Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hurjan paljon viestejä oli luettavana!

Onnea kirppu, tarrasukkia tukkupakkaus matkaan!

Tsemppiä tädin kohdanneille ja onnea uusiin kiertoihin. Mami ja Larissa, eikö sovita, että teille seuraavaksi niitä plussia ja sitä kahta vuotta ei tuu täyteen? :grin

Täällä on muutto jo ihan lähellä ja jos ei se vielä ole pitänyt kiireisenä, niin töitäkin on saatu molemmat painaa pitkiä päiviä. Ajatukset on aika tehokkaasti nyt olleet pääosin siis pois yrittämisen tuskailusta. Eilen kuitenkin täti päräytti paikalle ja sitä myöten myös "kevyt" alakulo.. Nyt siis kp 2, yk 11. :shifty: toivon kovasti, että pesänrakentelu puuhat uudessa kodissa ja kesälomat sun muut kepeät kesäiset puuhat kantaisi hedelmää ja plussa ilmaantuisi meillekin.

Bridezilla, tervetuloa mukaan! Olen täällä jossain aijemmin todennut että taitaa se 6kk-12kk yritystä olla jollain tavalla henkisesti rankin. Alkaa epätoivo jylläämään että missä mättää ja epätietoisuus on pahinta. Hyvä että olette päässeet jo tutkimuksiin! Saako kysyä minkä ikäisiä olette? Yrittäkää kääntää ajatukset positiiviseen suuntaan IVFää odotellessa. Tiedätte ainakin että apua on tulossa!

On. Täällä kp10 ja aamun ovistesti oli vielä onneksi nega. Käytössä on nyt CBn kaksoishormoni testi. Mä nyt niin toivon että ovis olis vasta kp13-> niin ehdin saada miehen kotiin työmatkalta. Muuten voi sanoa heipat tälle kierrolle... Kävin kp8 kalevalaisella jäsenkorjaajalla ekaa kertaa ja puhuttiin paljon hoidon vaikutuksista raskautumiseen! Hoito oli hyvä ja senkin takia toivon, että ovis ois normin kp12 sijasta kp13-> ettei mene hoito hukkaan. Vähän pelottaa testailla tässä kaksi seuraavaa päivää...

Kyllä se on henkisesti rankkaa koko yritys. Vajaa kolmen viikon päästä tulee kaks vuotta. 3/15-2/16 välillä kolme keskenmenoa ja yks tuulimuna. Siihen vielä lisäksi ne 5 keskenmenoa menneisyydessä.

Onnea kirppu!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! :(

Uusille tervetuloa joukkoon, olkoon visiittinne lyhyt tällä puolella! :)

On: totaali romahdus! Juttelin läheisen ihmisen kanssa tästä miten vaikeeta tämä on, hänen vastauksensa oli siihen, että miksi edes haluan tehdä lapsia?!? Siitä sitten hirveä itkupyrähdys ja paniikkikohtaus tai joku vastaava. 2,5 vuotta on nyt ylitetty. Jotenkin alan luovuttamaan jo... :( se mikä satutti vielä enemmän, oli se että hän näki miten romahdin, niin jatkoi vaan tivaamista että miksi haluan lapsia, eikö elämä olisi parempi ja helpompi ilman niitä... Voi luoja! Enpä olisi ikinä uskonut että hänen suustaan minulle tulee mitään tollasta. On siis ollut koko elämäni tukipilari näissä mun yrityshistorioissa. Tietää varsin hyvin miten vaikeaa oli esikoinen saada... Täytyy myöntää, että nyt olen rikki! Siitä onkin aikaa kun olen viimeksi tollasen kohtauksen saanut, itkusta ei tullut loppua ja henkeä en saanut... Sikiöasennossa lattialla yritin kasailla itseäni. Kai se sit oli joku paniikkikohtaus...

Muurahainen *taukokierto*

Tervetuloa Bridezilla! Meillä näköjään saman verran yrirystä takana. Meillä esikoista yritetään eikä plussia matkalla. Miulla on alkanut raskain aika just tässä vuoden rajan lähestyessä. Varmasti täällä ymmärretään :happy:

Larissa; onpa tosiaan kalliit lääkkeet. Toivottavasti yks kierros lääkkeitä riittää :wink

Muurahainen; pahoittelut, olipa törkeetä! :mad:Juuri tälläisia tapauksia olen tarkoittanut ja pelännyt. Koska en ole kertonut kellekään, olen toistaseks saanu nää kohtaukset aina vasta kotona. En tiedä kyllä, jos tälläsiä vastaanottoja olis että miten selviytyisin :wideyed:

Voi muurahainen! Ei pysty käsittämään mikä tämän ihmisen ajatusten takana oli :wideyed: Yrittikö muka jotenkin "auttaa" sinua vai ajatteleeko oikeasti noin, niin tai näin niin aivan käsittämätön kommentti! Iso halaus täältä! :Heartred

On. Tänään kp11 ja vilkkunaama cb:n testissä. Tein myös PC:n testin ja vertasin sitä toissa kierron testeihin jotka ovat tallessa. Niiden perusteella ovis plus olis huomenna :banghead: Millä ihmeellä saisin sen tulemaan vasta ylihuomenna!! Args mitä jossittelua ja odottelua :oops:

Minä en puhu kenellekään yrittämisestä kun tuntuu siltä ettei asiaa ymmärrä kukaan sellainen joka ei oo lapsettomuutta kokenut.. Ystävät kaikki sellaisia jotka tulevat helposti raskaaksi ja melkein jopa vahingossa.. Ja mun oloa ei helpota kuluneet lauseet "Kyllä se kohta tärppää" "Oo stressaamatta" "Aina kannattaa haaveilla, kyllä ne kohta toteutuu"... joopa joo. Mun usko on ainakin loppunut siihen, että koskaan saisin toista lasta :(

Oli kyllä todella ajattelematonta mennä sanomaan tuollaista mitä muurahaisen läheinen oli sanonut.

Itse haluaisin kertoa tästä yrittämisestä jollekkin mutta pelkään ettei kukaan oikeastaan ymmärtäisi. Koska kukaan ei yleensäkään tunnu suhtautuvan mitenkään hirveän positiivisesti siihen että haluaa kolmannen lapsen. Tai no minulle kolmas lapsi, miehelle olisi vasta toinen.

Pätkis kp 5

Murkku, isot pahoittelut tuttusi törkeydestä :( miten joku voi jatkaa paasaustaan vaikka näkee että toinen menee ihan palasiksi??? Olisiko sinulla mahdollista saada keskusteluapua esim neuvolan kautta? Voisi tehdä hyvää <3

Isot halaukset kaikille teille jotka vellotte paskoissa fiiliksissä <3

Itse olen kertonut yrityksestä ja hoidoista siskolle ja muutamalle hyvälle ystävälle. Saan kyllä näemmä olla onnellinen että olen saanut niin sydämellisen vastaanoton.

Larissa kp 4, pv 19 synarelaa, huomenna nollaultraan!

No on kyllä ollu aika rajusti sanottu. Ehkä hän aidosti ajatteli auttavansa, mutta ensimmäisenä mulle tuli mieleen että aika väsynyt kommentti.

Minä en lapsettomien vuosien aikana juurikaan asiasta kenellekään puhunut tai väänsin vaan vitsiksi jos joku kyseli että milloinkas niitä vauvoja... Jokseenkin ehkä risoo jälkeenpäin tulleet kommentit tuttavapiiristä kun meidän esikoinen syntyi. "No tulihan se sieltä", "Kylläpä kesti", "Me luultiin että te ette halua lapsia".

Luulis että nykypäivänä ihmisillä riittäis sen verran älliä ja ymmärrystä että pitäisivät suunsa kiinni jos ei oo hyvää sanottavaa noinkin arasta ja henkilökohtaisesta asiasta kuin lapsettomuus.

muurahainen voi kamala mitä se ihminen päästi suustaan iha käsittämätöntä. jaksamista ja iso hali meiltä täältä tytön kans. tiedän et on rankkaa ni ite en voi kuvitella miten joku voi tollasta sanoa. meil anoppi kyseli ja sen porukat et millo vaik näki et meni monta kertaa kesken. nyt ku imetän ni kysyy et joko joko iha ku oisin joku uuhi tai kuttu et kyllähä sitä liukuhihnalt tehää aina ku käsky tulee. hohhoijaa, ite en pidä itsestää selvyytenä enää et lapsia tulee ku tytössäki meni se reilu 3v. oon kaukana mut voit laittaa mulle viestiä millo haluat jos haluat purkaa tuntoja enemmänki.

viipsukka jaksamista, noi monet keskenmenot on rankkoi henkisesti jaksamista, jos haluat ni mulle voi laittaa yv:täki jos haluat jutella tai purkaa enemmän tuntoja.

kohta on ramadan, ens kuun 6. päivä alkaa inshaAllah. varmaa sunnuntaina mennää käymää anoppilas ja haetaa mein uuhi. eile kävi vuokranantaja ystävättärensä kans täällä ni se alko valittaa kaikesta maan ja taivaan välillä hohhoijaa. kanoista valitti et sotkevat paikat, pitää rakentaa iso aitaus että saa pidettyä ne se sisäl jatkuvast, sit ukko meni kertoon et meil on karitsa ni sehä oli et haluaa nähä samantien. mul on tunne et tulee ongelmia sen kans ku se on sellai et se valittaa kaikest ja meil ei sais olla mitään siis pitäs elää köyhyydes ja kurjuudes. sääennuste ennustanu kuumaa ja aurinkoista lähipäiviks...yli 30 reilust ilmeisest huomisest alkaen.

Napaa; Voi v****!!!! Taas uusi vauvauutinen lähisuvussa. Siis ei pahemmin olla tekemisissä mut suku on tosi pieni. Tää on jo kolmas vauva, miksei miun vuoro tule ikinä!!! :mad: ja näistä kaikista kolmesta en olis uskonut millään heidän elämäntilanteiden takia. Ja meillä kun on ne kaikki puitteet niin ei millään. Ai että nyt suututtaa ja itkettää, olispa joku kelle vois soittaa ja kertoa :hungover:

Enni, mullakin on välillä sellainen olo että "kaikki muut paitsi minä" myös sellaiset kenestä ei ehkä uskoisi. Mua on helpottanut se että oon vaan pyrkinyt ajattelemaan ettei se ole minulta pois kun muut saa vauvoja sekä ettei muut voi tietää sitä kuinka se saattaa minua harmittaa. Ymmärrän että se harmittaa ja surettaa sinua <3 Onneksi tänne voi tulla tuulettamaan ajatuksia.Toivotaan että pian sinäkin voit kertoa hyvät uutiset muille.

Jennie; Tajusin siun pointin kyllä, ja oon tavallaan samaa mieltä. Eihän se tietenkään ole miulta pois, mutta kun se silti harmittaa niin pirusti. Tiedostan sen ja ajattelenkin niin, mutta silti v***ttaa että miksi aina joku muu. Minä tieten tahtoen odotin monta vuotta hetkeä, jolloin kaikki opetettujen arvojen palikat olisi koossa. Sit toiset tulee vahingossa raskaaksi tai heti kun vaan jättää ehkäisyn tai vaikka olis jo lapsia eikä niilläkään isää. Ja näillä kellään ei ne arvot kunnossa lähellekään, mitä on toitotettu että näin normaalit ihmiset sitten tekee asiat ja järjestää ja tämä pitää olla näin ja tämä noin. Ni onko tää miun piina nyt rangaistusta siitä, että oon tehnyt "kaiken oikein" ?Ai että ottaa nyt kyllä niin aivoon, että en tiiä mitähän tälle oikeen tekis. Onneksi ei tarvitse nähdä nyt ketään, joka kyselisi mitään, saattas tärähtää liiankin rumasti. Hohhoijaa. Kiitos ymmärryksestä, mie en oo vaan niin hyvä ihminen etä aina pystyisin noin viksusti ajattelemaan :p

Enni, I hear you! :( Noi on pahoja paikkoja. Itse olen vastaavassa tilanteessa vetänyt aika perinteisesti itkupotkuraivarit ihan yksikseni, "get it out of my system" -henkisesti ja sit menny viel jollekin raivolenkille tms. Mutta kylläpä nuo silti jää mieltä painamaan useiksi päiviksi, miulla ainakin. Ah, ihana katkeruus </3

Hileinen; Joo tuttuja juttuja nuokin! Jänniä tunteita sinäänsä, että niille ei mahda mitään vaikka kuinka järjellä perustelis. Jos tuntuu niin tuntuu o_O Kiitos siulekin, ihanaa että olet täällä miun kanssa :Heartred

Huh kyllä on ollu huono olo koko päivän. Oksettaa mutta mitään ei tuu. Syödäkään ei oikein pysty. Lapsilla oli viime viikon alussa oksennustautia. Kai se yrittää nyt mulle tulla. :depressed:Kerkesin jo huokaista helpotuksesta kun ei tullut. Mutta kai se näin viikon kuluttuakin voi tulla vaikka yleensä vatsataudeissa on lyhyt itämisaika...

Pätkis kp 5

Takaisin