Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tänne tuli juuri kp 1 ja yk 19 alkakoon! Mitähän kikkakutosia sitä tähän kiertoon keksis. Viimeinen terolut-kuuri nyt ainakin....:think005

Pahoittelut negasta Jennie :(

Alina, sinne pahoittelut menoista :( ja juu siis kyllä hoito jatkuu, eilen alkoi piikit.

Lucky, kyllä varmasti säikäyttää mutta en usko että pienelle olisi voinut vahinkoa koitua. Ei nuo arvot sentään niin pielessä ole. Ja moni saa raskaana kilpparilääkityksen vaikka aiemmin ei ole ollut tarvetta.

lucky jep onneks on tyttö ja nuo elikot, tosin vuokranantaja on ilmeisen kateellinen nyt meille ni alko et tuossa kohtaa ei saa pitää niitä, he ei halua nähä niitä (ei käy ku muutaman kerran vuoteen tuos talolla, omistaja tulee ens kuussa kuukaudeks eli viettää ramadanin täällä mut todennäkösest on pääkaupungis asumas sen aikaa ei tuos naapurissa inshaAllah) me aletaa ettiä uutta asuinpaikkaa itellemme ku menny nyt hermot niin totaalisest vuokranantajaan ja sen perheeseen. ukon veli sano et tänää tulee eläintenruokasäkit ja lauantaina tulee viel toinen satsi inshaAllah (ei halua maksaa meille velkaansa rahana mut ei kyl mielellää antas myöskää sitä toista satsia mutta ku ei ol vaihtoehtoa.)
älä ol huolissas tuosta että nyt huomattii tuo pikku poikkeama arvoissa, inshaAllah kaikki kunnossa ja pikkunen syntyy ja pysyy terveenä. mä järkytyin ku äippä laitto eilen mulle esikost kuvia, kunnol ylipainonen nykyään ni lauantaina ku saan jutella sen olles lastenkodis poikkeuksellisest ni puhun pojalle et hänen täytyy pitää huolta terveydestä ja syömisist sekä liikunnast ettei tule sairauksia, nyt jo tarttis hänen kuvan perusteel pudottaa 5-10kg. et ei ol ainakaa parempaa suuntaa asiat siel menny, ainoo hyvä on opetus.

tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)

omanapa tuliki tuonne luckylle tehtyy kirjotukseen aika pitkälti. tänää herätty 3.31 ja puuhattu kaikkea. äsken herättii päikyiltä.

Mami, pahoittelut tädistä! ❤️

Voi hyvänen aika muurahainen! Kuinka joku voikaan olla noin törkeä?!!!!! Olen niin pahoillani, että jouduit tuollaisen kokemaan! Monen monta halausta täältä! ❤️❤️❤️

Ninukki, onnea upeasta munasolumäärästä! Paljon onnenpotkuja sinne, että maanantaina siirretään oikea valioyksilö, joka pysyy kyydissä loppuun asti! ❤️

Olipas Larissalle kerrottu ristiriitaisia uutisia :( Tsemppiä piikkien kanssa! Aluksi se on kamalaa, mutta nopeasti siihen tottuu ja uskaltaa itsekin pistää. Hirmuisesti onnenpotkuja sinnekin, että kuitenkin kierto olisi oikein tuloksekas, pienokaiseen saakka! ❤️

Lucky, varmasti säikäyttää, kun arvot onkin pielessä. :( En usko, että pienellä olisi kuitenkaan hätää ❤️

Jennie, pahoittelut negasta ❤️

Alinalle pahoittelut kp1:stä ❤️

On. ensikäynti isommassa sairaalassa käyty. Heinäkuussa (toivottavasti saavat ajan sinne) kardiologi ja häneltä yritykseen lupa ja verenohennuslääkitykseen pistosohjeet. Sen jälkeen saakin ottaa kierukan pois ja siirtyä ko. pistoksiin ja yrittää syksyyn asti luomusti. Tai odotetaan kesäsulun päättymiseen ja otetaan kierukka pois seuraavalla lapsettomuuspolikäynnillä ja aloitetaan em. pistokset ja ovulaation induktio varmaan clomeilla. Jollei lääkkeillä tärppää, siirrytään ivf-jonoon. Mainitsin tuon verenohennuslääkityksen, jos joku joskus hyötyisi tiedosta. Itseäni on kauheasti vaivannut, kun mistään ei ole löytynyt vertaistukea tai tietoa raskauden yrittämisestä verenohennuslääkityksen kanssa. Tuo verenohennuslääkitys (Klexane) pistetään joka päivä niin kauan, kunnes joko lapsi on maailmassa tai luovutetaan ja laitetaan kierukka. Onneksi piikkikammo on aikoinaan selätetty suurimmaksi osin, kun reuman takia jouduin vuosia pistämään lääkkeitä. Lääkäri huomasi miehen epäröinnin ja mies häkeltyi siitä niin, että häntä jäi harmittamaan, ettei korjannut asiaa, että häntä mietityttää ainoastaan miten minä selviän fyysisesti. Sain myös huomautuksen ylipainosta. BMI 29. Kesän aikana olisi hyvä, jos saisin painoa tiputettua. Ruoan kanssa en pysty enää oikein tekemään muutoksia, joten fyssarin kanssa eilen teimme suunnitelmat miten pääsisin tuon selän kanssa enemmän liikkumaan. Tulipas pitkä sepustus, sori :D Ihanaa päivää ihanaiset! ❤️

Myy, kiitos kun sepustit kuulumisia :) Kiva kun teilläkin asia etenee. Kivikkoinen on varmaan tie ja monta haastetta, mutta kyllä te ne selätätte! Ja uskon, että plussan vielä saatte ja vauvan syliin asti :)

Gatusa, huh mikä vuokranantaja! Rasittavaa! Toivottavasti löydätte paremman kämpän!

NAPAA: Eilen tuikattiin eka piikki, mies sai suorittaa tehtävän :D Hän on innoissaan mukana, kun saa tehdä jotain tärkeää ;)

Larissa kp 6, päivä 2 piikitystä

Jennie: pahoittelut negasta

Larissa: sitä minäkin koetan ajatella. Mielessä vaan käy kaikennäköistä.

Gatusa: oho. Ruoka vissiin maistunut kans. :D no jospa se siitä.

Myy82: ihanaa kun pääsette kohta yrittämään omaa pikkuista! Toivottavasti pian tärppää!

Jennie ja Alina :Heartred

Larissa, mä en olis todellakaan antanu miehen pistää vaikka muuten mukana olikin. Se olis varmaan pyörtynyt ennen kuin piikki ois menny ihon läpi :laughing002

Gatusa, onko siellä helppo saada vuokra taloa? On asuntoa helppo vaihtaa?

Myy, toivottavasti kaikki menee hyvin ja plussaatte kesän aikana!

On. Täällä kp13 ja kolmas vilkkunaama tuli aamulla cb:n testiin. Tikut loppui siihen koska käytin edelliskierrosta jääneet nyt, en raskinut ostaa uutta. Ärsyttävää rahastusta kun ei voi ostaa pelkkiä tikkuja!! Nyt päivällä tein pc:n testin ja ellei ihan tasavahvat viivat niin ainakin melkein. Illalla kokeilen vielä onko vahvistunut. Olot alkaa alaselällä vahvistumaan niin eiköhän se plussa viimeistään aamulla ole. Mies tuli eilen työreissulta illalla mut saatiin silti tallettelut tehtyä! Nyt pitää illan testi katsoa että talletellaanko tänään vai huomenna. Meillä kun nuo siittiöt ovat vähän hitaita ja niiden pitäisi käydä Specsaverilla niin olisi ideaalia pitää se joka toinen pv rytmi, mutta jos plussa on illalla varma niin sit vaan hommiin :grin

Oon teidän jutustelua seurannut jo melko pitkän tovin, mut nyt aattelin tulla tähän ketjuun kirjoittelemaan, jos minut huolitaan mukaan.

Mie oon 27 ja mies 29. Loppuvuodesta mie täytän 28 ja mies 30. Kummallakaan meistä ei ole lapsia, ensimmäistä yritämme.

Jätin ehkäisyn poijes 9/2014, tjottailimme keväseen. Eka plussa saatiin 4/2015, 06/2015 todettiin tm rv 11+0. Sen jälkeen alkoi yrittäminen todenteolla. Joulukuussa 2015 iloitsin muutaman pv:n ajan plussasta, mutta sit alkoivatkin menkat, kemiallinen raskaus siis. Sen jälkeen ei mitään. Tänään alkoi yk 20.

En oo vielä missään hoidoissa, keväällä kävin terveysasemalla, jossa tehtiin käsikopelolla sisätutkimus ja otettiin muutamat verikokeet + papa. Kaikki ok. Ei suostunut viel laittaan lähetettä lapsettomuushoitoihin, käski vielä yrittämään, testaamaan digiovistesteillä (tulos selkeämpi kun liuskatesteillä) ja kehotti pudottamaan painoa. Painoa oon yrittänyt pudottaa, mutta se ei oo onnistunut, pysynyt samassa kuitenkin. Tupakointia oon saanut vähennettyä, huomisesta eteenpäin tarkoitus lopettaa. Digiovistestejä oon muutaman kk tehny ja joka kk oon saanut oviksen kiinni. Kesällä aion jossain vaiheessa mennä gynelle ja pyytää sitä kautta lähetettä lapsettomuuspoliklinikalle.

Salamanteri kiittää niitä jotka jaksoivat lukea loppuun asti :)

Kp 1/27-33 yk 20

lucky ei ku poika parka ei saa harrastaa mitään, liikunta on aikalailla minimissä, inshaAllah kesä nyt auttaa sit liikunnan lisäämises uinnin avulla jne.

pipanat ja larissa ei ol mitään järin helppoa mut pakko yrittää koska mä en jaksa enää sitä eukkoa eikä kyllä ukkokaan. mulle on sama missä asuu kunha on netti ja puhelin että tietää mitä maailmalla tapahtuu.

hohoijaa kuuma päivä tänää tuntuu 36 asteelt, aurinko paistaa kirkkaalt taivaalt. nyt on aitaus putsattu, kanojen juoma-ja syömäastiat pesty, linnut ruokittu 2 kertaan, pässi sai kans lounaansa jo, ruoka kypsymässä ja kohta tulee säkit inshaAllah. on ulkonaki lakastu jo että sai liat pois. nyt ku ukko tulis vaan mahd. pian. ai nii mein 2 kanaa hautoo melkei 30 munaa yhteensä tulee paljon tipuja inshaAllah :)

Pipanat, toivotaan että teidän tallettelut riittää! :) Meillä piikitys onnistui mieheltä hyvin toisella yrittämällä eilen :D eka yritys raapaisi vain pintaa kun ei reppana uskaltanut painaa kunnolla :D

Salamanteri, tervetuloa mukaan ja toivotaan sinne pikaista ja pysyvää plussaa :) se on jo hyvä merkki että tulet raskaaksi, mutta minusta on epäreilua että sinua (ja toistuvien keskenmenojen syytä) ei aleta tutkimaan :/ itse olen nyt 29 ja tutkimuksiin hakeuduttiin viime vuonna ja jo silloin lääkärit toitottivat sitä että ei kannata iän puolesta odotella pidempään. Lopulta sain endometrioosi diagnoosin ja nyt on käynnissä eka ivf-hoito. Kohta 2 vuotta takana yritystä.

Gatusa, kylläpä olet ollut touhukkaana! Ja tuleepas teille paljon tipuja! <3 Törkeää että poikasi ei anneta liikkua ja harrastaa Suomessa niin että paino pysyisi normaalina :(

Napaa: Loput puregonit haettu (sinne meni taas 235€). Kallista on, mutta nyt pitäisi mun laskujen mukaan olla lääkekatto täyttynyt ja jotain rahaa tulla takaisinkin :)

Muokattu viimeksi:
Mami, ja Alina pahoittelut tädistä! ja Jennielle negasta :sad001
Muurahainen: Olen todella pahoillani, törkeää käytöstä.:sad001
Ninukki, Tsemppiä ja toivon todella että oikea pikkuihme siiretään maanantaina teille ja saatte oman pienen ihmeen:)
Larissalle: tsemppiä piikkien kanssa, ja oikein super plussakiertoa toivottelen:)
Salamanteri: tervetuloa ja pikaista pysyvää plussaa toivon teille, jospa pääset tutkimuksiin pian.:)
Bridezilla: tervetuloa jakamaan kokemuksia, tämä on ihana tukipaikka josta itse on saanut apua ja voimaa.:)
Tiikerilukas: jospa saat pitää työsi, ja onneksi täti poistui, jospa pysyisikin poissa :wink

Paljon on tekstiä taas tullut,kun en ole ehtinyt lukemaan mutta kaikille isot tsempit!!!

Hei,ja vielä onko kukaan saanut akupunktiosta apua epäsäännölliseen kiertoon tai lapsettomuuteen, harkitsen sitä,kerran olen käynyt niska-hartia kipujen takia mutten oikein kokenut olevan mitään hyötyä,ja uskon puute iski... nyt kuitenkin harkitsen, tämän vähähiilarisen ruokavalion kanssa, josko se ilisi tasannut kiertoa. Stressiä on kyllä ollut nyt alkukierto ja sitä piti välttää,kauhee kiire töissä mut jospa tämä kesällä häviäisi..

Helinäkeiju, Katjusha on käynyt säännöllisesti akupunktiossa ennen raskautta ja muistaakseni edelleenkin. Minä kävin ensimmäistä kertaa kalevalaisella jäsenkorjaajalla tässä kierrossa, kp8. Puhuttiin paljon sen mahdollisista avusta raskautumiseen/lapsettomuuteen. Tuloksista voin kertoa parin vkon päästä. Muistelen että joku tällä palstalla tuli raskaaksi ko.hoidon jälkeen. En vain muista kuka...

PepeXXL muistaakseni kävi akupunktiossa ennen raskautumistaan :) Eli voihan sillä olla hyvää vaikutusta, auttaa ainakin rentoutumaan jos ei muuta. Monestihan akupunktiota, hierontaa ja hemmottelua suositellaan juurikin kiinnittymisen tienoille. Itse en henkilökohtaisesti usko, että mikään keino, vitamiini, hieronta, akupunktio, ruokavalio tai vastaava yksin saisi raskautta alulle etenkin jos on kyse pidempiaikaisesta lapsettomuudesta johon löytyy jokin lääketietteellinen syy. Nämä on monen asian summia ja paljon tuuristakin kiinni :) Mutta kaikkea kannattaa kokeilla minkä itse kokee hyödylliseksi. Rentoutumisesta ei voi olla haittaa!

Helinäkeiju; olen käynyt, ei ole ollut mitään apua muuhyn kuin niskakipuihin. Samoin koko hieronnassa käyn säännöllisesti, ja nyt 2 kertaa vyöhyketerapiassa ja jatkan sitä vielä. Ja kaikkea aion kokeilla vastakin, mistä vois apua olla! Lisää konsteja vaan kehiin kaikki,jos kellä on :p

Helinäkeiju mä kävin pari kiertoa ennen raskautta sarjahoidossa akupunktiossa tälläisellä ketä erikoistunut lapsettomuuteen. Ovulaatio tapahtui, mutta ei tärpännyt. Näiden käyntien jälkeen kierrot alkoi tasaantua ja saatiin ovulaatio joka kierrossa kiinni. Syy siihen ettei tärpännyt oli miehen tuloksissa.

Synnytyksen käynnistykseen kävin sitten vyöhyketerapiassa. Tästä positiiviset kokemukset myös jos täällä joku raskaana oleva on kiinnostunut. :)

Plussatuulia teille jokaiselle. <3

Terkuin PepeXXL ja vauveli 6kk <3

Mä kävin perusteellisessa hieronnassa ennenku esikoisesta viimein tärppäs. Se pisti niin veren kiertämään että mua huippas monta tuntia sen hieronnan jälkeen kun ei riittäny veri päähän asti :grin En sit tiiä oliko yhteyttä, mutta se oli eka kerta ku ikinä olin hierojalla käynyt ja heti sen jälkeen tulin raskaaks vaikka sitä ennen ei ollu tullu plussan plussaa.

Helinäkeiju, mä käyn edelleen joka toinen viikko siellä akupunktiossa. Vaikka mun kierto on tässä iässä jo ihan päin peetä, sain yhdenkin kierron korjattua akupunktiolla. Lämmöt sahasi ylös alas ennen ovista, mikä on todella huono merkki. Akupunktiota seuraavana päivänä ovistesti räpsähti plussalle. Olen kokenut, että kohtuni on tullut vastaanottavammaksi. Tämä papunen tarras tosi tiukkaan kiinni!! Olihan mulla aiemminkin ollut lääkityksiä ja kolme alustavasti kiinnittynyttä alkiota (josta ei sit mitään hyvää seurannut). Ihan tarkalleen en tiedä, mitä kierrolleni on hoidossa tapahtunut, kun siinä oli niitä alkionsiirtoja ja erilaisia lääkitysyhdistelmiä. Uskon että on tasapainottanut hormonitoimintaa.
Nyt me kasvatellaan pientä ja huomioidaan raskausviikot ja sikiön kehitystehtävät joka raskausviikolle. Itse olen rentoutunut lähes uneen joka kerta ...
Tervetuloa uusille ja onnea ketjuun plussien merkeissä. :)
Katjusha rv. 15+0

Lucky, tuskin on ehtinyt mitään haittaa olla kun ei tuon enempää ole koholla. Hyvä kun huomattiin! Voihan olla, että on noussutkin vasta nyt raskausaikana. Mutta ymmärrän että huolettaa.

Pahoittelut negoista ja menkoista :sad001

Olipas kiva kuulla Myystä, hyvä kun on selvä suunnitelma! Siitä se homma hiljalleen etenee :)

Pipanat, tärppionnea oviksen hyödyntämiseen!

Tervetuloa Salamanteri! Toivotaan että käynti on pikainen :)

Kylläpä murkulla on ollut tahditon kaveri! Ihan käsittämättömiä kommentteja... Eikö ihmiset oikeasti omaa vähääkään empatiaa :mad: Itse olen kyllä yrittänyt kaikille raskaus- tai lapsiasioista uteleville sanoa suoraan jotain nasevaa, että älyäisivät vähän hävetä eivätkä ainakaan kenellekään muulle vastaavaa menisi heittelemään. Itse en kovin herkästi hajoile tämän asian kanssa, suutun paremminkin tyhmistä kommenteista ja saan sanottua takaisin. Mutta noin törppöihin kommentteihin kuin mitä murkku on saanut en kyllä ole koskaan törmännyt. Pistää vihaksi :mad:

On. Menkat alkoi :gen014 Eli huomenna alkaa piikitykset ja ensviikolla on keskiviikkona eka ultra. Jännän äärellä :nailbiting:

kaakao kp1, yk... ööö... ootas nyt... ehkä 18?, eka ivf alkaa...

Takaisin