaa toivon siitä aiheutuneesta väsymyksestä.. Hauskaa oli ja tekis meli jo uudelleen reissuun.. tänään dpo 6-7 ei mitään oireita.. ja vahva fiilis että ei ole tärpännyt.. se tunne vaan hiipii aika pian ovulaation jälkeen.. jotenkin sen vain tietää, että ei taaskaan tärpännyt. =/

Pahoittelut negasta Jennielle.

Niksu
: onpa harmillista. Toivottavasti pääsette asiasta yli ja löydätte teille oikean ratkaisun. Jokatapauksessa paljon tsemppiä tulevaan.

Ihanaa Gatusa että sait jutella esikoisesi kanssa.. voi kun asiat järjestyisi toisella tavalla ja saisitte olla yhdessä. Voimia sinulle. <3

kiitos junibea, onha tää rankkaa meille kaikille mut yritän kuitenki saada esikon jaksamaan ja kerroinki et pitää olla vahva ja että me ollaa hänen luona aina vaikka onki välimatkaa. hän kuulemma tulee sit ku on 18v ni mein luo takas ku ennen sitä ei pääse tulemaan ja ottaa mun äidin mukaan inshaAllah. oli niin innoissaa kyselemäs myös ukon perään et mitä kuuluu ja missä jne. sit halus nähä mein sorsan ja kananpoikasen yms. kuulemma haluaa lähettää tytölle leluauton jonka osti ja ukolle toisen joka on sit avoauto, siitä laskettii sit leikkiä kans et kuka sillä ajaa jne. kunpa sais ens kuus puhua taas hänen kans uudestaan.

tsemppiä sinne junibea :)

plussatuulia kaikille.

omanapa tuliki pitkälti junibealle kirjotettua :)

No nyt on se womanlog ladattu! Oon tässä tänään yrittäny opetella käyttämään sitä :grin Opinkohan ikinä, huh huh :wacky: Tyhmää kun siellä ei oo ovikselle mitään merkkiä.

On tapahtunu jotain erikoista :eek: Tässä kierrossa ovis plussa kp 14! :eek: Tasavahvat viivat, kp 13 lähes tasavahvat. Siinä pakkauksessa kyllä on mallit, että on plussa vaikka ei olis tasavahvat viivat. Johtuukohan nyt vyöhykkeestä vai mistä, joka tapauksessa eka kerta. Toivottavasti on hyvä merkki, optimismi pessimistissä nostaa päätään (TAAS) :p

Anteeksi kaikille omanapailusta :shy:

Niksulle pahoittelut.

Pahoittelut myös Jennielle negasta ja Alinalle uuteen kiertoon joutumisesta.

Tsemppiä Kaakaolle ja Larissalle hoitoihin. :)

Enni: en tiedä onko meillä sama sovellus käytössä mutta mulla ainakin womanlogissa on sellainen kohta missä on kukan kuva ja sitä kun painaa niin se merkkaa valitsemasi päivän ovulaatiopäiväksi. Mulla on käytössä maksullinen versio... En muista enää oliko tuota ovispäivä juttua siinä ilmaisessa...

On: Kp 10 ja aloitin ovis testailun. Vähän oon pettynyt PC:n ovisliuskoihin... Ne on kanssa sellaisia ärsyttäviä että ne kerää sitä väriä sen testiviivan reunaan ja muu alue viivasta on sitten paljon vaaleampi. Häiritsee tulkitsemista... Ei ne tuollaisia ennen ollut... Käytin PC:n ovistestiä muutama vuosi sitten ja ne oli tosi hyviä.... Nyt ei kyllä voi kehua... Tekis mieli hakea perus CB:n digi...
Vähän jännittää tuleeko ovis milloinka.. Kun oli tuo oksennustautikin.. Vasta eilen alkoi ruoka maistumaan normaalisti. Meillä vielä kaikenlisäksi tiedossa ylioppilasjuhlat 4.6 ja ne on toisella paikkakunnalla. Toivottavasti ei osu ovis sille päivälle, voi olla vähän väsynyttä porukkaa kun sieltä kotiudutaan kun on pitkä ajomatka.

Hienoa Gatusa että olet päässyt rauhassa juttelemaan pojan kanssa! Varmasti hänellekin niin tärkeää nähdä ja kuulla että välitetään, vaikka välimatkaa on.

Kiitos tsempeistä kaikille! Aika jännää tämä kyllä on :nailbiting:

Voi niksu pahoittelut! Minäkin kyllä soittelisin, että voisiko päästä eteenpäin asioissa pikemmin. Ei se ota jos ei annakaan, kannattaa yrittää!

Toivotaan Junibea että sun fiilikset on tällä kertaa väärässä :)

Huippua Enni! Talletukset kuntoon sitten vaan :wink

Pätkis, toivottavasti ovis älyää tulla sopivaan aikaan ja saatte talletukset hoidettua.

On. Työviikonloppu. Sääkin ollut aika bueno, mutta vähiin on jäänyt siitä nauttiminen. Tänään pistelin toisen annoksen Menopuria ja ensviikolla keskiviikkona eka ultra. Tästä se lähtee... :)

Paljon on tapahtunut teidän elämässä täällä foorumilla. Oli niin paljon viestejä luettavana kahden viikon ajalta, etten voi kaikkiin reagoida... Mutta lähetän kaikille voimia ja halauksia niitä tarvitseville ja elämän iloa sekä optimismia tulevaisuuteen :angel11

Itse kävin tuossa välillä tehohoidossa vakavan infektion seurauksena ja jouduin todella vahvoilla kipulääkkeillä ja antibiooteilla itseäni hoitamaan... Olin aivan varma, ettei ole ovista tai mitään muutakaan tiedossa kaiken tämän sairastamisen jälkeen. Kroppa on ollut aivan romuna. Mutta ylläri tuli, kun digitestillä sain kp15 ovis plussan. Nyt eletään dpo 11. Mutta minkäänlaista odotusta ei ole, sillä tuhruiluakin ollut. Kamalaa kun joutuu syömään näin vahvoja lääkkeitä. Ei voi tehdä hyvää elimistölle... Noh. Taas yritetään pitää lippua korkealla. :rolleyes:

Ihanaa kesän alkua ja aurinkoisia päiviä teille kanssa yrittäjät!!!

Oes kp27/30

Kiitos teille kaikille tuesta.
Onneks 5 viikon päästä alkaa loma
Ja sitten onkin aikaa ajatella ja tehdä kaikkee mikä vie huomion.
On toi mies aika ihana.
Tajuaa mikä homman nimi on ja ett on rankat ajat tiedossa ja tiukilla tullaan oleen rahan kanssa tapahtui mitä vaan.
"Selvitään mistä vaan yhdessä" hä vaan sano loppuun. ♡

Kuopasta pääsee vaan ylöspäin :)
Sääkin on ollut vähä harmaanlainen
Mutta kyllä se arska sieltä kohta alkaa helliä.

Niksu; Tsemppiä teille :happy: Onpa ihanaa, että mies on tota mieltä, ja osaa myös näyttää sen :) Auttaa jaksamaan, kun edes parisuhde rullaa hyvin ja on hyvä olo olla toisen kanssa :Heartblue

Takaisin