Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Enni, mä tavoitan noi tunteet et miksei ikinä minä.. itse olin pahimmillani pari vuotta ennenkuin esikoinen sai alkunsa. Silloin tajusin, etten taida saada lapsia ja tuntui, että jokaikinen lähipiiriin syntyvä lapsi oli multa pois, vaikkei se niin tietty ollut. Pahimmillaan laitoin kavereita facessa hideen sitä mukaa, kun tuli vauvauutisia enkä pystynyt iloitsemaan kenenkään vauvoista, puhumattakaan, että olisin kyennyt kiinnostumaan heistä.

Joten murkku, se sun tuttusi on kyllä ollut törkeä ja ajattelematon! Ei kukaan ole mitään kyseenalaistamaan toisen vauvahaaveita! Ja jonkinlaista tunneälyä täytyy olla ja lopettaa tuollainen puhe, etenkin jos huomaa, että toinen hajoaa!

Mä oon vähän huonosti jaksanut seurata teidän ivf-hoitolaisten hoitojen edistymistä ja muidenkin kuulumisia.. töissä on tosiaan muutoksia ja tänään oli yt.. saan toistaiseksi olla rauhassa ja keskittyä töihini. Isoja muutoksia on tulossa ja voi olla, että jossain vaiheessa täytyy miettiä työpaikan vaihtoa, mutta mitään hätiköityjä ratkaisuja en aio tehdä.

Menkat on melkein lusittu ja uusi kierto korkattavana. Nyt vissii joku kp5.

Kyllä se rupeaa tuntumaan siltä että toisten vauvauutiset on iteltä pois mitä pidemmän aikaa itse on yrittänyt.

Meillä kun esikoista yritettiin niin miehen sisko tiesi asiasta ja hänen kanssaan asiasta jonkun verran juteltiin. Etenkin kun hän tuli raskaaksi niin kyseli jatkuvasti että joko meillekin olisi vauva tulossa... Joo ei ollu tulossa. Hän sai vauvansa, me ei. Muisti uudestaan kiinnostua meidän lapsettomuudesta kun ryhtyi yrittämään uutta lasta ja kehtasi mulle valittaa kun ei millään tule raskaaksi. No menihän siinä oikein muutama kuukausi että siellä oltiin uudestaan raskaana... Kyllä tuntui pahalta silloin ja ne on ihan luonnollisia tunteita. Voihan se olla että itsekin olen jonkun tunteita loukannut silloin kun hehkutin omaa raskauttani. Ne on niin suuria tunteita mitä vauvat ja vauvattomuus aiheuttaa että niitä on välillä vaikeeta käsitellä. Onneks on sentään tämä foorumi jossa voi avautua omista tuntemuksistaan.

Joo, tuttu tunne. Varsinkin miehen siskon raskaus-uutisen kohdalla tuntui niin. Mä olin saanut tuulimunan ja sillä on laskettu aika samana päivänä kuin meillä ois. No ei siinä, en ois hermostunut hiiteen, jos ois ollut sen omalle aviomiehelle, mutta ei, sen toiselle ukolle se vauva. :( Siinäpä on, onneksi me asutaan heistä kaukana.

Toivottavasti et Enni loukkaantunut. En minäkään todellakaan aina tuohon pysty ja välillä v*****aa niin rankasti että.
Mulle vaikeinta on yleensä muiden ihmisten kommentit siitä kuinka "hups. Mä oonkin raskaana"
Ja ihan totta että monet sellaiset kenellä ei ehkä sillä hetkellä ole kaikki elämän palaset kohdillaan, tupsahtavat raskaaksi. Se toki tuntuu vähän "väärältä".

Jennie; En tietenkään loukkaantunut! Aika samanlaiset ajatukset meillä tästä asiasta. Miule on myös nuo kommentit vaikeita, kun en tiedä mitä sanois ja mihin pakenis. Vaikeinta kuitenkin on ehkä ne kyselyt eikös teidänkin aika olis kun siskollaskin on vaikka on nuorempi. Tai johan teillä on talokin millos alatte huoneita täyttää. Tai miksi ootte naimisissa jos ette aio perhettä perustaa. Nää muka hauskat tai piikittelevät tenttaukset argh! Just kun on esim menkoista ja pettymyksestä selvinny ja pari viikkoa kasaillu itteään niin tulee joku uus romahdus. On tää rankkaa! :shifty:

Kiitos kaikille muillekin, työ kyllä autatte :)

Mun on pakko osallistuu myös tähän keskusteluun sen verran, että mulla on yks kaveri facessa joka spämmää koko ajan vauvastaan kuvia ja kertoo miten ihanaa on vauvan kans jne... Tää vauva synty ennen meidän vauvaa ja tuntu todella pahalta. Itse yritin esikoista 4 vuotta ja oon kokenu neljä keskenmenoo. Laitoin tämän kaverin jo banneriin kun en vaan halua nähhä hänen vauvan "huuruista" arkea.. Ja vaikka mulla on vauva, niin silti se tuntuu vaikeelta ja olen silti katkera. Varmaankin juuri tuon takia kun hän tuli niin nopeasti raskaaksi ja kaikki meni hyvin. Meillä oltiin piiiitkään sairaalassa synnytyksen jälkeen ja tää vauvva arki on ollu kyl todellaki kaikkee muuta ku ihanaa. Vaikka olen todella ilonen tuosta kääröstä ja siitä että se vihdoin ja viimein tuossa on niin monen vuoden yrityksen jälkeen, niin silti on rankkaa.
Ymmärrän teidän tunteet katkeruudesta todella hyvin ja mulla ei ainakaan ole se hävinny minnekkään. Kyllä mua jotenki sattuu edelleen lähipiirin vauva uutiset..

Onnittelut ja tsempit Ninukille tämänkin ketjun puolella :)

Itse kävin myös nollaultrassa ja vaikka tilanne ei ole aivan ideaali niin lähdetään hoitoa tekemään. Tänään saa siis mies alkaa mua piikittämään :grin En ole lääkärin puheiden jälkeen kovinkaan optimistinen tämän hoidon suhteen, mutta jos menee mönkään niin onpahan lääkekatto sitten täynnä syksyn uutta yritystä varten.

Larissa kp 5, eka pistospäivä!

Pipanat, oikeassa munasarjassa oli (vaaraton) nestekysta joka saattaa heikentää hoidon vastetta ja limakalvo oli himpun liian paksu. Jäi vähän ristiriitainen fiilis, sillä lääkäri sanoi limakalvoon viitaten, että "ihan kuin siellä olisi jo joku folli lähtenyt valikoitumaan" ja toisaalta puregonin aloitusannosta nostettiin, sillä "munasarjat ovat niin hiljaiset". Eli synarela on vaikuttanut hyvin ja ei silti tarpeeksi? Ota tästäkin sevää :D Noh hoito jatkuu silti :)

Pahoittelen kuvasaastetta niiden puolesta joita tämmöiset pihajutut ei kiinnosta ;)

Tässä minun tämän vapaapäivän hommia. Siirsin taimet kasvihuoneeseen ja huomaa kyllä mikä aihepiiri on mielessä. Sanoin nimittäin miehelle istuttaneeni ALKIOT kasvihuoneeseen :'D noh ainakin jotain onnistun kasvattamaan...

Tässä vielä kuvaa muutamista "alkioista" :D Eli jalapeno istutettuna ja maissia odottamassa avomaalle pääsyä :)

ImageUploadedByVau Foorumi1464176073.739575.jpg

ImageUploadedByVau Foorumi1464176085.794071.jpg

Ihanaa ja aurinkoista keskiviikkoa teille upeat naiset :)

Muokattu viimeksi:
Larissa; Onpas ollu ristiriitaista tietoa tänään. Toivottavasti kuitenkin kaikki menee niin kuin pitääkin. :) Täällä ainakin pihajutuista kiinnostunut, vaikka en ite kasvimaahommaa harrastakaan. Vasta toinen kesä tässä talossa, joten muutakin pihahommaa yllinkyllin :grin

Ninukille tsemppiä! :happy:

Wildside; Oon niin samaa mieltä kanssas! :rolleyes: Onneks en ole facebookissa ollenkaan :grin

Mäki kommentoin tuohon katkeruus asiaan, ihan samat fiilikset mulla ku wildsidella! Me tehtiin "vain" reipas 1,5v esikoista nii vaikka olin viimein onnistuneesti raskaana ja saanu vauvan nii suurin osa raskausuutisista tuntui pahalta. Ja edelleen tuntuu ku toisen yritys on päällä. En varmaan ikinä pääse yli asiasta.

Plussatuulia nyt kaikille!

Ninukki, toivottavasti viljelyt tuottavat priimaa ja saisitte vihdoin plussan! :)

Larissalle tsemppiä piikityksiin :P aika epäselvä kyllä se lääkäri, mutta toivotaan parasta! :)

Plussatuulia kaikille!❤ :)

Gatusa: vaikka ukko valittaa niin onneks teillä on päkä joka on ihan ylisöpö just tollanen luppa korva ja muitakin elukoita. Ne piristää kummasti.
Ja tyttö kouluttaa päkän ja nukkuu kohta sen kans... sitten ei kukaan sano enää mitään.

Larissa: tsemppiä puregonin pistoon! !! Jännittää sun puolesta! Mullaki paprikaa ja tomaattia sekä kurkkua kasvamassa... Toki salaattia myös ja porkkanoita...ei kasvihuonetta mutta istutus laatikot ja Harso. :D

Muurahainen : hirveää tuollainen kuulla ystävän suusta joka muuten on ollut tukemassa. Ihan kamalaa! Ei mikään ihme että paniikkia pukkaa ym. Voi kuule kun saisin sua halata oikein kunnolla! Se jo vähän auttaisi! Mutta virtuaali halauksen sulle kuitenki lähetän! ♡♡♡

Ninnuki :tsemppiä tulevaan!!!

On. Täällä sain thyroxin lääkityksen ihan extempore ku verikokeissa Tsh 3.36 ja t4v 10.7. Liekö minkä aikaa ollut arvot vähän pielessä...ja raskautuminenki sen takia vaikeaa.. Pelottaa jos vauvalle jotain käy nyt kun arvoja ei ole tullut aiemmin heti alkuraskaudesta tutkittua.

Larissa, joo, vaikuttaa kyllä, ettei oikein saa selvää, mitä se lääkäri haluaa ja mitä pitäisi tehdä :eek: Mut oliko suunta vielä, että yritätte ekaa ivf, vaikka lääkäri olikin jotakin mieltä? Toivottavasti kuitenkin nyt tärppäisi! Nuo sun alkiot on kyl ihania, jotenkin tuo eka kuvan oli niin tutunnäköinen ja tajusin sit, et mullahan on samanlainen :laughing002 mun isoimmat "alkiot" alkaa pian kukkimaan ja pienimmätkin aloittivat jo ulkoilun. Voi kuulostaa hassulta, mut testaan tänä vuonna noiden chilien ym. vähittäistä totuttamista ulkoilmaan ja noi ovat saaneet olla alkuun muutaman tunnin auringossa ulkona ja sit, kun ovat kasvaneet isommiksi ja vahvemmiksi, aika on lisääntynyt. Yöksi olen vielä tuonut sisälle, kun ainakin alkuun oli aika kylmiä öitä, nyt varmaan pärjäisivät jo ulkonakin, mut kun ei tiedä öistä kuitenkaan. Tämä siksi, kun meillä ei ole pihaa, vaan kasvavat parvekelaatikoissa.

Lucky, no hui varmasti säikäyttää nuo kilppariarvot :eek: Uskon kuitenkin, että teidän vauvalla on kaikki hyvin, mutta onneksi huomattiin nyt nuo arvot!

Vielä palaan tuohon yritysasiaan, mulle toisen lapsen yritys oli rankempaa aikaa kuin esikoisen, kun tiesin jo paljon oviksista ym. mahdollisuuksista tulla raskaaksi (aatelkaa, ennen esikoista mä tiesin kyllä, et on joku ovis, mut luulin et kaikki menee niinkuin koulun terveystiedon kirjoissa et raskaaksi voi tulla milloin tahansa ja tyyliin et kun on mies eikä ehkäisyä :laughing021), mä tiesin voivani raskautua ja mulle hoettiin et joojoo, kakkonen tärppää helpommin. Satutti taas, kun ihmiset ympärillä raskautui, kaverinikin ehti raskautua kaksi kertaa (molemmat meni kyllä kesken) ja mun kroppa se ei vaan toiminut. Monta kertaa päätin, että keskityn esikoiseen ja yritän olla stressaamatta, mutta siinä sitä taas oltiin, että mä en taaskaan onnistu ja mussa on vika. Sit kun viimein onnistuttiin, kärsin koko raskausajan ihan järjettömistä peloista ja ahdisti edes miettiä, että sit kun on vauva. Vähäksi aikaa helpotti, kun näki pienen ultrassa ja kuuli sydänäänet, vielä enemmän kun hän alkoi liikkua, mut sit lopussa ahdisti, kun joku päivä meni ettei liikkunutkaan niin hyvin. Ja kilahtelin jatkuvasti et piti tutkia maksa- ja sappiarvot ja hepatiittikin, ettei mikään vaan vie multa pois mun pientä.

Sori omanapailu,

Alkoi taas mielessä oirees kasvamaan kierron lopussa niin päätin aamulla tehdä testin.. Kuten aina ennenkin, yhteen viivaan jäätiin. Tänään kp 28/30. Ei auta kuin odotella tätiä saapuvaksi viikonloppuna.

Jennie; Pahoittelut negasta :sad001

TiikeriLuukas; Kuulostaapa ikävältä. En käsitä miksi muiden pitää koko ajan väkisin tsempata ja luvata, että kohta tärppää. Itelle ainakin tulee vaan pahempi mieli ja tiedän, että ei tuo tyyppi voi tietää tärppääkö koskaan.

Takaisin